Příspěvky uživatele stevej

Aktuální témata

TémaPoslední reakce

Osobní zkušenost nemám, ale také vím o možnosti využití oddacího listu jako důkazu změny jména manželstvím. Tohle by u aerolinek mělo projít a ohledně vstupu do země kontaktuj celníky.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Je to standardní, Travel podává teplé občerstvení na letech delších než 4 hodiny smiley

Díky za info. Uvidíme teda podle času příletu a rychlosti pasovky, jestli do toho nakonec půjdeme smiley Dám pak echo, jak to šlo.

Citovat Zobrazit ve vláknu

V dubnu budeme mít pětihodinový přestup v Dubaji na Emirates T3 (dle zkušeností ostatních se odsud člověk může rychle vymotat). Uvažuju, že bych ten čas využil na maximum, samozřejmě pokud nepřiletíme zpožděni, a podíval se ke Khalífě a Burj Al Arab. Přílet máme ve čtvrtek ve 21 hodin a pokračující odlet ve 2 ráno.
Podobný dotaz se řešil na tripadvisoru a borec doporučoval vzít tágo, zajet ke Khalífě, pochodit a pofotit si, sednout do tága, pokračovat na pláž k hotelu Burj Al Arab a zpět na letiště - člověk "by to měl stihnout". Na vlastní triko samozřejmě. Podobný plán mám teď v merku.
Můj dotaz zní, zda byste v tomto případě doporučili podniknout tenhle plán taxíkem jak jsem zmínil, případně zda je lepší nápad půjčit si na těch pár hodin auto (možná šílenost, ale dle vyhledávačů by to neměl být problém, při ceně 20 €/den za třídveřák... )
Díky za názory. Možná to nakonec po pozdním příletu zaparkujem v Irish pubu smiley

Zobrazit ve vláknu

Taky jsem dal konečně do kupy všechny cesty v 2016 - https://vimeo.com/198168260

Lucembursko, Kanada, USA, Polsko, Švédsko, Itálie, Dánsko, Belgie, Řecko - natáčeno převážně na SJ4000, občas mícháno se Sony HDR-CX105E - prostě s archaickou technikou smiley Letos už proběhl upgrade, takže za rok by to mělo vypadat o dost lépe.

Pozn: Video není prostřih vším, ale jednotlivé cesty za sebou tak, jak jsem je stříhal jednotlivě, proto taková celovečerní délka smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Přesně tak, žádný hotel aerolinka nezařizuje. Měl jsem s nimi 23h stopover v rezervaci.

Já bych tedy věnoval Bergamu jen ten půlden dopoledne - necháš se vyhodit ve starém městě, vyjedete si lanovkou, projdete to tam, dáte kafe, cestu zpět pěšky novým centrem k vlakové/bus stanici a tím máte Bergamo za sebou - bohatě stačí, nic moc víc tam k vidění nebude. Je to ideální městečko na rychloprůlet, ale pokud máte jako cílovku tohohle výletu Miláno, pověnujte se i jemu.

Hodně lidí píše na Miláno vcelku negativně a že tam nic není. Mně se tam naopak dost líbilo, rád se motám městy a parky, v čemž Miláno poslouží víc než dobře - i na tři dny, v každé části najdeš něco, co stojí za návštěvu. K Milánu určitě doporučím nevynechat Monzu - ani ne tak okruh, kde toho moc neuvidíš, ale přilehlé malebné a sympatické městečko... smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Řekl bych, že výhradně jen prodej letenek v rámci SkyTeamu, tedy i MU. Helpdesk v kanceláři ČSA probíhá nebo neprobíhá podle aktuální nálady ve směně smiley Ale vzhledem k absenci českého zastoupení a smlouvám s ČSA Handling by v případě nouze pomoct snad mohli. U odbavení daného letu se navíc pohybuje supervisor společnosti.

Tohle je aktuální plán, pak určitě přibudou nějaké nakombinované víkendovky smiley

02 - Tenerife
04 - Seychely
05 - Gruzie
07 - Island
10 - Portugalsko
__
Prozatím tedy cca 27 400 mil / 44 000 km, akorát rovníkový rok smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Update info ohledně stánku MU na PRG - jedná se pouze o administrativní zázemí společnosti a nemělo by být otevřeno pro veřejnost. Letenky pro MU prodává kancelář ČSA/Skyteam.

Možná trochu OT, ale MU bude otevírat stánek na pražském letišti ve spojovacím objektu mezi terminály (kousek od mekáče). Dnes se objevila cedule, ale termín otevření zatím nikde...

