3. Moldavsko - Kišiněv a Tiraspol

Cestopis z roku 2019 napsal Jakub Vonšovský

Zážitky pro tebe sepsal Jakub Vonšovský

04. 04. 2020, poslední aktualizace 2020-06-04T09:42:53+02:00

Jakub Vonšovský a procestoval 55 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 11 měsíců, napsal pro tebe 11 cestopisů . Má své stránky http://jakubvonsovsky.net.

Avatar uživatele J0x
J0x

Mě tedy nezaujalo, nepobavilo ani nepotěšilo.

cali

Já bych doporučil nepouštět se do nějakých rádoby vtipných politických úvah, když nevíte nebo nejste schopný si dohledat příčinu konfliktu v Podněstří, působí to hloupě. A hlavně bych případným zájemcům o tato místa doporučil kromě padrina cestopisy nebo tripreporty třeba tonica nebo cizyho, které myslím odráží věrněji realitu i detaily obou zemí a v podstatě jsou velmi blízké (nejen) mé osobní zkušenosti.

Absolutní souhlas.

Přesně tak. Konflikt v Podněsteří vychází z dávné historie a není to určitě válka hodných a zlých.

Podněsteří i Moldavsko jsem projel na kole a neměl jsem žádný problém (občas jen někdo čumí :D). Kdo se umí pohybovat ve východní evropě a umí plácnout pár slov rusky, tak nebude ničím zaskočen. Možná trochu víc srpů a kladiv :D

Jakub Vonšovský

Abych řekl pravdu, nějak nechápu smysl tohohle komentáře. Tonica jsem četl, dobrý článek, ale přece nebudu psát stejně. Každý si ho tady může dohledat - už jenom proto, že na tuhle zemi jsou jen 3 příspěvky. Kdo víc touží po popisu památek, najde je na mém odkaze na FB. Bude tam spousta obrázků :-) A s tím konfliktem - data jsem si přece nevycucal z prstu, jaký by to mělo smysl? Je to z Wikipedie. Ale klidně se pochlubte vlastním cestopisem, jistě toho taky máte spoustu co říct.

Avatar uživatele mmm
mmm
  • (upraveno 2020-04-04T20:48:10+02:00)

Jenom lingvistické okýnko: Černivci jsou množné číslo, česky Černovice, takže to není Černivec. :D

Jakub Vonšovský

Díky, to jsem nevěděl. :-) Už vím napříště, ale opravovat v článku nebudu, ať se lidi můžou nechat překvapit v komentářích

Coinneach

Tiraspol je hrozná díra:) Kisinev se mi líbil víc:)

Martin Vícha

Super cestopis z míst, které nemám důvod navštívit :-). Dík za pobavení v těchto neveselých časech.

Jakub Vonšovský

Díky za pěkný feedback. No ony tyhle místa mají taky svoje kouzlo. Ideální třeba na výlet s rozmazlenými dětmi a v Podněstří se jim záměrně aspoň na 2 dny ztratit. Už nikdy nezapomenou vynést koš.

Já myslím, že tohle je zbytečně pesimistický pohled na zemi, kde je svět ještě v pořádku. Loni jsem navštívila a mám úplně odlišné zážitky. Vše je uvedeno tady v mém cestopise.

Jakub Vonšovský

Děkuji za komentář, určitě je v pořádku, že se někomu někde líbí a jinému ne. A do Kišiněva bych se určitě zajel podívat znovu, kdyby to bylo max 6 hodin cesty. Ale do Podněstří mě už nedostane nikdo. Říct, že je tam svět ještě v pořádku, je jako říct pacientovi s Parkinsonem, že to v běhu ještě dotáhne na olympiádu. Moje články (další přibudou brzo) jsou psány vždy s nadsázkou a minimálně lehkým sarkasmem.

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2020-04-05T11:55:18+02:00)

Já bych tak pesimistická nebyla. I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále a i s Parkinsonem se dá běžet na Olympiádě i když asi někde hodně vzadu.

Michala M.

Díky, pobavilo :)) Příští týden jsme měli vyrážet, takže cestopis víc než potěšil!

Jakub Vonšovský

Díky za feedback, taky potěšil :-). Je to trochu škoda, tyhle země jsou docela svérázné. Mohli jste zavézt nějaké granule pro naši kamarádku.

Další cestopisy, které napsal Jakub Vonšovský

Andorra
Jakub Vonšovský 2021-02-13T13:15:07+01:00 5 komentářů
Andorra 2013

Vyhrát závod svého života. Tento příběh se stal tak dávno, až mi paměť skoro neslouží. V době, kdy byl svět ještě mladý a krásný, v polovině druhé dekády 21. století. A já totálně blbý. Dávno předtím, než ho sužovala chřipková…

Tanzánie corona ride
Jakub Vonšovský 2021-01-04T06:47:07+01:00 4 komentáře
Tanzanie 2020

Ani vražedná pandemie mě nezastaví. Potřeboval jsem někam vypadnout. Do tepla. Kde mají restaurace a kavárny. Jako ajťák můžu přece pracovat odkudkoliv. Raději home office u moře, než v šerém a plesnivém království českém. Na světě je…

Japonsko - ze severu na jih
Jakub Vonšovský 2020-06-30T09:15:20+02:00 31 komentářů
Japonsko 2018

Nejlepší výlet života - 2/2. 3 týdny. Tisíce fotek. Tisíce kilometrů. Nejlepší zážitky. Horké prameny ve sněhu. Rozsypaný čaj. Zmrzačení seizou. Horské opice. Zvláštní lidé a zvyky. Tradice a moderno. Prostě Japonsko.Kvůli délce…

Japonsko - z jihu na sever
Jakub Vonšovský 2020-06-21T12:52:17+02:00 3 komentáře
Japonsko 2018

Nejlepší výlet života - 1/2. 3 týdny. Tisíce fotek. Tisíce kilometrů. Nejlepší zážitky. Horké prameny ve sněhu. Rozsypaný čaj. Mučení seizou. Horské opice. Zvláštní lidé a zvyky. Tradice a moderno. Prostě Japonsko.Kvůli délce a…