2. Velikonoční Florida

Cestopis z roku 2022 napsala Zuzina

Zážitky pro tebe sepsala Zuzina

28. 04. 2022, poslední aktualizace 2022-05-01T19:28:39+02:00

Zuzina a procestovala 17 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsala pro tebe 3 cestopisy .

Sorry ale tohle je za me objeti vsech turistickych pasti a jeste traveni pulky dovolene sezenim v aute - ne, ze bych si ty mista taky postupne neprojel, ale v tomhle itinerari na to clovek asi musi mit fakt naturu.. Stejne tak poznamka o tom, ze jsou nakupy stejne drahe jako u nas - nevim, kde si presne byla nakupovat, nerikam, ze je vsechno levnejsi, ale standardne tam nakupuju o 30-70% levneji a mam vzdy dopredu vybrano, kam nakoupit, nelezu rozhodne do kazdeho storu, okolo ktereho jedu.. byl sem zatim letos 2x v Chicagu (z toho dokonce jednou vladnim specialem v ramci oficialni delegace CR) a rozhodne nemuzu rict, ze by ceny byly jako u nas, fakt nechapu, kde u tebe nastal problem)..

Sue Ellen Ewing
  • (upraveno 2022-04-29T12:55:58+02:00)

Koukám, že se premium economy od AF asi dost zhoršila, ale na druhou stranu nelze od toho čekat zázraky. Florida mi ještě z USA chybí, ale jak to tak čtu, tak je to hlavně o komerci a to mě moc nebere. Z té přírody nic moc, za koupáním do USA nemá smysl létat a když chceš show, je lepší Las Vegas a na ten americkej feeling asi Kalifornie.

JardaM

Plánoval jsem minulý rok něco velice podobného + přískok na nějaký karibský ostrov na pár dní, ale bohužel nám to TAP zrušil, takže díky za hodně praktických rad, jak itinerář vylepšit.

A za mě velký palec nahoru za ty hejty. Už jsem strašně přejedený všemi těmi sluníčkovými cestopisy, kde se vždy všechno podaří a každý špatný zážitek nebo něco nepovedeného (ať už vlastní vinou, vinou jiných lidí, okolností nebo počasím) pisatel přeměňuje na vlastně skvělou zkušenost, kterou by za nic nevyměnil. Za mě je během dovolený skvělý si na něco zanadávat, protože je to za a) skvělý lék na ponorku, lidi to vyloženě spojí proti vnějšímu nepříteli a za b) je to prostě realita.

P.S. Buďte rádi, že White Castle nevyšel, za mě osobně nejhorší americký fast food :D

Nuny

Jj, White Castle jsem musel pod dojmem Harolda a Kumara zkusit hned v roce 2005 a zjistil, jak je to hnusný a to mám US fastfood rád.

Jojo, je to tak :D

Ještě bych teda chtěl dodat kritiku vůči kritizování dávání dýšek. Já teda dávám dýška i v ČR a to tady má obsluha plat, v USA v podstatě nemá, patří to k místním zvykům/kultuře/mentalitě nazývejte to tak jak chcete, ale nedat v USA dýško, tak se asi hanbou propadnu. Fascinuje mě, že jste málem ochotni si připlatit 1000 USD za 8h v bussinessu, ale dát 20 % dýško ve výši 15 USD je pro vás katastrofa. Vzhledem k tomu, že vám nedělá problém zaplatit si Premium Economy, tak mi obecně to řešení peněz v cestopisu přijde někdy až trapné.

