2. Afrika

Cestopisy z Afriky

Příběhy z výprav z Afriky napsané cestovateli jako jsi ty

Nejnovější cestopisy z Afriky

Národní park Gombe ráj šimpanzů
Jack 2021-12-10T21:38:52+01:00 0 komentářů
Tanzanie 2021

Národní park Gombe ležící u jezera Tantzanika, park nejvíce proslavila známá antropoložka Jane Godall. Národní park Gombe leží na západě Tanzanie u jezera Tanganika. My se k jezeru  dostáváme z Kigomy odkud pokračujeme lodí, až na naše ubytko přímo v parku. Doba kovidová navíc způsobila, že jsme…

Sv. Tomáš: Sotva sjízdné cesty na Princově ostrově a plavba ve vydlabaném kmeni
Jan Vidim 2021-11-27T13:39:30+01:00 7 komentářů
Svatý Tomáš a Princův ostrov 2021

Po šíleném letu na Princův ostrov přichází čas si trochu odfrknout, to se ale změní když se seznámíme se stavem silnic, na kterých hrozí, že auto skončí na střeše. Pak musíme spát tři v jedné posteli. Jsme ubytovaní v hotelu D & D Residential, který jsem našel na AirBnB. Pobyt tu stojí 20 EUR na osobu na noc, v ceně je úsměvně pouze jedna snídaně, takže se musíme dohodnout, kdo bude mít to…

ZÁPADNÍ SAHARA za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2021-10-29T16:24:27+02:00 45 komentářů
Afrika 2021

cíl: OBRATNÍK RAKA, 3 300 km. Hra světel a stínů na líně se přesýpajících písečných dunách, kvílení pouštního větru, atlantický, tyrkysově modrý a naprosto liduprázdný oceánový lem. Země nikoho. Země, která neexistuje. Jedno…

Jak jsem korumpoval, aby mě pustili do letadla - Svatý Tomáš a Princův ostrov
Jan Vidim 2021-10-12T23:31:56+02:00 4 komentáře
Svatý Tomáš a Princův ostrov 2021

Svatý Tomáš a Princův ostrov vede žebříčky nejméně navštěvovaných zemí planety. Je to škoda, snad i moje vyprávění a fotky ukáží proč. Toto je první část z výpravy o našem výletě do ostrovní země.. Tenhle šílenej výlet se začíná rýsovat někdy v únoru. V Praze zima jako v márnici a lockdown, že nás hospodský ani nepustí se vyčůrat, protože se bojí kontroly. Na internetu spatřuju „akční“ letenku…

EGYPT za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2021-09-19T19:03:36+02:00 69 komentářů
Egypt 2021

Nemusí to být jen exotika, adrenalin a stále víc neobvyklá destinace pro super otřelé cestovatele. Někdy je i fajn hodit se do pohody u vody a zajet si třeba na "českej Mácháč". A klidně s cestovkou!✌. Brána Afriky a země s tajuplnou historií, datující se k samém počátku lidské civilizace. Vyprahlá pustina s nekonečně rozpálenou Saharou, písečnými dunami, ale také neuvěřitelně životaplnou půdou v…

Seychely v době kovidové
Jack 2021-05-27T17:19:30+02:00 4 komentáře
Seychely 2021

Seychely ohlásily poměrně nedávno své letošní povelikonoční znovuotevření. A tak v této podivné době kovidové je asi nejlépe začít  povídání o Seychelských ostrovech  aktuálními informacemi, co je v…

Divoká Jižní Afrika
Jan Klíma 2021-02-17T18:07:05+01:00 19 komentářů
Jihoafrická republika 2020

Jižní Afrika předčí veškerá očekávání, jaké může cestovatel mít. Nejen, že se tají dech nad diverzifikací přírodních scenérií, ale hlavně je zde život!. Začátkem prosince minulého roku jsem odcestoval na 2 týdny do Jižní Afriky. Zničehonic. Ano, byla to prakticky improvizace - vše jsem začal plánovat jen pár dní před odletem. Prvním cílem bylo…

Cesta pro dobrodruha
Andrea Kaucká 2021-02-17T10:08:25+01:00 4 komentáře
Súdán 2014

"Do Sudánu? Jste blázni, tam Vás unesou!"- jojo, tak akorát k sobě domu na večeři :-) . Pouště, polopouště, deštné pralesy, pohoří, řeka Nil, velboudi, arabská guma, ropa a pyramidy... to vše a mnohem víc skrývá země, kde se střetávali a střetávají dva světy – Bilat al Sudan - Země…

"Ztracené" ostrovy v Guinejském zálivu - São Tomé & Príncipe
Petr Hingar 2021-01-08T12:57:53+01:00 2 komentáře
Svatý Tomáš a Princův ostrov 2020

Když jsem se rozhodoval kam pojedu, tak jsem věděl jedno. Po dlouhé době jsem se chtěl podívat někam do Afriky. Po zvážení, kam mne pustí Covid a zároveň s ohledem na “co nejvíce neturistickou” zemi,. Když jsem se rozhodoval kam pojedu, tak jsem věděl jedno. Po dlouhé době jsem se chtěl podívat někam do Afriky. Po zvážení, kam mne pustí Covid a zároveň  s ohledem na “co nejvíce neturistickou” zemi…

Výstup na Kilimandžáro trasou Rongai
Stanley _1 2021-01-06T18:58:12+01:00 8 komentářů
Tanzanie 2018

Jsme parta čtyř nadšenců, kteří si splnili svůj sen a v roce 2018 podnikli úspěšný výstup na Kilimandžáro (Kilimanjaro). . Výstup nebyl úplně bez obtíží, ale všichni jsme se nakonec dostali na první pokus až na nejvyšší vrchol Kilimandžára s názvem Uhuru Peak.Pro výstup jsme si zvolili trasu Rongai. Je to jediná trasa…

#Corona Mallorca, aneb šílená dovolená s pěti holkami
Avatar uživatele Petr Ceh
Petr Ceh 2021-01-04T16:29:13+01:00 0 komentářů

Myslím, že nejsem jediný, kdo měl v posledních měsících nutkání sbalit batoh a vypadnout. Z jedné strany karanténa, z druhé roušky. Neustálý kolotoč omezení, které přímo dusí Vaše cestovatelské touhy…

Tanzánie corona ride
Jakub Vonšovský 2021-01-04T06:47:07+01:00 4 komentáře
Tanzanie 2020

Ani vražedná pandemie mě nezastaví. Potřeboval jsem někam vypadnout. Do tepla. Kde mají restaurace a kavárny. Jako ajťák můžu přece pracovat odkudkoliv. Raději home office u moře, než v šerém a plesnivém království českém. Na světě je…