2. Afrika
  3. Seychely
  4. Perla Indického oceánu - Seychely

Perla Indického oceánu - Seychely

Veselé historky, praktické rady a tipy a hlavně co navštívit a nevynechat v této nádherné zemi.
Cestopis z roku 2019 napsala CamillaCZ

Zážitky pro tebe sepsala CamillaCZ

31. 01. 2020, poslední aktualizace 2020-01-31T13:23:31+01:00

CamillaCZ žije v České republice a procestovala 9 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 10 měsíců, napsala pro tebe 1 cestopis .

Děkuji všem za odpovědi,rada cestují místní dopravou,ale zamýšlím na pár dní půjčit i auto na výlety ke vzdálenějším místům a být časově nezávislá na dopravě,jak jsem pochopila,je zde brzy tma a večerní doprava už moc nefunguje.Jeste jednou děkuji .

• (upraveno 2020-02-12T19:17:22+01:00)

To není jen případ Seychel, je to dáno zeměpisnou polohou poblíž rovníku.

Stmívá se brzy (i 18.00 hod) a rychle a svítá také brzy a rychle.

Mám otázku,při půjčení auta vzdy požadují kreditní kartu?

před měs

Zrovna tam mi přijde půjčení auta úplně zbytečné, je tam kvalitní a levná síť autobusových linek.

Zcela s Padrinem souhlasím, taky jsem uvažovali o vypůjčení auta na Mahe, ale nakonec nebylo potřeba a vše jsme projeli autobusem. Na Praslinu to samé. Na La Dique ani auta nejezdí, tam jsme si vypůjčili kola.

• (upraveno 2020-02-12T09:48:02+01:00)

Záleží, kde si budeš půjčovat, pokud vezmeš přes rentalcars nebo jiné, tak si to přečti v podmínkách. Pokud přes místní, tak já třeba vůbec nic neřešil, přijeli s autem na hotel, podepsali smlouvu, zaplatil jsem hotově a auto nechal s klíčky pod kobercem na letišti.

Za mne bych si auto půjčil, ale je to o pohodlí a o tom, kam všude chceš jet. Pokud klasické místa a pláže, tak autobus je ok, ale pokud chcete i odlehlejší pláže a všechny hezké pláže ve všech rozích ostrova, tak si to bez auta nedovedu představit. Bavím se o Mahé.

CamillaCZ

Při prvním půjčení auta na Mahé, u Maki Car jsme platili převodem na účet a zálohu pán na místě ani nechtěl. Takže s kartou se nemanipulovalo vůbec. Na Praslinu u Capricorn Car Rental jsme platili v Eurech hotově a zálohu také nechtěli, takže ani kartu. I kdyby jí chtěli, tak si myslím, že s debitkou úplně v pohodě.

Jinak půjčení auta doporučuji velmi, pokud chcete za krátký čas vidět hodně věcí a nebo pokud někde chcete být třeba do tmy, např. do osmi večer, to už pak autobusy nejezdí. Takže záleží. Pokud Vás jede víc, a finančně se rozdělíte, tak to pak nevyjde zase tak draho. Ať se Vám na Seychelách líbí. :o)

před měs

Tohle je diskutabilní. Půjčení auta tam vyjde zhruba na 2x tolik co např. v USA (přes 1.100 Kč/den)

Síť autobusových linek je velmi hustá a od autobusu to není nikam daleko - ani na ty odlehlé pláže, jízdné stojí cca 10 Kč. Navíc přímo u autobusového nádraží je velmi dobrý fastfood (myslím že jediný na ostrově), kde se dá při přestupu pohodlně najíst.