Citovat Zobrazit ve vláknu

My šli ve dvou nedávno přes fast track na T2 a mě to prvně pustilo, ale přítelkyni už ne, ačkoliv jsme měli palubky z naprosto stejné eco rezervace. Takže fakt nevím, na co jsou ty čtečky nastaveny, ale evidentně rozdílné cestovní třídy nebo ffp nepoznají..

Máme to podobně s tím pracovním nasazením před dovolenou, ale musím zaklepat, zatím jsme nikdy neodjížděli nemocní. Asi nic moc srovnání, ale 2x mi odkládali operaci kvůli nemoci, což taky zkomplikuje dost věcí a plánů, jelikož u operace a následné regenerace taky počítáte s volnem v práci, nějakých následných omezeních atd a víte, že u dalšího termínu musíte stejná časová omezení naplánovat znovu...

Jinak "lepší" variantou je onemocnět až na místě, teda pokud se jedná jen o nachlazení, to už pak nezbývá než rozhodit rukama, povzdychnout si a zatnout zuby, protože už jste tam a nedá se svítit smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Těm, kteří se chystají např. díky nedávným cenám na Island se spol. Germania, se může hodit následující informace. Nedávno se řešilo podobné téma u easyJetu http://cestujlevne.com/diskuze/viewtopic.php?f=18&t=479&start=15, a to ohledně vynechání prvního letu, i když jsou v jedné rezervaci koupeny lety z A do B a zpět z B do A. U klasických aerolinek při nenastoupení prvního letu zbytek rezervace propadá, tedy i zpáteční let.

Jak jsem se dozvěděl z dnešního mailu od Germania customer service, platí zde ta samá politika jako u easyJetu, tedy při nenastoupení prvního letu můžete využít ten zpáteční.

Thank you for your email to Germania.

Yes, you still can use the return flight even if you didn’t use the outbound flight. Please note however that this rule isn’t valid for our flights to Egypt we only sell as a roundtrip journey.

Třeba se někomu hodí, tak jako mně smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Já mám PRG-VCE na 28.10. a od doby nákupu (březen) se čas odletu nehnul, rezervace je OK. Takže taky držím všechny palce, aby to tak zůstalo smiley

Reálné to určitě je, imigrační ale jistých 30 min až hodinu zabere vždy (v 8 večer cca 30 min), takže v případě příletu přes den bych počítal s hodinou. Do centra je to pak přes hodinu MHD nebo trochu méně tágem. 11 hodin je řekl bych tak akorát na rychloprohlídku Old Districtu, může se vám ten přestup ale kvůli nutným rychlopřesunům celkem prodražit.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Nová linka z Prahy do Trapani od letního řádu 2017. První várku letenek na duben/květen půjde koupit od půlnoci 22. srpna. Aktuálně Ryanair pravděpodobně sází letenky na nový leťák do systému, jelikož na mapě spojení není aktuálně vůbec nic k nalezní.

http://corporate.ryanair.com/news/news/ ... ?market=cz

Zobrazit ve vláknu

Tak je to hodně o preferencích, kam člověk chce létat. Jak Wizz tak Volotea nabízí různorodé destinace, neméně zajímavé. S Voloteou jsou skvěle dosažitelné francouzské destinace, s přestupem (který lze snadno nakombinovat) pak celá její síť, s Wizzem zase hlavně Anglie, Itálie, sever atd. Osobně využívám WDC pro kvantum destinací z Polska, je tam fakt široký výběr zajímavých destinací, taky často s možnými přestupy. S Volotea členstvím otočíš zase několik FR měst za hubičku. Takže obojí členství má své výhody, za těch pár drobných rozhodně.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Nejlevněji jednoznačně Wizzem z Katowic nebo Ryanem z Wroclawi. Teď už je však na lepší ceny dost pozdě a na tvoje termíny jsou ceny hodně nahoře. S tří-čtyřměsíčním předstihem se dá sehnat jeden směr mezi 1-2 tisícovkami. Alternativou pro aktuální vyšší ceny je z Prahy jet2.com, zpátečku pořídíš okolo 9 tisíc.

