2. Jižní Amerika
  3. Peru
  4. Peru 2019 za 14 dní

Peru 2019 za 14 dní

V roce 2019 jsme se rozhodli navštívit Peru, níže si můžete přečíst jak a co stihnout v Peru za 14 dní. Doufám, že se cestopis bude líbit a najdete v něm tipy a rady, které právě hledáte.
Avatar uživatele Adamooos
Cestopis z roku 2019 napsal Adamooos

Zážitky pro tebe sepsal Adamooos

13. 10. 2019, poslední aktualizace 2019-10-13T13:04:03+02:00

Adamooos a procestoval 17 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsal pro tebe 1 cestopis .

• (upraveno 2019-10-15T17:45:32+02:00)

Ještě pár dalších poznámek. Nemá smysl psát, že je nějaký kaňon druhý nejhlubší na světě, protože takových "druhých nejhlubších na světě" je označováno více. Záleží, jak se to měří. I ten zmíněný nejhlubší v Číně, o kterém jsem tady v cestopisu četl poprvé, pravděpodobně není nejhlubší. Ve volnějším pojetí je to spíše tento, kde jsem i byl: https://en.wikipedia.org/wiki/Ka...daki_Gorge

Dříve se uváděl jako nejhlubší kaňon Cotahuasi, který je o něco severněji než Colca a je o něco hlubší. Z wikipedie není jasné, jak přišli k té hloubce 6009 m u Yarlung Tsangpo Canyonu, ale pravděpodobně se nejedná o rozdíl mezi nižší z nejvyšších hor a nejnižším místem na spojnici 2 nejvyšších hor u kaňonu, což je u Kali Gandaki 5571 m. Hloubka kaňonu by se ale měla měřit spíše podle obvyklé/průměrné? výšky horního okraje a ne podle pár vyčuhujících hor a pak bychom se asi vrátili k tomu Cotahuasi.

Písečné duny nemohou mít sklon 60° nebo dokonce 80°, i když mi taky někdy připadalo, že mají sklon vyšší než je sypný úhel suchého písku cca 34°: https://cs.wikipedia.org/wiki/Sy...%A1l%C5%AF

Jestli jste letěli i zpět s United, kompenzaci za zpoždění nedostanete: https://www.cestujlevne.com/blog/zpozdeny-let

Napsal jsem to co nám průvodce řekl, pravost tvrzení, který je hlubší a který ne jsem nijak neověřoval. :) Sklon 80° jsem trošku přestřelil, a jako kompenzaci jsme dostali slevový kód na nákup dalších letenek u United ( za osobu 150$, celkem tedy 300$, není to nijak závratná suma, ale lepší než drátem do oka )

Jen tak ze zvědavosti.. To muselo vyjít nejmíň na 150 000 kč? :)

Každopádně program je teda nabitej maximálně, to respekt, proložil bych to alespoň pár dny odpočinku :D

mirjur

Taky by mě zajímalo, jak to vyšlo cenově...

• (upraveno 2019-10-15T17:18:00+02:00)

Já bych řekl, že i když je Gringo Trail dražší než zbytek Peru, tak toto nebylo moc drahé a je to poměrně low-costová varianta, jak rychlocestovatelsky vidět co nejvíc různých míst jižního Peru. Cestopis je pěkně sepsaný, ale sám bych to takto projet nechtěl. Obvykle mám na cestách volnější itinerář, ale zrovna v jižním Peru jsem pospíchal před odletem domů. Přesto jsem to projel pohodově bez extrémně brzkého ranního vstávání, s vlastní volbou snídaně (bez marmelády cestou).

Michal

I mně se to zdá extrémně namačkané a takhle bych to nechtěl. Odpočinek stranou, už jen kvůli tomu, že "vybouchne" jeden autobus (tj. nepřijede) a rozloží mi to zbytek programu...

Vyšlo nás to na 30 000.- + cca 7.000.- (Jídlo +suvenýry) . Ceny jídla na tržnici a v méně frekventovaných turistických místech jsou okolo 100 CZK za polévku a druhé jídlo. Jinde samozřejmě dražší. Hotely jsme měli 3* se snídaní, hlavně že tekla teplá voda, byla postel a připojení k internetu. Je možnost ubytovat se v hostelech, ale sdílet pokoj s dalšími X lidmi, to není nic pro nás. Peru hop jsme zvolili právě díky perfektním recenzím, ve kterých se psalo, že jezdí na čas a nebyl jediný problém. My naštěstí také neměli žádný problém.

Uprimne nevim co by muselo byt na konci cesty za odmenu, abych se tam trmacel 52h bez vyspani v hotelu.. To jako klobouk dolu.. Stejne tak za ten narvany itinerar - tohle je zpusob cestovani, ktery mi nikdy moc nesel - nicmene cestopis je super, precetl jsem ho cely az do konce, myslim, ze je to supr inspirace pro ostatni !

mirjur

Jj, jestli kápnou letenky, tak ho určitě využiju, hlavně ty odkazy se budou hodit.

