Vietnam aneb Od Mekongu po cestu štěstí

Přepis blogu, který jsem psal při své cestě Vietnamem na přelomu února a března 2018. Cílem je hlavně pobavit (tak to neberte moc vážně) a třeba někoho i inspirovat

Cestopis z roku 2018 napsal Lukas _18

Jak se ti cestopis líbil?

Zážitky pro tebe sepsal Lukas _18
Cestopis byl naposledy aktualizován 2018-10-19T16:28:07+02:00

Lukas _18 procestoval 19 zemí světa světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne.com se přidal před 4 lety a napsal pro tebe 1 úžasný cestopis.

Zobrazit profil

před 4 lety

Pekny cestopis. Jen bych pro ty, kteri by ho chteli vyuzit k planovani, napsal, ze z Ninh Binh se na Cat Ba dostanete za asi 250000 normalnim busem vcetne trajektu (musite vystoupit a nastoupit pak do dalsiho busu) nebo za 300000 komfortnim busem se sedackami 2+1, ktery najizdi i na trajekt. Aspon ja mam ted takovou nabidku pro opacny smer a nabizi to kazdy hotel asi s podobnymi cenami a je to od hotelu az do Tam Coc, ktery je az za Ninh Binh. Z Cat Ba se nabizi podobne kombinace do Ha Giang, Sapy atd. Ja to jel v opacnem smeru a bus me vysadil v Hai Phong, kde jsem se sam presunul na lod na Cat Ba. Obvykle neni treba po prijezdu v case kolem treba 4 h. ranni, coz je ve Vietnamu bezne, hned vystupovat ze spacich busu. Daji vam batoh dovnitr a muzete dospat treba do 6 h. jako ted ja v Hai Phong.

Sapa a okoli podle me take za navstevu nestoji, zvlast v zime, kdy je sklizena ryze (pobliz Sapy v udoli uz od zacatku rijna). Krome zminenych nevyhod i prasne silnice, byt asfaltove. Ze Sapy do nejturistictejsiho udoli je asi polovina z 10 km silnice spis kamenita kvuli spatne udrzbe, ze to bezne auto sotva projede. Z provincie Ha Giang jste bohuzel to nejhezci nevideli. To je az usek mezi Dong Van a Meo Vac, asi opravdu nejhezci cast Vietnamu, ale chce to mit stesti na pocasi.

Ja povazuju ale spis ostrov Cat Ba za nejlepsi destinaci ve Vietnamu s ohledem na vicero moznosti objevovani kras vapencovych vezi porostlych dzungli jak na treku pres NP na Frog Pond, kde jsem nepotkal po prvnim kilometru pak uz 3 h. ani cloveka (predchozi den na vyhlidce pred zapadem slunce par lidi bylo), pekneho jezdeni na skutru (za 80 Kc denne, neco pres 70 km projeti celeho ostrova) a vyse v cestopisu popisovanem vyletu na lodi (ja ho mel za 15 USD ci 320000 VND), kde jsem byl sam na 2 plazich (ostatni plavali na 2 nejblizsi), projel na kajaku tunely do lagun a vystoupil po ostrych vapencovych skrapech na vrchol Monkey Island (kde jsem byl take sam asi 10 minut). I pres to, ze je sezona a idealni pocasi, jsou tu velmi nizke ceny ubytovani (1 z nejlepsich, co jsem si kdy na cestach platil, za pekny celkem velky moderni pokoj s koupelnou, klimatizaci a vyhledem do zahrady - ostatni tam ale takto dobre nejsou - jen necelych 130 Kc, pres booking.com by byl za 150, v Santorini Homestay nebo ted kdyz jsem si chtel prodlouzit pobyt a meli to bookovane jsem v podobnem v Thai Bao s vyhledem z 5. patra na zaliv za 150 Kc. Jidlo je vyborne a za ceny od 45 Kc vcetne kvalitniho masa treba take v Thai Bao nebo i jinde, kam chodim na doporuceni z tripadvisoru. Urcite je lepsi dojet na Cat Ba bez CK z Hanoje a stravit tu nekolik dni podle sebe nez predrazeny zajezd, kde vas nacpou na turisty nejfrekventovanejsi mista.

Ondra Machart
před 4 lety

Super, ukaž nám víc fotek! :) My byli ve Vietnamu zatím jen na prodloužený víkend, ale rádi bychom se tam vrátili na dýl.

Mimochodem, jak vám chutnalo vietnamske kafe, vyzkoušeli jste to žluté s Napoleonem na obalu s kondenzovaným mlékem? My jsme se po něm mohli utlouct.

Lukas _18
před 4 lety

Ahoj, fotky doplneny. Kdyz jsem psal blog, tak pridavat fotky bylo strasne slozity, tak jsem si k tomu ted sednul a jeste to o fotky doplnil. Kafe jsme vzdy meli jen v kavarne nebo hospode, tak nevime co nam servirovali, ale vetsinou to bylo s kondenzovym mlekem.

Tereza
před 4 lety

Super cestopis! Zajímavý, čtivý, vtipný :). Na přelom února a března máme naplánovanou cestu do Vietnamu a věřím, že některé tipy určitě využijeme, takže díky moc!

Lukas _18
před 4 lety

Ahoj, díky za pochvalu. Snad se vám tam bude líbit :-)