3. Slovinsko
  4. Jednodenní Triglav

Jednodenní Triglav

aneb inspirace na krátký jednodenní výšlap
Cestopis z výpravy „Za vrcholy evropských států“ z roku 2021 napsal Jaroslav Schmidt

Zážitky pro tebe sepsal Jaroslav Schmidt

15. 08. 2021, poslední aktualizace 2021-08-15T12:27:01+02:00

Jaroslav Schmidt žije v České republice a procestoval 15 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 6 cestopisů . Má své stránky http://microtrips.eu/.

Miki _3

ja vyrážel v 9 ráno z údolí Krma a po cca 6hodinach jsem byl pod vrcholkem Triglavu u Domu na Kredanici a to jsem se každou chvilu zastavoval na pití, chutovky a natáčení a focení. :D A ten poslední výstup na vrcholek je napsaný že trvá hodinu, ale bylo tam plno lidí, kteří se extremně báli, takže i když jsem je předbíhal po skalách, tak to zabralo další 2hodiny na vrcholek.

Dolu zpět na Kredanicu už byla cesta volná a byl jsem zpet za 35minut. A pak rychlejším tempem zpět do údolí Krma za cca 2,5hodiny až na parkoviště v lese. Došel jsem akorat když se setmělo.

Celkem 13hodin s hodně dlouhýma pauzama, občerstvováním, pitím, natáčením a focením. A relaxováním :D

Michal Zhor

Zdravím horomilce evropských hor. Triglav jsem dal trošku jinou cestou. Moc pěkná hora, jen na vrcholu a při sestupu dost lidí. https://www.michalzhor.cz/2018/0...-bamberga/

Ať Vám to šlape!

popravdě čumím. Slovinsko zbožňuju, ale od Triglavu mě vždy odrazovalo, že se všude píše, že jsou potřeba min dva dny a nebo s vynikající fýzou začínat v 06 ráno. Ale dát to naráz a ještě s přesuny a závislostí na autobuse....

Klobouk dolů.

Jaroslav Schmidt

Ahoj, my sice máme už trochu natrénováno, ale většinou spíš stačí vůle a vědomí, že druhý den bude volno :-) Nicméně myslím si, že i pro méně fyzicky zdatného se lze dostat na vrchol "relativně bezproblémově" za jeden den a to údolím Krma se startem na parkovišti Pri lesi. Na vrchol je to odtud "pouze" 9 km se stoupáním 1900 m. Může to být stále dost, ale myslím si, že je to nejjednoduší varianta. Stále je ale potřeba mít na paměti, že posledních 400 výškových metrů je ferrata.

dík, Hodí se. Ferraty chodíme, nějaká fyzička taky je, takže jsem rád, za praktické rady a potvrzení, že se to dá (samozřejmě jsou to hory se vším co k tomu patří)

Jakub _16
  • (upraveno 2021-08-16T11:04:49+02:00)

Ano za jeden den z parkoviště Pri lesi to jde dát. Je to náročné a štěrk na posledních 4 km cestou dolů je už peklo, ale dá se to. U parkoviště Pri lesi jsou obří necky se studenou vodou, pro hořící nohy po návratu ideální volba.

• (upraveno 2021-08-18T15:15:09+02:00)

Rovněž potvrzuji, že pokud máš fyzičku, není problém dát za jeden den. Já vyrazel před cca 5 lety z parkoviště od Aljazev dom a dal jsem to tam po Pot cez Prag a zpět po Tominškova pot za půl dne. Vyrazel jsem za svítání a po jedné už jsem dával pivo na Aljažev dom. Podle mě je od Aljažev dom nejlepší strana pro jednodenní výstup.

Jen pár postřehů - Pot cez Prag je sice delší,ale asi lepší na sestup,není to taková nálož na nohy a pak pokud třeba chodíš Tatry,tak některá sedla (např. Priecne, Prielom) jsou vyrazně náročnější než to,co je ferrata na Triglav. Já to šel úplně nalehko bez vybavení a naprosto v pohodě,za mě není vůbec třeba tahat vybavení na ferraty.

mirjur

Tak ona je asi výhoda v tom, že člověk počítá s tím, že je to na otočku, a jde nalehko. To se potom dá. S báglem natěžko by to bylo horší.

Jaroslav Schmidt
  • (upraveno 2021-08-18T20:43:48+02:00)

Souhlasím. Náš batoh měl s vodou odhadem max 6 kg a ten ferratový set a sedák je opravdu zbytečnost pro ty, co mají jistý krok.

Další cestopisy, které napsal Jaroslav Schmidt

Gerlachovský & Koprovský štít
Jaroslav Schmidt 2021-09-01T20:12:06+02:00 3 komentáře
Slovensko 2021

Za nejvyšším vrcholem Slovenska. Zvažoval jsem zda cestopis tohoto typu patří na takový web. Výšlap ale patří mezi naši výpravu "Za vrcholy Evropských států" a stejně jsem příspěvek sepisoval na náš blog. Tak jej nakonec sdílím i…

🙏 Praktické
Tour du Mont Blanc za 4 dny
Jaroslav Schmidt 2021-07-05T19:55:02+02:00 0 komentářů
Evropa 2021

Naše cesta kolem nejvyšších vrcholů Evropy.. Vícedenní trek Tour du Mont Blanc jsme měli v hledáčku už delší dobu a na konci června roku 2021 na něj konečně došla řada. Původní plán byl zdolat okruh za 5 dní (ne ve smyslu kalendářních dní, ale…

Německá jednohubka
Jaroslav Schmidt 2020-08-02T12:43:02+02:00 0 komentářů
Německo 2020

aneb výšlap na Zugspitze, nejvyšší vrchol Německa.. Vím, že jednodenní výlet, kdy člověk stráví v dopravním prostředku stejné nebo větší množství času než v samotné destinaci, není nikdy optimálním řešením. Občas se ale stane, že na víc není prostor.…

🙏 Praktické
Z Dany do Petry
Jaroslav Schmidt 2020-02-26T09:12:25+01:00 9 komentářů
Jordánsko 2020

Dle National Geographic jeden z 15ti nejhezčích treků světa.. I my jsme se svezli na levno-letenkové zimní vlně do Izraele a Jordánska. O těchto zemích se tu v poslední době vyrojilo spousty cestopisů, proto naše putování pouští Wadi rum, výšlap na nejvyšší…