3. Moldavsko - Kišiněv a Tiraspol

Cestopis z roku 2019 napsal Jakub Vonšovský

Zážitky pro tebe sepsal Jakub Vonšovský

04. 04. 2020, poslední aktualizace 2020-04-04T12:16:51+02:00

Jakub Vonšovský a procestoval 53 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 měsíc, napsal pro tebe 5 cestopisů .

Avatar uživatele J0x
J0x

Mě tedy nezaujalo, nepobavilo ani nepotěšilo.

cali

Já bych doporučil nepouštět se do nějakých rádoby vtipných politických úvah, když nevíte nebo nejste schopný si dohledat příčinu konfliktu v Podněstří, působí to hloupě. A hlavně bych případným zájemcům o tato místa doporučil kromě padrina cestopisy nebo tripreporty třeba tonica nebo cizyho, které myslím odráží věrněji realitu i detaily obou zemí a v podstatě jsou velmi blízké (nejen) mé osobní zkušenosti.

Absolutní souhlas.

Přesně tak. Konflikt v Podněsteří vychází z dávné historie a není to určitě válka hodných a zlých.

Podněsteří i Moldavsko jsem projel na kole a neměl jsem žádný problém (občas jen někdo čumí :D). Kdo se umí pohybovat ve východní evropě a umí plácnout pár slov rusky, tak nebude ničím zaskočen. Možná trochu víc srpů a kladiv :D

Jakub Vonšovský

Abych řekl pravdu, nějak nechápu smysl tohohle komentáře. Tonica jsem četl, dobrý článek, ale přece nebudu psát stejně. Každý si ho tady může dohledat - už jenom proto, že na tuhle zemi jsou jen 3 příspěvky. Kdo víc touží po popisu památek, najde je na mém odkaze na FB. Bude tam spousta obrázků :-) A s tím konfliktem - data jsem si přece nevycucal z prstu, jaký by to mělo smysl? Je to z Wikipedie. Ale klidně se pochlubte vlastním cestopisem, jistě toho taky máte spoustu co říct.

Avatar uživatele mmm
mmm
  • (upraveno 2020-04-04T20:48:10+02:00)

Jenom lingvistické okýnko: Černivci jsou množné číslo, česky Černovice, takže to není Černivec. :D

Jakub Vonšovský

Díky, to jsem nevěděl. :-) Už vím napříště, ale opravovat v článku nebudu, ať se lidi můžou nechat překvapit v komentářích

Coinneach

Tiraspol je hrozná díra:) Kisinev se mi líbil víc:)

Martin V

Super cestopis z míst, které nemám důvod navštívit :-). Dík za pobavení v těchto neveselých časech.

Jakub Vonšovský

Díky za pěkný feedback. No ony tyhle místa mají taky svoje kouzlo. Ideální třeba na výlet s rozmazlenými dětmi a v Podněstří se jim záměrně aspoň na 2 dny ztratit. Už nikdy nezapomenou vynést koš.

Já myslím, že tohle je zbytečně pesimistický pohled na zemi, kde je svět ještě v pořádku. Loni jsem navštívila a mám úplně odlišné zážitky. Vše je uvedeno tady v mém cestopise.

Jakub Vonšovský

Děkuji za komentář, určitě je v pořádku, že se někomu někde líbí a jinému ne. A do Kišiněva bych se určitě zajel podívat znovu, kdyby to bylo max 6 hodin cesty. Ale do Podněstří mě už nedostane nikdo. Říct, že je tam svět ještě v pořádku, je jako říct pacientovi s Parkinsonem, že to v běhu ještě dotáhne na olympiádu. Moje články (další přibudou brzo) jsou psány vždy s nadsázkou a minimálně lehkým sarkasmem.

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2020-04-05T11:55:18+02:00)

Já bych tak pesimistická nebyla. I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále a i s Parkinsonem se dá běžet na Olympiádě i když asi někde hodně vzadu.

Michala M.

Díky, pobavilo :)) Příští týden jsme měli vyrážet, takže cestopis víc než potěšil!

Jakub Vonšovský

Díky za feedback, taky potěšil :-). Je to trochu škoda, tyhle země jsou docela svérázné. Mohli jste zavézt nějaké granule pro naši kamarádku.

Další cestopisy, které napsal Jakub Vonšovský

Do Maroka na duny i za městy
Jakub Vonšovský 2020-05-24T15:50:18+02:00 0 komentářů
Maroko 2020

Rychle a zběsile Maroko 2020. Jeď rychleji! Hrbol! To zvládneme, cesta je rovná. Pod rychlými koly se víří saharský písek. Bacha policie! "Teď nás mají." "Tvař se jako že nic..."Návrat do MarokaV Maroku jsem byl poprvé v roce…

Kypr
Jakub Vonšovský 2020-04-24T22:36:18+02:00 1 komentář
Kypr 2017

Tak trochu stranou. Když jsem se na jaře rozhodoval kam dál v Evropě jet a kupoval letenky dopředu, Kypr byla jasná volba. Bylo to hodně levné a je tam teplo i na podzim. Jen to mělo malou vadu, kterou jsem zjistil až…

Brest
Jakub Vonšovský 2020-04-08T11:30:59+02:00 4 komentáře
Bělorusko 2018

Cesta na neprostupný východ. Tam daleko na východě, za devatero řekami, horami a jedním pralesem, kde stále vanou sovětské větry, žila byla stěží prostupná země v čele se samozvaným panem diktátorem. Ale jednoho dne se tento…

Azurová cesta
Jakub Vonšovský 2020-04-05T12:58:59+02:00 4 komentáře
Evropa 2018

O jednom mikrostátu, který je na Azurovém pobřeží a druhém, který není.. Mikrotrhliny v plánuKdyž má člověk v plánu navštívit aspoň jednou všechny státy Evropy, stojí ho to hodně času a peněz (což je na cestovatelském serveru asi jako říkat, že hovno smrdí). Navíc se musí…