3. Island
  4. Prosincový Island v autě

Prosincový Island v autě

Island mě nikdy nelákal, už vůbec ne v zimě. Ale moji ženu ano, tak jsme to nakonec dali. A abychom ušetřili, spali jsme v autě a vařili si těstoviny z pytlíku. Po nich se mi nestýská, po zbytku ano!
Cestopis z roku 2021 napsal Jan Pirič

Zážitky pro tebe sepsal Jan Pirič

10. 12. 2021, poslední aktualizace 2021-12-10T20:45:07+01:00

Jan Pirič žije v České republice a procestoval 26 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsal pro tebe 5 cestopisů .

mirjur
  • Právě online
  • (upraveno 2021-12-12T00:43:28+01:00)

Byl jsem na Islandu v létě, letos jsem to zkusil na podzim (a super), a tak díky tomuto cestopisu je možné, že se příště odvážím i v zimě. :-) V zimě byla na Islandu dcera, 3 měsíce na severu, říkala, že kolikrát se nemohli dostat z domu, a když se dostali, tak vánice, mlha, nebylo vidět na 5 metrů... Ale ono taky asi jak kde, že jo. I teď na podzim byl ve vnitrozemí a v okolí Olafsviku (dá se to už považovat za západní fjordy?) asi desetistupňový rozdíl v teplotě proti jižnímu pobřeží... Golfský proud dělá hodně.

A jinak, stejně jako Miguelas, palec nahoru za odvahu spát v autě, zejména manželce. :-)

Jo a v kapitole Co s sebou za vybavení asi zapomněls zmínit vařič...?

• (upraveno 2021-12-12T09:00:51+01:00)

Nezapomněl. Už u nejlevnějšího auta mají psáno ve výbavě mj.:

Cooler / refrigerator.

Chairs & camping table.

Camping Gas & Griddle.

Pots, Pans, dishes and cutlery.

Odvaha je hlavně jet v zimě na sever, pokud by nebylo předpovídané dobré počasí a do západních fjordů teprve. Tam to není úplně snadné ani v létě, co jsem slyšel. Prý s běžným autem jsou mnohé silnice špatně sjízdné.

Když je kluzko a člověk si nedává pozor, může vyjet ze silnice a nemusí se pak na vyproštění a odtah vztahovat ani plná pojistka, jak jsem četl recenzi u jedné větší místní půjčovny. Bylo to myslím začátkem zimy na JV Islandu. Čekali, že to kryté je, ale půjčovna jim řekla, že pokud nezaplatí tučnou částku, naúčtuje jim poškození podvozku, které není pojištěné téměř nikdy.

Super cestopis s vela praktickymi informaciami. Budu sa nam hodit

před měs

Super cestopis, informativní a zábavný. A neotřelé zimní fotky. Jen malá poznámka k doplnění kalorií v zimě - funguje špek, případně 'tučný' sýr. Pro spoustu lidí prasárna, uznávám, a se sladkými snídaněmi to tedy není úplně kompatibilní🙂

Leoš Literák

Paráda, děkuji.

Petr Soukup

Parádní cestopis s praktickými informacemi. Budou se hodit. Díky.

před měs

Výborný a praktický cestopis. K těm otázkám. Smůlu jste neměli. Polární záře vypadá na fotkách barevnější oproti pozorování bílé nebo světle zelené (aspoň tyto barvy jsem 2 různé večery viděl). Je možné, že delší pobyt mimo nasvetlenou oblast vnímání barvy zlepší, ale i z velmi nasvetleneho kempu jsem zelenou viděl. Vyšší kp index může přinést i jinou barvu, ale zrovna při hodně vysokém s geomagnetickou bouří a málo světla byla vidět jen bílá, i když fotky byly super a barevné (vliv má asi delší expozice). Na rozdíl od fotek je při pozorování zase vidět pohyb.

Rozežrani nejste. Já bych v zimě asi potřeboval 3 porce a normálně min. ty 2.

MIGUELAS

Plusko za odvahu spát v autě v prosinci, i když s nezávislým topením. V jednom člověku bych si na to troufl teď v zimě i v obyčejném autě, za noc bych si tak dvakrát zatopil. Já tam kdysi měl Fiestu a dalo se v pohodě, i když v mém případě to bylo až v květnu.

Další cestopisy, které napsal Jan Pirič

V Panamě na ostrovech i v džungli
Jan Pirič 2021-03-23T20:47:31+01:00 5 komentářů
Panama 2021

Při rozhodování se utkala Panama s Kostarikou. U většiny lidí by vyhrála druhá jmenovaná, ale my se vždycky snažíme v cestovaní nejít s proudem, tak vyhrála Panama. Bylo to dobré rozhodnutí?. Naše čtrnáctidenní dovolená v Panamě začala ve stejnou dobu, jako zákaz vycestování ze své obce v ČR, takže bylo fajn, že letadlo KLM letělo přímo z Prahy a za krásných 15 hodin jsme vystupovali na…

🙏 Praktické
S Ladou po Albánii
Jan Pirič 2020-07-31T12:40:59+02:00 6 komentářů
Albánie 2020

"Ty musíš mít vždycky něco extra.", "Takhle si většina lidí dovolenou asi nepředstavuje." - to jsou některé z reakcí mého okolí poté, co se dozvěděli o cíli naší další cesty. O to lepší Albánie byla!. Doba korony byla zlá a pořád je, jarní vyhlídky na jakékoliv letní dobrodružství ožívaly stejně rychle jako umíraly. WizzAir začínal vymýšlet docela zajímavé destinace z Prahy a jednou z nich byla…

Autem po Maroku na týden - rady a tipy
Jan Pirič 2020-01-21T22:13:49+01:00 2 komentáře
Maroko 2020

Cestopisů z Maroka tu není málo, konkrétně deset. Já bych nerad popisoval do detailu každý náš den, raději se podělím o praktické tipy a rady na cestu, které by mohly pomoci.. LetenkyJako obvykle, vše začíná letenkou. Jelikož jsem již v Maroku jednou předtím byl, plno věcí jsem měl díky tomu ulehčených a věděl jsem, co a jak plánovat a co nechat náhodě. Poprvé, když jsem…

Rychlé kolečko okolo fotogenické Namibie
Jan Pirič 2019-05-30T14:53:36+02:00 5 komentářů
Namibie 2019

Pokud se o Africe říká, že když tam člověk jednou je, chce se tam od té doby pořád vracet, o Namibii to platí dvojnásob. Země, která zboří Vaše představy o špinavé a přeplněné Africe, dostane každého.. Naše druhá cesta do Afriky začala asi jako každá jiná moje dovolená posledních let, a to koupí letenek. Někdy v únoru se objevila akce na letenky z Prahy  do hlavního města Namibie, Windhoeku, za 12…