2. Prodloužený jarní víkend na Ukrajině

Prodloužený jarní víkend na Ukrajině

aneb dámská jízda vlakem a maršrutkou do Zakarpatí
Cestopis z roku 2019 napsala Lucie Bernhartová

Zážitky pro tebe sepsala Lucie Bernhartová

14. 02. 2020, poslední aktualizace 2020-02-14T21:11:30+01:00

Lucie Bernhartová žije v České republice a procestovala 11 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 22 dní, napsala pro tebe 3 cestopisy .

ad kafe: většinou jsou sice malý, ale silný a poctivý, ne jako u nás. Další výhoda je, že automat na slušný kafe mají v kdejaký zapadlý vesnici třeba v dunajský deltě (což se opět nedá srovnávat se situací u nás, kdy si v nějakém Českém Jiřetíně koupím leda guwno...).

Martin_V: v padesáti má být chlap na vrcholu svých sil :-)) (alespoň podle M. Zikmunda)

Jinak dobré, že to dcera zvládla (a já vůl tahám děti autem nebo lůžkovými vozy :-)) ), to zase není až tak běžný. Máme tradiční letně prázdninové týdny na cestách, ale čistě železničně bych si to nelajznul, už jen představa těch věcí do báglů...

Tak mně taky kdysi stačily dvě trička a pár hadrů... Dneska se ta skromnost hodí, když nás LCC honí do miniaturizovaných rozměrů kabinových zavazadel :-) Už jen to poznání, že s malých báglem se dá poznat celý svět, stojí za to. Snad krom hor, kam potřebuju občas ještě spacák a károšku.

Mně nejvíce místa zabere zrcadlovka, pak mapy, papíry, podklady. Zbytek jsou už zbytečnosti jako svačina a pár hadrů na přeprání :-)

Lucie Bernhartová

Já většinou jezdím s oběma dětmi (10,12) také autem, to mám vždy pocit, že jsem do kombíku přestěhovala oba dětské pokoje a cpaní tašek do kufru připomíná hru Tetris...

kafe: To je zase pravda. Ale já jsem zvyklá na svůj čtvrtlitrový hrnek s lógrem, je to můj ranní rituál, takže od té doby si pytlík s mletou kávou balím raději s sebou všude. :-D

Já je mám více od sebe (6 let rozdíl), takže s dcerou jen k vodě nebo hodně odpočinkově a se synem pak ty trochu náročnější, ten toho zvládne víc. Tetris znám, to je dobrý, to budu používat... :-))) Dobrý je pak po návratu objevit věci, který jsme vůbec nepoužili, ale bylo je hrozně důležitý vzít sebou...

Kafe na turka chce brát z domova, v řadě zemí se to často nedá moc pít (ale třeba ve Francii, Švýcarsku, Německu nebo Rakousku kupuju běžně namletý kafe, ono to pro mě vyjde i levněji (poměr kvalita/cena) a dovezu si domů i do práce a pak nemusím řešit různý kafe "v akci" :-), když mi dojdou zásoby.

Ahmad: měkneš :-) My se vejdem do příručních zavazadel i s třema dětma, naopak je výhoda, že každý z nich má svůj batůžek v ceně (i tříletá dcera). A Barskou prugu jsme dali, když bylo tehdy mladšímu - dneska prostřednímu - 14 měsíců. A to bylo po těch povodních v Srbsku, takže jsme autobusmo objížděli úsek Lazarevac - Požega. Takže děti zvládnou všechno :-)

To rychloobčerstvení bylo nejspíš pouliční. 😉

Díky, opraveno. 😀

Pobavilo. 😊

Martin V

Tak to jsi mě potěšila i "potěšila". Na jednu stranu se na Užhorod s každým dalším cestopisem víc těším. Na druhou stranu se čím dál víc "těším" na hranici ve Vyšném Německém 🙄. A začínám uvažovat o zakoupení dalšího lístků z Košic, kdyby vlak nečekal...

1, zvládlo to moje jedenáctileté dítě, zvládneš to taky 😀

2, jsou i jiné možnosti než Leo Express - v uvedené FB skupině se psalo o novém vlakovém spojení, které jezdí přes jiný přechod, zkusím dohledat a doplním

3, tenhle zážitek nás naučil orientovat se v tabulích s odjezdy vlaků a mít v záloze vždy náhradní řešení. Dnes už na to vzpomínáme s úsměvem, ačkoliv ve 23:50 na košickém nádraží, které po půlnoci zavírá, nám rozhodně do smíchu nebylo 😆

Martin V

1, no jo, jedenáctileté dítko je ještě plné sil a nějaké čekání mu nevadí, ale co já, skoro padesátiletý stařík... 😁

2, já už mám od Lea koupené lístky. Musím doufat, že se slovenským celníkům, hodinu po půlnoci, nebude chtít prudit a zdržovat. Ale uvažuji, na základě tvých zkušeností, koupit ještě lístky na RJ, který odjíždí další 2 hodiny po plánovaném odjezdu vlaku LE na Ostravu, stejným směrem. RJ jdou zrušit 15 min před odjezdem... pro jistotu.

To nevypadá špatně, tuhle část Ukrajiny vůbec neznám.

Ale ten Čán - to nevím jestli dám. Když jsem v Japonsku zkoušel ten jejich Onsen, tak jsem si tam málem uvařil koule.

Lucie Bernhartová

Voda se dá regulovat, měly jsme tam kohoutek s ledovou vodou. :-) A co tak googlím, Onsen bývá o poznání teplejší. :-)

🙏 Praktické
Kostarika od Pacifiku ke Karibiku
Forty 2020-02-27T10:19:35+01:00 1 komentář
Kostarika 2020

aneb přes pár brodů řekou autem Kostarikou skrz naskrz. Kostarika ve zkratce...Tak jo...je 7. července a kupujeme díky cestujlevně letenky Mnichov-Amsterdam-Panama-Kostarika s KLM na odlet 26.1. a návrat 10.2. O tom, že se nakonec díky bouři Sabine…

Ostrov Karet obrovských, ostrov Apo, Filipíny
Marcos San 2020-02-26T17:33:26+01:00 0 komentářů
Filipíny 2020

Pod mořskou hladinou je jiný svět, než ten co známe: Je to trochu jako výlet do vesmíru.. https://youtu.be/ZFEazGeb5EI Pod mořskou hladinou je jiný svět než ten, který známe. Jako by se zastavil čas a člověk se potkává s neuvěřitelnými tvory s neuvěřitelnými schopnostmi. Kamarád říkává,…

Z Dany do Petry
Jaroslav Schmidt 2020-02-26T09:12:25+01:00 8 komentářů
Jordánsko 2020

Dle National Geographic jeden z 15ti nejhezčích treků světa.. I my jsme se svezli na levno-letenkové zimní vlně do Izraele a Jordánska. O těchto zemích se tu v poslední době vyrojilo spousty cestopisů, proto naše putování pouští Wadi rum, výšlap na nejvyšší…

📷 Krásné fotky
14 dní ve Vietnamu od severu po jih 2/3
Tomáš 2020-02-25T18:57:16+01:00 8 komentářů
Vietnam 2019

Hanoj, Mu Cang Chai, Nihn Bihn & Ha Long Bay. Část 2/3 - Sever VietnamuPo všech strastích, který nás potkaly v prvním díle > https://www.cestujlevne.com/cest...jih-1-3-80 je načase trochu žít dovolenou. Výchozí bod je Hanoj.8.2. Hanoj -…