2. Afrika
  3. Tanzanie
  4. Tanzanie a Zanzibar 2018

Tanzanie a Zanzibar 2018

Africké safari a ostrov koření v jednom
Cestopis z roku 2018 napsal Tomáš Cibulka

Zážitky pro tebe sepsal Tomáš Cibulka

06. 01. 2019, poslední aktualizace 2019-10-01T18:17:50+02:00

Tomáš Cibulka žije v České republice a procestoval 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 14 cestopisů . Má své stránky https://www.cibulka-na-cestach.cz/.

Jakub Vonšovský

Skvělý cestopis. Porovnávám s vlastními zážitky z Tanzánie a úplně to sedí. Na pláži v Paje naštěstí bylo poznat, že místní mají vymezenou jasnou hranici a do areálu hostelu nikdy nevkročí, jen se drží třeba 10 centimetrů od něj a pokřikují na Vás svoje nabídky. Oproti třeba Barceloně příjemné vylepšení, kde Vám tu cervezu strkají až pod nos.

Tomáši, super cestopis, dobře napsaný, díky za něj :)

před 2 lety
  • (upraveno 2019-01-10T16:13:39+01:00)

Zdravím. Chtěli jsme jet tentokrát právě do Tanzanie a případně to spojit se Zanzibarem. Zanzibar jsme zavrhli už dříve (byli jsme v Mozambiku a tam je to opravdu na pohodu). A po přečtení si už rozhodně nejsem jistý, zda jet do Tanzánie (byli jsme několikrát v JARu (běžné auto nebo 4x4 a ubytování v hotelech a samozřejmě Swazijsko a Lesoto jsme nevynechali) a rovněž v Botwaně a Namibie (HiLux se stanem na střeše) a tam je opravdu jiná Afrika, než to, co popisuješ). Takže asi podobný názor jako Libor_s :-) Každopádně děkuji a myslím, že mi to hodně pomohlo v rozhodování.

Tomáš Cibulka

Nechci tady nějak zavrhovat Tanzanii nebo Zanzibar, v rámci Afriky nemohu porovnávat:( Ale prostě v porovnání s Asií tam ta volnost nebyla, z kempu mě nechtěli pustit ani na kešku pár set metrů vedle. Jako taky bych raději asi půjčil auto a pohyboval se po vlastní ose...

padrino11

Zajímavé, většina lidí má safari spojené s Keňou, nebo Tanzanií, mně pro účely safari přijde mnohem vhodnější JAR (Kruger), nebo Botswana (delta Okavango) - nepotřebuješ žádné vízum, nepotřebuješ platit agentury, ani místní helomyfriendy, stačí si půjčit na letišti běžné auto (cca 500 czk/den) a s ním navštívit parky které chceš (max. 500 czk/os/den). Díky autu máš absolutní volnost a možnost navštívit i ostatní vzdálenější atrakce.

Tomáš Cibulka

Tak JAR i Botswanu zmiňuji už v prvním odstavci, jako další možnosti. Myslím, že pro spoustu lidí je Afrika velká neznámá, a tak raději volí na nějaké první seznámení Tanzanii nebo Keňu. Každopádně díky za tip, ta větší svoboda mi v Tanzánie hodně chyběla...

před 3 lety

Padrino, opravdu v deltě Okavanga stačí obyčejné auto, abys viděl zvířata? To spíš je třeba koupit pak výlety s místním řidičem v teréňáku, ne? I tak je to ale dobrá varianta, která má i výhody oproti pouze individuální cestě po Krugeru. Podobně je to třeba v NP Hlane ve Svazijsku, kde se navíc nosorožci dají vidět při úsvitu z pár desítek metrů přímo z kempu za plotem z řídce rozmístěných planěk a pár drátů a antilopy se procházejí kempem (na rozdíl od kempů v Krugeru, které jsou důkladně oplocené a pro mnohé obsahují až příliš civilizace).

Jinak cestopis je pěkně napsaný a praktický a potvrzuje mi předchozí názor, že do Tanzánie nepojedu minimálně do té doby, než budu mít tolik peněz, abych se nemusel moc ohlížet na náklady a tvrdě vymáhaná dýška (toto ale třeba v JAR a Svazijsku neplatí, jak Tomáši zobecňuješ na celou Afriku a ani důrazní a otravní prodejci tam nejsou). I když mluvil jsem i s cestovateli, kteří v Tanzánii za cestování moc neutratili, ale tito nejeli na safari a na Zanzibar, spíš někam do méně turistických míst.

Tomáš Cibulka

Libor_S: Zobecňuji na celou Afriku na základě dvou zemí, což není asi reprezentativní vzorek. Hlavně to byla turistická místa, takže tam se to dá čekat.

před 3 lety

Tam máš na webu každého parku uvedeno jestli potřebuješ 4x4 nebo ne. Když si vystačíš s těmi kam se dostaneš s běžným autem a vynecháš předražené soukromé parky tak se to zvládnout relativně lowcost.

Kdo to chce více dobrodružně může si půjčit toho Hiluxe se stanem na střeše jak tady někdo psal.

chandler82

Ale ale, Naděždo, poslední dobou tvé příspěvky nějak ztrácejí šťávu... Ty jsi nám nějak vyměkla :-)

Další cestopisy, které napsal Tomáš Cibulka

📷 Krásné fotky
Do New Yorku za (zrušeným) hokejem aneb cestování s koronavirem v patách
Tomáš Cibulka 2020-03-25T18:53:26+01:00 8 komentářů
Spojené státy americké 2020

Ačkoliv už jsem v USA jednou byl a projeli jsme kus země, bohužel jsme tehdy vynechali návštěvu zápasu NHL, i když tehdy Sharks poměrně úspěšně válčili v bojích o Stanley Cup. Ano, lístky byly dražší…

Thajsko 2019
Tomáš Cibulka 2020-02-09T12:46:53+01:00 0 komentářů

Pokračování našeho výletu do jihovýchodní Asie z konce roku 2019. Po týdnu v Myanmaru (cestopis zde: https://www.cestujlevne.com/cest...-2019-1279) nás čekal přesun do Thajska, kde jsme strávili následující dva týdny. Protože jsme zvolili poměrně klasickou (a…

Myanmar 2019
Tomáš Cibulka 2019-12-30T13:46:03+01:00 10 komentářů

Týden v zemi tisíce pagod.. Podobně jako už někdy v minulosti jsem spojil Kambodžu a Vietnam, návštěva Myanmaru byla v našem případě součástí tři týdny dlouhého výletu, v rámci kterého jsme pak pokračovali do Thajska. Tento…

Severní Makedonie 2019
Tomáš Cibulka 2019-10-28T18:34:31+01:00 4 komentáře

aneb prodloužení babího léta na Balkáně. Díky levných letenkám z Bratislavy do Skopje se stala Severní Makedonie oblíbenou destinací. Samotná Makedonie (omlouvám se Řekům, ale dále už budu psát jen Makedonie) je navíc i pro nás stále levnou…