2. Asie

Cestopis z roku 2019 napsal David

Zážitky pro tebe sepsal David

03. 06. 2019, poslední aktualizace 2019-06-04T16:25:08+02:00

David žije v České republice a procestoval 27 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsal pro tebe 2 cestopisy .

Bylo by prosím možné uvést jméno/odkaz na ten kemp poblíž Wadi Ghul?

• Právě online
  • (upraveno 2019-11-11T14:40:20+01:00)

Nespal jsem tam, ale je to asi tento resort: http://jebelshamsresort.com/accomodation/

Cena odpovídá pro 4 lidi (arabský stan s 2 přistýlkami). Jinak jsou poblíž ještě další dva resorty.

David

Ahoj, v horách jsme spali zde: https://1url.cz/6M8Ep

Leonard
  • (upraveno 2019-11-10T23:49:25+01:00)

Díky Davidovi za tenhle cestopis a Liborovi za cenné rady. Nejen pod timhle cestopisem :) Budu mít v Ománu 3 noci a 4 celé dny, na základě právě přečteného vidím, že budu schopný zažít více, než jsem si původně myslel!

• Právě online

Pěkně sepsané a super itinerář na krátký výlet. Za 3-denní stopover jste stihli 5 nejzajímavějších míst severu Ománu a něco z Maskatu a Nizwy. I když je mnoho levnějších zemí, Omán není drahý, pokud se vybírá levné ubytování a spí v autě nebo ve vlastním stanu tam, kde není levnější ubytování. Napíšu ještě pár poznámek k textu (v uvozovkách je citace z cestopisu).

"Nenapadá mě jediné místo na světě, kde by dneska někdo stavil takto monumentální stavbu tohoto typu.“ V Abu Dhabi je ještě hezčí, novější a pro 2-krát víc lidí. Můžeš si to přidat k další cestě do Ománu (třeba jako stopover v Dubaji a pak busem). Fotky mám tady: https://www.zonerama.com/liborst...um/5062258

"V Nizwě samozřejmě míříme hned ke známé pevnosti. Za vstup chtějí 5 OMR i přesto, že v průvodci píšou 0,5 OMR, asi chyba v čárce... Je tedy otázka, jestli chyba u pevnosti v Nizwě byla v průvodci anebo v pokladně.“ Chyba byla v zastaralém průvodci. Pevnost pronajali soukromé firmě, která zvedla ceny z těch symbolických 30 Kč, které jsou vybírány na ostatních pevnostech stále.

"Zpětně si říkám, že by cestu do hor zvládlo asi i obyčejné auto s předním náhonem, jen pomaleji a za sucha.“ Potvrzuju.

„rychlost na cedulích u silnice překračujeme už o dost a další pokutu ze zahraničních výletů nepotřebuji.“ Na dálnicích jsou pravidelně automatické radary (nevím, jestli všechny funkční) a mají toleranci 15%. Mimo dálnice a obce je radar velmi nepravděpodobný, ani se policajti nemají kam schovat. V jižní půlce Ománu jsem jezdil běžně na rovných úsecích mimo obce 160 km/h. Hrozí snad jen střet s velbloudem za horizontem, ale horizontů moc není a velbloudi jsou jen občas. Jiné auto jelo někdy jen jedno za půl hodiny.

„Velká část cesty až k městečku Sur vede po dálnici, přestože v mapě dálnice značená není.“ Loni v dubnu byla tato dálnice rozestavěná v celé délce s pár úseky z části hotovými a v mapě to tedy ještě nezaktualizovali. (Rozestavěný byl i dlouhý úsek jižně od Nizwy.)

Na další cestu do Ománu doporučuju vyrazit i do jižní půlky. Fotky z mé cesty z přelomu března a dubna 2018 jsou tady: https://www.zonerama.com/liborst...um/5062300

Gruzie
Karolina 2020-04-01T13:05:42+02:00 0 komentářů
Gruzie 2018

GRUZIE14. 9. 2018Konečně nadešel den naší dovolené, již od rána mám cestovní horečku, ostatně jako vždy - dobaluji, asi 40x kontroluji pasy a letenky. Jako odvoz máme objednanou mámu a na letišti…

TAIWAN LETEM SVĚTEM
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T02:30:30+02:00 0 komentářů
Tchaj-wan 2020

Pár střípků z Taipei, Tainanu a Alischanu s přidanou hodnotou Covid 19 v lednu 2020...... Přistál jsem na Taiwanu. Mám dojem že ale spíš na Marsu. Ten baggage claim - to jsem ještě neviděl. Odlety ve stylu Starwars. A letiště vůbec. Chceš kafe? Vyber si z 50 druhů. Atd. Skočím do metra,…

MIKRO MIKRONESIE
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T00:50:18+02:00 0 komentářů
Oceánie 2020

Tohle není regulérní cestopis. Jsou to popisy momentálně vzniklých situací, které komentuju jak mi zobák narost. Zpravidla se jedná o průsery - jinak by mi třeba leckdo i záviděl, a to by nebylo fér.. Šel jsem spát normálně v 1, ale vstával nenormálně ve 4. Na letišti v Praze všechno jako na drátku, nikde žádná fronta. To mi mělo bejt už podezřelý. Není přece kouře bez ohně. Jasně - do Amstru je…

Zimní Saharou s Tuarégy
Avatar uživatele Matouš Saidl
Matouš Saidl 2020-03-29T20:54:52+02:00 9 komentářů
Alžírsko 2020

Týdenní putování pohořím Tassili n´Ajjer s místními Tuarégy, objevování skalních maleb a trošku opletaček s policií. Když jsem před cestou do Alžírska procházel cestopisy tady na cestujlevně, tak jsem s hrůzou zjistil, že o Alžírsku není jediný. Tak jsem si řekl, že vlastně proč ne, a hned po návratu z cesty do…