3. Šílený Balkán

Cestopis z výpravy „Šílený Balkán“ z roku 2019 napsal Ondřej Tollinger

Zážitky pro tebe sepsal Ondřej Tollinger

29. 10. 2019, poslední aktualizace 2019-12-13T13:33:30+01:00

Ondřej Tollinger a procestoval 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 6 cestopisů . Má své stránky https://www.youtube.com/channel/UCirCKFKn-HY8IKCF9ekXHcw.

Andrea_Pernik

Tiez sme boli minuly rok na Maglici, ale isli sme rovno z toho parkoviska Prijevor hore a vracali sme sa naspat cez Trnovacko. Prislo mi to tak lepsie. Je to o dost kratsie a nemusis ist tu istu cestu 2x. :)

Jaroslav Flídr

My sme na Trnovačko boli dve noci, je tam čo pochodiť aj iné, ako Maglič. A návštevy salašov s rakijou, kajmakom, syrom...ojojój.

Jaroslav Flídr

Najvyšší vrch Kosova je Maja e Njerit ( Rudoka e Mahde, alebo macedónsky Velika Rudoka ) 2 658 m n.m. Niektoré zdroje uvádzajú 2 660m a aj 2 661m. Nachádza sa v pohorí Šar planina, na hranici s Macedónskom.

Ondřej Tollinger

Záleží podle jakých zdrojů, oficiálně je nejvyšší hora Kosova Djeravica. I když možná to brzy změní. :) To je jako s nejvyšší horou Evropy, já jdu na Elbrus a hotovo. :D

Jaroslav Flídr

Stihli ste toho dosť na jednej ceste. Bol som na všetkých týchto kopcoch, len trošku iným štýlom. Djeravica ale nie je najvyšší kopec Kosova. A ten prechod cez hranice na Trnovačko jazero býval legálny.

Ondřej Tollinger

Ne? A jaký je nejvyšší vrchol Kosova? Podle oficiálních údajů by měl být. Přechod k Trnovačku je možný bez komplikací, ale oficiálně to legální není. Posílal jsem dotaz na ambasádu a jakékoli překročení hranic bez razítka je považované za neoprávněný vstup do země a nedoporučuje se. :)

Další cestopisy, které napsal Ondřej Tollinger

Výstup na nejvyšší horu Rakouska
Ondřej Tollinger 2020-09-17T15:31:50+02:00 9 komentářů
Rakousko 2020

Grossglockner je se svými 3 798 m nejvyšší horou Rakouska a zároveň nejvyšším bodem Vysokých Taur. Vždy, když se vracím z jedné cesty, zmítá mnou mírná deprese. Proto začínám plánovat další šílenost, abych depresi překonal. Podobné to bylo s myšlenkou na vylezení nejvyšší hory Rakouska, která se…

Island - pohádka nás nečekala
Ondřej Tollinger 2020-07-30T19:53:26+02:00 0 komentářů
Island 2020

Cesta kolem Islandu přes duhové hory a nejvyšší horu Hvannadalshnjúkur. Člověk může udělat špatné rozhodnutí, může udělat také dobré rozhodnutí, no a potom jsou tu ty, které prostě udělat musí. A o tom je celý tento příběh, ve kterém došlo k mnoha změnám, potížím,…

Borneem od západu do východu
Ondřej Tollinger 2020-04-13T21:58:56+02:00 17 komentářů
Asie 2020

Ostrov, který překvapí, uchvátí, pobaví, ale i rozbrečí. Náš plán procestovat Borneo, respektive alespoň jeho malajsijskou a brunejskou část od západu na východ se zrodil jak jinak než náhodou. A tentokrát jsem již nezapomněl naplánovat zastávku v…

Na Bali přes Berlín a neuvěřitelná východní Jáva
Ondřej Tollinger 2019-07-07T19:02:28+02:00 0 komentářů
Napříč světem 2019

Zabalit se na Bali není nic těžkého, jen pokud při tom nechcete urazit přes 800 km na skútrech a ještě odbočit na Jávu. Na Bali přes Berlín a neuvěřitelná východní JávaPokud má někdo zájem sledovat fotky podobné těm níže, stačí jít na http://www.instagram.com/tolli4sek/Video z cesty naleznete zde: https://youtu.be…