Vánoční Indonésie se Saudií

Cestopis z roku 2022 napsala Eva _19

Jak se ti cestopis líbil?

Zážitky pro tebe sepsala Eva _19
Cestopis byl naposledy aktualizován 2023-01-04T08:54:52+01:00

Eva _19 procestovala 51 zemí světa světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne.com se přidala před 4 lety a napsala pro tebe 4 úžasné cestopisy.

Zobrazit profil

Eva _19
před měs

Z Jakarty je možnost jet na víc ostrovů, namátkou Bidadari, Pantara, Pelangi, Putri, Harapan, Pramuka, Macan, Asha, atd. Na tyto ostrovy se vypravují lodě z Marina Ancol. Pak jezdí lodě i z přístaviště Muara Angke. My zvolili jen speed boat z Mariny Ancol. Důvodem byla moje sériová zlomenina žeber, kterou jsem utrpěla necelé tři týdny před odjezdem. To bylo zároveň důvodem pro pozměněný itinerář, který byl původně plánován jinak. Operetu Bratránek z Batávie měl rád můj tatínek a skutečně, ta holandská atmosféra je kolem kanálů dle mého názoru viditelná, byť překrytá dalším překotným vývojem města.

Jakub Langer

Je dobre se dozvedet, ze se vanocni dovolena vydarila a Saudia Airlines ji nijak negativne neovlivnila, nastesti. Mistni indoneske aerolinky jste tedy nakonec nevyuzili, asi to nebylo ani zapotrebi. Pobyt v Jakarte jiste mohl byt zajimavym zazitkem, v tomto vesmes neprilis turistickem meste.

Rovnez diky za info, ze i z Jakarty se da plout na nejake ostrovy. Jak vidno, tak Pari usel, Tidung zrejme spise ne. Kazdopadne gastronomicky to bylo jiste skvele na vsech mistech, takze uspech!

Bratranka z Batavie jsi znimila kvuli pisni nebo holandske atmosfere plne grachtu a mostu?

před měs

Za mě naprosto brutální, nepochopitelná akce. Letět do Indonésie  a  zůstat v Jakartě a okolí je dle mého bez urážky”pitomost”. Ale třeba někdo podobné město, kterému se většina cestovatelů na hony vyhne, vyhledává. Kdyby nebylo v Indonésii milion krásných míst, tak bych to třeba pochopil. Tak to beru jako gurmánský zážitek od někoho, komu se to líbí, nebo k městu má nějaký vztah, ale rozhodně bych to nikomu nedoporučil.

Niemandos: My to taky nikomu nedoporučujeme a neplánovaný úraz před plánovanou dovolenou už vůbec ne. 😉

Co to meleš Jox? Pokud někdo je schopen cestovat přes půl světa, tak přelet v řádech jednotek hodin na nějaký ostrov, kterých je v Indonesii jaksi opravdu hodně, už asi vydrží. Vzhledem k tomu, že trajdá lodí po okolí, se mi to zdá reálné. Cítíš se dobře?? Za mě stojí Jakarta a okolí za houby, ale ty jsi třeba větší odborník, co jsi v Indonésii strávil mrtě času :-) Nebo je Eva tvá polovička a ty jsi u toho byl. Pak to dává smysl. Ty jsi byl vždycky na to jídlo, a pak je jedno, jestli jsi někde v krásné přírodě, nebo v zaplivané,  přelidněné, smogem poznamenané  Jakartě :-). Hlavně že chutná :-)))). Já chtěl jen poukázat na to, že je to pitomost do nebe volající. Každý totiž necestuje proto, aby se dobře najedl. A i kdyby, v Indonésii je k tomu milion lepších příležitostí, než v Jakartě a jejím okolí, kde asi se nedá předpokládat, že by to byl ráj na zemi. Jídlu zdar a Joxovi zvláště. Nechápu co do toho pleteš úraz.

před měs

Ano, byl jsem u toho a taky něco nechápu - tvoje naprosto zbytečné rozhořčení. Ale protože tu jsi tím známý, nebudeme z toho dělat vědu. 😆

MIGUELAS

Já třeba ty megalopole miluju. Vždy, když byla možnost jsem si dával 3-4 dny v Jakartě, Manile, KL, Singapuru i Bangkoku, fotil jsem z vyvýšeného metra, užil jsem si to, podmínkou byl hotel s bazénem (nejlépe na střeše). Je ale fakt, že vždy jsem trip spojil s návštěvou ostrovů a levnými místními přelety.

Za mně 👍

před měs

S tím bych souhlasil, že i zdánlivě nevzhledná velkoměsta mohou trochu čímsi lákat. Třeba i ve městech jako Ciudad de Guatemala, Guayaquil, La Paz, São Paulo, Dakar, Maputo, Manila, (Jakartu zatím neznám) nějaké mírně historické jádro je a také tam s cizím návštěvníkem místní mohou jednat férověji než v nějakých předimenzovaných turistických letoviscích, vyhlášených různými scams. Pokud má na místě člověk navíc lokální známé, hned je výlet ještě o něco zdařilejší. Samozřejmě je dobré do itineráře přidat i krásná, pokud možno ne moc profláknutá, místa.

