2. Asie
  3. Indonésie
  4. Do útrob kráteru jávské sopky Kawah Ijen

Do útrob kráteru jávské sopky Kawah Ijen

Noční dobrodružství za modrým plamenem, žlutým jedovatým dýmem, jezerem kyseliny sírové a neopakovatelným východem slunce. To vše na 2 300 m vysokém činném vulkánu na východním cípu Jávy
Cestopis z výpravy „Indonésie 2019/20“ z roku 2020 napsal Tomáš Brzek

Zážitky pro tebe sepsal Tomáš Brzek

05. 02. 2020, poslední aktualizace 2020-05-09T16:16:41+02:00

Tomáš Brzek žije v České republice a procestoval 29 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 5 let, napsal pro tebe 4 cestopisy . Má své stránky https://www.cestujlevne.com.

Hezky popsané a dobře vyšly i fotky plamenů. Na to nadýchání kouře byla asi smůla na vítr. V noci by to mělo být na chůzi bez masky a jen těsně u plamenů se někdy hustý dým stočí na lidi.

Když jsi chtěl tak navštívit sopky a byl už v Probolinggu, proč jste nejeli nejdřív na Bromo. Tam je to taky krásné, ale zase jiné než na Ijenu. Hlavně jak hlučně uniká pára z kráteru. Včetně cesty tam a zpět by stačilo asi 24 h.

@Andrea: Fuego vypadá dost dobře. Trochu podobné (ale erupce není z vrcholu) to je na Stromboli. Dřív to šlo takto spát nahoře a dívat se za tmy na fontány lávy. Teď už lze jít dle wikitravel jen s průvodcem a se sledováním max. hodinu po setmění.

Tomáš Brzek

V Probolinggu jsme byli právě z důvodu Broma, ale až na sopku jsme se nakonec nedostali, vytočila mě cena vstupného do parku (o tom se chci rozepsat někdy příště), tak jsme projeli jenom okolí a i tak to stálo za to.

• (upraveno 2020-02-06T13:19:15+01:00)

To se divím, že tě odradí nějakých 550 Kč (mimo víkend a svátky 370 Kč) od návštěvy takového krásného a unikátního místa. Zvlášť když už tam jsi a výlet na sopky byl tvé přání od dětství. Jestli tě vytočilo, že Indonésani to mají výrazně levnější, tak to podle mě není smysluplný důvod. Tak je to v chudších zemích běžné, ale i třeba v Chile. Raději nejezdi do NP Torres del Paine, kde stojí vstup nad 3 dny (4 dny nutné i pro kratší trek) 300 Kč pro Chilany a 1050 Kč pro cizince (loni stál 630 Kč).

V Číně sice platí místní stejně, ale ceny jsou v známějších NP (kromě zimy) ještě vyšší než na Bromo, cca 650 - 900 Kč (a to, kolik platím, mě osobně zajímá víc, než kolik platí místní). Když nechceš platit moc za vstupy, jezdi do málo turistických oblastí, kde ale často zaplatíš víc za dopravu kvůli větší odlehlosti (pokud jsou snadno dostupné oblasti málo turistické, může to být proto, že jsou málo zajímavé nebo z bezpečnostních důvodů). Nebo jezdi do vyspělých zemí, ale tam zase stojí víc ubytování, restaurace, doprava atd.

Někdy se dá vstupné i snadno obejít, když nejdeš/nejedeš s davy turistů, ale pěšky jiným vchodem. Zrovna na Bromo to šlo min. do začátku roku 2017, ale pak to prý začal trochu hlídat ranger v kaldeře viz:

Podle tohoto blogu to vypadá, že se dalo projít zdarma i koncem loňského roku:

Na populární vyhlídky (odkud je vidět na Bromo) je to delší cesta, ale já šel jen na Bromo, kde jsem byl při východu slunce sám (nejsou tam tak pěkné fotky a slunce je při východu schované za jinou sopkou, ale vyhlídky byly to ráno stejně v mraku).

Andrea_Pernik

Podla cestopisu tipujem, ze by sa ti mohol pacit vystup na sopku Acatenango v Guatemale. Chodi sa tam na 1 noc a priamo zo stanu mozes pozorovat vybuchujuce Fuego oproti. Pre mna to bol najviac epic zazitok a nadherny zapad a vychod slnka k tomu ako bonus. Priatel ma nejake foto na FB https://www.facebook.com/petko.smoulo - uvodna fotka je vyhlad rano a potom ma jednu v tych feature/intro photos ci ako sa to vola z noci ako to vybuchuje :) Inak diky za cestopis :)

Tomáš Brzek

Díky za tip Andreo, na fotkách to vypadá úžasně. Střední a jižní Ameriku mám teprve před sebou, tak už mám aspoň první tip, kam se vydat :-). Jsem rád, že se cestopis líbí.

MALLORCA za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-10-24T16:15:29+02:00 29 komentářů
Španělsko 2020

Španělská ostrovní perla - nádherné útesy, tyrkysové moře, starobylé vesničky uprostřed pomerančových sadů, tapas a sangrie, jejichž chuť vám vykouzlí úsměv na tváři i když vás okradou… . Španělská ostrovní perla - nádherné útesy, tyrkysové moře, starobylé vesničky uprostřed pomerančových sadů, tapas a sangrie, jejichž chuť vám vykouzlí úsměv na tváři i když vás okradou… Pro mě už…

Avatar uživatele Martin
Martin 2020-10-23T15:18:42+02:00 0 komentářů

. Tady začni psát svůj cestopis...

Mallorca - útěk z covidové reality
Avatar uživatele Áčko
Áčko 2020-10-23T12:14:13+02:00 3 komentáře
Španělsko 2020

Stejně jako dveře barů se začaly zavírat i jednotlivé země před zamořenými českými turisty. Jednou z výjimek byly Baleárské ostrovy.. Mallorca - útěk z covidové reality - inspirace na 4denní tripNaše ministerstvo zdravotnictví se jednoho říjnového dne rozhodlo, že vyjme Kanárské a Baleárské ostrovy z červeného seznamu. Jelikož…

Okolo Korintského zálivu
cizy 2020-10-21T14:08:27+02:00 0 komentářů
Řecko 2020

4 dni v Grécku, počas ktorých sme si spravili okruh okolo Korintského zálivu a stihli si odskočiť okúpať sa na Lefkadu. . Železo treba kuť, kým je horúce. Čo sa týka výletov, toto staré príslovie platí v dnešnej dobe dokonale. Dnes už človek nevie dňa ani hodiny, ktorý štát kedy koho hodí na červený zoznam. Keď sme sa…