CamillaCZ

No my jsme platili 35 euro za den, půjčení auta. A na Praslinu jsme část pobytu jezdili autobusem a jenom na dva dny jsme si půjčili auto, abychom si mohli celý ostrov objet a zastavit kde chceme a být tam, jak dlouho chceme. Ale je fakt, že je to hodně diskutabilní :o). Já jsem za, si alespoň na den, dva to auto vzít. :o)

Moc, moc děkuju za komentáře a další praktické tipy a rady na cestu :o). Určo se budou velmi hodit dalším cestovatelům, kteří se do této nádherné země vydají. Určitě bychom se tam do budoucna chtěli vrátit, protože v nás Seychely zanechaly spousta pocitů, které jsem se snažila popsat v cestopise a rádi objevíme zase nová místa na Seychelách, která všichni popisujete v komentářích. Hodně štěstí všem v dalším cestování a kdo pojede na Seychely poprvé, ať zažije spousta dobrodružství jako my. Kdyby cokoliv, pokud to bude v našich silách, rádi s čímkoliv poradíme.

• (upraveno 2020-02-03T09:13:18+01:00)

Vzhľadom na vlastnú skúsenosť z decembra, musím tento cestopis veľmi pochváliť - je objektívny a človek z neho môže veľa načerpať.

K plážam - na Mahe pre nás bola naj. pláž Anse Royale s výborným šnorchlovaním okolo ostrovčeka na jej okraji aj s korytnačkami, rajami a morskými koníkmi, bývali sme nad ňou - self catering Au fond du mer view s najlepším výhľadom, aký sme kedy mali, pre tých, čo majú radšej hotely je nad týmto ubytovaním pomerne lacný hotel Le Relax tiež s nádherným výhľadom.. Viac ako Anse intendance sa nám páčila pláž Baie Lazzare - bola chránená koralovým rífom,bez prúdov a vĺn a na dvoch kilometroch sme boli asi piati.

Anse Royale je dobré miesto na pobyt , idú tadiaľ v podstate všetky dôležité autobusové linky po ostrove.

Na Seychely je super vzít nafukovací paddleboard (tedy pokud máte kufr v ceně). Podmínky tam na to jsou naprosto ideální.

Seychelly jsou nadherne, ale prijde mi podle clanku. Ze vice lidi odradite nez nalakate na tak krasnou zemi. Prislo mi tam dost negativni veci a vlastni zkusenost se Seychelly je naprosto nezapomenutelna. Lidi neskutecne pratelsti, bezpecnost na jednicku, jidlo fantasticke a priroda doslova dechberouci.

Cestopis jsem si přečetl a přidávám se k pochvalným reakcím. Nesouhlasím s tím, "ze vice lidi odradite nez nalakate". Popsat i drobná negativa je samozřejmě v pořádku. Nebyl jsem tam a na základě cestopisu ukazujícího i jiné možnosti než pláže bych někdy v daleké budoucnosti možná i jel, ale odrazují mě vyšší ceny (zvlášť ubytování, pokud bych jel sám) a že jsou na můj vkus příliš turistické.

• Přidal se před 10 měs
  • Napsal 4 komentáře
  • (upraveno 2020-02-03T09:08:54+01:00)

Určitě to poslední, co bych si přála, je odradit někoho od tak nádherné země, jako jsou Seychely. Článek je psán trošku s nadsázkou. Je to psané tak, jak jsme to v tu chvíli cítili. Nicméně i věci, které jsou zdánlivě odrazující, byly super dobrodružství a to nás právě baví, o to jde! :o) Naprosto souhlasím, že jsou tam lidé přátelští, bezpečnost byla na jedničku, jídlo bylo skvělé a příroda byla TOP!! Přeji hodně dalších super cest a Libore, doufám, že až jednou v daleké budoucnosti Seychely navštívíte, že se vám budou líbit tak, jako nám.

Velmi pěkné!

Na Mahé určitě navštívit Anse Intendance, za mne nejhezčí pláž.

Port Launay je rezervace, kde žraloci vyvádí mladé. To lesklé je i kvůli murénám, rádi si kousnou při šnorchlovaní, bohužel už tam skoro žádné nejsou.

V Ephelii, ten drahý resort, každou neděli za 500 rupek luxusní all can you eat.

K vodopádu to chce z druhé strany, kousek za vilou Vanilla nechat auto dole, jit vlevo dolu a až narazíte na trubky, tak podél nich k vodopádu, pokud se nebojíte jít džunglí☺ ale gratis.

