Ohňostroj

Děkujeme a loučíme se s rokem 2017 aneb naposledy jen o nás

2017-12-31T11:56:18+01:00

Drazí cestovatelé a čtenáři portálu Cestujlevne.com. Jak již bývá zvykem a naší tradicí, tak i letošní poslední den věnujeme velké rekapitulaci toho, kam jsme za posledních 365 dní doletěli, co jsme pro vás ve vodách levných letenek ulovili a samozřejmě nastíníme i to, kterým směrem bude mířit náš kompas v roce příštím.

Ještě než se vrhneme k samotné rekapitulaci sluší se říci jedno. Děkujeme! Děkujeme vám za vaši přízeň a důvěru, kterou vkládáte do naší práce, protože bez vás bychom tu zcela jistě nebyli.

Jen jedna malá změna, která změnila vše

Rok 2017 byl přelomový. Byl rokem, který odstartoval „nové Cestujlevne.com“ a proměnil prostý letenkový blog v cestovatelský portál s obrovskou informační hodnotou. Když mluvím o obrovské informační hodnotě, mám tím na mysli více než 3 000 sepsaných normostran, které jsme zabalili do unikátních průvodců destinacemi, letišti a aerolinkami.

Sepsat takové množství textů samozřejmě nebylo v našich silách, a proto jsme si na pomoc přizvali vás, zkušené cestovatele. Necelá stovka autorů nám pro vás pomohla připravit k dnešnímu dni 154 států. Náš dík míří nejen k nim, ale i dalším stovkám zájemcům na které již nezbyl prostor.

Průvodci neustále získávají na popularitě a i proto s rozšiřováním obsahu samozřejmě nepřestaneme ani v následujícím roce. Definitivně spustíme druhou vlnu, která se zaměří na konkrétní města, ostrovy a regiony s trochu specifičtějšími tipy na cesty.

Nový web ale nemá být o praktických tipech pod záštitou redakce, ale o vás. O vašich příbězích, zážitcích a dobrodružných výpravách. Cestujlevne.com je unikátní v komunitě, která dnes sčítá nejvíce cestovatelů z Česka a Slovenska. V našem diskuzním fóru se denně proberou desítky témat a jen horko těžko byste dnes krom Facebooku hledali další takto živé místo.

Chceme vám dát více prostoru a nástrojů k tomu, abyste prezentovali své pohledy na svět.

V roce 2017 jsme proměnili letenkářský web na cestovatelský portál. V roce 2018 proměníme cestovatelský portál na místo, kde se střetávají příběhy cestovatelů, dobrodruhů, fotografů i digitálních nomádů. Buďte u toho s námi.

A co ty letenky?

Přestáváme být portál jen o akčních letenkách a více si hrajeme se samotným plánováním cest a cestami samotnými. Máme k tomu více důvodů a některé z nich nemají pozitivní podtext – rozepsal jsem se o nich v tématu Kam se řítí akční letenky. To však neznamená, že s akčními letenkami končíme. Naopak! Lovecké nářadí je stále příliš ostré na to, abychom jej uskladnili.

I nadále vám budeme každý den přinášet ty nejlepší tipy na letenky. Bez bullshitu a jen v té nejlepší kvalitě, na kterou jste u nás zvyklí a jinde nenajdete.

Rok 2017 byl z pohledu akčních letenek trošku nešťastný. Trh se změnil, nástup low–cost dopravců na transatlantických letech změnil cenovou politiku a akční letenka do New Yorku pod 9 tisíc již nebyla tolik zajímavá. I přesto se však našlo pár desítek akcí, o kterých se vyplatilo vědět.

Dominovala jim bezesporu kontroverzní akce Air Canada, díky které jste mohli letět z Prahy do New Yorku a zpět za 2.760 Kč. Nápor byl tak velký, že během prvních minut se vyřadili servery všech tří tuzemských prodejců letenek. I přesto si stovky z vás udělali levný výlet do New Yorku za zcela směšné peníze.

Druhou peckou, která se bez technických komplikací taktéž neobešla, byly letenky z Amsterdamu do Střední Ameriky a Karibiku za 4.432 Kč.

Třetí místo obsadil Ryanair se svými podzimními výprodeji, kdy krom zajímavé ceny nabídl také spoustu nových destinací z Prahy a dalších letišť v okolí. Letenky startující na 270 Kč nenechali klidného žádného koleno vrtala.

Žebříček akcí dle čtenosti:

• Keňa z Ženevy za 6.490 Kč
  • Z Malty na Cebu, zpět do Curychu za 6.995 Kč
  • Z Kodaně přes Maroko do New Yorku za 6.990 Kč

Jedině u nás jste si také mohli zakoupit letenky na Měsíc, ke kterým jsme pro vás připravili praktického průvodce na měsíční dovolenou na Měsíci.

Pár čísel na závěr

• Počet průvodců státy – 157
  • Počet průvodců letišti – 576
  • Počet průvodců aerolinek – 165

Ještě jednou vám děkujeme za to, že jste tu byli s námi a dali nám příležitost vám pomoci s plánováním vašich cest za novými zážitky. Přejeme vám spoustu zdraví a bezstarostných dní nejen do roku následujícího.

Za redakci David, Kryštof a Lukáš, za vývoj Honza, Tomáš a Ondra.