1. Cestopisy
  2. Asie
  3. Srí Lanka
  4. SRÍLANKA za KAČKU

SRÍLANKA za KAČKU

Avatar uživatele
Cestopis z roku 2017 napsala Kateřina Ostrá
Avatar uživatele

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

28. 12. 2018, poslední aktualizace 2020-10-23T21:47:36+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 51 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Máš taky co říct? Napiš svůj cestopis na Cestujlevne.com

Krásné cestopisy bez znalosti
a nutnosti programování

Zaručená čtenost u cílové
skupiny z řad cestovatelů

Staneš se plnohodnotným
členem komunity

Poděl se o ně se svým prvním cestopisem ve světě cestovatelů na Cestujlevne.com.
Vytvoř si cestovatelský profil a staň se součástí komunity.

Vytvořit cestovatelský profil

67 komentářů

Komentuj, hodnoť nebo se na cokoliv zeptej.

Mila Kateřino, váš cestopis o SL mě vskutku nadchl. Uvažovala jsem dost i o Vietnamu, ale musím uznat, ze jste mě preorientovala :). Chtěla bych spojit Sri Lanku s Maledivama. Já patřím k těm cestovatelům, kteří si užijí jak divocinu lowcost, tak i komerci.

Moc děkuji za krásné čtení, víc takových 🙏

před 8 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Děkuji! Jen prosím nečti můj cestopis z Malediv 🙈🤣

Jinak Srílanka je i po třech letech v mých vzpomínkách naprostá TOPka. A pokud bys chtěla ještě něco podobného Srílance (jak do exotiky, tak i cenově), doporučuji kouknout na Nikaraguu.. 😉

Přidat odpověď
před 8 měs
Avatar uživatele Georg
Georg

Ze svetovou chripkou me propadly letenky. Volba co dal ? O Sri lance jsem uz davno snil a tak jsem zacal hledat aktualni a prinosne informace.

Nasel jsem Tvuj blog o cestopise na S.l Cetl jsem jiz spoustu jinych ale ten Tvuj jak formou a obsahem vc. konkretnich rad je fantazie. Urcite s toho budu cerpat a koncem Maje hura za poznanim. Moc dekuji.

Georg.

před 10 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Tak to moc děkuji. Moc hezký kompliment!! Jinak se Srílankou určitě neuděláš chybu! Sama přemýšlím, že bych se tam ráda alespoň na týden vrátila....

Jen doufám, že i po třech letech bude většina informací použitelných...

Přidat odpověď
před 10 měs
Avatar uživatele jacicek378
jacicek378

Ahoj. Na tvůj cestopis jsem narazil náhodou při sestavování svého itineráře a musím říct, že mám chuť vše mnou rok plánované zmuchlat a zahodit a prostě jen ctrl+C toho tvého! Děkuji za inspiraci a spoustu cenných rad a pokud bys zavzpominala a řekla za sebe to, bez čeho bychom neměli Srilanku opustit, budu ti vděčný. Díky za opravdu cenné rady a já jdu číst další inspirace za kačku!

před 10 měs
padrino11

Já mám také (a Ona to určitě ví) pro Kateřinu, její cestopisy i rozmary slabost. A někdy i trochu výčitky, že jsem svými vtípky přispěl k jejímu konci tady. Napadá mě, že když se se svými cestopisy vrátí, mohl bych jí složit básničku a když mě někam vezme "za Kačku", prozradím jí, co znamená ta 11ka v mém nicku.

před 10 měs
Avatar uživatele
mirjur

Ano, Katčiny itineráře bohatě stačí. Jen je potřeba občas něco vyškrtnout, protože ona má šílené tempo! :-)

Padrino, překvapuješ... :-)

před 10 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-02-16T10:56:26+01:00)

Ahoj! Předně moc děkuji za milá slova a ještě víc za “ráno na Srîlance”..🐘🐢💛Díky tvému komentáři jsem se přenesla tři roky zpátky a došlo mi, že Srílanka byla tou nejúžasnější zemí, kde jsem byla. Čímž ti současně odpovídám - na Srílance nemůže být žádný bod tvého itineráře chyba.

Tou asi nejlepší předností celé této země je její jednoduchost, se kterou se zde lze dopravovat. Síť autobusů je naprosto neuvěřitelná, nikdy nečekáš déle jak 10 min. a spojení jsou prakticky úplně všude a odevšad. S takovou jednoduchostí a současně bezpečností jsem se už poté nikde nepohybovala. Vůbec nebudu hovořit o cenách, protože ty zdejší jsou opravdu úsměvné. Nebo alespoň byly. Tohle vše dává cestovateli obrovskou svobodu, díky níž si můžeš danou zemi opravdu užít bez stresu. A Srí Lanka rozhodně zemí, kterou je potřeba užít na 100 %, je! No a pokud máš rád, stejně jako já, zvířata, pak je to tam prostě dokonalost sama o sobě.

