3. Švýcarsko
  4. Nečekané setkání v horském letovisku Arosa, Švýcarsko

Nečekané setkání v horském letovisku Arosa, Švýcarsko

Arosu jsem navštívila na doporučení kamarádky. Jak se mám ale chovat v přítomnosti 80% populace ortodoxních Židů, to mi už nedoporučila.
Cestopis z roku 2019 napsala MONIKA KUPCOVÁ

Zážitky pro tebe sepsala MONIKA KUPCOVÁ

13. 11. 2019, poslední aktualizace 2019-11-13T15:46:37+01:00

MONIKA KUPCOVÁ a procestovala 16 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 6 měsíců, napsala pro tebe 7 cestopisů . Má své stránky https://cuteiza.rajce.idnes.cz/.

Detox.

Trochu mě překvapuje, že když jsi zvládla na rozdíl od ostatních účastnic výletu celkem v klidu a s rozvahou ten extrémní, život ohrožující sestup z Triglavu před 3 lety, tak teď tě rozhodila jízda v serpentýnách (jistě po kvalitní silnici), vyplňování formuláře v kempu (v němčině, ale name je name i v angličtině a kam napsat reg. značku auta nebo pár dalších věcí by ti když tak poradili v infocentru) a nákup potravin. A divím se, že po mnoha zkušenostech s horami jsi do nich jela úplně bez jídla. Já teda vozím do hor jídlo z domova nejen kvůli ceně, ale že si i můžu lépe vybrat a ani tam nemusí být možnost nákupu. Z kopce se dá brzdit i motorem zařazením nižšího stupně, což brzdám ulehčí.

MONIKA KUPCOVÁ

Libor_S: kazda cesta je jina, Triglav byl otazkou spoluprace, Svycarsko jsem jela solo se psem. Rozhodilo nerozhodilo. Kdyz chces napsat ctivy cestopis, musis pridat emoce a zkraslit neviditelne. Jizda v uzkych serpentinach nebo ten kemp pro me byl opravdu zazitek, za tim si budu stat a nestydim se za to, ze jsem to prozivala tak, jak pisu. Jsem hrda na to, ze cesty kamkoliv zvladam sama a jeste mam zodpovednost za psa. A ver mi, tech spatnych zazitku na cestach, diky tomu, ze jsem zenskeho pohlavi, mam taky spoustu. Co se tyka jidla, NIKDY nejedu s prazdnou, ale kdyz jsi uz 3 tydny na cestach, potrebujes dokoupit alespon pecivo, ovoce, zeleninu, syr na svacu apod. O obchode v Arose jsem vedela. To jen na vysvetlenou, jinak diky za precteni a komentar.

A třetí výborný cestopis! Hned se to čte lépe, když to není jen o chlastu, ale taky o umění někam vylézt a něco překonat :-)

Oceňuji přínosy v tom, že ukazují i zcela běžné a dost zprofanované země v tom, co je na nich to původní a autentické - třeba v Švýcarsku jsou to zrovna ty hory a příroda (a to ještě by pedant dodal, že až od určitých nadmořských výšek, kdy ubyde běžných turistů, co dojdou jen od horní stanice lanovky k nejbližší horské chatě, dají si oběd a sjedou zpět dolů).

Ahmade, koukám že máš dnes svůj den.

Další cestopisy, které napsal MONIKA KUPCOVÁ

PŘECHOD NEJDELŠÍ HŘEBENOVKY VE SLOVINSKU
MONIKA KUPCOVÁ 2020-01-29T18:14:12+01:00 2 komentáře
Slovinsko 2016

Karavanky, to je název pro nejdelší pohoří Slovinska, které tvoří přirozenou 120 km dlouhou hranici mezi Rakouskem a Slovinskem. My si projdeme nejkrásnější hřebenovku těchto hor, od západu na východ.. Karavanky, to je název pro nejdelší pohoří Slovinska, které tvoří přirozenou 120 km dlouhou hranici mezi Rakouskem a Slovinskem.  My si projdeme nejkrásnější hřebenovku těchto hor, neprávem turisty…

MRAZIVÉ PUTOVÁNÍ ZA VLÁDCEM ORLICKÝCH HOR
MONIKA KUPCOVÁ 2020-01-22T17:58:53+01:00 1 komentář
Česká republika 2018

Rampušák, nejmladší vládce českých lesů a bratr Krakonoše a Praděda. Už 56 let střeží údolí a kopce Orlických hor a já jsem se rozhodla udělat si krátký zimní výlet do jeho rajonu.. Masarykova chataUž v létě jsem si rezervovala jednolůžkový pokoj na horské turistické chatě pod vrcholem Šerlich v nadmořské výšce 1 019 m těsně u česko-polských hranic. Chata nese název po prvním…

Přechod národního parku Jotunheimen
MONIKA KUPCOVÁ 2020-01-21T13:06:55+01:00 0 komentářů
Norsko 2016

Drsná krajina tundry s hebkými koberci mechů a lišejníků, ledovci, obrovskými vodopády, do pevniny hluboce zaříznutými fjordy, průzračnými jezery a stády divokých sobů. . Tuto severskou zemi jsem se rozhodla navštívit  na přelomu června / července 2016 jako jedna z účastnic zájezdu. Čekal nás osmidenní přechod jednoho ze 40 národních parků na území Norska, a to byl…

Země naděje a zklamání - Bosna a Hercegovina
MONIKA KUPCOVÁ 2019-11-25T13:19:28+01:00 5 komentářů
Bosna a Hercegovina 2018

Na jedné straně záhadné pyramidy, obrovské kamenné koule a nádherná příroda, na straně druhé válečná traumata, zmrzačení lidé a chudoba.. Někdy se člověk v životě ocitne na místě, které by ho ani ve snu nenapadlo, že navštíví.  Přesto jsem neskutečně ráda, že jsem mohla vidět a zažít naprosto jiný, fascinující svět.Tato…