2. Střední Amerika
  3. Panama
  4. V Panamě na ostrovech i v džungli

V Panamě na ostrovech i v džungli

Při rozhodování se utkala Panama s Kostarikou. U většiny lidí by vyhrála druhá jmenovaná, ale my se vždycky snažíme v cestovaní nejít s proudem, tak vyhrála Panama. Bylo to dobré rozhodnutí?
Cestopis z roku 2021 napsal Jan Pirič

Zážitky pro tebe sepsal Jan Pirič

23. 03. 2021, poslední aktualizace 2021-12-08T20:12:58+01:00

Jan Pirič žije v České republice a procestoval 26 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsal pro tebe 5 cestopisů .

Chci se zeptat na Oreba Chocolade. Zda jste tam jeli napřímo a nebo jste si tour rezervovali předem. Děkuji za odpověď Blanche :-)

před měs
Jakub Vonšovský
  • (upraveno 2021-04-02T14:36:46+02:00)

Skvělé tipy, dávám si to do map. Díky cestopisu se už v Panamě nikdy neztratím (dokud mi bude fungovat 4G a mapy). Nenabídla by ale Kostarika přeci jenom víc? Určitě bude nějaký důvod, proč se tam tolik jezdí.

Cestopis moc pěkný, absolvoval jsem přibližně stejnou trasu před cca 5 lety. Byli jsme tedy na přelomu září/říjen a počasí bylo stejně nevyzpytatelné... A zjišťuji, že se toho zase tolik nezměnilo.

Panama je veliká, míst k objevování hodně.... Na Bocas del Toro jsem byl i na Bastimenos s RedFrog Beach, Zapatilla. Co ostrov, to nádhera... Ten Karibik je tam zase úplně jiný než nahoře (Kuba, Dominika)

Jo, a San Blas a hlavně Darien (pro fanšmejkry přírody!) jsem taky neviděl, takže určitě příště.

CESTUJI za KAČKU

Naprostý souhlas s Mirjurem. Boží cestopis! Díky za něj 🙏

Fotky 1A, hned si dávám Panamu na seznam.

Jinak jsem si vzpomněla na Kostariku přesně před rokem. Ta zodpovědnost, roušky a dezinfekce na každém kroku naprostá samozřejmost, přitom normální život...

Jak píše Mirjur - dobrý počin a konečně pozitivní cestovatelská vlaštovka 😊

Lost Panama Girl 2

mirjur

Na mě tedy cestopis vůbec nepůsobí negativně, jako to, že všechno nevyšlo, to je vcelku normální i v době nekovidové... takže díky za info a tipy. Dobrý počin.

Další cestopisy, které napsal Jan Pirič

🙏 Praktické
Prosincový Island v autě
Jan Pirič 2021-12-10T20:45:21+01:00 9 komentářů
Island 2021

Island mě nikdy nelákal, už vůbec ne v zimě. Ale moji ženu ano, tak jsme to nakonec dali. A abychom ušetřili, spali jsme v autě a vařili si těstoviny z pytlíku. Po nich se mi nestýská, po zbytku ano!. Nikdy se mi moc nechtělo lítat na sever. Asi to tak zůstane i nadále, ale moje sympatie k severským zemím přece jen trochu narostly. Zima, draho, tma. Kdo by to chtěl. Ale přece jenom to za to stálo.…

🙏 Praktické
S Ladou po Albánii
Jan Pirič 2020-07-31T12:40:59+02:00 6 komentářů
Albánie 2020

"Ty musíš mít vždycky něco extra.", "Takhle si většina lidí dovolenou asi nepředstavuje." - to jsou některé z reakcí mého okolí poté, co se dozvěděli o cíli naší další cesty. O to lepší Albánie byla!. Doba korony byla zlá a pořád je, jarní vyhlídky na jakékoliv letní dobrodružství ožívaly stejně rychle jako umíraly. WizzAir začínal vymýšlet docela zajímavé destinace z Prahy a jednou z nich byla…

Autem po Maroku na týden - rady a tipy
Jan Pirič 2020-01-21T22:13:49+01:00 2 komentáře
Maroko 2020

Cestopisů z Maroka tu není málo, konkrétně deset. Já bych nerad popisoval do detailu každý náš den, raději se podělím o praktické tipy a rady na cestu, které by mohly pomoci.. LetenkyJako obvykle, vše začíná letenkou. Jelikož jsem již v Maroku jednou předtím byl, plno věcí jsem měl díky tomu ulehčených a věděl jsem, co a jak plánovat a co nechat náhodě. Poprvé, když jsem…

Rychlé kolečko okolo fotogenické Namibie
Jan Pirič 2019-05-30T14:53:36+02:00 5 komentářů
Namibie 2019

Pokud se o Africe říká, že když tam člověk jednou je, chce se tam od té doby pořád vracet, o Namibii to platí dvojnásob. Země, která zboří Vaše představy o špinavé a přeplněné Africe, dostane každého.. Naše druhá cesta do Afriky začala asi jako každá jiná moje dovolená posledních let, a to koupí letenek. Někdy v únoru se objevila akce na letenky z Prahy  do hlavního města Namibie, Windhoeku, za 12…