Niemandosi, jeste jsi zapomnel zkritizovat, ze leteli Saudií a pak se museli kodrcat Regojetem a Flixbusem.

Skoda toho, takhle je tve nepochopeni jejich vyletu neuplne a za tento kriticky vylev dostaneš max dvojku.

JardaM
před měs

Já bych hlavně řekl - nechte fakt každého, ať si proboha cestuje jak chce. Tohle je jedna z nejhorších věcí na cestujlevne. Je tu sice spousta velice zkušených cestovatelů s obrovským rozhledem, kteří se rádi podělí o své zážitky, tipy a triky, ale zároveň umí člověka hned zkritizovat, když někdo jiný neviděl to a to a nebo cestu pojal tak a tak.

Já vím, že čím je člověk zcestovalejší, tím u něj roste pocit, že má na cestování patent. Sám to cítím u sebe po 65 zemích. Ale takové výlevy...

Za mě má palec nahoru každý cestopis, co má hlavu a patu.

před měs

Já bych k tomu ještě přidal nějaké praktické postřehy, ale teď už nevím, jestli se mi chce. 😆

Já taky nemám problém s žádným cestopisem. Nějak nechápu, proč bych ale nemohl vyjádřit svůj názor. Nikomu jsem nevnucoval nějaké svoje osvědčené místo v Indonésii, jen jsem  poukázal na to, že Jakarta a okolní ostrovy rozhodně nejsou “nejlepším místem” na dovolenou v Indonésii. Taky jsem ale v prvním příspěvku psal, že pro někoho kdo má rád města to asi svoje kouzlo má. Jistě si ten cestopis přečte hodně nezkušených lidí a mohou nabýt dojmu, že je to skvělý nápad, protože nikde v textu  není uvedeno,  že to byl vlastně upravený itinerář kvůli nemoci a vlastně se jednalo o gastronomický výlet. Takže opravdu nevidím důvod, proč nepoukázat na to, že většina lidí se Jakartě snaží spíše vyhnout, protože je to špinavé, přelidněné město,  což je řekl bych objektivní informace a ostrovy v jeho blízkosti z logiky věci nemohou být perlou Indonésie.
Rozhodně nemám pocit, že mám na cestování patent, ale diskuze nejsou o tom, aby se jen chválilo, jak je všechno super.

před měs

Niemandos: tvůj poslední komentář už je celkem v pohodě, narozdíl od těch přechozích. Jen si tě dovolím upozornit, že Eviny zápisky jsou prostě jen zápisky z cesty, která proběhla z určitých důvodů tak, jak proběhla, a ne tak, jak jsme si ji původně představovali. Nemyslím si, že by nutně musel oplývat všemi soukromými detaily, aby si náhodou někdo něco nesprávně nepomyslel, ani že musel být povinně didaktický, varovný nebo jánevímjaký. Kdyby Eva věděla, že jí někdo bude kázat, jak ho má nebo nemá napsat, tak si myslím, že by vůbec nevznikl. 😆 Přilehlé ostrovy nikdo v textu za perly neoznačuje a pokud si je čtenář s perlami splete, bude to jenom jeho chyba. Jinak "gastronomický" výlet je defaultně každý náš výlet.  A ano, Jakarta je špinavé a přelidněné město, což z ní ale nedělá automaticky úplně pro každého nezajímavé město. Mimochodem, potkali jsme tam za celou dobu jediného heloumajfrenda (kterému se nakonec jeho snaha ani nevyplatila), takže z tohoto pohledu mě Jakarta příjemně překvapila.

Jakub Langer

Přesně tak, ve slabě navštěvované Jakartě pak lze narazit na žádného nebo minimum hellomyfriendů. Oproti údajně krásným a lákavým zemím jako je například Maroko, Egypt, Kambodža (odtud i název Scambodia) a další. Tam jsou ve scams, tricích, podvůdcích místní šikulové učiněnými mistry. Zřejmě i proto Joxe ona Jakarta příjemně překvapila. Možná také tím, že to nebyla taková hrůza, jak by někdo čekal. A místní trhy, jídelny a restaurace tamní genius loci zdá se ještě podtrhly.

(Například i centrum São Paula není nějak extra malebné, ale celkem to zlepšuje masivní Mercado Municipal, kde si lze kromě nákupu místních produktů výtečně pochutnat na obrovské porci Mortadely nebo Pastéis de Bacalhau, etc.)

před měs

No, já bych Jakartu zas až tak nevyzdvihoval, masařky má. Např. metro, jehož jediná linka stále nevede do centra (ale pomalu se na tom pracuje). Nebo Glodok, který buď není zdaleka tak zajímavý, jak by se mohlo zdát, nebo jsem jen něco hodně nepochopil. Zavíračka v některých muzeích by taky mohla být později. Taky zmatky s různými platebními systémy nebo některé obtížně použitelné aplikace na místní dopravu...