Nevím, jaký máš budget dní a co preferuješ. V cestopisu jsem nic nevynechala, ale jestli chceš cokoliv prokonzultovat, klidně mi napiš. Co budu vědět, poradím. Pokud bych měla vypíchnout místo, na které i po 3 letech vzpomínám nejvíce, pak je to jednoznačně výstup na Adamovu horu. Přiznám se, že jsem si nebyla jistá, zda se tam chci štrachat, ještě někdy nad ránem, ale jsem ráda, že jsem to z itineráře nevypustila. Vidět stín Adamovi hory před sebou, ten ikonický trojúhelník, zažít svítání na té hoře, celou tu atmosféru… To se nedá popsat. Současně je to zážitek, který lze sdílet pouze s někým, který jej také zažil. Takže toto si určitě nenechte ujít. Pak samozřejmě sloní sirotčinec v Pinnawala. Do tohoto místa jsem šla trochu s obavu, protože jsem si přečetla spoustu negativních komentářů od ”ochránců přírody”... Opak byl ale pravdou. Byla jsem naprosto nadšená z péče o slony, z prostředí, z koupacího rituálu a místo plánovaných dvou hodinek jsem tu nakonec strávila celý den sezením na louce a pozorováním slonů. Byl to pro mě jeden z nejšťastnějších dnů celé Srílanky. Místo, které jsem původně ve svém itineráři neměla, a na které jsme narazili úplnou náhodou – Telwatta, muzeum tsunami - určitě taky nevynechejte. Opravdu silný zážitek, kde si člověk uvědomí spoustu věcí.. A u něj nádherný oceán... Dnes mírumilovný, tyrkysový, bílé pláže...ale v hlavě myšlenky na rok 2004. Strašně silný (nenapadá mě lepší slovo) pocit. Želví líheň v Kosgodě, nejkrásnější pláž v Tangalle a nebo město svateb – Galle se svým nádherným majákem... Tohle taky nesmíte minout! Samozřejmě jízdu autobusem! Všichni mluví pouze o jízdě vlakem, kde sedíš mezi dveřmi s nohama ven a kocháš se pohledem na čajové plantáže, ale za sebe musín říct, že jízda autobusem je tisíckrát větší zážitek!Když si to v oblasti Ella, v horách a v serpentinách, smaží autobus 100 kilometrovou rychlostí, uvnitř něj probíhá klasický folklor, nad hlavou se řidiči s každým sešlápnutím brzdy rozsvítí Budha… To se taky nedá popsat, to se musí zažít. No a srílanská kuchyně – rice&curry, na to vzpomínám hodně často! A samozřejmě na pivo podávané “na tajňačku” v bílé čajové konvičce v oblasti Ella 😂💛💛

Ježkovy voči! Takhle bych mohla pokračovat ještě hodinu! Užijte si to tam!

Padrino - 😂😂😂

Za básničku a 11tku bys to měl opravdu “za Kačku” 🤪 Ale můžeš tím začít! Docela by mě tvoje básnička ”pro Kačku” zajímala... Samozřejmě vidím tvoje tesknění 😉 a jsem docela humanitně smýšlející člověk... S tou následující cestou jsem si taky dala a pořád dávám tolik práce, že pokud se vrátím bez horečky dengue (vlastně vůbec vrátím, už tam zase MZV nedoporučuje kvůli politické nestabilitě jezdit..), byla by škoda neposlat “zajetý itík za Kačku” dál.. No zkrátím to, básníku! Ukaž co v tobě je a možná...M.O.Ž.N.Á! ...se přehodnotím svoje “nikdy”. Ostatně jsem žena, což je dost specifický druh s dost specifickým pojetím slov NIKDY a NIC 👑

Mirjur - to není pravda! Viděls’ moje poslední Maroko.. Agadir jak od Invie 😂

před 10 měs
Avatar uživatele
mirjur
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 741 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2020-02-16T11:52:17+01:00)

Výjimka potvrzuje pravidlo... :-)

před 10 měs
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

No je pravda, že to Maroko bylo "divný"! Tolik hodin spát....!! :D O to víc se těším na další cestu, kde si to všechno "vynahradím" :D

před 10 měs
Avatar uživatele jacicek378
jacicek378

Díky! Přečetl jsem nejen tvoji odpověď, ale i další cestopisy a musím říct, že jsem na chvilku zapřemýšlel nad Bali i Filipínami! Přesto se vracím ke Srílance. Hlavně kvůli tvé odpovědi. Pokud takto vzpomínáš i po třech letech, musela to být pecka. Poslal jsem ti s dovolením upravený itinerář do SZ a pokud se k němu nějak vyjádříš, budu dlužník!

A kdy bude další cestopis? Nechce se mi věřit, že jsi od Izraele nikde nebyla! Psala jsi v nějakém komentáři, že pořád píšeš. Tak kde když ne zde???

Přidat odpověď
před 10 měs

Kači díky za cestopis! Nejlepší , co jsem teď četla a že jsem toho o sl četla!!!Ve 44 jsem se splašila a po procestování Evropy se za týden chystám poprvé do Asie n aSL. Čtu kde co, ale toto jsem prostě potřebovala. Dík a držte mi palce, ať se z toho obrazně či doslovně neposeru:-)))))

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Malé posrání se nikoho nezabije :D :D

Jinak moc děkuji za pochvalu, vážím si jí! Srílanku si užijete, o tom vůbec nepochybuju!! Asie je vůbec místo, které má obrovské kouzlo :) Užijte si cestu a "plašte se" dál!!

Avatar uživatele Ivo
Ivo
  • Právě online
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 138 komentářů
  • Poslat zprávu

Top cestopis.. diky za nej!

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Top pochvala....děkuji za ni :)

Ahoj Kateřino, díky za super čtivý cestopis! Měl bych na tebe dotaz: chtěl bych na Sri Lanku v březnu na měsíc s 5 letou dcerou a i když sám nějaké cestovatelské zkušenosti mám, nevím, jestli to není úplně zhovadilý nápad. Dá se tam najíst vegetariasnky/vegansky? Dá se tam najíst nepálivě, sežehlou hubu od jídla moje dcera nedá :) Díky a piš dál, klidně i knížku, myslím že by se prodávala :)

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Z mého pohledu to zhovadilý nápad je. Taková Kréta, Kypr, či třeba Azory by byl rozhodně nápad lepší, ale každý má svoji hlavu a svoji odpovědnost. Samozřejmě nepálivé jídlo a ještě k tomu veganské se najde i na Lance v podobě třeba banánu nebo rýže bez ničeho. Nevím ale, jestli to maličká dcera ocení.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Jsem asi nezdopovědná, ale nebála bych se :) Určitě bych neprojela s pětiletou dcerou Srílanku v mém podání, ale takovej jih je naprosto v poho, najíte se i "po Evropsku". Samozřejmostí je ale očkování.

