3. Lotyšsko
  4. Riga a okolí – 3 a půl dne na objevování krás Lotyšska

Riga a okolí – 3 a půl dne na objevování krás Lotyšska

Výlety do dvou národních parků Lotyšska, prohlídka Rigy a mnoho dalšího
Avatar uživatele Kimči
Cestopis z roku 2021 napsala Kimči

Zážitky pro tebe sepsala Kimči

10. 09. 2021, poslední aktualizace 2021-09-12T12:49:39+02:00

Kimči Na Cestujlevne je už 15 dní, napsala pro tebe 1 cestopis .

V Rize jsme byli s kamošem minulý víkend a super. Byli jsme teda jen v muzeu KGB (protože muzea nás moc nezajímají), což bylo fajn. Borec co tam dělá prohlídky v angličtině se upřímně smál když jsme mu řekli, že u nás máme komunisty v parlamentu a dokonce mají přímý vliv na vládu :) Byli jsme i v Siguldě, celkem pěkné městečko, prý tam žijí převážně Lotyši (takže žádná ruská bašta).

Jinak mi ale přišlo, že toho v Rize moc není.... samá muzea, pár kostelů a asi 3 památky. Centrální trh nás dost zklamal - čekali jsme, že tam budou i restaurace atd., ale kromě jedné s pelmeněma a asi 2 stánků typu fast food nic. Každopádně kdybychom chtěli čerstvou zeleninu nebo ovoce, tak to bylo super - dost nás překvapilo, kolik stánkařů tam prodává houby. I jak jsme jeli vlakem do Siguldy, tak v lesích okolo bylo houbařů jak naseto, prý je to podobně jako u nás takový národní sport.

Nicméně atmosféra Rigy moc příjemná, překvapilo nás, že všichni mluví skvěle anglicky, proto jsme i většinu času trávili v barech a kecali s místníma :) Trochu mě teda sralo, že všude chcou vidět covid certifikát, často i s občankou, ale tak co už no.

Doporučuju Beera bar na Gerdrudes iela, mají tam zajímavou nabídku lotyšských craft beers a se štamgastama se dobře povídá. Na snídani byly cajk Martina bejkerija (jsou asi 2 nebo 3 pobočky po Rize), výborný čerstvý pečivo, slané i sladké. Pokud toužíte po zajímavé atmosféře, tak Folkklub ala Pargrabs má zajímavou nabídku piv, celkem dobře tam i vaří, je tam živá hudba, ale prý tam chodí hlavně turisti.

No a pro mladší ročníky doporučuji Tallinas kvartala ezitis migla - topová party čtvrť, zasazená do takovýho industriálního vnitrobloku. Super party s fajnýma místnima micinama :D Přes den tam taky cosi je, nějaký pivo / káva, možná bistro, ale to jsme tam nebyli tak nedokážu říct.

Ubytovaní jsme byli ve Smart inn (přes Booking), bylo to ok.

Roman Trach

23. září odletáme do Rigy a tento cestopis je velmi užetičný a velmi včas. Děkuji moc !

Tak to jsem moc ráda! A děkuji za poděkování. :)

Bažiny jsou super, skanzen taky a v Jurmale opravdu mají pěknou pláž (začátkem srpna se dalo i koupat 😆). Mimochodem, u pláže je ještě jeden malý skanzen. https://goo.gl/maps/wcymLbXVWTVAK3av5 Do velkého skanzenu se dá jet i rychleji busem "Ekspress Ādaži", který má zastávku před autobusákem. https://goo.gl/maps/GdqaLmt3Yodw1ccE9

V Rize je asi 20 poboček restaurace Lido (viz https://www.lido.lv/en/restauran...nd-shops/), narozdíl třeba od Minsku, kde jsou jen dvě a v Tallinnu tři. Na Google Maps lze najít i Lido Centraltirgus, která ovšem neexistuje a Google to odmítá vzít na vědomí. Kousek od centra je takové malé Lido, které za moc nestojí, protože se do toho krátkého pultu skoro nic nevejde. 😂

Kdo má rád Art Nouveau, tomu se bude líbit muzeum https://goo.gl/maps/Dv7PM7A3Ceo7uwiT7 a vůbec celá přilehlá ulice.

Při obcházení muzejí jsme v některých narazili na covidová omezení počtu návštěvníků - kdo neměl rezervaci, tomu neprodali vstupenku.

Na centrálním trhu se dá nakoupit i v noci - ne v halách, ale mezi blízkými budovami. Asi 15 minut pěšky od něj je i blešák. https://goo.gl/maps/vhrTAurJMzH6r8NUA

Jízdenky na MHD by mělo jít koupit i v trafikách Narvessen, ale stalo se nám na jedné zastávce, že v trafice jízdenky neprodávali a odkázali nás na druhou stranu ulice, kde byl automat, kterého jsme si nevšimli. 😆

Na MHD se hodí i aplikace https://play.google.com/store/ap...ctransport a https://play.google.com/store/ap...l=cs&gl=US . Vlakovou appku jsem neznal, díky! 👍

Všiml si ještě někdo kromě mě, jak je v Rize krásně čisto? Žádné poházené smetí, vajgly, nic... a ještě jsme jednou poránu viděli nějakou paní chodit po mostě a zametat tu trošku listí, která tam byla.

Díky za doplnění. :)

Se mi nechtělo psát vlastní, no. 🙂

divan
  • Přidal se před rokem
  • (upraveno 2021-09-10T21:19:11+02:00)

Díky za zajímavý cestopis. Až/pokud poletím do Lotyšska, určitě se inspiruji.

Děkuji :)

Homemade campervanom do Slovinska
cizy 2021-09-24T12:14:28+02:00 0 komentářů
Slovinsko 2021

Testovacia jazda 26 ročnej dodávky prerobenej na campervan po horských priesmykoch a údoliach tejto malej alpskej krajiny. . Posledného pol roka som uväznený v našej krásnej a tradične dobre fungujúcej republike mal dosť času nato, aby som počas dlhých zimných večerov popremýšľal na čo rozflákam(e) namiesto výletov peniaze…

Černobylská zóna
Jaroslav Malec 2021-09-22T22:56:55+02:00 0 komentářů
Ukrajina 2021

Video průvodce zakázanou zónou, 35 let po havárii jaderné elektrárny Černobyl. . Tentokrát jsem připravil krátké video z turistické atrakce jménem Černobyl.

Po stopách Ötziho - muže z ledu.
Zbyněk Milfait 2021-09-20T13:05:42+02:00 4 komentáře

Městečko Glorenza , hrady Churburg a Juval. Údolím Val Senáles k místu, kde byl před 30 lety ( 19.9.1991) nalezen slavný Ötzi a krásné výhledy z hory Punta di Finale ( Fineilspitze). . Údolí Val Venosta (Vinschgau) začíná  na Passo di Résia (Reschenpass) a končí nad lázeňským městem Merano. Je to zemědělská oblast lemovaná hradbou hor, jež dosahují takřka 4000 m.n.m. Nejvyšší je…

EGYPT za KAČKU
CESTUJI za KAČKU 2021-09-19T19:03:36+02:00 23 komentářů
Egypt 2021

Nemusí to být jen exotika, adrenalin a stále víc neobvyklá destinace pro super otřelé cestovatele. Někdy je i fajn hodit se do pohody u vody a zajet si třeba na "českej Mácháč". A klidně s cestovkou!✌. Brána Afriky a země s tajuplnou historií, datující se k samém počátku lidské civilizace. Vyprahlá pustina s nekonečně rozpálenou Saharou, písečnými dunami, ale také neuvěřitelně životaplnou půdou v…