3. Chorvatsko
  4. CHORVATSKÁ ZÁVRATNICA za KAČKU

CHORVATSKÁ ZÁVRATNICA za KAČKU

Tyrkysově modré moře, poprvé po době "temna" slaný vzduch při každém nádechu, bílé ostrůvky na obzoru a závratná Závratnice. To byla víkendová otočka do ještě "liduprázdného" Chorvatska.
Cestopis z roku 2020 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

16. 06. 2020, poslední aktualizace 2020-06-16T10:31:19+02:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 40 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Michal
  • (upraveno 2020-06-18T22:03:03+02:00)

Dlouhé a pěkné, ačkoliv výlet byl krátký :D Překvapily mě rozdíly v článku mezi CL a blogem. CHorvatsko na dva dny fajn, ale ta cesta :D

Čekačku na slovinsko-chorvatských hranicích můžeš brát jako důvod, proč jsi do Mikulova přijela v 00:18 a ne dřív na karanténu ;)

Kateřina Ostrá

Vidíš! To mě vůbec nenapadlo! :D Prostě karma!

Jinak rozdíl textu zde a u mě má jasný důvod ;) Přece nebudu bezúčelně zdvojovat svoji práce... :D Každopádně musíš uznat, že i kdyžje u mě kousek víc, i toto není žádné okousané torzo ;)

Ta cesta byla super - prostě babinec no :D A nemusely jsme připlácet za sedadla ve dle sebe ani mít po dobu "letu" roušky :P :D

Super čtení, paráda. Taky se chystám na prodloužený víkend někam :)

Kateřina Ostrá

Jenom doporučuji! Sama doufám, že se počasí umouříá apředpovědi meteorologů vyjdou jako vždy.. :P :D

Jakub Vonšovský

Chorvatsko už funguje? Tak to už je svět v pořádku. Chvíli to vypadalo jako total konec.

Jinak super punk, přesně takhle to mám rád taky :-)

Kateřina Ostrá

No joo, funguje! Už to zase "zapli" :)

Punk víkendy jsou TOP! Skvělé vypnutí celého týdne. Bohužel s ohledem na počasí můj plán na další punk víkend jaksi mizí ...v dešti.

mirjur

Kaprun předpovídá polojasno a přeháňky. Není to jistota, ale risknout by se to dalo.

Fakt?? U mě ve všech apkách zahradnickej celovíkendovej liják :D

Krakonoš

Katko, no perfektní, četl jsem to už u tebe, přiznávám, že chodím na tvé stránky každý den a těším se, co tam přibude.

Od toho krásného popisu Krkonoš tě nemůžu dostat z hlavy ...

Cestuj a piš, ať mám co číst!

🔝🤣🤣🤣

Tak to mě nesmírně těší!! Ležet v hlavě Krakonošovi - komu se to poštěstí, že?! Jen abych ti brzo neležela třeba v žaludku... 😉

Děkuji za milou zpětnou vazbu a za pravidelnou návštěvu mých stránek!

Jo a KRKONOŠE zase brzo otočím✌

Krakonoš

Kačko i já děkuji za milou odpověď, musíme se už potkat, třeba když pojedeš do těch Krkonoš, už víš kdy to bude?

Sezóna borůvek se blíží!

padrino11

Manžel bude jistě nadšen nejen z těch borůvek.

Krakonoš

Pokud máš rád borůvky a jsi šikovným sběračem, můžeš přijet také...

Alternativně i hřiby na podzim.

Kateřina Ostrá

Borůvky nad zlato!! Ale já musím nadcházející víkend využít tu ještě platnou rakouskou dálniční známku! Ten další je v příslibu Znojemsko a pak snad přepnou semafor a mám po ptákách. Resp. po českých borůvkách a po hřibech ... ➡️✈️

mirjur

Neházel bych flintu do žita... ptáky jsou všude po světě.

A motýle...

Kateřina Ostrá

@Mirjur, já mám flintu permanentně na rameni! ✌🙃 Ptáci byla nadsázka. Už se na ten normální ✈✈ svět těším. Díky absťáku moMENTÁLNĚ víc než na pusu zapatlanou od borůvek, a to už je co říct!

@Krakonoši, když né v tvém revíru, tak někde určitě! Svět je malej a přeje náhodám 😉

Krakonoš

@ Kačko, to rozhodně, o tom už ani sojka nepochybuje!