Díky, moc pěkné, připomněl jsem si naši loňskou cestu (10 nocí, 3 ostrovy). A případným dalším zájemcům přidám pár osobních zkušeností, které se v některých bodech zásadně liší od toho, co jsem se před cestou dočetl (mj. i na těchto stránkách).

Peníze - nebyl problém ani v malých krámcích platit kartou, i při půjčení auta na ubytování si paní donesla terminál. Všude tam, kde jsem předpokládal, že karty brát budou a chtěl jsem tak platit, jsem tak zaplatil (btw - pro tento výlet jsem si pořídil kartu Svět od mBank a absolutně žádný problém nikde, kurz suprový). Za celý pobyt jsme ve dvou vystačili s výměnou za 300 USD (přímo na letišti), resp. jsme tu hotovost pak i cíleně utráceli, abychom nemuseli měnit zpět. Případně bankomatů je dostatek. Za celý pobyt jsme se nesetkali s tím, že by po nás někdo chtěl nebo nabízel výměnu valut.

Jídlo - ano, je dražší. U Indů ve stánku se najíte levně, ale porce jsou skutečně malé, takže běžný český jedlík potřebuje 2 až 3 porce, ale ty zase koupíte s množstevní slevou. Na Praslinu jsme tak v jednom stánku ochutnali i netopýří curry z místních kaloňů. Restaurace jsou proti indickým takeaway výrazně dražší, ale vzhledem k nabídce čerstvých ryb a mořských plodů to už není proti Česku není žádný brutal extrém. Na základě cestopisů jsem čekal dlouhé čekání a pomalou obsluhu, ale byli jsme na večeři 4x a nikdy nebyl problém, vše v "evropském standardu".

Taxi - extra drahé. Nutno smlouvat. Cesta na Mahé z přístavu na Beau Vallon za 500 SCR,. Totéž zpět, když jsme se domluvili s taxikářem na večerním odvoze, za 200. Na letiště z Beau Vallon (2x tak daleko) za 300 SCR. Takže pokud vám to zavazadla a jazyk dovolí, chytněte si taxík mimo exponovaná místa a smlouvejte.

Auto - taky drahé, okolo 45 EUR na den. Vzhledem k levostrannému řízení doporučuji automat. A na místních prudkých cestách na mnoha místech auto kvílí na vytočenou jedničku. Jízda po tmě je skutečně zážitek. Mezinárodní řidičák po mně nechtěli. Auto jsme vraceli s klíčky na sedáku v přístavu, nikdo z půjčovny tam nebyl.

Pivo - alkohol je na Seychelách obecně (jako vše) velmi drahý, víno extrémně. Ale u piva, ač také velmi drahého, je na ostrovech v obchodech velmi široká nabídka včetně dvou místních značek. Co je ovšem zajímavé, tak za velmi podobnou cenu (okolo 40-50 scr) koupíte jak lehké pivo v 0,5 plechovce s voltáží 3,8%, tak i "smrťáky" s 14, 16, nebo dokonce s 20%.

Místní rum Takamaka - asi jediný artikl, který je zde za jakž takž rozumnou cenu. Nám zachutnala tmavá varianta.

Noční život - žádný. Byli jsme (dokonce) v sobotu odpoledne/večer ve Victorii, která je v 7 naprosto mrtvým městem. Ostaně jde o "díru" velikosti našeho menšího okresního města, kde centrum tvoří pár bloků. Proti tomu paradoxně mnohem živěji působí La Digue, které se turisticky rozrůstá.

A ještě dva tipy na závěr:

Pokud plánujete přesun Mahé - Praslin, tak mimo trajektu zvažte i letadlo. To vzhledem k vaší poloze a logistice může vyjít podobně jako loď s nutností návazných přesunů. My jsme letěli po přistání z Mahé přímo na Praslin, kde jsme měli ubytování poblíž letiště. A včas rezervovaná letenka vyšla na skoro stejný peníz, jako loď plus 2x nějaký přesun, a k tomu to bylo minimálně 2x rychlejší.

