2. Prodloužený jarní víkend na Ukrajině

Prodloužený jarní víkend na Ukrajině

aneb dámská jízda vlakem a maršrutkou do Zakarpatí
Cestopis z roku 2019 napsala Lucie Bernhartová

Zážitky pro tebe sepsala Lucie Bernhartová

14. 02. 2020, poslední aktualizace 2020-08-21T12:40:51+02:00

Lucie Bernhartová žije v České republice a procestovala 11 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 8 měsíců, napsala pro tebe 3 cestopisy .

ad kafe: většinou jsou sice malý, ale silný a poctivý, ne jako u nás. Další výhoda je, že automat na slušný kafe mají v kdejaký zapadlý vesnici třeba v dunajský deltě (což se opět nedá srovnávat se situací u nás, kdy si v nějakém Českém Jiřetíně koupím leda guwno...).

Martin_V: v padesáti má být chlap na vrcholu svých sil :-)) (alespoň podle M. Zikmunda)

Jinak dobré, že to dcera zvládla (a já vůl tahám děti autem nebo lůžkovými vozy :-)) ), to zase není až tak běžný. Máme tradiční letně prázdninové týdny na cestách, ale čistě železničně bych si to nelajznul, už jen představa těch věcí do báglů...

Tak mně taky kdysi stačily dvě trička a pár hadrů... Dneska se ta skromnost hodí, když nás LCC honí do miniaturizovaných rozměrů kabinových zavazadel :-) Už jen to poznání, že s malých báglem se dá poznat celý svět, stojí za to. Snad krom hor, kam potřebuju občas ještě spacák a károšku.

Mně nejvíce místa zabere zrcadlovka, pak mapy, papíry, podklady. Zbytek jsou už zbytečnosti jako svačina a pár hadrů na přeprání :-)

Lucie Bernhartová

Já většinou jezdím s oběma dětmi (10,12) také autem, to mám vždy pocit, že jsem do kombíku přestěhovala oba dětské pokoje a cpaní tašek do kufru připomíná hru Tetris...

kafe: To je zase pravda. Ale já jsem zvyklá na svůj čtvrtlitrový hrnek s lógrem, je to můj ranní rituál, takže od té doby si pytlík s mletou kávou balím raději s sebou všude. :-D

Já je mám více od sebe (6 let rozdíl), takže s dcerou jen k vodě nebo hodně odpočinkově a se synem pak ty trochu náročnější, ten toho zvládne víc. Tetris znám, to je dobrý, to budu používat... :-))) Dobrý je pak po návratu objevit věci, který jsme vůbec nepoužili, ale bylo je hrozně důležitý vzít sebou...

Kafe na turka chce brát z domova, v řadě zemí se to často nedá moc pít (ale třeba ve Francii, Švýcarsku, Německu nebo Rakousku kupuju běžně namletý kafe, ono to pro mě vyjde i levněji (poměr kvalita/cena) a dovezu si domů i do práce a pak nemusím řešit různý kafe "v akci" :-), když mi dojdou zásoby.

Ahmad: měkneš :-) My se vejdem do příručních zavazadel i s třema dětma, naopak je výhoda, že každý z nich má svůj batůžek v ceně (i tříletá dcera). A Barskou prugu jsme dali, když bylo tehdy mladšímu - dneska prostřednímu - 14 měsíců. A to bylo po těch povodních v Srbsku, takže jsme autobusmo objížděli úsek Lazarevac - Požega. Takže děti zvládnou všechno :-)

To rychloobčerstvení bylo nejspíš pouliční. 😉

Díky, opraveno. 😀

Pobavilo. 😊

Martin V
  • Právě online
  • Přidal se před rokem

Tak to jsi mě potěšila i "potěšila". Na jednu stranu se na Užhorod s každým dalším cestopisem víc těším. Na druhou stranu se čím dál víc "těším" na hranici ve Vyšném Německém 🙄. A začínám uvažovat o zakoupení dalšího lístků z Košic, kdyby vlak nečekal...

1, zvládlo to moje jedenáctileté dítě, zvládneš to taky 😀

2, jsou i jiné možnosti než Leo Express - v uvedené FB skupině se psalo o novém vlakovém spojení, které jezdí přes jiný přechod, zkusím dohledat a doplním

3, tenhle zážitek nás naučil orientovat se v tabulích s odjezdy vlaků a mít v záloze vždy náhradní řešení. Dnes už na to vzpomínáme s úsměvem, ačkoliv ve 23:50 na košickém nádraží, které po půlnoci zavírá, nám rozhodně do smíchu nebylo 😆

Martin V
  • Právě online
  • Přidal se před rokem

1, no jo, jedenáctileté dítko je ještě plné sil a nějaké čekání mu nevadí, ale co já, skoro padesátiletý stařík... 😁

2, já už mám od Lea koupené lístky. Musím doufat, že se slovenským celníkům, hodinu po půlnoci, nebude chtít prudit a zdržovat. Ale uvažuji, na základě tvých zkušeností, koupit ještě lístky na RJ, který odjíždí další 2 hodiny po plánovaném odjezdu vlaku LE na Ostravu, stejným směrem. RJ jdou zrušit 15 min před odjezdem... pro jistotu.

padrino11

To nevypadá špatně, tuhle část Ukrajiny vůbec neznám.

Ale ten Čán - to nevím jestli dám. Když jsem v Japonsku zkoušel ten jejich Onsen, tak jsem si tam málem uvařil koule.

Lucie Bernhartová

Voda se dá regulovat, měly jsme tam kohoutek s ledovou vodou. :-) A co tak googlím, Onsen bývá o poznání teplejší. :-)

Okolo Korintského zálivu
cizy 2020-10-21T14:08:27+02:00 0 komentářů
Řecko 2020

4 dni v Grécku, počas ktorých sme si spravili okruh okolo Korintského zálivu a stihli si odskočiť okúpať sa na Lefkadu. . Železo treba kuť, kým je horúce. Čo sa týka výletov, toto staré príslovie platí v dnešnej dobe dokonale. Dnes už človek nevie dňa ani hodiny, ktorý štát kedy koho hodí na červený zoznam. Keď sme sa…

Setkání s medvědy v Rumunsku
Jarda 2020-10-18T18:57:46+02:00 0 komentářů
Rumunsko 2020

Medvědi, covid-19 a jedna z nejkrásnějších zemí na světě.. ÚvodemJak jinak začít cestopis z roku 2020 než větou - letošní cestování je fakt boj. Nejenom, že se nám několik dovolených zrušilo, ale člověk si musí na internetu hledat spoustu informací navíc,…

Tenerife v době šílené - díl 2.
Tesna 2020-10-16T23:55:34+02:00 3 komentáře
Španělsko 2020

Druhá a závěrečná část naší cesty s pár cestovatelskými tipy na závěr.. Puerto de la CruzTo je přímořské město s historickým jádrem, které z obou stran obklopují bloky velkých hotelů. My tentokrát máme domluveno ubytování přes Airbnb přímo nad centrálním náměstím Plaza…

Kúpanie na Peloponéze
cizy 2020-10-16T12:28:50+02:00 0 komentářů
Řecko 2020

Oddychový kúpací road trip na predĺžený víkend po najväčšom gréckom polostrove.. : Keď som v novembri 2019 kupoval letenky do Grécka na predĺžený víkend, bral som to ako hotovú vec. V poslednej dobe si však človek už nemôže byť istý ničím. V tomto prípade sa však kolesá osudu…