Při takto vysokých cenách bych koukal na variantu s přestupem (např. Londýn, Brusel), která tě vyjde určitě cenově lépe a navíc z PRG.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Zkušenost z uplynulého víkendu - autobus č. 16 do centra Bari - lístek koupený předem za 1€, u řidiče pak za 1,50€. Je dobré mít přesnou částku, řidič vypadal velice překvapeně, když jsme chtěli lístek od něj, takže tam asi neměl moc hotovosti na vracení z bankovek. Skutečně je doba jízdy 40-50 minut, jede to přes všemožné prdelákovy. S časy odjezdů si řidiči moc hlavu nelámou, autobus prostě vyrazí, až si řidiči dopovídají nebo dohulí cigaretku smiley
__
Napadlo mě, že se ještě podělím o velice netradiční zážitek z ranního odletu z BRI do FCO... Odlet byl v 6:30 a vzhledem k asi kilometrové vzdálenosti našeho hotelu od letiště jsme si řekli, že si ráno dáme procházku, takže jsme v 5:15 vyšli. Blíže však byla západní cesta k letišti, nikoliv ta východní, po které bychom se dostali po oficiální příjezdové cestě přímo tam. Na tu naši západní trasu jsem předem doma koukal na street view a bylo tam několik přemostění vlakové dráhy, s nimiž jsem počítal, že přelezeme a jsme na letišti. Bohužel jsem si však nevšiml, že ona cesta je od vlakové dráhy a potažmo letištěm na druhé straně oddělena neprodyšně plotem s ostnatými dráty porostlým keři v délce asi 500m směrem pryč a poté už nebyla žádná odbočka k letišti. Musím zmínit, že se poblíž nachází vlaková stanice, ze které jezdí vlaky do centra Bari, vchod do ní byl však uzavřen taky, byl zřejmě jen služební.
Takže stojíme asi 300 metrů od terminálu, zleva zprava plot, minuty naskakují a já už vidím tu pálku za ad hoc letenku do FCO. Volám tedy taxi, kterým jsme jeli o den dřív. "Speak English?" "Little". Operátorce jsem vysvětlil jak se věci mají a ona že ok, 5 minut máme počkat. Za 10 minut mi volá italské číslo - šofér. Anglicky ani slovo, takže jsem mu lámanou angličtinou s pár španělskými slovy a cedulí s názvem vlakové stanice před sebou vysvětloval, aby pro nás okamžitě přijel. "Noi départ Bari Roma Sei Tre Uno". No prostě katastrofa, nakonec z řidiče vypadlo "Fajf minits". To už bylo 5:58, tedy dvě minuty do boardingu.
No nedalo se nic dělat, v 6:03 taxi stále nikde, takže jsme teda v zoufalství začali lézt na zamčenou bránu, která byla přímo před mostkem, vedoucímu k parkingu a k terminálu. Brána byla jediným místem bez ostnatého drátu. Takže letěly batohy-->my-->boltovským sprintem do terminálu-->odlety-->security, kde nás naštěstí pustilo pár lidí před sebe, když nás viděli-->sprint na gate, během nějž na nás taloši sedící u ranní kávičky nevěřícně koukali, jestli doopravdy běžíme. Do gatu jsme dorazili v 6:11, naštěstí ještě nebyl uzavřen, takže sice bez plic, ale stihli jsme let do FCO.. V Římě jsem zapnul signál a tam tři zmeškané hovory od taxikáře z Bari - 6:13, 6:14 a 6:15.
Poučení na závěr? V Itálii si všechen uváděný čas člověk musí vynásobit třemi smiley Jinak moc pěkný zážitek, přelézat v 6 ráno přes plot letiště, italští snajpeři ještě asi spali. smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

Sleva 20% na všechny lety do a z Velké Británie dne 19. července, i pro nečleny WDC smiley

Taky zdravím,
já si vyrážím přes tyto svátky odpočinout do Gdaňsku. Obecně toho polská města mají hodně co nabídnout a Pomořské vojvodství je úplně jiný svět, než Polsko dole u našich hranic. Jako bonus se snad vyhnu prázdninovému návalu jako na jihoevropských plážích a doufám, že i červencovému vedru smiley
Letenky byly s wizzem za 39zl.

Citovat Zobrazit ve vláknu

Co jsem se s tímto setkal v práci, tak bylo cestujícím s podobným problém doporučeno mít alespoň kopii některého dokladu s fotkou. Takže bych minimálně mamce poslal na mail naskenovaný pas, ať si jej vytiskne např. na hotelu a zkusí štěstí na letišti. Nemám ověřenou 100% úspěšnost, ale šanci bych tam viděl - minimálně podle fotky v pase může prokázat svou totožnost. Pak to asi bude na vůli personálu na letišti.

Čaute,
byl by někdo ochotný poskytnout svoji Maestro kartu, se kterou 3 měsíce neplatil letenky přes Bravofly? Můj limit je pryč, cena letenek je necelých 11€.
Předem díky za pomoc smiley

Citovat Zobrazit ve vláknu

O'Leary považuje situaci na evropském trhu s letenkami za válku a chce stůj co stůj zaplnit svá letadla, přestože má Ryan jednu z nejvyšších obsazeností. Zároveň předpovídá pád cen letenek na léto o 7%, na zimu až o 12%... Stále však žádné další info o lince posledního bázovaného letadla v PRG?? smiley