Pokud budete na Beau Vallon, tak v restauraci Boat House mají večer akci !Eat what you can!, za 450 scr,, a to včetně různých mořských plodů, ryb, moučníků i milionářského salátu.

Byli jsme, líbilo se hrozně moc, takže plánujeme zase návrat. Seychelly, i když jsou brány jako luxusní a drahá destinace, takové být rozhodně nemusí. Celou cestu jsme si plánovali a organizovali sami a ve finále jsme se dostali včetně útraty na místě na 42tKč/os. za 11 dní na 3 hlavních ostrovech.

Petr Soukup
  • (upraveno 2020-02-02T05:33:54+01:00)

S tím leteckým transferem souhlasím. Letíme za měsíc a taky na Praslin skočíme letecky. Jak píše Tesna, letenky jsou jen o chlup dražší než trajekt, kde je třeba počítat s náklady na přesun do přístavu a s časovou náročností. A zážitek z letu s tím malým prskoletem De Havilland mi přijde mnohem lepší než plavba .

Ahoj, parádní článek! Byli jsme tam loni v téměř stejném termínu a jak to čtu, hned bych jela zase, Seychely jsou opravdu ráj. Tak přeju hodně dalších zážitků z cest!

Tomáš Ludvík

WOW! Parádní cestopis! Rozhodně doporučuji vyrazit na Seychely a užít si to podobně jako vy dva. Už jsem tam byl několikrát a hodně záleží na období, kdy tam vyrazíte. Někdy hodně prší, pak se vyskytuje více pavouků, ale jindy můžete vychytat takové slunečno až se spálíte na puchýř. Z výletů mohu silné doporučit výstup na Trois Frères, je to mnohem jednodušší než Copolia a výhled je stejný. Díky za cestopis. T

Kdy je nejlepší doba pro cestu na Seychely?

Madeira a Porto Santo - dva naprosto odlišné ostrovy.
Avatar uživatele Kuba Humlíček
Kuba Humlíček 2020-04-05T12:59:59+02:00 4 komentáře

Madeira za 14 dní s vlastním autem a jednodenní úprk za bílou pláží na Porto Santo.. Madeira je živý, zelený ostrov v Atlantiku, spadající pod Portugalsko. Je to ideální místo pro aktivní nebo poznávací dovolenou, na druhou stranu pro čistě válecí typy to asi není úplně ono. Voda…

Azurová cesta
Jakub Vonšovský 2020-04-05T12:58:59+02:00 4 komentáře
Evropa 2018

O jednom mikrostátu, který je na Azurovém pobřeží a druhém, který není.. Mikrotrhliny v plánuKdyž má člověk v plánu navštívit aspoň jednou všechny státy Evropy, stojí ho to hodně času a peněz (což je na cestovatelském serveru asi jako říkat, že hovno smrdí). Navíc se musí…

Pět týdnů v Africe - část třetí
Kateřina Piskačová 2020-04-05T10:24:00+02:00 0 komentářů
Afrika 2019

Diamantové doly v Kimberley, cesta skrz nezapomenutelné zapomenuté Lesotho a kolébka lidstva. Náš africký výlet se pomalu ale jistě blíží ke konci. Máme před sebou poslední etapu naší trasy. Čeká nás návštěva diamantových dolů v Kimberley, cesta skrz nádherné Lesotho a návrat do Johannesburgu…

Lednový Nepál
Avatar uživatele Gabe
Gabe 2020-04-05T00:12:06+02:00 0 komentářů
Nepál 2020

Jak jsme se vydali uprostřed zimy do Himálaje a jak nám nevyšel výstup do Annapurna Base Campu (ABC).. Do Nepálu jsme chtěli vyrazit už delší dobu, ale zatím jsme vždy dali přednost jiným horským výletům s menším počtem návštěvníků. Četla jsem dost o oblíbenosti nepálských treků a upřímně mě davy lidí…