2. Asie
  3. Tchaj-wan
  4. TAIWAN LETEM SVĚTEM

TAIWAN LETEM SVĚTEM

Pár střípků z Taipei, Tainanu a Alischanu s přidanou hodnotou Covid 19 v lednu 2020.....
Cestopis z roku 2020 napsal Sub - Bohouš Kubart

Zážitky pro tebe sepsal Sub - Bohouš Kubart

01. 04. 2020, poslední aktualizace 2020-04-01T02:30:02+02:00

Sub - Bohouš Kubart žije v České republice a procestoval 117 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 6 let, napsal pro tebe 7 cestopisů . Má své stránky http://cestovani.wbs.cz/.

Sub - Bohouš Kubart

koukám, že jste tu rozjeli odpadkový blog... Fakt je, že bordel nikde není. V Číně jsem byl taky a je to jistě podobné. Co se týče úklidu (a v Číně i různých hlídačů v metru a nádražích atp. - tím alespoň trochu řeší zaměstnanost. či lépe snad přezaměstnanost) je to vlastně totéž, ale tady to má alespoň smysl...

Díky za poznámky!

A s tou solí to bylo u mě taky zajímavý. Dokonce ani, když jsem to ukazoval v čínštině napsaný nebo přímo obrázky, tak jsem nikdy nepochodil. V lepším případě mi přinesli sojovku, v horším následoval jen zděšený výraz, proč bych proboha tohle chtěl. Jen jednou, když jsem byl přímo s Taiwancem v lepší restauraci, tak ten jim to řekl čínsky a za chvíli přiběhl z kuchyně přímo kuchař s 5 Kg pytlem soli a že kolik toho chci :D Nakonec se mi podařilo v Carrefouru koupit takový ten mlýnek se solí, který jsem nosil všude sebou a to byly taky pohledy ostatních, jako kdybych si do jídla sypal kokain nebo nevím co.

V jedné naši oblíbené pizzerii, kam chodili jen cizinci, jelikož snad jako jediná v celým městě nedělala vyloženě sladkou pizzu, což místní vnímali jako špatně (jelikož podle nich pizza musí být sladká), sůl taky neměli. Když jsme se na ní každou návštěvu ptali, tak kuchař stále jen, že se musí zeptat majitele jestli mu to dovolí koupit (sůl za 5 Kč). To takhle trvalo několik měsíců, když při moji poslední návštěvě 2 dny před odletem kuchař vítězoslavně vytáhl malinkou slánku s tím, že už ji pro mě konečně má :D

Jak bych to nazval... snad telegrafický popis kulturního šoku? 😀

Sub - Bohouš Kubart

tak nějak. Těch pár řádek si nedělá ambice na cestopis... -:)

• (upraveno 2020-04-01T14:06:16+02:00)

Díky za cestopis. Na Taiwan bych taky rád, předběžně byl v plánu příští rok zima/jaro, ale virus nám ty plány trochu mění. Jo, a popeláři hrají i v pevninské Číně v jednom kuse. Asi národní tradice :-D.

Ten důvod proč popeláři hrají melodii souvisí právě s tím, že nikde nejsou popelnice. Hraje aby lidi v baráku slyšeli, že popeláři projíždí a mohli vyběhnout a hodit do něj pytle s odpadem. V Taipei třeba popeláři hrají Beethovena. Ale třeba ta melodie když člověk vleze do Family Martu, to jsem fakt litoval těch prodavačů, že tohle musí poslouchat, mě to lezlo na nervy i jen během té chvilky než jsem vybral pivko :D

cali

Ano hráli "Für Elise", ale teď, resp. minulý rok všude kde jsem byl hráli https://www.youtube.com/watch?v=vwCvmm0OZxs A ten důvod je, jak píše matej15, hlavně hygienický, ostatně víme, jak to vypadá u popelnic nebo odpadu jinde v horku v Asii.

divan

Nepamatuji si co hráli v Číně, ale přeslechnout se to určitě nedalo a oblíbit taky ne.

