3. Francie
  4. Silvestr v Nantes

Silvestr v Nantes

Letos (vlastně i loni) jsme se vydali do krásného města poblíž Atlantiku, ležícího na řece Loiře a trávili tam Silvestr...
Cestopis z roku 2020 napsal Marek Sourak

Nantes - 6. nejlidnatější město ve Francii, bydlí zde přes 600 tisíc lidí. My jsme jsem přiletěli právě na Silvestra, tedy 31. prosince. A po příletu jsme se vydali hledat autobus. Prakticky máte dvě možnosti - buď to vypláznout 9€ za expresní autobus Aeronavette, nebo dát 1,70€ za hodinový lístek, a to na autobus 48 nebo 98. Ale pokud pojedete 98, tak pozor, zastávka není v areálu letiště, je třeba projít parkovištěm, zhruba 300 metrů od letištní budovy. Mapku sem ještě zakreslím, abyste trochu nebloudili jako my. My jsme jí právě jet museli, protože linka 48 jela až za tři hodiny poté, co jsme přistáli. Na 98 to byla půlhodinka, takže to jsme byli ochotni podstoupit. Z busu 98 pohodlně přestoupíte na tramvaj na stanici Pirmil, odkud to je do centra kousíček a taky na ní platí hodinový lístek.

My jsme měli hotel Appart'City Nantes Centre, právě v centru, a to 5 minut chůze od hlavní dominanty Nantes - Zámek vévodů bretaňských (Château des ducs de Bretagne). Právě tam jsme vyrazili, procházet po hradbách můžete zadarmo, a opravdu chvíli to zabere. Zámek je to opravdu velký a moc krásný.  Nantes je kouzelné v tom, že ty hlavní památky obejdete pěšky. Hned za zámkem je katedrála, u které byli vánoční trhy. Ty doplnilo kluziště a guma, po které hlavně děti sáňkovali. No, sníh tu napadne jen výjimečně. My jsme měli kolem 12 stupňů, ale aspoň se vyblbnou...

Jak parkovat zadarmo u letiště? No, přece na blátě...
Vánoční trhy s červenobílými stromky
Vánoční stromeček na trzích
Zimní radovánky v Nantes
Vánoční strom ve francouzských barvách přímo u katedrály
Zámek vévodů bretaňských

Ve městě bohužel nebyl večer žádný ohňostroj nebo videomapping, a tak jsme si dali hezkou procházku okolo Loiry a centra skoro až do 23 hodin. Večer jsme si dali nantské víno a belgické pivko Leffe. To francouzské mi nejede, možná tak Kronenbourg...

Druhý den, tedy na Nový rok, jsme vstali poměrně pozdě, v 11 hodin. A protože byla většina restaurací (logicky) zavřená, tak jsme šli do McDonaldu. Pěkně jsme si naběhli, na jídlo jsme naštěstí čekali jenom 20 minut. Fronta byla šílená, a také tam čekalo asi 20 kurýrů Deliveroo. Jídlo z rozvozu je tam hodně oblíbené, často uhýbáte motocyklu, který se prohání po bulvárech v srdci města. Rychle jsme se najedli, a když jsme viděli, že jeden Španěl se chystá na fight s manažerem mekáče, protože čekal přes hodinu na pár Big Maců, tak jsme radši šli pryč...

A to na ostrov Île de Nantes a další must see Machines de Île, kde je třeba obrovský stroj, který vypadá jako slon. Těžko se to popisuje, to prostě musíte vidět. My jsme tam byli 1. ledna, a tak bylo zavřeno. Ale slon byl přístupný i tak. Pak je tam spousta krásných budov, pokud zbožňujete architekturu, tak si v Nantes přijdete na své. Třeba takové Národopisné muzeum v neoklasicistním stylu Vám třeba padne do oka...

Národopisné muzeum
“Pršavé” Nantes

Nantes je také mnohem zelenější než Praha, tolik zeleně v centru města, se nevidí. Za zmínku stojí Jardin des Plantes, kousek od  Gare de Nantes (vlakového nádraží). Těžko uvěřit, že právě zde se nachází třeba vodopád a spousta pro nás Středoevropany atypických stromů či keřů. Nejsem botanik, ale i tak to nás strašně zaujalo a určitě se sem ještě vrátíme...

Jardin des Plantes
Rovněž
Taky Jardin
A zpátky z “pršavého” Nantes do mrazivých Čech

Náklady

Letenky: Lyon - Nantes 20€, Nantes - Praha 9€ za osobu

Hotel: Appart'City Nantes Centre (2 noci za 123 €)

Jídlo + MHD + nákupy v Carrefouru: 60€

Celkem: 120,5 € za osobu (3 133 Kč)

Zážitky pro tebe sepsal Marek Sourak

14. 01. 2020, poslední aktualizace 2020-01-13T23:12:53+01:00

Marek Sourak žije v České republice a procestoval 26 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 2 cestopisy .