No popravdě bychom ani my 52h cestu bez vyspani na hotelu neabsolvovali, ale letenky byli v akci, a bohužel jiný termín, který by nám vyhovoval nebyl, navíc jsme se chtěli podívat do NY a když se objevila tato akce tak jsme neváhali. Itinerář jsme plánovali podle ostatních cestopisů a rad, které jsem pročítal. Myslím, že to bylo tak akorát, samozřejmě kdyby člověk chtěl, tak si naplánuje 14 denní itinerář jen na Cusco, ale chtěli jsme vidět i ty další místa, které jsme navštívili, tak se to "muselo" nějak udělat :)

To jste fakt vydrželi nespat? Na ty delší lety si příště vemte prášek na spaní (stačí třeba jen 1/4 tablety), pokud nemůžete usnout. Jinak cestovat několik nocí bez vyspání v hotelu, pokud se člověk vyspí v letadle, vlaku, busu nebo dokonce ve stanu, není nic neobvyklého.

No vydrželi, už jsem tak bohužel absolvoval let do Japonska i Malajsie a taky beze spánku ....asi pro příště tu tabletku vyzkouším.)

Moc pěkný cestopis. Peru bylo v našem hledáčku na dovolenou pro příští rok, ale po přečtení asi změníme plány. Vypadá to fyzicky náročnější a v naší skupině jsou i starší :-)

Já bych řekl, že se nemusíte až tak bát.😊Průvodci tempo upraví podle toho jak moc zdatní jste, nebo nejste. Jak na laguně tak i na Rainbow Mountain jsme potkali mnoho lidi v důchodovém věku, sice šli o dost pomaleji, ale šli a nikdo se ně nezlobil. V naší skupině byl pár z Mexika, a čekali jsme na ně asi těch 40min. jak jsem již psal výše. Takže bych se toho nebál 😊

Peru se dá procestovat samozřejmě i fyzicky nenáročně s vyjímkou občasných nočních přejezdů busem. Na Rainbow Mountains není třeba chodit. Ostatně před rokem 2015 nebyly pro turisty ani známé a místo toho se spíš jezdilo po památkách v okolí Cuzca, které tato cesta s vyjímkou MP úplně vynechala. Pokud není slunečno, ty barvy nejsou zas tak výrazné (i fotka v tomto cestopisu je má asi trochu zvýrazněné):

Chodí se tam do výšky necelých 5000 m n.m. (dle mapy.cz, jinak se píše na netu 5200, uváděných 5500 je asi pro horu v okolí), což je pro neaklimatizovaného náročné. Jít na Lagunu hned druhý den po příletu do Cuzca je taky zbytečně náročné a pro někoho to nemusí dopadnout dobře (většina to ale zvládne jen s dočasnými obtížemi).

Na MP je lepší jet v jednom směru vlakem, což je dražší, ale ta dlouhá cesta plná zatáček a v závěru štěrková stačí jednou. Většina lidí jede vlakem obě cesty.

Nemusíte jet ani po dunách na buginách.

Na kole z Alp k Jadranu
Avatar uživatele Vercavlcek
Vercavlcek 2020-11-18T09:28:31+01:00 7 komentářů
Evropa 2020

750 km zážitků z Rakouska, Itálie, kousku Slovinska a Chorvatské Istrie. Celý tenhle výlet byla impulsivní akce. Doba koronavirová cestování nepřeje, přesto jsme prahli po nějakém dobrodružství. V Čechách na kole jezdíme rádi, tak proč nezkusit dojet k moři?  V pátek nám…

Afrika jednou Afrika navždy, nebo myslíte že né?
Andrea Kaucká 2020-11-16T15:15:00+01:00 9 komentářů
Afrika 2008

Napříč Afrikou Rok 2020 je divně divný. Svět se hodně zpomalil, pro mnohé dokonce zastavil. Na obloze na nějakou dobu zmizely bílé stopy plechových ptáků nesoucích osazenstvo prahnoucí po tajemství.…

📷 Krásné fotky
Černá Hora za časů korony
Jarda 2020-11-15T17:13:13+01:00 12 komentářů
Evropa 2020

Černou Horou křížem krážem za nelehkých podmínek na hrozných silnicích. ÚvodemTenhle cestopis není, jak už u mě bývá zvykem, klasickým cestopisem, ale spíš průvodcem pro danou zemi. A tentokrát můžu s čistým svědomím prohlásit, že Černou Horu máme projetou křížem krážem…

Agadir - Vánoce v Africe
Tesna 2020-11-15T14:58:56+01:00 2 komentáře

Zimní výlet do Maroka, kde jsme strávili týden na Vánoce, a odvezli si spoustu spíše rozporuplných vzpomínek.. Vánoce v roce 2016 jsme strávili na Tenerife, poprvé mimo rodinu a domov.  A protože se ukázalo, že něco pro nás dříve tak nepředstavitelného, být v tuto zimní dobu někde v teple,…