Já pálivá jídla taky moc nemusím, takže jsem si z talíře vybrala vždy jen to, po čem mi nehořeli vnitřnosti za živa :D Myslím, že malá by mohla ocenit zvířátka - želví líhně nebo slony, což na Krétě není. Na druhou stranu - pláže na Srílance nejsou úplná TOPka, protože jsou tam všude dost velké vlny...

Ale všechno je věc názoru, životního stylu a zodpovědnosti za svá rozhodnutí :)

Jinak ti, Martine, moc děkuji. Knížku nevím nevím, já mám po sobě problém přečíst týden starý text, jak mi to přijde stupidní :D

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Tak želví líhně nebo sloni tam nejsou, ale pro pětiletou holčičku je prakticky všechno nové, takže z tohoto pohledu je určitě lepší hezká pláž s klidnou vodou, kde se holčička může bezpečně hrát a cákat, než želví líhen. Tu bude mít možnost ještě v životě určitě vidět. Já jsem ji ve svém středním věku taky ještě neviděl a nepozoruju na sobě nějaké negativní příznaky :)). Já jsem měl ale na mysli spíš problematiku zdravotní péče na Lance a dlouhého úmorného letu, než jestli jsou tam sloni nebo tam krávy :). Otázkou je proč letět na Lanku, abych tam pak jedl po evropsku a ležel u vody, která je horší než třeba na místech které jsem zmínil. Ale jak píšeš, je to každého zodpovědnost a věc. Já se snažím na to ale upozornovat, protože holčička se bohužel rozhodnout nemůže a rodič nemá často ponětí o rizicích. O tom že často nemá rozum raději pomlčím :)

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Napadá mě jediná odpověď na to "proč letět na Lanku, abych tam pak jedl po evropsku a ležel u vody"...protože tam třeba chce i ten taťka? A protože třeba letět bez dítěte není reálné a čekat, až bude malá moct jíst rice a curry se mu prostě nechce, když si zrovna přečetl můj cestopis a chce to zažít.. :D :D

Hele, jsem možná "krkavčí matka", ale myslím si, že děti nejsou překážka a ani důvod, proč si svoje cestovatelské sny neplnit. Být rodičem neznamená přestat žít svůj život, cestovat. Navíc malá pětiletá holčička bude vnímat všechno jako jedno velké wau a nejšťastnější bude, když to bude prožívat se svým tátou. Jedno jestli na Srílance, na Krétě nebo na Mácháči. Pokud bude malá řádně naočkovaná, budou dbát na základní hygienické návyky, je Srílanka lepší, jak Cejl ;)

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 590 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-02T11:56:38+01:00)

Tak s tím Cejlem máš částečně pravdu :). Na druhou stranu to, že je někdo rodič neznamená, že si musí odpírat cestování. Pokud jsem dobře pochopil, tak ty máš min. jedno díte a cestuješ taky sama bez něho. Člověk by se na to mohl podívat z druhé strany a pomyslet si, že jsi krkavčí matka, když nechás potomka doma a sama si cestuješ:). Já mám taky malé dítě a co se narodilo,tak jsem byl každý rok min. tři týdny v Asii. S malým létám na Sardinii, Kypr, nebo třeba tu Krétu. Je tam taky krásně a taky dítě prožívá wow efekt prakticky pořád a doletím tam za 2-3 hod. Proto jsem tyto destinace zminoval.

Nemůžu ale s tebou souhlasit, že když bude dbát na základní hygienické návyky a bude naočkované, že se nemůže prakticky nic stát. V tropech jsou jak jistě víš nemoci, na které se u nás ani tam neočkuje. Těžké průjmy z jídla můžeš dostat i když si budeš myt ruce každých 5 minut. A když onemocní, nebo se stane nějaké zranění, tak pro něho nepřijede žádná záchranka jako u nás a nebude ho transportovat vrtulník do kvalitní nemocnice. Věz, že vím o čem mluvím. Kdysi dávno jsem málem ukončil svou životní pout (možná maličko přeháním,ale kdo ví :) ) na Bali. Bylo to shodou okolností v roce, vlastně v tom samém měsíci, když přišla tsunami, kterou tak hezky zminuješ ve svém cestopise. Moje přitelkyně musela jet 30 km na motorce s policajtem do nejbližší nemocnice z Padangbai, aby tam pro mě vyžebrala nějaké silné antibiotika, protože já jsme nebyl schopen chodit.

Shrnu to. Cestovat do exotiky se dá i bez toho, abych vlastní malé dítě vystavoval riziku, které je jak jistě uznáš v těchto místech o "nějaký ten fous " větší něž v EU zemích s naším kvalitním zdravotnictvím. Na cestování do exotiky bude mít dle mého názoru spoustu času třeba po tom, co pozná prvně ty hezké ostrovy a pláže, které nabízí EU.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-02T12:11:21+01:00)

No vidíte, každej to máme jinak. Já vzala syna ve 3 letech do Káhiry, ve čtyřech napříč tureckým vnitrozemím, atd. Nikdy se nám nic nestalo. Kdybych měla zkušenost jako vy, jsem asi jiná. Ale nemám. Proto, ptá-li se někdo na názor mě, říkám SVŮJ názor a ten zní - na Srílanku klidně. Zdravotnictví tam tak šílené není, jih země je turisticky hodně profláklý a když jsem tam byla - světe div se - i rodin s dětmi tam bylo jako máku :D

Omlouvám se, ale strašně mě irituje, když někdo maluje čerta na zeď, dělá z komára velblouda nebo prostě hledá jenom důvody, proč věci nejdou. Všechno jde, je-li chuť a snaha. Evropská unie má možná menší riziko průjmu, ale zase se můžete v kdejakém evropském metru rozkouskovat na pár dílků při výbuchu bomby. Kdybychom pořád hledali rizika a raději se jim vyhýbvali, volili jen ty snazší cesty, byl by život přežíváním.

