Prskavky

Pour féliciter 2019 aneb Děkujeme vám za rok letošní a přejeme to nejlepší v příštím

2018-12-31T12:14:46+01:00

Znovu se nám rok s rokem schází a pro nás to znamená jediné, zrekapitulovat dosavadní vývoj cestovatelského portálu Cestujlevne.com. Ať už vás zajímají zákulisní fakta a věci, na kterých pracujeme nebo si chcete jen zavzpomínat nad nejlepšími akčními letenkami, které jsme pro vás letos ulovili, přečtěte si následující řádky.

Vyrostli jsme, ale dalo to zabrat

Hned na začátku musíme vyslovit jedno VELIKÉ DÍKY vám všem! Na rozdíl od minulých let, kdy jsme meziroční návštěvnost portálu srovnávali v řádu jednotek procent a někdy i směrem dolů, byl ten letošní ve znamení raketového růstu. Veškerý cestovatelský obsah, který zde najdete, vidělo o celou jednu třetinu více cestovatelů, než v roce předešlém. A to je pro portál s šestiletou historií a tolika negativními vlivy v prostředí internetu obrovský úspěch.

Naplno se projevilo úsilí z předminulého roku, kdy jsme pracovali na praktických informací týkajících se letišť a aerolinek a společně se stovkou dalších cestovatelů i na průvodcích států a nově i jednotlivých destinací.

Proč je tento růst důležitý i pro vás? Po prvotních měsících skepse, kdy se původní očekávání ne a ne naplnit, jsme vlastně nevěděli, jestli jsme obsah uchopili správně, a to i přesto, že pro nás je z cestovatelského hlediska naprosto dokonalý. Nyní víme, že jdeme správnou cestou a chtělo to jen čas, než se Cestujlevne.com začalo vnímat více jako odborný portál o letenkách s praktickým cestovatelským obsahem navrch, než–li jen jako prostý letenkový blog. Větší návštěvnost pro nás znamená ohromné množství motivace pokračovat v tom, co jsme začali a hlavně i finančních prostředků k zafinancování rozvoje portálu jak po obsahové, tak i technologické stránce. Děkujeme!

Konečně cestopisy

Rok 2018 měl být o vás a vašich příbězích z cest. No, nakonec se nám to moc nepovedlo a spuštění platformy pro jednoduchou a rychlou tvorbu čarokrásných cestopisů se posunulo až na konec září.

I přesto vám stačily pouhé 3 měsíce k tomu, abyste do světa vyslali 129 příběhů, které stojí za to si číst. To znamená znovu jediné – nikde jinde na československém internetu nenajdete pohromadě tolik dobrodružství, radosti a skvělých fotek z cest, než na Cestujlevne.com/cestopisy.

Vy sepisujete vaše příběhy, my se postaráme o to, aby se dostali k lidem, kteří vaši snahu ocení. Už teď se řadí někteří autoři mezi nejčtenější československé travel blogery, a to po pouhých 3 měsících!

Máme z toho obrovskou radost. Po předešlých zkušenostech s novinkami nám výsledek doslova vyrazil dech.

Příští rok chceme více pracovat právě s cestopisy, protože zážitky z cest jsou to jediné, proč cestujeme. Platformu budeme zdokonalovat, obsah více propojovat s průvodci i akcemi a tím navyšovat čtenost vašich cestopisů. Není totiž nic lepšího, než vědět, že vaše snaha má smysl, a v tomto případě opravdu má.

Těšit se pak určitě můžete i na soutěže o nejlepší cestopisce. Krom titulu největšího borce vám můžeme přislíbit i parádní ceny v podobě letenek. Přislíbeno už máme několik aerolinek. Letecké společnosti rády sponzorují autory s návštěvností. My máme návštěvnost, vy příběhy. Takže pokud jste ještě nezačali s psaním, nebo si vedete blog bez návštěvnosti jinde, popřemýšlejte o tom začít u nás. Stačí kliknout a tvořit váš první cestopis.

Všem autorům patří veliká poklona. Děkujeme!

Ach ty akční letenky

Trocha maskovaného pesimismu na konec. V rekapitulaci loňského roku jsme avizovali bídu s nouzí a informovali o tom, že těch pravých akcí na letenky bude čím dál méně. Nakonec jsme se docela trefili... ale ne tak zcela. Historicky bylo tento rok snad nejvíce „nejlevnějších letenek‘, které mnohdy nestáli ani 300 Kč. Bohužel jich začalo být tak moc, že je někteří brali už jako standard, což rozhodně není. U klasických akcí jsme se pak trefili naprosto přesně, až na světlé výjimky jsme mohli extra levně létat jen po Evropě.

Absolutním králem letošního roku bylo zahájení provozu nové nízkonákladové aerolinky Laudamotion a masové propagace ultra levných letenek, zejména během letních prázdnin. Nejčtenější akcí pak byl výprodej z Vídně s letenkami za 1 korunu, podobných akcí jsme však vídali během roku desítky. I Ryanair nám uměl udělat úsměv na tváři. Z Prahy se pár letů podařilo ulovit za 500 Kč. Kromě Ryanairu a Laudamotion zaujal i easyJet s cenou letenek pod 1 tisíc korun.

Z jara vyvolal rozruch i asijský lowcost Scoot. Z Berlína nejprve začal nabízet zpáteční letenky do Singapuru za 4 tisíce, později i na další místa v jihovýchodní Asii okolo 7–8 tisíc korun, třeba tato akce.

Rok 2018 byl tak doslova pod nadvládou low–costů.

U těch low–cost letů bychom mohli ještě chvíli zůstat. Do Ameriky totiž už létáme většinou nalehko, tedy bez zapsaných zavazadel. Z Vídně jsme pak nacházeli letenky do USA za 6 tisíc. Když jste se ale chtěli vydat do Ameriky se zavazadly, bodla vhod akce s Virgin Atlantic za 6,5 tisíce včetně zavazadla. Najednou mohla být akce i neakcí, což se ještě nikdy nedělo. U každé letenky ale jdeme do hloubky a než si dovolíme cokoliv doporučit, zvážíme všechna pro a proti tak, abyste se na nás mohli 100% spolehnout. Vaše důvěra v naší práci je pro nás vším.

Za zmínku pak stojí i tarif Oman Air, který nás směřoval do jihovýchodní Asie v nejrůznějších kombinací. Začalo to s odlety z Amsterdamu za 7 tisíc a skončilo lety v kombinaci Prahy a Vídně za 8,5 tisíce, které jsou zároveň bestsellerem letošní zimy.

Za naši redakci se nejlepší akcí roku 2018 však stává chybný tarif United Airlines z Frankfurtu do novozélandského Wellingtonu za 8 tisíc.

Rekapitulace nejlepších akcí roku 2018:

• Laudamotion a Ryanairem do celé Evropy několikrát pod 10 €
  • easyJet z Prahy pod 1 000 Kč
  • Scoot z Berlína přes Singapur a dále od 4 000 Kč
  • USA z Vídně bez zavazadel od 6 000 Kč
  • USA z Vídně se zavazadly od 6 500 Kč
  • Jihovýchodní Asie s Oman Air od 7 000 Kč
  • Wellington z Frankfurtu za 8 000 Kč

Pevně věříme, že v příštím roce se situace alespoň částečně zlepší, neboť hůř to dopadnout už nemůže :)

Vážení cestovatelé, tímto za celý tým Cestujlevne.com ještě jednou a naposledy v roce 2018 z plného srdce děkuji. Přeji vám zdraví, lásku a spoustu procestovaných kilometrů plných dobrodružství a nádherných vzpomínek.