Kateřina Ostrá

Jestli bude o víkendu, jak to zatím vypadá, možná místo Prosecca v Kaprunu opravdu vyrazím na krkonošské hřiby! :D

Krakonoš

Vážně, tak to by byla pro mě skvělá zpráva, hned jdu uklízet les!

Kateřina Ostrá

Prosím sojky seskládat do úhledného stromořadí! :D

• (upraveno 2020-06-17T10:04:05+02:00)

Tak tohle je na mě už opravdu punk. Chorvatsko na víkend bych asi autem nechtěl absolvovat. Nejdál jezdím autem na lyže do Francie (celkem 2500 km), ale to je na týden. Byly časy, kdy jsem v USA na roadtripu dal 12.000 km za měsíc, ale už jsem zpohodlněl.

Super nápad! Cestopis jsem si přečetla u tebe na stránkách, ale nechce se mi kvůli komentáři vytvářet další registrace, tak budu komentovat tady. :)

My takhle na rychlo zažili za poslední tři roky Chorvatsko dvakrát. Když jsme před třemi lety končili v práci v Anglii, tak jsme vyrazili do Skotska, kde nám bohužel celé dva týdny neskutečně propršelo. Ale protože jsme měli ještě tři týdny do nástupu do práce v Čechách, tak jsem na trajektu zpět do Francie navrhla, že bychom se mohli domů vydat oklikou přes Chorvatsko a trochu se tam ohřát. Tak jsme vyrazili poklidným tempem přes celou Evropu do Chorvatska, tak pobyli asi tři nebo čtyři dny a pak už zvítězila touha po domově. Tehdy jsme měli docela štěstí, protože už bylo po konci sezóny, takže tak kromě několika důchodců nikdo nebyl. Naopak předloni jsme se zbrnčili na čtyři dny v největší sezóně, ale nakonec se to taky dalo.

Letos zatím u manžela v práci platí nařízení, že pokud se vrací ze zahraničí, tak musí zůstat po návratu dva týdny doma a vybrat si to z dovolené, takže dokud tento nesmysl nezruší, tak se nikam nechystáme.

Kateřina Ostrá

Předně děkuji - za zpětnou vazbu i za čtení "u mě"... S tou registrací mě to trošku štve, taky to považuji za odrazující krok, ale bohužel to nejde zrušit - snad nějaká antispamová záležitost či co. Každopádně reakce zde je pro mě stejně přínosná, já sleduji oba weby ;)

Oklika přes Chorvatsko mi připomíná známou větu "Vezmeme to zkratkou, je to sice dál..." :D :D Ale jak vidíš - zrovna já ti naprosto rozumím! Češi mi na cestách nevadí, ale v Chorvatsku už nás je někdy fakt moc.. proto pro mě degustace Chorvatska bez jinak překrásné češtiny byla opravdu dar :)

K tomu nařízení v práci...vím, že to tak v řadě firem/společností je. Nechápu v čem je rozdíl jet do "zelené" destinace s nižším počtem nakažených než třeba do nákupního centra, kde je hlava na hlavě, ale pevně věřím, že kldyž někdo někomu šlape po osobní svobodě, má k tomu opravdu pádný důvod... Jinak ale souhlasím s podobnými restrikcemi u lokalit červené barvy. Ona v některých provozech ta "nedobrovolná dovolená" - karanténa, může opravdu ohrozit chod celého provozu, a to je prostě velká zodpovědnost. Já se do červených světel semaforu nechystám a i s těmi oranžovými vedu vnitřní boj.... No snad už se ty barvy zase všechny slejou v jednu a všechny tyhle bláznivé a chaotické restrikce zmizí jednou pro vždy.

Super ! Mel sem stejny napad, ale uprimne se mi moc nelibila predpoved, tak sem zustal doma za peci :).. Ale tyhle last minute spontalni akce sou skvely ! Akorat te fakt obdivuju za to, ze jezdis s lidma ktery neznas - specielne na takovy trip, kde si zavrena vetsinu casu v aute..

Chorvatsko pro me je jeste specialni tim, ze zatimco ve vsech ostatnich zemich chodime kazdy den minimalne na veceri do restaurace, nekdy i snidane a obed, tak v Chorvatsku se aspon za me neda nikde u pobrezi slusne najist, takze si vzdycky vezmeme ubytko s poradnym grilem a cely tyden jezdime akorat do Studenace pro maso & zeleninu a stravujeme se sami, pljeskavice od rana do vecera :)

Děkuji! :)

No ta předpověd byla 50/50 - sobota krásně, v neděli celý den déšť. Nakonec ale - jak je dle fotek z odjezdového dne patrné - 100/0. Takže jak to poslední dobou po jasných předpovědích býva - bylo krásně oba dny. No a hlavně - zažila jsem díky tomuto termínu unikát - opravdu prázdné Chorvatsko, což nevím, zda se třeba ještě příští víkend poštěstí (soudě dle kolon cestou domů...).