Co se týká hygieny - v roce, kdy jsem jela na Srílanku, zuřila v ČR epidemie žloutenky a jednomu z naší výpravy při chuti nechat se naočkovat před cestou na hygienické stanici řekli, že pokud žloutenku nechytl teď u nás, nikde jinde ve světě teď není riziko větší...

Opravdu se nechci přít, ale na Srílance jsem byla osobně a myslím, že není důvod se bát. Dokonce jsem kdysi říkala, že je to tak jednoduchá a vstřícná země (což je mnohdy důležitější než úroveň hygieny a dostupnost zdr.péče), že bych tam poslala svoji babičku s vnukem samotnou...

Na svých cestách se snažím rizika vždy vyhodnocovat a zohledňovat. Někdy šlápnu vedle - třeba pod sirný mrak v kráteru sopky, to přiznávám, ale i když se něco nepovede, obvykle si zvládnu poradit. A když ne, je to jen moje zodpovědnost.

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Nezlob se Kateřino, ale ja nemaluju čerta na zeď. To,ze je na Sri Lance spousta rodin s dětmi neznamená vůbec nic ohledně rizik v porovnání s EU.Ale chápu, ze tvůj názor je diametrálně odlišný než můj. A tvoje srovnání s rizikem v metru v evropských metropolích je úsměvný a hranici s demagogii.Ja jsem přece nikde nepsal, ze je lepší letet do evropské metropole na dovolenou. A povysovat vstřícnost obyvatel nad kvalitu zdravotní pece je dle mě hooodne diskutabilní. No kazdopadne diky pekne sepsanym zážitkům z cest se teď na tebe budou obracet i nerozhodnuti rodice, jestli nekam letet nebo ne., takže je jen tvoje odpovědnost, co jim poradis Už se k tomu nebudu vyjadrovat. Snad jen to, ze když šlápnes vedle ty v tom kráteru,tak následky neses ty.Kdyz šlápnes vedle v rozhodnutí,jestli cestovat s malým prckem na Krétu nebo Lanku a něco se stane, tak důsledky muže nést i ten prcek.V tom je ten rozdíl.

před rokem

Děkuju vám za diskusi. Stejně se evidentně budu muset rozhodnout sám :) Když byl dceři rok, byla se mnou na dva týdny v Mexiku a taky si to užila i ten let PH -> Londýn -> Dallas -> Cancún dala, jen to nebylo úplně na ostro cestování, byli jsme tam u známých. Každopádně moje bývalá žena je z mého nápadu nadšená, že dcera zas něco zažije. Tak jo, 26tis za dvě letenky a jdem na to.

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Tak to jste mohl napsat hned, že jste s malou letěl už v roce do Mexika. To bych se nemusel namáhat. Přeju štastnou cestu a hlavně žádné komplikace :)

před rokem
Avatar uživatele Majka
Majka

Nepřestávám se divit, když čtu tuto diskuzi. A nedá mi to, abych napsala pár řádků. Vraťte se do svých dětských let, jaké máte zážitky a co si vlastně pamatujete a co bylo vlastně nej...! Wow může být cokoli i v menším rozsahu, než si přejí zde vlastně samotní rodiče. Je mi v podstatě líto všech těch malých dětí, které vláčíte i na dlouhé cesty a které svoji nespokojenost dávají najevo dlouhodobým pláčem již v letadle. Nemluvě o potížích, které musí snášet. Navíc trpí tím i ostatní cestující v letadle. Zdravotní rizika podstupujete, ať už na Lance, Thajsku nebo blíže v Egyptě apod. bez naočkované žloutenky, jak uvádíte výše? Niemandos uvedl svůj názor , který sdílím. Ale samozřejmě je to každého odpovědnost, avšak nezapomeňte na ohleduplnost, jak ke svým dětem, tak ke svému okolí. Cestuji velmi ráda a přeji vám také hodně krásných a spokojených cest v letošním roce.

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Diky Majko za tvůj názor. Čekal jsem cely den, ze se někdo ztotožní s tím mým názorem, ale nic. Asi je lepší tady klabosit o blbostech jak se kdo opil v letadle atd. a důležitým tématům se vyhýbat. Popravdě tady ta diskuze o cestování s dětmi proběhla už několikrát, takže už se asi nikomu nechce do toho znovu pouštět. Kazdopadne ten kdo chce cestovat s dětmi si to v drtivé většině rozmluvit nedá. Ma svou pravdu a ja nebo ty mame zase svou.

před rokem
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Já jsem se do těchto diskuzí nikdy nezapojil (můj názor - je to těžké, na jednu stranu zbytečná rizika, ale na druhou stranu je lepší, když se rodiče věnují svým dětem aspoň o dovolené, když během roku obvykle nemají čas, takže nejlépe společná dovolená na vhodném místě a exotiku si nechat na později, ale možná si od sebe chtějí odpočinout i manželé, když vyrazí jen jeden z nich?), ale dodal bych, že čím dál tím větší průšvih v tropických a někde subtropických oblastech je dengue a více rizikové je to pro děti. Zrovna jedna maminka popisovala, jak dengue dostala 3-letá dcera v Thajsku (Teeerez 27.12.):

https://www.hedvabnastezka.cz/di...ost-328790

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Jojo.Dengue je na vzestupu a je to dost odporná nemoc, kterou bych svému dítěti rozhodne nepřál. A není to o tom, ze bych si konkrétně ja chtěl odpocinout od manželky, ale nechci své malé dítě vystavovat riziku a bez cestování do exoticky ale nemůžu proste žít. Rodinou dovolenou mame po Evropě a ja vyrážím sólo do tropu. Člověk ma většinou 6 týdnu dovolené, tak se to dá nakombinovat.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-02T23:07:23+01:00)

Tak přesně takto básníci přicházejí o iluze a obyčejní smrtelníci na cestách o chuť svoje dojmy sdílet..