White Castle nakonec byl na druhé straně Orlanda :)

Jinak díky za názor. Máte pravdu, je to paradox. V ČR dýška také dáváme, ale určitě ne v hodnotě 15 USD. Každý máme ty preference trošku jinak a jsme zvyklý na něco jiného. To že tam mají nízký plat, takže jim ten plat doplácíte vy dýškem, to je pro mě trošku zvláštní, ale jak píšete, je to místní kultura. Pro nás byla volba, tam radši nejít :)

Tahle kultura je široce kritizovaná i samotnými Američany. Rozhodně to není nic, co bychom měli jenom tak pozitivně přijímat jako místní folklór nebo něco hodné kopírování kdekoliv na světě. Co jsem pochopila, tak jim docela často platí i míň než minimální mzdu a ti zaměstnanci se prostě neozvou.

JardaM

@Alena Svobodová: Já nikde nenapsal, že bychom to měli kopírovat nebo přijímat pozitivně. Vím, že je to špatně, stejně jako to ví většina Američanů. Zaměstnanci se ozvat mohou, ale bude to pravděpodobně znamenat, že zaměstnanci dále už nebudou. A ano, často nemají ani tu minimálku. Proto je s těmi 20 % prostě nutno počítat, stejně jako když v obchodě v USA je cena bez daně, také je nutné připravit se na to, že to bude stát víc, stejně jako třeba v Japonsku určitě nikdy dýško nedám, chce to jen se přizpůsobit místní zvykům. Změnit je můžeme těžko. Navíc obsluha v USA je snad nejpříjemnější, co jsem kdy zažil ve světě.

petr.necesany

Souhlasím s Reni, zajímalo mě to, ale dokázal jsem přečíst 2 odstavce a dál nečetl. Možná by to chtělo trochu víc vděčnosti…

Vděčnosti? Co máte na mysli?

Piratice

Mně se to tedy líbilo! Jednak část z to ho znám, pobavilo mně, část ještě možná někdy poznám - tím díky za info. A ty plavečky, ty by mně teda byly :-))

Jen na okraj -nějaké náhubkové průďo - bylo k vidění?...tedy krom těch keců letušáků

Díky moc :)

Roušky vůbec nikdo díkybohu neřešil. Pouze v MHD se nosí (některý řidič nepustil bez roušky, některý to neřešil), ale jinak vůbec.

Úvodné vyplakávanie nad AF ma odradilo v ďalšom čítaní. Pozrela som iba fotky. Škoda.

Barneyho víkendové (ú)lety: Tenerife
Barney1987 2022-05-18T00:09:09+02:00 13 komentářů
Španělsko 2022

48hodin na Tenerife. Předmluva:Rozhodl jsem se sepsat seriál cestopisů s názvem " Bárneyho víkendové (ú)lety".  Jak tyto výlety a tento nápad vznikl?... Vlastně úplně náhodou. Jako bežný smrtelník a zaměstnanec, mám…

Polární trek dalekým Laponskem, aneb prvně na běžkách
Jan Pešek 2022-05-17T19:58:36+02:00 0 komentářů
Švédsko 2022

Je to marný, je to marný, je to marný. Funím ve sněhu daleko za polárním kruhem ve Švédsku poblíž Norska a není cesty zpět. Nebo možná je, ale zase to bude do cíle přede mnou asi kratší. Vlastně ani…

Aprílový Cyprus a Paphos
Kopapiesku 2022-05-13T21:55:16+02:00 0 komentářů
Kypr 2022

Pohodové a maximálne odpočinkové štyri dni na takmer letnom Cypre.. Toto nie je žiadny cestopis, skôr iba zápisky z obyčajného výletu. Úprimne, aj som dosť rozmýšľal, či vôbec má zmysel dávať to sem medzi tie naozaj parádne a skutočné cestopisy. Ale hovorím si, že…

„Easy-peasy“ velikonoční Milán
Avatar uživatele Jan Chrastina
Jan Chrastina 2022-05-13T10:13:50+02:00 4 komentáře
Itálie 2022

V „easy-peasy“ cestách pokračujeme a vydáváme se do italského Milána, hlavního města oblasti Lombardie. Do druhého největšího italského města se vydáváme s WizzAir, v termínu 15. – 19. 4. 2022. Z…