Co se týká těch cizích lidí - no je to těžký... Ono mezi mými tradičními parťáky není pokaždé kam sáhnout, no... A zrovna zajet si na víkend do Chorvatska nenadchlo fakt žádnou moji kámošku :D Což teda nechápu :D Navíc já nejezdím nikdy s úplně "cizím člověkem". Verču jsem třeba osobně neznala, ale už dávno mě kontaktovala na facebooku a nabídla se jako spolucestující na výlet do Libanonu. Z toho nakonec sešlo (Covid atak dál), ale u mě už zůstala v "databázi"... No a tak je to vždy. Mám nápad, napíšu tomu, s kým jsem byla posledně. Nemůže, rozešlu další vlnu ...a pokud se nikdy nechytne, sáhnu do databáze podobných návrhů, jakej měla kdysi Verča. A navíc - jezdím výhradně v ženském doprovodu, a to je taky tak trochu záruka, že to nebude katastrofa :D (Nic proti mužům!! :) ). My ženský sice jsme tak trochu slepice, ale taky nám to myslí a víme, že když si to "posereme" na začátku, budem v tom uzavřeném prostoru trpět. Navíc stejně jako už dříve - kdo má cestování v krvi, ten tě nemůže nikdy zklamat. Furt jsou témata - cesty, zážitky...a pak najednou brzdíš po 60 hodinách v Mikulově a krom otlačenin na zadku zjistíš, že máš i nového přítele.

S tím jídlem s tebou souhlasím - gril je záruka a za kačku k tomu! A jak píšeš - obvykle se taky snažím nějakou místní kuchyni ochutnat, ale v Chorvatsku tuhle potřebu jaksi nemám....

Super Katko! Skvěle a hezky popsáno a krásné fotky. Četl jsem si to už včera večer na tvém webu. My byli v Chorvatsku taky o tomto víkendu (středa- neděle), přejezd hranice také v neděli po půlnoci. To jsme se skoro někde mohli potkat :-)

Ale vy jste měli vyšší level- bez dovolené a jen na sobotu na neděli.

Kateřina Ostrá

Díky Tondo! Zkusila jsem to dát včera prvně na www.cestujizacku.cz a když nepočítám facebook, tak bez jakékoli další propagace - velice překvapivá návštěvnost! Až mě to ráno dojalo.. Jsem ráda, že znám alespoň jednu konkrétní tvář, která za tou milou zpětnou vazbou (analýzou) stojí! :) Takže díky nejen za pochvalu, ale i za sledování webu. Dobře děláš, protože tam budou přibývat i jiné věci, které zde nejsou ;)

Jinak ten víkend byl masakr, ale pohled na dno Závratnice a pak ta koupačka tam - to za to stálo! Stejně tak Graz a velké překvapení - Slunj. Prostě bezva výlet.

A kde sis prohříval kosti ty? Přihoď nějaký zajímavý tip :) Tvoje rady jsou nad zlato! Třeba tvoje doporučená lanovka na Madeiře ...

My byli na Istrii u Puly, taková klasika, ta tvá Závratnice vypadá lépe, ale co beru za velké plus, nikde žádní Češi, což bylo na Chorvatsko unikátní.

Katko a kdy se můžeme těšit na něco dalšího, zase až po víkendu, že jo? :-) :-)

Kateřina Ostrá

Pulu jsem dala dva roky zpět a bylo to super! Hlavně ten amfiteatr tam - nádhera! Ještě víc nezapomenutelný zážitek ale byl, že zrovny bylo nějaké fotbalové mistrovství, dokonce snad nějaké finálové kolo, a naši hráli z Chorvaty. Jako atmosféra přímého přenosu na tamním náměstí - to nikdy nezapomenu. Chorvati jsou od té doby pro mě ti nejvíc TOP fanoušci!!

No a jinak máš pravdu, Tondo! Jelikož jsem od Verči sloupla rakouskou dálniční známku, která je ještě nadcházející víkend platná, bylo by škoda toho nevyužít, že jo? :D :D Něco už se mi sice rodí v hlavě, ale i tak - co mi poradíš?

