2. Asie
  3. Gruzie
  4. Maršrutkou do Gori a Čiatury za KAČKU

Maršrutkou do Gori a Čiatury za KAČKU

Po stopách největšího z generalissimů
Cestopis z výpravy „Soudružky na cestách“ z roku 2016 napsala Надежда Константиновна Крупская

Zážitky pro tebe sepsala Надежда Константиновна Крупская

23. 11. 2019, poslední aktualizace 2019-12-11T14:40:41+01:00

Надежда Константиновна Крупская a procestovala 14 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 4 roky, napsala pro tebe 2 cestopisy . Má své stránky https://kprf.ru/.

Prej za kačku... tohle je cestopis za všechny prachy! 🤣 Díky za připomenutí těch 2 měst a těším se na Batumi. 😁

S Batumi je to jako s Las Vegas - co se tam stane tam také zůstane.

Отлично, Надежда!

спасибо товарищ

Já bych to ohodnotil jako další povedenou (i když Tiraspol byl lepší) padrinovsko-naděždovskou mystifikaci založenou na skutečném výletu na více míst Gruzie (vysvětlení pro paní Inku, která tu nad vším moc bádá). Připomnělo mi to mou první delší cestu, kdy jsme s 2 kamarády v roce 1997 navštívili kromě tohoto muzea cestou do Gruzie vlakem i Leninovo mauzoleum v Moskvě, a to ani nejsme komunisti. Ostatně jediní návštěvníci muzea tehdy v Gori kromě nás byli 3 američtí vojáci v uniformě.

Nejlepší zážitek v Gori byl, když jsme po našem podvečerním příjezdu hledali ubytování a hotýlky byly plné uprchlíků z Abcházie. Cestou kolem policejní stanice v domku se zahradou nás napadlo zeptat se, jestli bychom si na jejich oplocené zahrádce mohli postavit stany. Policajti že ne, tak jsme navrhli, že přespíme v cele. S tím souhlasili a měli jsme tak unikátní zážitek a dobrý spánek. Ráno jsme jim dali láhev vodky a salám. V cele jsem jinak nikdy nebyl a kde jinde se nechat zavřít než v rodném městě takového experta? (Dle wikipedie : jen v období Stalinovy vlády (1929–1953) prošlo tábory gulagu nejméně 8 miliónů lidí.)

Aby Inka neřekla, že jsme jeli jen na tato místa, dodávám, že jsme mj. vylezli na Orcveri a Kazbek, přešli hřeben Kavkazu po dnes nevyužívané historické stezce, navštívili Tbilisi a Mcchetu, ve Svanetii vyšli po ledovci na sedlo Tviber a na horu Komsomol a prošli se v údolí hor jihovýchodně od Kobuleti.

• Právě online

Za mě teda taková pecka, jak to někteří popisují, tehle cestopis není.

Jasně, Naděžda, Marta a kýho šlaka Padrinových nicků jsou momentálně in (a nekolik diskuzí už tu bylo, kdy si jejich autor vystačil sám se sebou), ale daleko víc bych ocenil, kdyby zkusil Padrino napsat nějaký report čistě za sebe.

Nedá se upřít, že přehled o cestování a lokalitách má, jistě by to nebylo zlé. A to myslím vážně, ne jako prudu.

Edit: To s tím koňakem jsou čí ruce?

Ten Josif Vissarionovič je skvělý...

Brečím smíchy. Tohle je geniální!

cali

Opět paráda. Je škoda Naděždo Konstantinovno, že ten Iverioni nedáš aspoň 5*, rozdíl v ceně malý, v chuti znatelný:-)

Výborné a inspirující. Na jaře zkusím pokračovat v bádání.

Cali už jsi tam?

cali

Jj, psal jsem ti...

Marta pije vše co teče, kriticky jsme zhodnotily, že došlo v roce 2016 k ideovému pochybení. Nyní se to již nestává a hvězdičky sledujeme. Dones vzpomínám na ročníkový rum v Salvadoru, po tom bych se mohla utlouct.

Okolo Korintského zálivu
cizy 2020-10-21T14:08:27+02:00 0 komentářů
Řecko 2020

4 dni v Grécku, počas ktorých sme si spravili okruh okolo Korintského zálivu a stihli si odskočiť okúpať sa na Lefkadu. . Železo treba kuť, kým je horúce. Čo sa týka výletov, toto staré príslovie platí v dnešnej dobe dokonale. Dnes už človek nevie dňa ani hodiny, ktorý štát kedy koho hodí na červený zoznam. Keď sme sa…

Setkání s medvědy v Rumunsku
Jarda 2020-10-18T18:57:46+02:00 6 komentářů
Rumunsko 2020

Medvědi, covid-19 a jedna z nejkrásnějších zemí na světě.. ÚvodemJak jinak začít cestopis z roku 2020 než větou - letošní cestování je fakt boj. Nejenom, že se nám několik dovolených zrušilo, ale člověk si musí na internetu hledat spoustu informací navíc,…

Tenerife v době šílené - díl 2.
Tesna 2020-10-16T23:55:34+02:00 3 komentáře
Španělsko 2020

Druhá a závěrečná část naší cesty s pár cestovatelskými tipy na závěr.. Puerto de la CruzTo je přímořské město s historickým jádrem, které z obou stran obklopují bloky velkých hotelů. My tentokrát máme domluveno ubytování přes Airbnb přímo nad centrálním náměstím Plaza…

Kúpanie na Peloponéze
cizy 2020-10-16T12:28:50+02:00 0 komentářů
Řecko 2020

Oddychový kúpací road trip na predĺžený víkend po najväčšom gréckom polostrove.. : Keď som v novembri 2019 kupoval letenky do Grécka na predĺžený víkend, bral som to ako hotovú vec. V poslednej dobe si však človek už nemôže byť istý ničím. V tomto prípade sa však kolesá osudu…