3. Maďarsko

Cestopis z roku 2020 napsal Vladimír XD - 9828

Zážitky pro tebe sepsal Vladimír XD - 9828

23. 01. 2021, poslední aktualizace 2021-01-23T12:55:55+01:00

Vladimír XD - 9828 Na Cestujlevne je už 1 měsíc, napsal pro tebe 1 cestopis .

C -19

Moc pěkně napsané, díky.

Inspirovalo mne to, je sice pozdě, ale zkusím ještě zaběhnout do Kauflandu a koupit dvě, tři kila paprik. Pak je důmyslně rozmístím po ložnici, a uvidíme.

😁😁😁

Tak dej vědět, jak to dopadlo!

C -19

Hátulról felkerestem a nőt, és finoman megsimogattam a fenekét.

Megfordult, összeráncolta a homlokát, és dühösen ragaszkodott hozzá, hogy azonnal vigyem a paprikáját a hűtőbe. Azt mondta, öreg bolond vagyok.

😁😁😁😁🔝

... lačná po informací, jak zabrala papriky z Kaufu v české ložnici, jsem si to opravdu zkopírovala a dala do překladače... 😁😁

Kateřina Ostrá

I když se to na první pohled netváří jako cestopis, je to pro mě po dlouhé době asi největší cestovatelská inspirace! Zmíněný Balaton a Budapešť jsem měla v nejbližší době v plánu, ale po přečtení tvého cestopisu měním názor a souřadnice. Ostatně Balaton si můžu nechat v klidu na důchod, na dobu, až i mně bude to špinavé a předražené místo ke koupání připadat jako moře 😉

Celý text se mi opravdu moc hezky četl - po dlouhé době cestopis, který jsem s chutí a hlavně celou dobu s úsměvem od ucha k uchu dočetla do konce.

Ze všeho nejvíc oceňuji tvá četná přirovnání! Radost číst! Tvoje věty: "Tohle Maďarsko je komplikované jak turecká telenovela o třista dílech. Po druhém díle víte, jak to dopadne, ale pokaždé vás něčím překvapí." ...jsou pro mě obratem mistra slov, ale taky tvou nejlepší definicí země. Samozřejmě oceňuji i zdařilý romantický popis v paprikovém poli, který do konceptu telenovely skvěle zapadl a navíc je na Cestujlevně průkopníkem dalších oblastí, o kterých se může nyní, v době útlumu cestovani, psát 🔝😁

Ať ti o pořád tak píše, ten Libanonec ať sníží frekvenci denních motliteb (i sraní), ať ti tam pořád chutná a nebo alespoň - ať ti nikdy nedojde paprika..

Ještě jednou díky za inspiraci. Až teď se na Maďarsko skutečně těším.

před měs

Katko zkusím se poptat u právníků, jestli neví o někom, kdo zrovna bručí v cizině, že by ti dodal nějakou inspiraci pro další cestování. 😂😂😂

BTW Budapešť je super a Balaton ujde. Na každém místě, snad kromě basy, lze najít něco zajímavého. No vlastně i na té base, pokud se na ni člověk dívá z toho správného úhlu. 😂

mirjur

Balaton je super, když se okolo něj jede na kole nebo se u něj baští. Na (pořádné) koupání jen na pár místech.

před měs

Syn se koupal jen do té doby, než uviděl plavat velké užovky (nebo co to bylo, prostě hadice ve vodě...).

• (upraveno 2021-02-05T08:28:14+01:00)

Jox: Však já vím, že všude na světě najdeš něco krásného a že Budapešť a Balaton nevedou hitparádu jen u německých důchodců 😉 (ostatně když jsem našla krásu v okolí Sofie, tak už musí být opravdu všude..). Na druhou stranu uznej, že je tenhle cestopis inspirace prozkoumat i odlehlá místa, protože tam je ta autentičnost nejsilnější. Mně osobně to připomnělo cestu do Rumunska. Lehké zklamání v metropolích a naopak nejsilnější dojmy z "periferie civilizace".

před měs

Katko úplně jsem zapomněl na jeden super tip - Pákistán. Doporučuje 5 ze 4 modelek z Jižní Moravy. Jen si nezapomeň vzít na cestu nějaké cukroví. 😂

Osobně mi teď skoro každé místo připadne "odlehlé", obzvlášť kvůli cestovním restrikcím. Aspoň že mi dnes došly 3 knížky - jednu uhodneš, druhou snad taky a třetí je Průvodce estébáckou Prahou. Kdyby mi vláda nepřekazila služební cestu, měl bych ještě jednu, o které byla tady na fóru řeč, takhle na ni budu muset čekat. 😢

Pobavilo :-D. Drzim palce, at odpocitavas dny a ne roky..

Michal Zhor

To tu ještě nebylo, zápisky psané z krimu a cestopis bez fotky. Těším se na pokračování, ty asi ještě víc, zůstat v krimu není moc o změně souřadnic. Ale asi má člověk víc času na věci které odkládal (snažím se najít pozitivum).

před měs

Jordánský road trip za časů ramadánu
Avatar uživatele Jiří
Jiří 2021-03-01T19:08:31+01:00 0 komentářů
Jordánsko 2019

Jak jsme (ne)drželi půst, za týden objeli jordánské highlighty a na závěr tak trošku nabourali . Ke zdejší početné sbírce jordánských cestopisů přidávám i naše zážitky ozvláštněné mimo jiné návštěvou během ramadánu (květen 2019). V plánování cesty mi velmi pomohla spousta článků, cestopisů a…

TURECKO za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-02-27T21:43:37+01:00 48 komentářů
Turecko 2021

Kousek Asie, kousek Evropy, směs koření, která vás dostane a v téhle covidové době přinese do života opět závan exotiky.. Baklava, Salep, nádherné pláže s mořem, do kterého se dá vlézt se zasněženým. Kousek Asie, kousek Evropy, směs koření, která vás dostane a v téhle covidové době přinese do života opět závan exotiky.. Baklava, Salep, nádherné pláže s mořem, do kterého se dá vlézt. Navíc moře,…

Slnečný roadtrip k mrazivému Baltiku
tonic 2021-02-20T09:55:43+01:00 0 komentářů
Polsko 2021

Po polroku sme sa aspoň na pár dní vydali mimo Slovenska. Výlet na sever Poľska, rýchle zbúchaný pár dní pred zmenou hraničného režimu, mal byť skôr z "núdze cnosť", no zimný Baltik nás očaril. Pokračovanie na mojom blogu:https://tonicove.sk/slnecny-road...u-baltiku/

📷 Krásné fotky
Divoká Jižní Afrika
Jan Klíma 2021-02-17T18:07:05+01:00 19 komentářů
Jihoafrická republika 2020

Jižní Afrika předčí veškerá očekávání, jaké může cestovatel mít. Nejen, že se tají dech nad diverzifikací přírodních scenérií, ale hlavně je zde život!. Začátkem prosince minulého roku jsem odcestoval na 2 týdny do Jižní Afriky. Zničehonic. Ano, byla to prakticky improvizace - vše jsem začal plánovat jen pár dní před odletem. Prvním cílem bylo…