Rakousko, to jsou pro mě hlavně Alpy, těch míst je hodně, nejraději mám Tyrolsko, pokud to bude především road trip, tak ochutnávkou hor může být Grossglockner Hochalpenstraße, ale je to dražší, lepší,když jedete třeba 4. Levnější a taky super je i Ötztaler Gletscherstraße.

Taky by to šlo protáhnout z Rakouska i do Maďarska, třeba Gyor...

Tak jsme zvědavý, co vymyslíš ..:-)

• (upraveno 2020-06-17T09:23:22+02:00)

GG Strasse je skvělý tip, tam se člověk zabaví celý den. U toho lze navštívit třeba nedaleké Krimmelské vodopády, soutěsku v Kaprunu, jezero v Zell am See, Kitzsteinhorn... je tam toho spousta. Ötztal je už dost daleko.

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2020-06-17T13:06:46+02:00)

@Mirjur - GG Strasse je co? To jsem nenašla. Jinak Kaprun v itineráři mám ✌

Kateřina Ostrá

Ha, zřejmě je to Tondou doporučená Grossglockner Hochalpenstraße! Tak na to musím kouknout, to vypadá dobře! Díky za tipy vám oběma🙏

• (upraveno 2020-06-17T13:21:13+02:00)

jj, nechtělo se mi to vypisovat... jo a dostaneš nálepku na auto, žes to absolvovala :-)

Kateřina Ostrá

Jako fakt?? Tak to je vic než jasnej bod! Jak víš, že sbírám autonálepky?! 🙃 Poslední nálepku na autě mám od vinaře - TO SI VYPIJEME..

• (upraveno 2020-06-17T17:08:27+02:00)

No jasný... kukni na zadek mého mazlíka :-)

Kateřina Ostrá

To je dost odvážná výzva!! 😂😂😂😂

úžasný

Děkuji!

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

ŘÍM (mimo jiné) za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-07-12T19:18:10+02:00 54 komentářů
Itálie 2020

Plán: na skok si odpočnout do Říma. Skutečnost: Řím, Neapol, Capri, Tivoli, Lido di Ostia = 4 dny/3 noci = MILIÓN zážitků ZA KAČKU . TERMÍN:3. - 6.7.2020PROČ ŘÍM?Protože nevyšlo Kosovo. Respektive, protože nevyšlo ani Faro.. Červencový prodloužený víkend byl zkrátka začarovaný! Všechno, co jsem koupila, padlo. Do prodlouženého…

ZNOJEMSKO za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-06-30T20:08:10+02:00 43 komentářů
Česká republika 2020

Nádherné historické město, nejoriginálnější kazatelna na světě, vin(n)á degustační bomba, zatopený lom s milionem motýlů a vážek, pohádkový zámek a dech beroucí vyhlídky v NP Podyjí. No a to víno..!. TERMÍN:26. - 28. červen 2020 KOMPLETNÍ CESTOPIS ZDE:https://1url.cz/@znojemskozakacku.czPROČ ZNOJEMSKO?Protože je víkend za dveřma, předpověď počasí hlásí slunečno a moje kamarádka Jolča je…

SLOVINSKO na skok za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-06-24T00:05:34+02:00 70 komentářů
Slovinsko 2020

Nádherná historická městečka, mrak historických památek, pohádková jezera, téměř třítisícové hory, vodopády, soutěsky i jiné přírodní scenerie...a k tomu všemu moře! To vše je Slovinsko.. TERMÍN:19. - 21.6.2020Kompletní cestopis zde:https://1url.cz/@slovinskozakackuPROČ SLOVINSKO?Tento trip už jsem kdysi dávno absolvovala. Nebyl úplně na chlup stejný, ale i tak v hlavě uvízla…

📷 Krásné fotky
KOSTARIKA za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-06-08T13:09:51+02:00 17 komentářů
Kostarika 2020

Země modrých motýlů, neskutečné přírody a tisíce odstínů zelené! Země s tak neuvěřitelným a příkladným přístupem k ekologii, že to až bere dech. Země kávy, rumu a všudypřítomného PURA VIDA... TERMÍN:- březen 2020PROČ KOSTARIKA?Obecných důvodů, proč jet právě do Kostariky, je hned několik. Je tu neskutečně rozmanitá příroda s mnoha jezery, deštnými lesy a vulkány. Je zde neuvěřitelná…