Hoši - Niemandos a Libor - máte pravdu! Nejlíp nám všem bude doma ✌️ Hlavně malým dětem a všem rodičům.

Souhlasím s tím, že jiný názor mohou lidé mít, mám zpětnou vazbu ráda a učím se z ní, ale když začínám cítit ego, je mi smutno.

Tak můžete být oba spojojení a poplácat si po zádech, chuť sdílet zde dojmy (a s prominutím osobní názory, na které jsem osobně dotazována), jste mi dokonale vzali. ✌️

před rokem
Avatar uživatele
mirjur

Kačko, nenech se otrávit, nestojí ti to za to... Svět je krásný.

před rokem
Avatar uživatele
cali
  • Právě online
  • Přidal se před 8 lety
  • Napsal 1025 komentářů
  • Poslat zprávu

Tak nebudeme si tady foukat na bebíčka, ne? Kritika od zkušenějších je vlastně pochvala:-)

před rokem
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 493 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-03T00:50:50+01:00)

Ty seš Kateřino asi fakt dost přecitlivělá. Nevím, proč o mně píšeš ve smyslu jako ego nebo dokonce o sezení doma, když jsem z posledních 26 měsíců strávil 21 měsíců na cestách v zahraničí a hlavně v tropech. Jestli se ti zdá, že formulace "nejlépe společná dovolená na vhodném místě a exotiku si nechat na později" je nějak ostře formulovaná na sezení doma, tak na světě je spousty různých míst (ale ty si z nějakého důvodu vybíráš plážové destinace, i když pláže nejsou tvůj šálek kávy viz Maledivy). A ani rodinnou dovolenou v tropech nějak neodsuzuju, zmiňuju i ty výhody, jen upozorňuju na riziko dengue, které je místy občas opravdu významné (pokud je tzv. outbreak). Často totiž lidi říkají, když už nějaký problém mají, "nikdo mě na to neupozornil".

A jestli to píšeš kvůli mému upozornění na podstoupená rizika na Bali, tak pohled i z druhé strany je vždy lepší než jen poplácávání se po zádech (a taky jsem tvé cestopisy pochválil a dával ti hodnocení "prostě super"). Můj postoj k jízdě na skútru v JV Asii a problémům s pojištěním bez řidičáku A1 je celkem smířlivý v porovnání s názorem většiny zdejších aktivních diskutérů (myslím si, že nějaké to riziko za ty zážitky stojí, ale není třeba riskovat tolik jako většina mladých turistů).

před rokem

Jako otec dcery a nadcházejícího prcka musim říct asi tolik. Procestoval jsem již též řadu destinací včetně exotik i ne úplně běžných zemí. Diametrálně odlišný názor na cestování s dětmi, popř. rodinou, získáte až tehdy, když se něco stane - ať už vaší chybou nebo nešťastnými okolnostmi. Dokud se vše daří podle plánu, člověk si mnohdy nedokáže představit důsledky nebo všemožné problémy, které najednou mohou vyvstat.

Abych uvedl nedávný příklad. Byl jsem na týden v Moldávii (a to je stále v Evropě) - byl tu nápad, že bychom mohli jet jako celá rodina (včetně dvouleté dcery). To jsem zavrhl a řekl, že to není úplně ideální destinace pro dovolenou, ale spíš pro dobrodruhy a že s celou rodinou raději pojedeme někam jinam (což se stalo a nakonec jsme byli na Mallorce, což je dle mého názoru super destinace pro rodiny, protože každý si tam najde to svoje - ať už pláže či hory atd.).

Jen abych v rychlosti shrnul, do jakých patálií jsme se dostali. Prvotním šokem byli silnice v opravdu strašném stavu (rozkladu) - kdo neviděl, neuvěří. Větší stres ze řízení jsem snad ještě nezažil, dostali jsme se do x situací, kdy jsem myslel, že jsme dojeli a něco u auta urvali. Obrovský problém byl pak na hranicích v Podněsteří, kde jsme strávili téměř 2 hodiny vyřizováním formalit (auto jsme si půjčovali v Moldávii, bohužel na rumunských SPZ, což je obří problém, který jsme zjistili až později). Hned za hranicemi vlivem předešlého stresu a totálního nedorozumění na benzínce, nám obsluha nalila do benzíňáče naftu. V poslední den nás pak odchytli policajti s tím, že mě obvinili, že jsem pil a že budu muset odstavit auto a jet s nima na stanici (běžně policajti dělají podvody s pozitivní dechovou zkouškou, i když jste nic nepili). Řekl jsem jim, že úplatek nedostanou a pokud mi něco naměří v dechu, budu chtít i krevní test - nakonec mě pustili. Bohužel to nebylo všechno a dostali jsme se do dopravní nehody, což je další obří problém. Jako cizinci jste téměř automaticky označeni jako viníci. Strávíte minimálně půlden na policejní stanici. Nehoda se naštěstí stala v Kišiněvě, kde jsme měli podporu od autopůjčovny. Pokud by to bylo jinde, musel bych čekat na překladatele, protože veškeré dokumenty musejí být sepsané v rumunštině a na překladatele se běžně čeká i 14 dní, kdy musíte zůstat v zemi a určeném místě. Každopádně nám letadlo uletělo, museli jsme si kupovat nové letenky a domů dorazili o dva dny později.

