3. Irsko

Cestopis z výpravy „Irsko po vlastní ose“ z roku 2022 napsala Jana _38

Zážitky pro tebe sepsala Jana _38

26. 07. 2022, poslední aktualizace 2022-07-26T22:22:55+02:00

Jana _38 žije v České republice a procestovala 10 zemí světa, nejvíce Evropu a Jižní Ameriku. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsala pro tebe 2 cestopisy .

mikir
  • (upraveno 2022-07-31T21:14:01+02:00)

Nejak jsem nepochopil, kdyz jste jeli na sever proc jste se hnali zpet do Kildare a pak nejproflaknutejsi atrakce Irska o prazdninach Kdyz uz jste byli nahore na severu tak se k tomu primo nabizi Donegal ,pripadne pak Achill Island, a pres Athlone zpet Nebo pak Connemara a pres Galway zpet do Dublinu ,ale to uz je kratjy cas , navic se vracet zpet misto okuhu mi prijde divne Mozna znami v Kildare nebo tak neco , Asi bych volil z Dubllinu ten Antrim, kdyz uz jste chteli sever ,pak Donegal a pres Achill se vratiů rovnoiu do Dublinu, kdyz jste meli prakticky i s priletem a odletem 5 dnu To by tak bylo i kdyz letem svetem na ty 4 noci ,kazda jinde pochopitelne

Jinak k tomu letisti v Dublinu uz se to zlepsilo .ale stejne me ve 4 rano trvalo hodinu a ctvrt nez jsem se procedil na gate ,pochopitelne z letiste ne z mesta Podle hodnoceni letist uz se dokonce Dublin vysvihl na 4 misto z hlediska zpozdeni a zrusenych letu tedy jako 4 nejlepsi

No, jelikoz jsme meli u Airbnb nevycerpany voucher s koncici platnosti za 1x zrusene Irsko kvuli covidu, tak jsem ho pouzila a zapkatila ubytovani v Kildare. Nejsme priznivci hotelu, mame radeji samostatne ubyt. Kdybychom nemeli ten voucher tak bych asi resila ubytovani na miste a kazdy den na jinem miste. Takze asi tak. Samozrejme "nechapu, proc jste nejeli..." je kazdeho vec. Kazdy chce videt neco jineho...

mikir

Nemyslel jsem to zle ziju v Irsku 20 let Tak jsem jen projevil nazor

V pohodě, já jen dovysvětlila :-)

K Dublinu a Temple Bar - my jsme tou čtvrtí byli DOST zklamaní. Všude velké množství hodně opilých lidí, někteří leželi na ulici, dlouhé fronty do všech podniků.

Takže nám jako oáza doslova přišla hospoda Cobblestone s živou hudbou:

a ze starých hospod pak návštěva stylové Long Hall:

Cobblestone hodnotím dokonce jako nejlepší zážitek z Dublinu vůbec, naplánované hudební vystoupení plynule přešlo do vystoupení místních štamgastů. Super zážitek.

Taky bych si nechala před odletem víc času, letěli jsme v červenci pred třemi týdny v neděli odpoledne, bus měl interval 30 minut, extra narvaný nebyl, ale na letišti fronta až ven a na security jsme chytli frontu s namátkovou ruční kontrolou každého cca třetího zavazadla a opravdu s ní ne-po-spí-cha-li. Nevím,jestli se tam situace už zklidnila, začátkem prázdnin to byl dost chaos.

divan
  • (upraveno 2022-07-27T15:44:12+02:00)

Díky za itinerář, třeba při příští cestě jeho část využiju. Párkrát jsem v Irsku byl (naposledy před měsícem) a mám následující poznámky:

- Vstupné na Cliffs of Moher se neplatí. To co jste platili je za parkové, za vstup do návštěvnického centra apod. Pokud tedy "jen" jdete pěšky po útesech (třeba z vesnice Doolin, nebo přijedete linkovým busem k Visitor Centre apod.), vstupné se neplatí.

- Jet z centra na letiště 2 hodiny před odletem bych po nedávné zkušenosti neriskoval. My letěli v pondělí kolem 20 hod. a z centra jsme nakonec museli taxíkem: narvané autobusy nám nezastavily, další měly velká zpoždění a ve finále u letiště byla nekonečná zácpa. Takže jsme na busové zastávce strávili ~45 min., cesta taxíkem v zácpách trvala taky ~45 min., na security jsme čekali ~30 min. Tedy skoro přesně 2 hodiny z centra za security . A to jsme měli štěstí, protože na security můžete v této době čekat i dýl.

Vim, ze na Cliffs of Moher byla cena za parkovne, bohuzel jsme honili kazdou minutu a nebyl cas jit pesky z vedlejsi vesnice, tim ze jsme meli pujcene auto jsme nad cestou busem neuvazovali. Cesta z Kildare pres 3hod a busem trochu vic. Zvolili jsme auto a cestu pres vesnicky a Athlone. Na letiste jsme jeli cca ve 14hod z Dublinu a odlet jsme meli v 17:25. Smer Praha-Dublin byl klidnejsi, to jsme na gate byli skoro 2hod bezprizorni.

Pobaltí je jako G bod
Kafíno 2022-08-09T12:23:05+02:00 1 komentář
Evropa 2022

Litva s Estonskem a ještě na skok do Finska.. Neobjevené PobaltíPobaltí je jako G bod! Většina z nás o něm někdy něco málo či více slyšela a tak nějak přibližně ví, kde ho hledat. Ale jen hrstka vyvolených ho opravdu najde! A já protože…

SLOVENSKO Hore Dole
Avatar uživatele Pavel _38
Pavel _38 2022-08-08T21:26:05+02:00 0 komentářů
Slovensko 2022

Spomienky na cesty. Ako každý z Vás sa radi vraciate časom späť.  Aj ja som sa rozhodol zaspomínať, ale aj doplniť nové cesty po SLOVENSKU .  Budem tu prispievať priebežne. Ale dúfam, že sa nenahneváte ak príspevky…

GRAN CANARIA & LANZAROTE v jednom (a bez auta)
pet_til 2022-08-08T20:11:35+02:00 0 komentářů
Španělsko 2022

Dva týdny, dva ostrovy a návod na dostupnou dovolenou pro každého!. Kanáry nejsou nutně drahou destinací, která je nad vaše finanční možnosti. A to ani když cestujete v hlavní sezóně (rozuměj červenec a srpen), protože jindy si v práci dovolenou vzít nemůžete :-) My…

Hello I'm your Travel Guide ( Insta Dubai Visa)
Avatar uživatele ubaersheikh
ubaersheikh 2022-08-08T12:52:27+02:00 0 komentářů
Napříč světem 2022

Insta Dubai Visa is the topmost Dubai visit visa portal with the fastest visa processing systems.. Insta Dubai Visa is a prominent name in the segment of visa services to Dubai. It is an online Dubai visit visa service provider. Applicants quickly gain information on the website about visa…