2. Asie
  3. Katar
  4. Nejlepší byznys třídou z Prahy do katarského Dauhá

Nejlepší byznys třídou z Prahy do katarského Dauhá

Nahlédnutí do byznys kabiny Qatar Airways letounu Boeing 787–800 Dreamliner, která je hodnocena jako nejlepším prémiovým produktem na světě.
Cestopis z roku 2018 napsal David Eiselt

Zážitky pro tebe sepsal David Eiselt

02. 01. 2019, poslední aktualizace 2019-01-03T09:51:37+01:00

David Eiselt žije v České republice a procestoval 49 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 8 let, napsal pro tebe 8 cestopisů a pomohl sepsat 19 průvodců . Má své stránky https://www.cestujlevne.com/.

Pěkný článek a popis, já jsem neletěl ještě se žádnou společností z Perského zálivu, musím už vyzkoušet...každopádně Katarci jsou mi určitě sympatičtější než Emirates.

Co se týče mé zkušenosti s C produktem ,které nejsou nějak velké , tak nejlepší tři lety pro mě jsou tyto:

1. Korean A380..umocněn tím, že obsazenost byla tak 30%

2. AF.....CDG-CUN...první let v C

3 Aeromexico......CDG-MEX

Katar to s rozvojem turistiky a s lákáním nevěřících psů, aby přijeli na mistrovství světa , myslí zřejmě opravdu vážně.

"Qatar welcomed the new year by implementing a 100 percent tax on alcohol, doubling prices overnight and sending the cost of a 12-pack of beer jumping to $78.

The increase has been branded a “sin tax” by some residents of the wealthy Gulf state as it targets products widely prohibited under Islamic law."

"Trosku me to prekvapuje vzhledem k paradnim cenam letenek" . Muzes dat nejaky priklad paradni ceny s QR z Prahy? Ja nachazim pouze naprosto standardni ceny do vsech destinaci.

To mela byt reakce na "Honza" na spodu teto diskuze.

David Eiselt

Dřív měli super ceny, co mám info já, tak už takhle nízko s letenkami nepůjdou a budou si držet status dražšího dopravce. Takže jak píšeš, parádní ceny už zřejmě neuvidíme :)

@David: Souhlasim. Objektivne vzato QR nema duvod se cenove podbizet. Produkt je dobry a lidi z Prahy lita cim dal tim vic.

No a to nejdůležitější jak se tam leží ?

• (upraveno 2019-01-03T15:08:09+01:00)

Tak to mi asi nějak vypadlo. Po letech s asijskými aerolinkami naprosto skvěle. Nevím proč, ale většina z nich měla o dost užší prostor pro nohy, tady byl dostatečný a komfortní i pro ty, kteří se často přetáčejí :)

Jo a hlavně, pořádná deka i naducaný polštář.

Škoda, že vás neposlali zpátky v Y. Zajímalo by mne jestli je v 787 tak bídná jak se zmiňuje v jiných trip reportech. Já jsem s nimi letěl jen jednou ještě v době kdy 777 měly 3-3-3 a to bylo docela fajn.

Oni mají v tom mrakodrapu, kde sídlí fotbaloví papaláši, opravdu vystavenou tu obálku, kterou šoupli Blatterovi, aby dostali přidělené mistrovství světa? Taková upřímnost je skutečně nevídaná.

Grammar nazi poznámka na konec: auta se dávají na odiv, nikoli na svůj oBdiv.

• (upraveno 2019-01-03T07:21:48+01:00)

Y v 787 QR není nic strašného, standardní produkt, pokud člověk chytí dvojsedačku vzadu, tak úplně na pohodu.

Jinak k tomu tripreportu, chápu Tvou euforii, po prvním letu v C s QR jsem byl taky naprosto nadšen, ale QR v C za mě není nejlepší, ale určitě patří mezi nejlepší a 5 hvězd si (na rozdíl třeba od Lufthansy) právem zaslouží.

• (upraveno 2019-01-03T07:54:38+01:00)

A kdo je teda kluci nejlepší? Já na podobné věci nejsem, ale kdybych si chtěl sobě nebo manželce udělat radost, tak at vím do čeho jít :)

• (upraveno 2019-01-03T08:33:36+01:00)

Konkrétně za mě třeba Singapur Airlines, EVA Air, ANA, vesměs asijský aerolinky jsou špička. Jinak naposledy jsem třeba byl naprosto nadšený z Hainan Airlines, v některých aspektech servis zcela na úrovni F. Ale jinak QR je taky naprostá špička, s nimi chybu rozhodně neuděláš ani omylem.