Neumím si představit, že by si tímto musela projít i má rodina včetně dětí. Neříkám, že to samé se nemůže stát i jinde, ovšem v EU máte jen přeci lepší vyhlídky jak vše rychleji a s menšími problémy vyřešit... Ve zbytku světa pak záleží hodně na okolnostech a často i vůli lidí.

A jak už tady někdo zmiňoval, dětem (zejména těm malým) je v podstatě jedno, kam jedou. Důležité je, aby ten čas trávili s vámi, při vhodné aktivitě a dostatečně pestrém programu (a to nejen jednou za rok). Nechci tím nějak naznačit, že děti jsou nějakou přítěží nebo blokem v cestování. Je ovšem vhodné uvědomit si potencionální rizika a důsledky, které se mohou vyskytnout v netradičních či exotických destinacích.

Ahoj Kačenko... Úvodem bych Ti chtěl moc poděkovat za neskutečně zábavné a autentické seskládání písmenek ve Tvém cestopisu...vlastně to bylo to první, co jsem si letos přečetl:-))). Dovolil jsem si odkaz na Tvé "povídání" rozeslat i mnohým svým známým a přátelům...rodině, abych je inspiroval a ukázal, jak neskutečně milé a příjemné může být "prožívání cestováním", i když zcela jistě s sebou nese i mnoho potíží a nepříjemností... Tvůj humor a barvitost je neuvěřitelný a nakažlivý... Moc Ti děkuji a už teď se těším na další "cesty" s Tebou...

Krásný den...rok...život...

R.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-01T15:21:54+01:00)

Musím říct, Rosťo, že jsi mě opravdu dojal! Lhala bych, kdybych dělala, že mě takováto zpětná vazba nedojme, nenakopne… Moc ti za ni děkuji. V dnešní době lidé spíše kritizují, hledaj chyby… Chválit se moc nenosí..

Musím říct, že od zveřejní svých cestopisů jenom žasnu. Svět nebude v pořádku jenom Globusu, myslím že i tady, mezi cestovateli, je všechno tak, jak má být. Jsem strašně vděčná za reakce tvého typu, protože vím, že ta práce nebyla zbytečná. Ještě jednou děkuji, a i tobě krásný rok 2019 !

Na Srí Lanku jsem mezi cestopisy klikl proto, že jsem chtěl mít srovnání, byl jsem tam, sice jen týden, ale s cílem vidět to hlavní. A to je ta skála, kterou jste vynechali pro drahé vstupné:-) Tak pro ty, kteří by chtěli tuto chybu opakovat: Na temeni skály je do skály vytesaný plavecký bazén pro krále, do kterého sloužící nosili vodu ve vědrech po těch více než stech schodech vytesaných do skály, no schodech - spíš jamkách pro nejnutnější oporu nohou. Je to nádherný výhled do kraje a fantastická zkušenost. Samosebou také nějaké ruiny paláce apod. Vnitřní hradby na skále oddělující oblasti pro řadové sluhy od druhého okruhu pro dvořany a třetího pro krále a jeho rodinu. Tedy pro jeho harémistky. A na harémistky, tedy jejich obrazy, se lze podívat v galerii na boku skály, nějakých třicet metrů vysoko nad okolní krajinou. Několik desítek fresek na skále starých přes tisíc roků, nádherné ženy všech barev a ras, chodí se po ochozu - konstrukci dnes z oceli kdysi z bambusu přilepené ke skále a šplhá se k němu po žebřících jak na ferratě (lehké) - kdysi též bambusových dnes z oceli. / Taky tam mají na Srí Lance krásné čajové plantáže s ochutnávkou a prodejnou, safari se lvy, trhy s tričky za pár korun, surfařský ráj na východě ostrova, a ten park, o kterém píšete založili Britové jako park u paláce místodržícího, v zemi jsou takové tři a stromy v nich sázela ještě královna Viktorie a tak ruský car, jsou ohromné a park je božský. / Myslím, že je škoda při cestování vynechat to nejcennější

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 590 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-01T09:18:44+01:00)

Sice nechápu, proč takové věci pisete někomu do diskuze pod jeho cestopis, ale muzu vás ubezpečit, ze to co je pro vás to “nejcenejsi”, nemusí byt to nejcenejsi pro druhé. Nechápu kde berete tu drzost tady psát, ze autorka neviděla to nejcenejsi kvůli penězům a ještě se tomu smějete. Tak se vyjadřuje hlupák milý pane. Jestli mate chuť sdělit svoje zážitky, tak si napište svůj cestopis. Zrejme mate rad historii,ale ta nezajímá každého. Někdo ma rad přírodu a nechce platit předražené vstupné, aby se podíval na díru ve skále společně s hordou dalších turistu. Taky bych mohl napsat, ze jen hlupák letí na Lanku jen na týden a ještě ma tu drzost tady psát, co všechno autorka cestopisu neviděla.Tož tak. Přeji hezky novy rok

před rokem

Omlouvám se, zapomněl jsem, že není vhodné upozornit čtenáře cestopisu, že je možnost podívat se na památku UNESCO za peníze ušetřené za letenku na prohlídku hromady odpadků na Maledivách. A že to je zakázaná diskuse.

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos
  • Přidal se před 3 lety
  • Napsal 590 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-01T09:38:08+01:00)

To na co upozornujete je v každém blbem průvodci a cíle na které upozornujete (sloni, čajové plantáže)jsou ty nejproflaknutejsi místa cele Sri Lanky, takže jen blb by nevěděl,ze tam jsou.

