3. Dvoutýdenní solo cestování po Balkáně

Dvoutýdenní solo cestování po Balkáně

Kořalka ze Šumavy s jedním batohem skrz Makedonii, Kosovo, Albánii, Montenegro, Chorvatsko, Bosnu & Hercegovinu
Cestopis z roku 2022 napsala Dury

Zážitky pro tebe sepsala Dury

07. 07. 2022, poslední aktualizace 2022-07-07T21:32:03+02:00

Dury žije v České republice a procestovala 40 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 měsíc, napsala pro tebe 1 cestopis .

Na první výlet na Balkán OK. Jen bych upozornil, že se snažíš šetřit na hostelech, ale ty ceny (zvláště na balkánské poměry) jsou přestřelené, tam si rozhodně neušetřila. Stejně jako výlet Neum-Kravica-Mostar, tam tě Chorvati taky "podojili". A připravili tě o krásu Trebinje.

Dury

Teď jsem koukala na Trebinje a vypadá to nádherně! Díky za tip. Hlavně do Mostaru jsem vůbec neplánovala jet a jelikož to byl jen jednodenní výlet, tak se s nějakým tím ,,podojením" musí počítat. Každopádně díky tomu bych se ráda zas jednou do Bosny podívat na více dní. Netušila jsem, že má ta krásnou přírodu :) A ohledně hostelů samozřejmě jsem nevybírala jen podle ceny, ale také podle toho jestli mě něčím zaujal. Stále to byla, ale vždy přívětivá cena narozdíl od toho co jsem vždy platila po EU.

Sue Ellen Ewing

No nic moc teda.

Díky moc. Taky názor :)

Sue Ellen Ewing

Neděkuj děvenko, já v tvém věku procestovala celý SSSR vlakem.

Dury

To zní skvěle! Já se tam v této momentální situaci těžko dostanu.

Na tom, že SRB obecně má pocit, že je Srbsko Kosovo není nic špatného. Je to historie a severní oblast Mitrovica se skládá takřka jen ze Srbů... Nejde věřit všemu viz. majitel hostelu co říká, že s Montenegrem nemá nikdo problémy. Výlety krásný! Ale k poznání kultury atp ti výlet a cesta vlakem do jednoho města v dané zemi moc nepomůže :-) stopování, spaní u místních a útěk z bubliny spontanni ti otevře oči v pochopení Balkánu

• Přidal se před měs
  • Napsal 4 komentáře
  • (upraveno 2022-07-10T18:16:24+02:00)

Děkuji za komentář. Určitě to neberu jako něco špatného co se děje mezi Srbsem a Kosovem, mě spíše tyhle věci přijdou úsměvné a spousta lidí o tom nemá ani tušení. Každopádně to co mi majitel hostelu shrnul, že Bosna má problém sama s sebou, s Montenegrem nemá problém nikdo, tomu určitě nevěřím, jen mi to shrnutí přišlo zajímavé :D Nesmí hned vše brát vážně ne? Každopádně ano toto jsem brala jako výlet, kvůli omezenému času a chtěla jsem si po delší době užít atmošky na hostelech. Kdybych chtěla více poznat kulturu na Balkánu určitě bych tam šla dobrovolničit nebo klasicky na Erasmus. K tomu, ale preferuji jiné země :)

Pobaltí je jako G bod
Kafíno 2022-08-09T12:23:05+02:00 1 komentář
Evropa 2022

Litva s Estonskem a ještě na skok do Finska.. Neobjevené PobaltíPobaltí je jako G bod! Většina z nás o něm někdy něco málo či více slyšela a tak nějak přibližně ví, kde ho hledat. Ale jen hrstka vyvolených ho opravdu najde! A já protože…

SLOVENSKO Hore Dole
Avatar uživatele Pavel _38
Pavel _38 2022-08-08T21:26:05+02:00 0 komentářů
Slovensko 2022

Spomienky na cesty. Ako každý z Vás sa radi vraciate časom späť.  Aj ja som sa rozhodol zaspomínať, ale aj doplniť nové cesty po SLOVENSKU .  Budem tu prispievať priebežne. Ale dúfam, že sa nenahneváte ak príspevky…

GRAN CANARIA & LANZAROTE v jednom (a bez auta)
pet_til 2022-08-08T20:11:35+02:00 0 komentářů
Španělsko 2022

Dva týdny, dva ostrovy a návod na dostupnou dovolenou pro každého!. Kanáry nejsou nutně drahou destinací, která je nad vaše finanční možnosti. A to ani když cestujete v hlavní sezóně (rozuměj červenec a srpen), protože jindy si v práci dovolenou vzít nemůžete :-) My…

Hello I'm your Travel Guide ( Insta Dubai Visa)
Avatar uživatele ubaersheikh
ubaersheikh 2022-08-08T12:52:27+02:00 0 komentářů
Napříč světem 2022

Insta Dubai Visa is the topmost Dubai visit visa portal with the fastest visa processing systems.. Insta Dubai Visa is a prominent name in the segment of visa services to Dubai. It is an online Dubai visit visa service provider. Applicants quickly gain information on the website about visa…