2. Střední Amerika
  3. Panama
  4. Panamský deník

Panamský deník

Panama nabitá zážitky a jako bonus ostrovy San Blas.
Cestopis z výpravy „Panama“ z roku 2022 napsal Kafíno

Zážitky pro tebe sepsal Kafíno

09. 02. 2022, poslední aktualizace 2022-05-07T20:26:40+02:00

Kafíno a procestoval 30 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 8 cestopisů .

Ahoj, skvěle napsané, četlo se to úplně samo a musím říct, že klobouk dolů takhle cestovat sám. S přítelkyní máme zájem jak jinak než hlavně ty ostrovy San Blas, chtěl bych se zeptat jak přesně to funguje na těch ostrovech, zda se domlouváš s místníma kam by si chtěl jet, jakou možnost zvolit z těch stránek co doporučuješ, určitě chceme aspon 3 dny takhle strávit, ale ja tam hrozně moc možností. A jestli třeba myslíš zda je lepší si půjčit auto nebo jezdit radši autobusem a tak různě.

Díky za případné odpovědi a my už se nemužeme dočkat v září až tam poletíme.

Neuvěřitelné, z mého pohledu jsi cestovatel- dobrodruh, možná je to tou průpravou z českého fotbalu :), reportáž je velmi zajímavá, tak jako vždy a fotky jsou nádherné.

Kafíno

Ahoj, děkuji za kompliment ! 👍 Je fakt, že díky českému fotbalu jsem připraven na ledacos 😇😁🤢. A proto teď raději cestuju po světě.✌️🌏

Škoda, v naší rodině jsi patřil k oblíbeným trenérům, i když si nikoho z kluků netrénoval. Minule jsme měli debatu, že všude možně mají národní stadion, ale my ho prostě pořád nemáme😣

Kafíno

Napiš mi na soukromý profil, děkuji.

Tuhle přezdívku neznám 😁😁……

O tvém cestování jsem se dozvěděla od manžela, já zde svůj účet nemám, mám ho na jiném blogu. A přiznám se, že nevím, kde najít odkaz na mail.

Kafíno

Mělo by to jít tady na Kafíno.👍

To je asi jen pro přihlášené.

Vcera jsme odjeli z Panama City a teda plexi tam v metru povinne nebylo..

• (upraveno 2022-02-15T09:48:55+01:00)

Ahoj Stando, píšu “ Teď , ale stojím na stanici metra a ostraha mě nepouští dál, dokud si za jeden dolar nekoupím ochranný, plexisklový štít přes obličej…..” ( debaty o covidu ignoruju🤢), ale lístek si taky nemusíš kupovat, když tě nechytí revizor…😜 Škoda, že tě z cestopisu nic jiného nezaujalo😇. ✌️🌏

Jeli jsme pred tremi dny, jeste nam jeden zamestnanec pomahal kupovat tu kartu v automatu. Plexi mela v metru asi tak tretina lidi. Jsme tu 4, zacali jsme se pak pohybovat uberem. Vzhledem k cenam sme se rozhodli byt efektivnejsi.

Z cestopisu me samozrejme zaujalo dost veci :) A je paradni :)

My byli nejdriv 3 dny na Chichime island. O neco drazsi ostrov, ale doporucuji. Jeste min lidi a hodne soukromi. I ta elektrika tam byla (asi 4 hodiny po setmeni :-) Jestli se sem nekdy vratim, tak hlavne kvuli tomuhle raji.

2 dny Panama City. Ted jsme ve Valle de Anton, jeste nas ceka Gamboa a Portobelo :)

Kafíno

Ok😀, Portobelo je fajn 👍, Gamboa jako městečko nic zajímavého, jen vstup do Soberanie. Užijte si Panamu🇵🇦!

Gamboa rainforrest reserve si neuvazoval navstivit?

Kafíno

Ale jo, ale pak jsem vybral Pipeline road o kus dál.

Skvely cestopis, ses borec ze jsi chodil i do tech chudinskych ctvrti, pry tam driv stavali na hlavnich policiste a otaceli gringose zpet smer centrum, neco jako muslimske ctvrte v Parizi ;)

Kdysi jsem koupil letenky do Panamy v C v ramci nejakeho erroru, ale dostal sem nakonec refund - krome Mexika me ta stredni / jizni Amerika nejak netahne, i kdyz pristi navstevu US asi spojim aspon s Kostarikou, at mam check - ale ja sem v tomhle fakt divnej, vic me laka treba Saudska Arabie nebo Detroit, nez JV Asie a J Amerika ;)

Kafíno

Ahoj, děkuju ti. Jsem moc rád, že tě to zaujalo!

Vidíš, mě zase ta JA baví moc, chystám se do Argentiny a Uruguae. I když taky koukám na letenky do Saúdské Arábie. Má začít létat Flynas, ale předražený letenky. Kdyby byly nějaké slušné, tak by mě to lákalo!