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

A ten blb tam muže letet s cestovkou, která mu je za penízky rada ukáže :)

před rokem
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Niemandos, přidávám se, lépe jsi Adamovi odpovědět ani nemohl. A stejně jako Kateřina to vidím tak, že výhled je lepší z té sousední skály Pidurangala právě proto, že je vidět navíc i Sigiriya a že je tam minimum lidí.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Ježkovy voči, vy jste milí :)

Každopádně Adam má v něčem taky pravdu.. Já jsem to prolítla trošku povrchně, určitě jsem za 18 dní nestihla poznat všechny skvosty Srílanky. Už teď vím o řadě míst, která jsem vypustila a kam bych ráda.... A rozhodně nechci nikoho od výstupu na Lví skálu odrazovat, protože jsem na ní nebyla a nemohu posoudit, zda to za to stojí.

Nicméně, Adame, jsem za svůj itík vděčná, myslím, že jsem dala, co šlo. Respektive v mých silách asi opravdu nebylo "víc". Nepočítám v zemi, kterou navštívím, jednotlivé památky a místa, která si musím za každou cenu odškrtnout, protože jsou cool v Lonely Planet. Ano, chci vidět maximum, ale klidně poznám i bezvýznamnou horu vedle jedné mega významné, protože to, co se mi vryje pod kůži je obvykle ta nejvíc bezvýznamná věc. Pokud jsem to podle tebe, Adame, vyhodnotila špatně, máš nárok tento názor mít a vyjádřit jej :) Mě to neuráží ani nevadí. Vlastně možná - po tvém odborném výkladu o kálovském jezírku (o kterém jsem neměla ani páru) - až tam pojedu příště, na tu lví horu se vydrápu! Úplně se vidím v tom jezírku s lahví šampaňského :D

Každopádně - vyhlídka z Pidurangala mě naprosto uspokojila. Sedět po spidermanském výkonu na jejím vrcholku a koukat na majestátnou Sigiriy bylo pro mě něco něco ♥

před rokem
Avatar uživatele Libor_S
Libor_S

Když píšeš, že v tvých silách nebylo víc, Kateřino, tak po přečtení i dalších tvých cestopisů s obdobným stylem (kromě Malediv) bych ti doporučil nepřidávat, ale raději zvolnit. Já se taky obvykle snažím nacpat si co nejvíc do svých dlouhých cest, ale obvykle spím aspoň 2 noci na jednom místě a i tak mi to přijde poměrně rychlé.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá
  • Přidal se před 2 lety
  • Napsal 919 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2019-01-01T16:26:20+01:00)

Já vím, já vím!! Pravdu máš...Jenže já to prostě jinak neumím 🙈

A to nebudu vykládat, že mám rok ruplej meniskus a stejnou dobu odsunuju operaci, přičemž lezu na Sněžky a lítám kdovíkam, protože jen z představy dvou až tří dnů v posteli mám prostě ...hrůzu 🙈🙈🙈

Skvěle napsaný cestopis se spoustou praktických inforrmací ... za dva měsíce se tam také chystám a určitě se částečně budu inspirovat. Jen tak dál :) a díky.

Odpovědět
před rokem

Moc pěkné počtení.

Mám otázku - Je nutné mít předem zajištěné ubytování ? Chystáme se na Šrí ve třech v únoru a máme hodně volný itinerář a nejsem si jistá, kdy přesně kde budeme.

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Tak pokud mate volný itinerar, tak si rezervovat ubytování je naprostá hloupost. Možná na první ubytko po příletu. To je fajn. Lanka je když to řeknu jemně hoooodně turistická, takže není problém sehnat ubytování na místě :) Samozřejmě je to spojene s tím, ze se muže stát, ze první výběr bude obsazeny, ale to je asi tak všechno. Ideálně je sledovat volné kapacity na Bookingu či Agode den předem a ten den a pak si jen vybrat co se líbí. Jen jednou se mi stalo v Indii, ze byl hotel plný, protože tam prijel večer nějaký zájezd :).

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Přesně tak, ubytování na srílanské je opravdu velice snadno dostupné. Nabídka převyšuje poptávku. Vůbec není třeba rezervovat dopředu.

Avatar uživatele lemming46
lemming46

Tak se přidávám taky s díky za skvěle sepsané zážitky. Sice si vybíráš destinace, co mě moc nelákají, ale je to napsané tak čtivě, že mě to vtáhlo. Pro mě asi nejlepší cestopisy tady na stránkách.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Jeee, tak to je krásná zpětná vazba!! Hned se mi bude další cestopis psát s větší chutí 😍

před rokem
Avatar uživatele
mirjur

Ano, piš, piš! Další cestopisy. I když jsou a budou dlouhé, tak si je všechny přečtu a všude tam pojedu, i když jsem původně vůbec nechtěl. A kdybys někdy někam musela vyrazit sama, klidně mě vem s sebou, třeba jako pucfleka. :-)

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

:D :D Hned mám hezčí den! :)

Avatar uživatele
Petr Soukup

Výborně napsáno, těším se na další cestopis :)

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Moc děkuji a další cestopis včera na světě. Tentokrát KUBA “za Kačku”. Už není tak podrobná, protože je to tři roky zpět, ale snad i ta nebude u čtení ztráta času 😊

Avatar uživatele eremi
eremi
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 596 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2018-12-30T07:18:32+01:00)

Luxusně napsané, dlouho jsem se tak nepobavil u cestopisu! Navíc máš humor, který je přesně můj šálek kávy, stejně jako styl cestování, kdy nepobíháš od jednoho must see ke druhýmu, ale nasáváš místní atmosféru a člověk z toho pak má nezapomenutelné zážitky na celý život. Tleskám a budu se těšit na další :) Oceňuji taky, že jsi to sepsala. Ještě, že jsou takoví lidi jako Ty, kteří nejsou líní psát takovéhle parádní cestopisy (na rozdíl od lidí, jako já, kteří jsou na to moc líní :)

před rokem
Avatar uživatele niemandos
niemandos

Zasnu.Eremi, který je ve svých příspěvcích v drtivé většině negativní takovou pozitivní odezvu. No ale opravdu s nim nelze než souhlasit ve všech bodech,včetně toho posledního.Ja jsem taky líný to sepsat :)

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Moc děkuji za milá slova! Cestopisy budou přibývat! Jednak je to pro mě kdekoli dostupný rekap cesty ke sdílení i okamžitému náhledu, dále je to konzervovaná vzpomínka a hlavně - je to možnost někoho třeba nakopnout koupit letenku a prostě a jednoduše vyjet. A investice do vzdělání a cestování je jediná, která z idstupem času neztrácí svoji hodnotu. Naopak...

