2. Asie
  3. Přes Thajsko do Malajsie 1.část - thajské ostrovy

Přes Thajsko do Malajsie 1.část - thajské ostrovy

Náš první asijský #tripSbatůžkem skrze 2 dechberoucí státy a 8 časových pásem.
Cestopis z roku 2018 napsala v.chriss

Zážitky pro tebe sepsala v.chriss

24. 03. 2019, poslední aktualizace 2019-07-10T08:31:55+02:00

v.chriss žije v České republice a procestovala 16 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 2 cestopisy . Má své stránky https://www.instagram.com/v.chriss/.

Já v cestopisech tohoto typu hledám hlavně dojmy z konkrétního místa, ráda se podívám na fotky, kolik tam bylo lidí atd., takže za mě v pohodě. Na naší první cestě do Asie jsme jeli trasu Ko Lanta - Ko Lipe - Langkawi. Jsem strašně ráda, že jsme zařadili Ko Lipe, ta voda tam byla prostě neskutečná, a to jinde na netu to lidi hanili, jak je to přeturizované apod. No, byli jsme tam o Vánocích a na onom výběžku jsme byli přes den v podstatě sami.

v.chriss

Děkuji za přečtení cestopisu a komentář :)

Ko Lipe je prostě úžasný a sami na onom výběžku, no to je nádhera!

Gabe

Samotný cestopis je fajn, jen to označení "velká cestovatelka" mi sem úplně nesedí..

Díky moc za přínosný příspěvek.

Levon Ter-Ghazaryan

Petr Soukup
  • (upraveno 2019-03-25T06:14:28+01:00)

Nač ta přísnost :)

Neberte autorce nadšení do psaní. Kdo chce, tak si praktické relevantnější informace poskládá z několika různých zdrojů .

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2019-03-24T16:32:46+01:00)

Nadšení se meze nekladou, mně to připomnělo moji první Asii, kdy jsem sice měla jen příruční zavazadlo, ale v něm spoustu zbytečností. Krosna je úplně mimo mé chápání a to omotávání igelitem - to ani nejde komentovat.

Dnes se dokážu na 3 týdny sbalit do 4 kg, nic víc tam člověk vlastně nepotřebuje.

A doprava je tam ideální skútry - je to velmi levné a máš svobodu pohybu.

Přečetl jsem cestopis celý. Autorka na mě dělá sympatický dojem, líbí se mi text bez pravopisných chyb a překlepů.

Co se informační hodnoty týče, je cestopis k ničemu, ostatním čtenářům naopak doporučuji, aby se jím rozhodně neřídili. Je vidět, že autorka ani její partner nemají s cestováním žádné zkušenosti, a to s cestováním celkově, nejen do Thajska.

- Koupit si tři čtvrtě roku dopředu letenky do Thajska mimo hlavní sezónu za 15 tisíc, s čekáním přes noc na letišti, těžko si představit méně výhodnou nabídku.

- Proč jet z letiště do Kamala Beach, tam jenom přespat a druhý den ráno se přesouvat na Rawai, místo aby člověk jel z letiště rovnou na Rawai a ušetřil tak spoustu času, který může strávit třeba na pláži?

- "Taxi nás odváží přímo před imigrační. Kde nám po krátkém čekání ve frontě přidělili víza" nechápu o jakých vízech je řeč, Thajsko i Malajsie jsou pro Čechy země bez vízové povinnosti.

- "přesun je jasný a to pomocí typické thajské Long Tail. Pro citlivé žaludky nic příjemného, tísnilo se nás tam dost a každou chvílí to hrozilo překlopením. " Proč to drama? Vždyť ferry kotví nějakých sto metrů od břehu a cesta člunem trvá sotva tři minuty.

atd....

• Právě online

Tak tak. Je to pěkně napsaný cestopis vhodný pro naprosté začátečníky, kteří nehledí na korunu :-)

Jinak snad bych jen podotkl, že téměř v každé chatce v Asii něco běhá v noci po střeše nebo aspon gekoni po stropě. Pokud nelezou švábi po zemi v počtu větším než malém, opice po střeše ve stejném počtu, je to v pohodě a určitě bych kvůli tomu neměnil chatku. Ten výhled z ní je k nezaplacení.

Informacni hodnotu ma, i kdyz nektere veci neni dobre nasledovat (a par pravopisnych chyb a preklepu tam je, ale malo a taky chvalim styl). Trochu ironicky ale zminim, ze me pobavila tato veta:

" Ostrov Phuket, výchozí bod téměř většiny cestovatelů, kteří dále pokračují na dobrodružnou cestu skrz thajské ostrovy."

• Právě online

Tak takových "zářezů" je tam podstatně víc, ale to nemá smysl komentovat :-) To pramení z nezkušenosti.

mirjur

Jj, interpunkce a shoda podmětu s přísudkem zřejmě není silnou stránkou Kristý, ale budiž jí odpuštěno. :-) Číst se to dá.

Roadtrip Portugalsko 1.část
Avatar uživatele Jiří Fleischmann
Jiří Fleischmann 2020-05-28T12:40:10+02:00 2 komentáře
Portugalsko 2019

Lisabon, Sintra. Koncem roku 2018 jsme přemýšleli kam vyrazíme na jaře na dovolenou a padla volba na Portugalsko. Chtěli jsme skloubit trochu historie země, poznat další hlavní město a hlavně máme rádi přírodu a víno…

Azory aneb São Miguel je na dýl jak pár dní
Terez N 2020-05-27T22:33:59+02:00 0 komentářů
Portugalsko 2012

V Atlantiku je spousta ostrovů. Kanáry, Madeira, Island, Kapverdy… A k tomu i trochu opomíjené Azorské ostrovy. Koukala jsem, že cestopisů o nich tu moc není. Což mi přijde škoda.Tahle cesta se udála…

Karibský motýl aneb Guadeloupe díl 1.
Avatar uživatele Tesna
Tesna 2020-05-26T21:04:12+02:00 0 komentářů

Výlet do Karibiku za francouzskou exotikou a zážitky z cesty, kdy jsme projeli postupně obě části ostrova. Zde návštěva té divočejší půlky ostrova.. Level na druhouZpočátku bláznivý a bezprostřední nápad navštívit Guadeloupe se zrodil jednoho podvečera, kdy jsem do emailu poprvé dostal tip na levné letenky Levelu z Paříže na oba velké francouzské…

Do Maroka na duny i za městy
Jakub Vonšovský 2020-05-24T15:50:18+02:00 0 komentářů
Maroko 2020

Rychle a zběsile Maroko 2020. Jeď rychleji! Hrbol! To zvládneme, cesta je rovná. Pod rychlými koly se víří saharský písek. Bacha policie! "Teď nás mají." "Tvař se jako že nic..."Návrat do MarokaV Maroku jsem byl poprvé v roce…