3. Island

Cestopis z roku 2018 napsal Martin

Zážitky pro tebe sepsal Martin

14. 01. 2019, poslední aktualizace 2019-01-16T13:15:12+01:00

Martin žije v České republice a procestoval 17 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 1 cestopis .

Dobrý den, mám v plánu absolvovat tento trek v červnu 2019. Avšak z opačného směru od vodopádu Skógar (delší varianta) Máte nějaké tipy, jak se tam dopravit popř. co si na trek sbalit?

Dobrý den,

pro dopravu na trek (a zpět) Vám doporučuji společnost REYKJAVÍK EXCURSION - https://www.re.is/iceland-on-your-own/ , která projíždí několika stanicemi v Reykjavíku.

Před trekem Vám doporučuji se zastavit nebo ubytovat v Reykjavik City HI Hostel (i zde staví BUS), jehož součástí je i stanový kemp, kde si lze zadarmo vzít plynové kartuše do vařiče, které odložili jako již nepotřebné ostatní návštěvníci kempu. Na trek jinak doporučuju vhodné boty pro brodění řeky (mně se osvědčily CROCSY), trekové hůlky a "táhnout" sebou jen to nejnutnější. Zpětně bych váhu našich zavazadel ještě zredukoval, a to hlavně hmotnost v jídle.

Snad sem Vám pomohl :)

MK

Pěkně napsané. Na další treky ve více lidech doporučuju rozložit rovnoměrněji hmotnost batohů tj. do menších dát těžké věci s malým objemem a do větších naopak. A průměr 32,5 kg na dvojici na 3-denní trek je zbytečně moc. Snad by se dalo nechat část věcí na recepci v kempu či ubytování v Reykjavíku.

Ahoj Libore, díky za zprávu.

Pokusím se ti naši situaci popsat. Hmotnost jsme měli rozloženou takto podle fyzických možností jednotlivých účastníků, kdy hlavně jeden z nich měl určité dlouhodobé problémy se zády. Proto jsme byli nuceni kilogramy rozdělit následovně. Dalším důvodem takovéto váhy bylo to, že na Islandu jsme trávili ještě následujících 10 dní. Rozhodně máš ale pravdu, že úschova části výbavy v např. recepci by byla dobrým řešením - avšak nás tato možnost nenapadla..

Díky této zkušenosti už pro příští trek váhu určitě zredukujeme.. :D

je to Thorsmork, ne Porsmork .-)

Pormorsk neboli Thorsmork (viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/%C...sm%C3%B6rk)

Hezký den :)

Proky
  • (upraveno 2019-01-16T11:57:59+01:00)

Není to P. Je to Þórsmörk. Vždyť je to pod tím odkazem, který sem dáváš. S písmenem P to kromě podoby nemá vůbec nic společného. A jelikož se to alternativně píše jako Th-, jako například Thingvellir (https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9Eingvellir), má tyrol_gangster pravdu.

Hezký den :)

• (upraveno 2019-01-16T12:15:45+01:00)

Díky za vysvětlení :), chybama se holt člověk učí.. :)

Z Limy na sever a pak zase na jih
David 2020-04-08T15:18:26+02:00 0 komentářů
Peru 2020

16 dní roadtripem po Peru a výměna tradičního Machu Picchu za spoustu výhledů na vrcholky And.. Spousta lidí má Peru na jedné z předních příček v seznamu míst, kam se chce podívat. My to tak úplně neměli. Respektive spíše jsme neměli a zatím ani nemáme žádný seznam. Prostě, když se zrovna…

Brest
Jakub Vonšovský 2020-04-08T11:30:59+02:00 3 komentáře
Bělorusko 2018

Cesta na neprostupný východ. Tam daleko na východě, za devatero řekami, horami a jedním pralesem, kde stále vanou sovětské větry, žila byla stěží prostupná země v čele se samozvaným panem diktátorem. Ale jednoho dne se tento…

Madeira a Porto Santo - dva naprosto odlišné ostrovy.
Kuba Humlíček 2020-04-05T12:59:59+02:00 5 komentářů

Madeira za 14 dní s vlastním autem a jednodenní úprk za bílou pláží na Porto Santo.. Madeira je živý, zelený ostrov v Atlantiku, spadající pod Portugalsko. Je to ideální místo pro aktivní nebo poznávací dovolenou, na druhou stranu pro čistě válecí typy to asi není úplně ono. Voda…

Azurová cesta
Jakub Vonšovský 2020-04-05T12:58:59+02:00 4 komentáře
Evropa 2018

O jednom mikrostátu, který je na Azurovém pobřeží a druhém, který není.. Mikrotrhliny v plánuKdyž má člověk v plánu navštívit aspoň jednou všechny státy Evropy, stojí ho to hodně času a peněz (což je na cestovatelském serveru asi jako říkat, že hovno smrdí). Navíc se musí…