Čím více lidé cestují a vnímají svět, tím méně řeší kraviny ✌️, takže doufám, že těch “nakažených” bude co nejvíc

před rokem
Avatar uživatele eremi
eremi
  • Přidal se před 5 lety
  • Napsal 596 komentářů
  • Poslat zprávu
  • (upraveno 2018-12-30T15:23:40+01:00)

No tak teď už se nedivím,že mi tak sedí ten cestopis. Mám naprosto stejnou filozofii jako Ty a vždycky říkám,že to co uvidím a zaziju a co se naučím mi už nikdy nikdo nevezme,na rozdíl od materiálních věcí,o které můžeš přijít :).

Avatar uživatele
Leoš Literák

Paráda. My jeli do Hikkaduwy a Galle v létě s dětmi. Na pláži velké vlny, takže na plavání to nebylo a podmořský svět byl zastíněn pískem ve vodě. Nejvíce jsme si užili vodní safari v Maduganga.

https://www.literak.cz/2017/08/s...enu-recka/

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Srílanka není moc destinací na plážování... Vlny byly po celém jižním pobřeží a na jednu v podobě jizvy na zádech do dnes živě vzpomínám.. Ale zase - Srílanka má i jiná kouzla, která to vyváží :)

Avatar uživatele yellow
yellow

Super cestopis. Srí Lanka mě hodně lákala, když jsme vybírali, kam do Asie vyrazíme, ale nakonec nás kamarád pozval do Indie, tak bylo rozhodnuto. Snad někdy příště.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Těší mě, že vidím, že si dal někdo ten čas a přečetl to :D

Srlanka za návštěvu rozhodně stojí! Chudá a přece strašně bohatá. Indie bude taky super, ale Srílanku si určitě časem dopřejte :)

Avatar uživatele niemandos
niemandos

Opravdu moc hezky napsané. A konečně někdo, kdo cestuje místní dopravou a všímá si lidi a okolí :). Tleskam.

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Děkuji za milou zpětnu vazbu! Vážím si jí...

Místní doprava je vždycky to, na co nejvíc vzpomínám (mimo Evropu). Ne nadarmo se říká, že cesta je mnohdy víc než cíl .. :)

před rokem

Fakt bozi a inspirujici. Dekuji

před rokem
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá

Děkuji!! :)

Avatar uživatele
 
 

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

❤️ Oblíbené
Čtení na 34 minut
PORTUGALSKO podruhé za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-11-11T16:11:46+01:00 40 komentářů
Portugalsko 2020

Temperamentní metropole, neskutečný Atlantik, majáky, výtahy, legendární tramvaje, sangrie a ginja. Taky dušičkový lockdown a pozvánka na víno na české velvyslanectví. To je repete Lisabonu za Kačku.. Dušičky v Lisabonu - kdo by to nechtěl zažít! Místo deštivých sychravých dnů babí léto. Temperamentní Lisabon, divoké pobřeží Atlantiku, Porto a konečně ochutnávka pravého portského vína.. prostě…

❤️ Oblíbené
Čtení na 32 minut
MALLORCA za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-10-24T16:15:29+02:00 71 komentářů
Španělsko 2020

Španělská ostrovní perla - nádherné útesy, tyrkysové moře, starobylé vesničky uprostřed pomerančových sadů, tapas a sangrie, jejichž chuť vám vykouzlí úsměv na tváři i když vás okradou… . Španělská ostrovní perla - nádherné útesy, tyrkysové moře, starobylé vesničky uprostřed pomerančových sadů, tapas a sangrie, jejichž chuť vám vykouzlí úsměv na tváři i když vás okradou… Pro mě už…

❤️ Oblíbené
Čtení na 48 minut
TENERIFE za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-10-14T08:36:47+02:00 94 komentářů
Španělsko 2020

Ostrov tisíce kontrastů. Vyprahlá pustina na jihu,skoro deštný prales na severu,neuvěřitelný Atlantik kolem. Nádherné pláže,úžasné parky. Navždy už ale moje nejvyšší hora,na kterou jsem se vydrápala... Ostrov tisíce kontrastů. Vyprahlá pustina na jihu, skoro deštný prales na severu, neuvěřitelný Atlantik všude kolem. Nádherné pláže, úžasné parky. Navždy už ale moje nejvyšší hora, na kterou jsem se…

❤️ Oblíbené
Čtení na 10 minut
KRAKOV za KAČKU
Avatar uživatele
Kateřina Ostrá 2020-09-25T11:34:05+02:00 30 komentářů
Polsko 2020

Historické domy, obrovský rynek s podzemím a starobylou tržnicí, kostely, obchody, stánky s místními specialitami, židovská čtvrť, nádherný hrad. Především ale čtvrthodinka jízdy od naprosté senzace... Historické domy, obrovský rynek s podzemím a starobylou tržnicí, kostely, obchody, stánky s místními specialitami, židovská čtvrť, nádherný hrad... Především ale čtvrthodinka jízdy od naprosté…

Další cestopisy