2. Oceánie
  3. Austrálie
  4. KANGAROO TRIP

KANGAROO TRIP

Něco postřehů z cesty křížem krážem Austrálií. Nečekejte žádnej cestopis, prostě pár keců...
Cestopis z roku 2017 napsal Sub - Bohouš Kubart

Zážitky pro tebe sepsal Sub - Bohouš Kubart

20. 04. 2020, poslední aktualizace 2020-04-21T23:31:19+02:00

Sub - Bohouš Kubart žije v České republice a procestoval 117 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 6 let, napsal pro tebe 7 cestopisů . Má své stránky http://cestovani.wbs.cz/.

• (upraveno 2020-04-21T00:47:57+02:00)

Cestopis se dobře čte, ale zároveň vrhá špatné světlo na Austrálii. Podle mě není problém v Austrálii samotné, ale v autorovi a jeho způsobu cestování a požadavcích. Vypadá to, že očekává výhody turistických oblastí a neocení právě to, že ve většině Austrálie turistů moc není. Řekl bych, že to autor tak nemyslí a cestu si v zásadě užil a má jen zálibu v sepisování problémů, protože jinak nevím, proč by tolik cestoval (pokud není masochista). Přečetl jsem si teď i jeho cestopis z Mikronésie a tam je to také soubor stížností (a také čtivý).

Rozvedu popisované problémy více. Mít 4 vnitrostátní lety krátce po sobě (asi během prvních 10 dní cesty dle zmínky o 1. klokanovi 11. den, tedy asi na západě) a mezi nimi rychlovýlety vede k tomu, že si člověk Austrálii moc neužije, dojíždí za tmy atd. Klokanů na východě moc není, jsou tam spíš v NP nebo odlehlejších částech. V centrální a severní Austrálii jsou, ale mohlo na ně být horko a leželi ve stínu. Na tak velkou zemi se těžko najde vhodné období na sever a jih zároveň a byla smůla na větší horko, než je v říjnu obvyklé, na severu a ve střední části a na zataženo s deštěm na chladnějším jihu (já měl při dlouhodobém cestování na několika cestách po Austrálii obvykle denní teploty 25-30°C na jihu i severu). Otravné mouchy jsou v centrální části jen v teplejší části roku a nosí se tam síťka přes klobouk (já je nezažil).

Hotely jsou drahé a je jich mimo východní a JV pobřeží minimum, takže to chce jezdit obytným autem nebo spát v SUV či kombi (vzadu po sklopení sedadel) nebo ve stanu dle situace a fin. možností (buď v kempu nebo klidně zdarma v odlehlejší oblastech). Pivo je u Darwinu drahé kvůli domorodcům a problém s nákupem jinde byl důsledek rychlocestování. Na Shell Beach se nejezdí kvůli koupání nebo že je nejbělejší, ale je to přírodní unikát (jen 2 takové pláže na světě) a navíc je při cestě do Monkey Mia. V Blue Mountains jsou údolí na obě strany od hlavní silnice či železnice a jezdit jen po mnoha vyhlídkách nemá smysl (chce to i sejít dolů). Souhlas s nezajímavou architekturou (kromě opery), kvůli té se do Austrálie nejezdí.

Sub - Bohouš Kubart

hehe...autor, jak se někde již zmínil, nepopisuje krásy, ale průsery. Ty jsou čtivější a krásy popisuje každý :-). Ano, byli jsme tam koncem října. V Rudym středu bylo docela peklo, jinak OK. Austálie, zrovnatak USA (ale co si budeme povídat - jakákoli země) není na měsíc, ale prostě nebyl čas. Ani na nějaký treky (mimo Rudý střed). Tak třeba ještě někdy...

A jinak nejsem vůbec náročný "turista", naopak, atypický. Ale s..štve mě když někdo něco slíbí a pak to nefunguje (ubytování, domluvenej výlet atd)

Avatar uživatele kickass1
kickass1

Po dlouhe dobe jsem si zase precetl nejaky cestopis - asi pro to, ze v uvodu bylo napsano, ze to vlastne neni cestopis.. :D Je to dobre cteni, pobavil jsem se a utvrdil se v tom, ze do Australie hned tak nepoletim - mam k ni odjakziva nejakou zvlastni averzi, dokonce jsem cca 3 roky dozadu dobrovolne odmitl business trip (C s EK) do Sydney s naslednym roatripem po NSW (ale asi to spis bylo kvuli kolegyni co tenkrat mela letet se mnou).. :)

A docetl jsem to dokononce do konce :D

Sub - Bohouš Kubart

vůbec nemusíš mít z Austrálie osypky. A pokud to celé vyznělo trochu proti Austrálii, neměl jsem to v úmyslu. Celkovej dojem (teda až na architekturu - která je třeba na Zelandu ještě strašnější) velmi dobrý. Řadím to k těm povedenějším výletům

Další cestopisy, které napsal Sub - Bohouš Kubart

TAIWAN LETEM SVĚTEM
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T02:30:30+02:00 12 komentářů
Tchaj-wan 2020

Pár střípků z Taipei, Tainanu a Alischanu s přidanou hodnotou Covid 19 v lednu 2020...... Přistál jsem na Taiwanu. Mám dojem že ale spíš na Marsu. Ten baggage claim - to jsem ještě neviděl. Odlety ve stylu Starwars. A letiště vůbec. Chceš kafe? Vyber si z 50 druhů. Atd. Skočím do metra,…

MIKRO MIKRONESIE
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T00:50:18+02:00 0 komentářů
Oceánie 2020

Tohle není regulérní cestopis. Jsou to popisy momentálně vzniklých situací, které komentuju jak mi zobák narost. Zpravidla se jedná o průsery - jinak by mi třeba leckdo i záviděl, a to by nebylo fér.. Šel jsem spát normálně v 1, ale vstával nenormálně ve 4. Na letišti v Praze všechno jako na drátku, nikde žádná fronta. To mi mělo bejt už podezřelý. Není přece kouře bez ohně. Jasně - do Amstru je…

SEBRANÉ VPISY ZEALANDSKÉ
Sub - Bohouš Kubart 2018-10-31T01:04:43+01:00 0 komentářů
Nový Zéland 2018

pár vzpomínek na to, co všechno se může přihodit ...a pár keců navíc.... Na Nový Zeland je cesta dlouhá, ale my ji máme pro jistotu ještě delší. Nechci strašit, ale už začátek je prapodivnej…Zrušili nám let do Varšavy. Až tady totiž nastupujeme do dálkového letadla. Tak…

ČÍNA ROZPÁLENÁ DO RUDA
Sub - Bohouš Kubart 2018-10-25T00:11:00+02:00 0 komentářů
Čína 2015

Pár keců z deníčku o Pekingu, Šanghaji, Shuzhou, Guilinu a Číňanech . Jsem v Pekingu. Znovu po 25 letech. Mobilní aplikace mi hlásí že metro jede v 6.05. Na stanici píšou že 6.35. Trochu zvláštní, ale jsem přece v Číně. A není kam chvátat. Na metro si musím vyměnit…