3. GUADELOUPE

GUADELOUPE

Pláže, pohoda, rum
Cestopis z roku 2019 napsal Petr Soukup

Nebude to vyloženě cestopis. Guadeloupe je celkem známou destinací, tak snad jen několik mých zkušeností. Když se objevila narozeninová akce aerolinky  Level, nebylo co řešit a kupujeme letenky na listopad . Konkrétně na termín 11. - 19.11.

Jako mnohých ostatních se také nás dotkla změna letů, ten zpáteční nám posunuli o den dříve, takže budeme v Karibiku jen sedm nocí. Protože jsme mezitím koupili přískoky na CDG s ČSA, budeme trávit jednu noc v Paříži. Což nakonec nevadí, aspoň si trochu  projdeme další evropskou metropoli.

11. listopadu po půlnoci hážeme bágly do auta  a jedeme do Prahy. Čekají nás dva lety a přesun mezi letišti v Paříži (Le Bus Direct). Vše probíhá podle plánu a večer o půl deváté vystupujeme na letišti v Pointe-à-Pitre.

Máme předem zamluveno půjčení auta u Avis přes Autoeurope za  180 Euro/týden včetně full pojistky. Dostáváme zánovní Nissan Micra s litrovým motorem, což není úplně ideál, jak zjišťujeme později.  Ostrov je dost kopcovitý a třeba k prvnímu ubytování musíme vyjíždět na jedničku s plným plynem, a auto to zvládá s vypětím všech koňů. Doporučuji výkonnější motorizaci.

První bydlení jsme zvolili v západní části na Basse-Terre, v městečku Bouillante.  Krásný, klimatizovaný, plně vybavený apartmán pro čtyři osoby GITE REVE CARAIBES " LA PERLE ". Předností je krásný bazén přímo před terasou a parádní výhled. Majitel Jerome je  velký sympaťák a vítá nás v deset večer se skleničkami Ti´punch.  Neumí anglicky, ale Google překladač vše řeší. A z bazénu můžete klidně koukat na leguány. Za pět nocí platíme 450 Euro, objednáno přes Booking.

bazén
apartmán
kamarád

Co jsme zvládli na Basse-Terre?

Ochutnat Ti´punch  - takže rum, třtinový cukr, limeta. Drink má celkem grády. Láhev Agricole Rumu cca 8 Euro.

Dosud činná sopka La Souffriere - výstup není vyloženě těžký, ale taky to není procházka na Lysou horu. Doporučuji slušné boty a také pláštěnku nebo voděodolnou bundu. Prší a dost fouká, a to skoro vždy. Nezapomeňte vodu a nějakou sváču. Je dobré přijet velmi brzy ráno, parkoviště je dost malé a příjezdová cesta úzká.

výstup na sopku
výhled cestou na sopku
cestou na La Souffriere

Mamelle de Pigeon – výšlap na kopec,cca hodinu. Nepříliš náročný, ale je třeba být opatrný. Stezka je úzká, dost bahnitá a kluzká. Krásný výhled z vrcholu.

výšlap na Mamelle de Pigeon

Pláž Grande Anse - podle mnohých nejhezčí pláž na ostrově a já souhlasím. Dlouhá, málo lidí, u přístupu na ni restaurace a foodtrucky (teplé jídlo i s pitím do 10 Euro). Dobrá možnost si zaplavat, protože kousek od břehu je hluboká voda. Větší vlny a s tím spojená zábava.

Pláž Malendure – známá hlavně přítomností želv a černým pískem. Absolvujeme šnorchlovací výlet za želvami a do rezervace Cousteau na Illet Pigeon. Želvu jsme sice viděli a nějaké rybičky také, ale celkem bída a už bych nejel. Cena za tříhodinový výlet byla 55 Euro a nedoporučuji. Pláž také nic moc. Ale dělají tady nejlepší Bokit, což je místní specialita. Takový plněný langoš s čímkoli. Tady jsme si dali s mletým hovězím a byl špičkový.

Cascade aux Ecrevisses – krátká procházka k vodopádům. Dá se vykoupat

Vieux Fort – nejjižnější cíp ostrova. Krásný maják a zbytky pevnosti. Moc klidná a relaxační lokalita

pláž Grande Anse
Cascade aux Ecrevisses
Vieux Fort

Další bydlení jsme zvolili na Grande-Terre v městečku Saint Francois. Přejezd přes celý ostrov trval asi dvě hodiny v relativně hustém provozu. Bydlíme v luxusním apartmánu, víceméně uprostřed golfového hřiště, LES VILLAS DU  GOLF. Když jsme na místě , voláme správkyni, která přijíždí do deseti minut a rychle předává klíče a pokyny.  Za tři noci (i když zůstáváme jen dvě) platíme 370 Euro. Objednáno přes Booking.

Le Villas du Golf
apartmán
výhled z terasy

Grande-Terre

Pláž Boise Jolan – krásná pláž s bílým pískem a množstvím palem. Trochu více lidí a plytká laguna. Dost místa na parkování a foodtrucky.

Pláž Anse Loquet – krásná pláž bez lidí, kousek za městem St.Francois. Parkování u silnice.Bez možnosti občerstvení.

Pláž Raisins Clairs – hezká městská dlouhá pláž v St.Francois. Dost lidí, dobrá možnost parkování, restaurace, food trucky a sprchy.

Pointe des Chateaux – nejvýchodnější cíp ostrova. Hezká panoramata a možnost dát si výborný kokosový sorbet (to musíte).

St.Francois – hlavně noční procházka jachetním přístavem má své kouzlo.

Boise Jolan
Anse Loquet
Pointe des Chateaux
přístav St.Francois

Celkem dost stressu jsme si užili při odletu cestou na letiště. I když jsme si dali velkou rezervu,  v Pointe-à-Pitre se dostáváme do šílené dopravní zácpy, ve které se posunujeme krokem několik dlouhých kilometrů a začínáme se smiřovat s prodloužením pobytu. Žádná dopravní nehoda se ale nestala, prostě bývá večer takto hustý provoz, takže na to opravdu pozor. Nakonec se kolona rozjíždí, v rychlosti a bez problému vracíme auto, odbavujeme se, něco sníme a letí to. Tak akorát. Uff.

Dopoledne přistáváme na ORY, bereme Le Bus Direct a frčíme do centra, kde jsme před polednem. Ubytování jsem vybral v centru, cca 10 minut pěšky od Trocadera, kde stojí autobus. Máme hezký apartmán pro čtyři BE YOU LUXURY APART HOTEL  16, což je vlastně byt v činžovním domě. Objednáno přes Booking za cenu 170 Euro. Nebylo to nejlevnější, ale zase bylo všude blízko v docházkové vzdálenosti.

Za odpoledne  a následující dopoledne jsme stihli oběhnout pár památek, po pozdním obědě pak od Eiffelovky odjíždíme opět s Le Bus Direct na CDG.  Večerní spoj ČSA do Prahy neletí na čas, přistáváme se zpožděním dvě hodiny, tím pádem nestíháme Ostravan. Naskakujeme na vlak do Brna  a cestou si domlouváme odvoz z Brna domů. Mimochodem, s ČSA už nikdy, hrozná společnost.

A na tu želvu se můžete kouknout tady :)

Zážitky pro tebe sepsal Petr Soukup

05. 01. 2020, poslední aktualizace 2020-01-05T17:33:23+01:00

Petr Soukup a procestoval 18 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 4 roky, napsal pro tebe 3 cestopisy . Má své stránky https://djp.rajce.idnes.cz/.