Zanzibarské Vánoce businessem s LOT

Cestopis z roku 2021 napsala Zuzina

Jak se ti cestopis líbil?

Avatar uživatele Zuzina
Zážitky pro tebe sepsala Zuzina
Cestopis byl naposledy aktualizován 2022-01-24T10:42:16+01:00

Zuzina procestovala 19 zemí světa světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne.com se přidala před 3 lety a napsala pro tebe 6 úžasných cestopisů.

Zobrazit profil

Piratice

Díky za cestopis a pěkné fotky. Tak jsem ze Zanzibaru na nějakou dobu vyléčená👍

Jan Vidim

Zatmanovani okenek nebo zasínani světel je takové letecké 'jdi do prdele'.

Mě jednou buzerovala letuška TAPu, že při odletu v 10 ráno z Lisabonu nemůžu mít otevřené stínítko protože lidi spí. Kecy, nechtěli abychom otravovali.

Výborne napísaný cestopis. Perfektne opísaná realita.

Za mňa - z pohľadu šesťdesiatnika - bol najväčší kultúrny šok Madagaskar - a to sme už čosi mali precestované, Neskutočná bieda. Odvtedy sa čiernej Afrike ( s výnimkou Seychelles, Reunionu a Mauríciusu) vyhýbame oblúkom. Bieda bola aj na Filipínach, ale akási iná - dôstojnejšia a kultúrnejšia.

Strach z prostredia je podmienený psychike - Manželka sa najviac bezdôvodne bála v Acapulcu, ale v relatívne blízkom Cabo San Lucas už vôbec nie.

Ten LOT bussiness mi ako bussiness vôbec nepripadá (až na tie sedačky). 3 naše cesty v bussiness (Austrian, Quatar a EVA) boli zážitok na celý cestovateľský život. V poslednej dobe cestujeme viac premium economy a dovolím si tvrdiť, že SAS a možno aj Lufthansa ju majú lepšiu, ako tento produkt. Takže LOT škrtám.

V tom Acapulcu obavy jistě nebyly úplně bezdůvodné, i když asi je většina mrtvých z drogových kartelů. Já jsem se ve velkoměstech Jižní Ameriky nebál, ale Caracasu jsem se raději vyhnul. Podobně bych to viděl i s Acapulcem.

V Cabo San Lucas je třeba rozlišovat poměrně bezpečnou turistickou část a zbytek oblasti Los Cabos: https://wheretheroostercrows.com...ucas-safe/

Já tam byl před 13 lety, kdy to bylo bezpečné všude na jihu Kalifornského poloostrova, ale pak se v okrese bezpečnost výrazně zhoršila a v posledním roce se posunuje vyřizování účtů mezi gangy i do hotelů podobně jako na Mayské riviéře.

Milan V

A teď si představte, že by nezkrachoval ten Luke Air..to by teprve byla kvalita ;-) Jinak k charterům LOTu..já letěl v roce 2017 charterem na Madagaskar s Rainbow Tours - tam byly zadara jen nápoje. Jídlo šlo navíc objednat jen ve stylu kanapki / instantní nudle. Směrem tam byly možná ještě nějaké těstoviny. 10 hodin letu. Zpátky ještě přes Mauricius. Takže Čedok standard je ještě luxus ;-)

David Eiselt

Myslím, že super cestopis pro ty, kteří uvažují nad první exotikou v Africe či mentálně zaostalé Asii :) Ten střet s realitou je ohromující.

Člověk očekává dokonalou přírodu, klid a luxus přesně tak, jak vidí na fotkách v katalozích. Místo toho ale vidí bídu a chudobu, která dokonce i umí mluvit, respektive pokřikovat a být dotěrná.

Nutno dodat, že při druhé, třetí a další návštěvě podobných lokalit už člověk hledá a pátrá po těch dokonalých spotech a nesoustředí se na tu bídu, kterou prostě bere tak, jak je a už je normální.

Takže hlavu vzhůru :) další cesta bude o kus lepší.

PS: LOT za mě taky zklamaní. Ale jestliže fungují ty last-minute pobídky k upgradu, tak super. Slyším o nich prvně. Navíc mimo vánoce to bude za 15k a to už je fakt v pohodě.

fridgy

Musím teda říct, že z fotek ty pláže jste měli o dost špinavější než my v listopadu. Což mi je líto, ale teda ten pokoj fakt nechápu. Zkoušeli jste si stěžovat na recepci? Popřípadě Čedoku? Věřím, že by vymysleli alternativu. A teda zbytek mi taky přijde standard. A osobně jsem měl ze Zanzibaru o dost hezčí pocity :)

Sue Ellen Ewing

Pokud pisatelka jezdí do rozvojových zemí, musí s tímto počítat, je to takový místní folklor. Let je charter a služby odpovídají tomu, co si CK objednala, podle fotek standard.

Máte pravdu. Já jen popisuji to, co jsem si nikde nepřečetla (mám na mysli tu bídu). Třeba to ostatním pomůže (třeba se nějak mentálně připravit).

Barney1987

Koukám, že ten LOT/Čedok fakt bída. To už je lepší Qatar v economy (dokonale jídlo, nealko/alko/míchané drinky neomezeně, zákusky na požádání, filmů nespočet+ pěkné hry a hudba). Teď jsme letěli s KLM, doplatek 930,- za místa před exity(1,5m na nohy), 2x jidlo+sváča navíc, neomezeně pivo/vino/nealko. Jinak pěkný cestopis. Zajímalo by mě srovnání s klasickým letem s LOT.

To každopádně, ale v porovnání s tím prostorem na spaní/pohodlím jsme nelitovali ani koruny.. ono ani o to jídlo tak nejde, ale o to si lehnout (kor když jsme zalehli až v půl 4) :)