3. Turecko
  4. Princovy ostrovy: malý kousek rozmanitého Turecka

Princovy ostrovy: malý kousek rozmanitého Turecka

Stačí půlhodina plavby z Istanbulu a ocitnete se v jiném světě
Cestopis z roku 2010 napsal divan

Zážitky pro tebe sepsal divan

17. 12. 2019, poslední aktualizace 2022-05-20T14:43:27+02:00

divan žije v České republice a procestoval 17 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 5 cestopisů .

Avatar uživatele martin-K
martin-K

Kdysi dávno, ještě před panem Langerem, ještě v době drahých letenek do Istanbulu, jsem tam byl. A nic moc. Koupání neexistovalo, sezóna medúz. Asi smůla. Na víc než denní výlet bych to nepodnikal.

divan
  • (upraveno 2022-05-26T09:20:15+02:00)

Diky za názor. Každý máme zkrátka jinou zkušenost, jiné zážitky, jiné preference a očekávání. Já tam byl přelom září/říjen, libilo se mi tam, meduzy tam nebyly a zaplavat jsem si. Ale i kdyby ne, nevadilo by mi to. Pokud byla vaše priorita koupání, tak Istanbul a okolí možná není ta nejlepší destinace.

Jakub Langer

Často sním o návštěvě Princova ostrova, ovšem ne zde v Marmarském moři, nýbrž ve Guinejském zálivu. Nicméně tento zajímavý cestopis mi dal vzpomenout na Princovy ostrovy turecké.

Kdysi v roce 2014 jsem to pojal jako první týdenní návštěvu Turecka, ale začal a skončil jen v Istanbulu. Tehdá ještě i s návštěvou couchsurfers na obou březích bosporského průlivu. A na minimálně dva ostrovy (Kinaliada a Büyükada) jsem se vydal v rámci jednodenního výletu prostřednictvím ferry z Kadiköy. Pěkné výhledy i hezká zákoutí, turecké dřevěné domky až paláce, příjemná atmosféra. Také uznávám, že možná strávit tam dva tři dny by nebyl vůbec špatný nápad. Burgazada, Heybeliada možná někdy příště, kdo ví?

divan
  • (upraveno 2022-05-25T19:05:03+02:00)

Díky, těší mě, že tě cestopis zaujal. Možnost strávit na Heybeliadě dvě noci byla super. Úžasný klid a výrazně "zpomalený čas" ve srovnání s hektickým a přelidněným Istanbulem. Navíc nás dva noclehy na ostrově stály jen sedmičku nebo dvě (už přesně nevím) vína jako pozornost pro Fatiha a měli jsme to s bonusem v podobě jedné celkem opulentní domácí večeře. I celodenní (možná by šel i půldenní) výlet na jeden nebo dva z ostrovů za to určitě stojí.

Další cestopisy, které napsal divan

📷 Krásné fotky
Ostrov Gozo převážně pěšky aneb Malta trochu jinak
divan 2022-03-23T02:37:07+01:00 2 komentáře
Malta 2022

Gozo patří k Maltskému souostroví a je skvělou volbou pro pěší turistiku. Čtyři noci na ostrově GozoBěhem naší loňské návštěvy Malty jsme si udělali jednodenní výlet na ostrov Gozo. Protože se nám na něm zalíbilo, tak jsme tam při letošní březnové týdenní cestě na Maltu…

Z Dublinu na severozápad Irska
divan 2019-12-19T23:53:05+01:00 11 komentářů
Irsko 2019

Divoké útesy, krásné pláže, stolovou horu a ještě mnohem víc najdete na severozápadě Irska. První červencový pátek přistáváme dopoledne v DublinuVyzvedla nás kamarádka, u níž najdeme během části našeho irského pobytu dočasný domov, ležící asi hodinu jízdy od Dublinu. V sobotu jedeme do…

Postřehy z cesty po čínských provinciích S'-čchuan a Jün-nan
divan 2019-12-15T20:53:11+01:00 17 komentářů
Čína 2019

Různé postřehy, něco o jídle a pití, zkušenosti, .... ÚvodTento článek volně navazuje na můj cestopis Čínské putování: provincie S'-čchuan a Jün-nan https://www.cestujlevne.com/cest...n-nan-1236. Tentokrát se budu věnovat různým postřehům, zážitkům,…

Čínské putování: provincie S'-čchuan a Jün-nan
divan 2019-12-13T00:44:06+01:00 11 komentářů
Čína 2019

Tři zimní týdny s památkami, přírodou, davy lidí, velkoměsty, pandami, ... . ÚvodCestovali jsme do jiných míst, než do kterých obvykle míří zahraniční turisté. Důvodem byl mj. termín cesty na přelomu ledna a února, kdy bývají místa jako Peking, Xi'an apod. nehostinná: zima,…