Tu Maiden's prayer hráli už tehdy když jsem tam žil (2017), ale některé trucky hrály právě i tu Für Elise, což jsem znal. Jinak ono s tím odpadem to tam zase taková sláva není. Na ulici bordel není, ale zpravidla ve sklepě nebo přízemí bytového domu je místnost, kam se sype odpad hlava nehlava, často netříděný a bez pytlů. Tahle místnost je pak neskutečná líheň švábů, kteří jsou pak rozlezlý po celým baráku. O ten odpad se pak stará nějaký člověk, často jsou to důchodci nebo různě postižení lidé, kteří se v tom hrabou a třídí to. Tříděný odpad pak sváží na skůtrech nebo takových rikšách do sběrů, kde za to něco dostávají a ten směsný pak právě hážou do toho projíždějícího auta.

• (upraveno 2020-04-02T15:54:31+02:00)

Já byl v Číně něco málo přes 3 týdny, tak jsem samozřejmě do detailů až tak jako matej15 nepronikl (dcera tam žije několik let a přístup místních k odpadkům jí hodně vadí). Nicméně hrající popeláře a rykše/skůtry naložené tříděnými kartony jsem nemohl přehlídnout. Taky se nedal přehlídnout přístup většiny místních - zahazují kdykoliv cokoliv kamkoliv, přinejmenším na venkově, na výletech, v jídelnách na ulici. Dopili petku/něco ze sklenice, dojedli něco z igeliťáku nebo z papíru - a šup s tím do lesa, do potoka, na zem, ... (čest výjimkám).

@divan Čína je OT k cestopisu o Tchaj-wanu, ale když už jsi to zmínil, tak v čínských NP bývají odpadkové koše každou chvíli a někteří Číňani přesto odhazují odpadky na zem, ale zaměstnanci to průběžně uklízí. Ve městech asi taky dost uklízí, protože na nadměrné množství odpadků si nevzpomínám (ani podél silnic moc odpadků nebylo).

• (upraveno 2020-04-02T19:13:55+02:00)

@Libor_S: Ve městech a NP bylo vesměs čisto. Na venkově to byla někdy hrůza, hromady odpadků - a to doslova hromady. Jinak máš samozřejmě pravdu s OT, omlouvám se za OT.

Další cestopisy, které napsal Sub - Bohouš Kubart

KANGAROO TRIP
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-20T02:23:16+02:00 4 komentáře
Austrálie 2017

Něco postřehů z cesty křížem krážem Austrálií. Nečekejte žádnej cestopis, prostě pár keců.... Tak vyrážíme za klokanama... S údajně nejlepší aerolinkou světa. Pravda, na letu nejsou skoupí, ale zase žádný hifi. Ohlášená wifina se palubě se taky nekonala. Protože Katarci nepracují, najímají si…

MIKRO MIKRONESIE
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T00:50:18+02:00 0 komentářů
Oceánie 2020

Tohle není regulérní cestopis. Jsou to popisy momentálně vzniklých situací, které komentuju jak mi zobák narost. Zpravidla se jedná o průsery - jinak by mi třeba leckdo i záviděl, a to by nebylo fér.. Šel jsem spát normálně v 1, ale vstával nenormálně ve 4. Na letišti v Praze všechno jako na drátku, nikde žádná fronta. To mi mělo bejt už podezřelý. Není přece kouře bez ohně. Jasně - do Amstru je…

SEBRANÉ VPISY ZEALANDSKÉ
Sub - Bohouš Kubart 2018-10-31T01:04:43+01:00 0 komentářů
Nový Zéland 2018

pár vzpomínek na to, co všechno se může přihodit ...a pár keců navíc.... Na Nový Zeland je cesta dlouhá, ale my ji máme pro jistotu ještě delší. Nechci strašit, ale už začátek je prapodivnej…Zrušili nám let do Varšavy. Až tady totiž nastupujeme do dálkového letadla. Tak…

ČÍNA ROZPÁLENÁ DO RUDA
Sub - Bohouš Kubart 2018-10-25T00:11:00+02:00 0 komentářů
Čína 2015

Pár keců z deníčku o Pekingu, Šanghaji, Shuzhou, Guilinu a Číňanech . Jsem v Pekingu. Znovu po 25 letech. Mobilní aplikace mi hlásí že metro jede v 6.05. Na stanici píšou že 6.35. Trochu zvláštní, ale jsem přece v Číně. A není kam chvátat. Na metro si musím vyměnit…