Cestopis

Na skok v Chorvatsku

bez paštik, bez řízků a bez auta plného plechovek od piva :)
Cestopis z roku 2019 napsal Forty

Chorvatsko. Byl tady už každej. Autem, karavanem nebo jako já poprvé s rodiči starou Karosou v 90. letech, housky, řízky v chlebu, kafe v termosce a kinedryl.

Teď v práci ve 2 odpoledne zaklapávám notebook a v půl 7 už sedáme v Zadaru. Já z tý nový linky Ryanairu Praha-Zadar měl radost už od začátku :) Jsme tady furt mimo sezónu, ceny bydlení i v historickém centru celkem v pohodě, den před odletem akorát bookuju na jeden den auto a teprv na místě vyřešíme kam vlastně pojedeme.

Jsme hrozně důležitý priority cestující, což u Ryanairu znamená, že sice projdete s kufrem jako první, ale pak se to stejně spojí v jedno v letištním busu a k letadlu už dojedete jako jedna skupina se všema ostatníma :) Letiště v Zadaru je uprostřed ničeho a pořád sem lítá jenom pár letadel denně, do centra je to asi 15 minut. Buď busem za 25 kun nebo UBER za 150.

Tak jo, jsme v historickým krásným městu a nejsme vlastně moc na památky :) Tady je to ale jedno, historický Zadar je asi jako Krumlov u moře, takže to centrum se dá v pohodě prolézt celý za večer a vlastně stejně jako v tom Krumlově se to tady večer vylidní od autobusů asijských turistů. Jen na ty zahrádky je furt dost kosa, tak holt v bundě no :)  A je tady prostě to moře a je to najednou jiný. Lignje na žaru, crni rižoto, graševina, tržnica Zadar a poflakování se městem je dostačující program na první den...

z totálního hnusu v Praze...
do podobný teploty, ale aspoň u moře :)
Zadar je protkaný podobnými uličkami, v květnu ještě relativně bez lidí
kostel svatého Donáta z 9. století
20 kun....to jsou aspoň dvě piva u nás :D :D
morske orgulje neboli mořské varhany, na západ slunce tady bude narváno

Máme vlastně dost štěstí na počasí, jo sice teda fakt žádný vedro, ale několik dní dozadu v Zadaru pršelo ostošest a my chytáme na dva dny sluníčko. Jsme v Zadaru na autobusáku a půjčujeme si auto na den, jako asi jedni z mála ten den. Nechce se nám chodit po kopcích v národním parku Paklenica, ani to není na výlet na jeden z ostrovů. Už vůbec ne na výlet lodí, sice sluníčko ale pořád okolo 16°C. Volíme tedy národní park Krka a městečko Primošten, po cestě pak stavíme v Bibinje v jedné hospůdce s venkovním grilem, kde jsme byli před lety, na čavabčiči a salát z chobotnice. Pořád stejně dobrý :)

naše Airbnb s balkonem
krásná Krka, kříšťálová voda, desítky vodopádu, vstup do konce května za 100 kun
prý skoro bez lidí, fakt bych to nechtěl vidět v létě....
něco neskutečnýho...
finále asi 2 km okruhu
Primošten

A to je vlastně celý. Od středy večer do soboty odpoledne je Zadar fajn únik od denní rutiny a rozhodně tuhle linku ještě využijeme. Neumím si to ale moc představit v létě, ostatně asi tak jako ten náš Krumlov. Doporučuju návštěvu místní tržnice. Jenom pak omezte dobu na letišti při odletu na nezbytné minimum, není tady totiž fakt co dělat a v jediné hospodě před odbavením neberou karty :D

tak holt takhle v jediném "baru" po odbavení

Zážitky pro tebe sepsal Forty

20. 05. 2019, poslední aktualizace 2019-05-20T22:28:59+02:00

Forty žije v České republice a procestoval 23 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 2 cestopisy .