3. Černá Hora za časů korony

Černá Hora za časů korony

Černou Horou křížem krážem za nelehkých podmínek na hrozných silnicích
Cestopis z roku 2020 napsal Jarda

Zážitky pro tebe sepsal Jarda

15. 11. 2020, poslední aktualizace 2020-11-15T21:02:48+01:00

Jarda žije v České republice a procestoval 59 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 11 cestopisů .

Jardo, díky za cestopis. Moc se mi líbí váš styl, asi nejvíc tady. Pro mě jako neřidiče to tak napodobitelné není, ale ráda jsem si početla, občas zasmála. Negativně to nevyznělo, aspoň za mne. Díky🙂

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2020-11-22T22:49:51+01:00)

Díky moc za hezký komentář. S takovou krásnou zpětnou vazbou se bude hned příští cestopis psát lépe, teda až se někam zase dostaneme.

Bezva popis, my jsme právě letěli a ač nám to ve finále dovču zkrátilo, ušetřilo nám to právě to Chorvatsko, v zásadě jsme tam byli ve stejnou dobu jen vždy jinde, vůbec jsme nezaznamenali nějaké karantény ani jsme nikde neplatili za pláž, byli jsme kousek od Ulcinju u moře a projeli celé pobřeží, pak celou Skadarskou panoramic skoro od Albánie do Virpazaru a pak do hor, rafty, přes Durmitor tou krásnou cestou a Ostrog, Podgorica a ještě na chvíli k moři. Byli jsme s dětmi a k moři jsme potřebovali vsichni, ale v kombinaci s horami to byla ideální dovča, manžel je řidič profík, takže si cestičky užíval, ale unavovaly...to zas jo, v plném provozu bych to asi začít nechtěla. My jsme nadšeni, vrátili bychom se hned. Ta kombinace moře plus hory - bomba.

Trable s letem tam a celkově zkrácený pobyt byl lehké mínus, ale nakonec to byly zážitky navíc.

Jarda

Díky za hezký komentář s dalšími zkušenostmi z Černé Hory. My jsme si říkali, že poletíme a půjčíme auto v Kosovu, Makedonii a Albánii, ale tady že to zkusíme autem, protože to je ze všeho nejblíž a koukneme na něco po cestě, ale příště bychom už taky letěli. Pokud jste tam byli ve stejném termínu jako my, tak jste měli štěstí, že jste nejeli do Gusinje nebo do okresů sousedících se Srbskem nebo Kosovem, kdybychom věděli, jak se to zvrhne, tak tam začínáme.

Souhlasím, že kdo miluje moře i hory, tak je Černá Hora asi jeden z nejlepších států v Evropě, protože opravdu člověk může být v jeden den ráno na pláži a po poledni někde v horách přes 2000 mnm. My bohužel až tak moře nemilujeme, tak to je jeden z hlavních důvodů, proč už Černou Horu znovu nejspíš ne.

Tady tuto větu jsem nepochopil ani po opakovaném přečtení : Jo a mimochodem, ve Sveti Stefanu měl svatbu Novak Djokovič, takže za mě vlastně nic moc

Jarda

Protože miluju Federera a Novak mu uštědřil pár hodně nepříjemných porážek v posledních letech :(

OK, a skrblík jsem mimochodem taky ač mě za to manželka někdy nesnáší. Na ostrov Svatý Štefan jsem proto před lety doplaval se šnorchlem a ploutvemi abych ušetřil ;)

Jarda

To vážně? :D To je super! A lehl jste si tam normálně na pláž a dělal jako že jste místní ubytovaný? :D

Martin Vícha

Super, díky. MN jsem měl letos v plánu taky, hlavně pevnost Gorazda nad Kotorem, kde je dochovaná jediná 100 tunová dělová věž Gruson na světě (než ji někdo rozpálí do šrotu), ale covidak mi do toho hodil vidle... Tak snad někdy příště. Tak díky za další inspiraci.

Jarda

Není vůbec zač a díky za hezký komentář. Když jsem to po sobě četl, tak jsem se trochu bál, jestli to nevyznělo chvílemi až moc negativně vůči Černé Hoře, ale podle tvého komentáře to tak nevypadá :D

Mimochodem s tou pevností Gorazda si mě trochu naštval :D Protože o ní jsem teda nevěděl... ach jo :D

Martin Vícha

V pohodě, spíš negativně vyznělo to Chorvatsko, ale tam jsem minimálně (tento koronový rok) 3x ročně, takže mi ho nemůže nic zkazit :-) . Co se týká pevnosti, tak až budeš někam chtít, dej vědět... Na Maltu jsem taky letěl hlavně kvůli nim, hlavně Fort Rinella a 100 tunové Armstrongovo dělo, jedno ze dvou dochovaných (druhé je na Gibraltaru, kam se taky chystám... ).

Jarda

Zrovna na Maltu a nejspíš i Gibraltar se chystám příští rok, takže klidně piš typy :D

Další cestopisy, které napsal Jarda

Setkání s medvědy v Rumunsku
Jarda 2020-10-18T18:57:46+02:00 15 komentářů
Rumunsko 2020

Medvědi, covid-19 a jedna z nejkrásnějších zemí na světě.. ÚvodemJak jinak začít cestopis z roku 2020 než větou - letošní cestování je fakt boj. Nejenom, že se nám několik dovolených zrušilo, ale člověk si musí na internetu hledat spoustu informací navíc,…

🙏 Praktické
Nejdražší prodloužený víkend - Lichtenštejnsko ve třech dnech
Jarda 2020-08-02T19:44:13+02:00 33 komentářů
Evropa 2020

Jak utratit spoustu peněz v zemi, kde je spousta věcí zadarmo?. ÚvodemBudete se divit, ale nápad na to udělat si víkendovou dovolenou v Lichtenštejnsku, jsem měl v hlavě dobré 4 roky. Jen mi tahle destinace nepřišla nikdy dostatečně atraktivní na to, abych jí…

Make America Great Again
Jarda 2020-04-12T14:33:25+02:00 10 komentářů
Spojené státy americké 2019

Miliontý cestopis na téma USA, ale tak když jsme všichni v podstatě v karanténě.... ÚvodemMoc dobře si uvědomuji, že na internetech je několik milionů cestopisů a tuna doporučení o cestách do USA. Takže i když nejspíš zveřejňuji tenhle cestopis zbytečně, říkám si, že když už jsem si…

Bulharsko podle KAČKY
Jarda 2020-02-21T11:13:52+01:00 9 komentářů
Bulharsko 2020

Cestopis, ve kterém se nedozvíte v podstatě nic, co už byste nevěděli od Kačky.. Úvodem úvodemNejprve bych chtěl poděkovat Kačce a jejímu cestopisu o Sofii (https://www.cestujlevne.com/cest...kacku-1096), ze kterého jsem čerpal spoustu informací a inspirace. Itinerář jsem ale…