Martin Vícha

Ahoj, sledoval jsem to už na tvém fcbku :-). Teda ses dost rozlítal. Panamský cestopis je supr napsaný, je vidět, že si to užíváš a dokážeš vtáhnout do místních reálií. Pro mě bohužel až moc :-D. Tohle není místo, které by mě lákalo natolik, abych v dohledné době chtěl navštívit. Ten nepořádek a zničené domy...už Neapol mám za špinákov, ale tohle je ještě o několik levelů níže. Takže ale i tak díky za super cestopis z míst, kam se asi nikdy nepodívám...

Kafíno

Ahoj Martine, děkuju za pochvalu. Potěšilo mě to! Máš pravdu, Panama je dost kontrastní a je v lecčems podobná Neapoli, ale zase to nechci nijak přikrášlovat, aby pak nebyl někdo překvapený. Pro mě to má grády i když doma máme pořádek :-) :-):-)

MIGUELAS
  • (upraveno 2022-02-10T02:45:22+01:00)

Perfektní,👍, to bude má příští destinace, vlastně už dávno měla být, kdyby ne ten neřád Covid, i když patří mezi ty dražší, protože letenky pod 14 a ještě z Německa asi nikdy nebyly, pokud nepočítám levné lety ze Států.

Jen otázka, nestačí ten "výlet" na San Blas naplánovat až z Panamy, neplatit nic dopředu - a druhá věc... Píšeš že na San Blasu chodíš s mobilem... On je tam signál? Já vždycky myslel, že není. Pokud ano, fungovala ti tam data? A měl sis kde dobít elektroniku? Možná si to neřešil, nebyl jsi tam dlouho.

Jinak přistání na Tocumenu a pohled na město a průplav z výšky pokud sedíš na správné straně patří mezi mé největší zážitky, jen já zatím měl vždy to štěstí tam být jen na letišti v tranzitu.

• (upraveno 2022-02-10T08:35:13+01:00)

Ahoj, moc díky! Panamu určitě doporučuju, skvělý zážitek!👍 S tím mobilem jsem jen fotil, signál na tom mém konkrétním ostrově byl, ale velmi slabý.Data jsem si vůbec v Panamě nekupoval, beru to jako relax i když si to samozřejmě dělám těžší. Chýše pro hosty jsou úplně bez elektřiny( zásuvek i světla). Se San Blas jsem chtěl mít jistotu už v Čechách, tak jsem pak už nezkoumal možnost až z Panamy. Aspoň dvě noci si myslím je optimální , je to tam neskutečný! ✌️🌏

Děkuju Azul, baví mě to! ✌️🌏

Parádně ses rozcestoval!👍

Z Vídně letenky přes Istanbul kolem 12000 kč 1 ks příručního zavazadla do 8 kg(55cm x 40cm x 23cm) +

1 ks příručního zavazadla do 2 kg

Další cestopisy, které napsal Kafíno

Iasi, utajená rumunská kráska.
Kafíno 2022-05-09T17:37:29+02:00 9 komentářů
Rumunsko 2022

Rumunsko, pole neorané, ale lákavé.. Válka je vůlVšechno zlé je pro něco dobré. Může to znít  jakkoli morbidně a hrozně, ale je to tak. Vtrhnutím Putinova Ruska na Ukrajinu, začala nesmyslná válka.Trpí a umírají nevinní lidé. Dopad do…

😂 Vtipné
Bordeaux aneb jak jsem objevil Andreje
Kafíno 2022-01-07T20:55:11+01:00 2 komentáře
Francie 2021

Bordeaux ve znamení jedniček a největší písečná duna Evropy u Biskajského zálivu. AbsťákLetošní rok jsem plánoval ukončit návštěvou Neapole, města pod Vesuvem a v mých očích i Maradonovým městem. Je 1. prosinec 2021 a do lednového odletu do Panamy zbývá ještě předlouhých 51 dní.…

Free Kodaň
Kafíno 2021-12-28T11:18:14+01:00 0 komentářů
Dánsko 2021

Rychlovka, která potěší !. Četl jsem několik cestopisů, článků a upoutávek na Kodaň a všechny se shodli na jednom. Hlavní město Dánska je malé, barevné a příjemné město na jehož prohlídku ti stačí víkend.Ve filmu „Vrať se do…

Pohostinnou Gruzií s úsměvem
Kafíno 2021-12-19T15:00:31+01:00 4 komentáře
Gruzie 2021

Poprvé bez cestovky a dětí, jen s manželkou.. Ještě v Čechách Nápad navštívit Gruzii jsem nosil v hlavě již poslední dva roky. Lákal mě tenhle turismem příliš nepolíbený , zapomenutý stát na pomezí Evropy a Asie.  Bývalá součást Sovětského svazu…