Ale určitě jsou tady borci, co mají v C nalítáno víc než já, takže třeba přidají nějaký další svoje zkušenosti a doporučení.

David Eiselt

Y jsem ozkoušel jen letmo, neb ti to prostě nedá když můžeš sedět vepředu... :) Ničeho extra negativního jsem si nevšiml, ba naopak. Nechal jsem si donést menu z Y a otestoval jedno jídlo, chuťově bomba! Byly tu nějaké pudinkové buchty s ovocem a ještě něčím.

QR jsem měl tu čest otestovat dva roky zpět v C A330, kdy produkt byl děsný. Tohle je za mě skok kupředu. Jinak Alitalia, Korean Air, Turkish, Emirates, Malaysia, ti všichni nedosahují podle mě ani částečně nastavené příčky. Ale souhlas, ANA či Japan Airlines jsou taky perfektní, baví mě hlavně i ty rozdíly, které plynou z národní povahy.

Taktak. Mentalita dělá hrozně moc a já tu asijskou prostě mám nejradši. Možná to je tím, že se mi líbí asijské letušky a hlavně ty jejich úsměvy. Kdo ví :)

Pekny clanek az na ty fakta na zacatku. QR rozhodne nema plnou kapacitu z PRG, do toho ma opravdu hodne ale hodne daleko. Trosku me to prekvapuje vzhledem k paradnim cenam letenek, ale cesi zatim asi stale veri jiz zavedenym o osvedcenyn EK.

• Právě online

Tak z EK se tady delaji snad polobozi, to je fakt neskutecny

Emirates nejsou nic zvlastniho. Preplneny letadla, malo mista na nohy. Nic co by u jinych aerolinek nebylo. Marketing ale maji zvladnuty dokonale.

• (upraveno 2019-01-03T19:04:57+01:00)

A 30kg zavazadla v Economy, i kdyz uz ne u tech nejlevnejsich letenek. U me pri nekterych pracovnich cestach hlavni argument.

Nicmene je pravda, zew Emirates postupne ubiraji ze sveho servisu. Jeste pred sesti lety meli v nejlevnejsi Economy free vyber sedacek, neomezenou wifi za 1USD, 30kg zavazadla a pri prestupu v Dubaji snad nad 3 hodiny davali free meal voucher. Pekne postupne vsechny tyhle featury zrusili, nebo zpoplatnili.

Další cestopisy, které napsal David Eiselt

Na gazpacho v soukromém tryskáči
David Eiselt 2019-09-05T14:38:02+02:00 19 komentářů
Evropa 2019

Pojďte se proletět do Madridu v byznys třídě a soukromém letadle přes Drážďany, Mnichov, Düsseldorf, Lucemburk, Frankfurt a Londýn.. Čas od času se objeví letenka, kterou si letečtí nadšenci chtějí prostě a jednoduše bez závazků proletět. Tedy s pocitem toho, že hlavním cílem cesty bude let samotný, nikoliv pobyt v destinaci. A to…

🙏 Praktické
Víkend v Kolíně nad Rýnem s výletem na Drachenfels
David Eiselt 2019-05-22T12:08:00+02:00 2 komentáře
Německo 2019

Inspirace pro krátkou cestu do Kolína nad Rýnem včetně okolních míst jako Drühl, Bonn či Dračí skála Drachenfels.. Drtivá většina mých cest začíná a vzniká díky zvýhodněným cenám ať už letenek či ubytování. A ani tentokrát tomu nebude jinak. Když se objevily zpáteční letenky na typicky obchodní lince z Prahy do…

Víkend v mrazivě bílém Oslu
David Eiselt 2019-01-22T17:07:58+01:00 2 komentáře
Norsko 2019

V první polovině ledna jsme se rozhodli vydat na krátký eurovíkend do zimní norské metropole Osla. Zde je, jak naše cesta probíhala.. Když se na konci listopadu během slevového „černého pátku“ objevují zvýhodněné letenky do Osla včetně možnosti skvělého ubytování v samotném centru (psal jsem zde https://www.cestujlevne.com/akcn..…

Po stopách prvního letu Českých aerolinií
David Eiselt 2019-01-12T00:17:26+01:00 12 komentářů
Slovensko 2019

České aerolinie 11.1.2019 ukončili provoz své historicky nejstarší linky mezi Prahou a Bratislavou. Vydal jsem se s ní rozloučit.. Trocha historie z letectvíPo konci První světové války je Evropa doslova zaplavena vycvičenými piloty a stroji, jež neměli praktického využití a i díky zničeným železnicím a silnicím přichází ke…