3. Island

Cestopis z roku 2018 napsal Martin

Zážitky pro tebe sepsal Martin

14. 01. 2019, poslední aktualizace 2019-01-16T13:15:12+01:00

Martin žije v České republice a procestoval 17 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 3 roky, napsal pro tebe 1 cestopis .

Dobrý den, mám v plánu absolvovat tento trek v červnu 2019. Avšak z opačného směru od vodopádu Skógar (delší varianta) Máte nějaké tipy, jak se tam dopravit popř. co si na trek sbalit?

Dobrý den,

pro dopravu na trek (a zpět) Vám doporučuji společnost REYKJAVÍK EXCURSION - https://www.re.is/iceland-on-your-own/ , která projíždí několika stanicemi v Reykjavíku.

Před trekem Vám doporučuji se zastavit nebo ubytovat v Reykjavik City HI Hostel (i zde staví BUS), jehož součástí je i stanový kemp, kde si lze zadarmo vzít plynové kartuše do vařiče, které odložili jako již nepotřebné ostatní návštěvníci kempu. Na trek jinak doporučuju vhodné boty pro brodění řeky (mně se osvědčily CROCSY), trekové hůlky a "táhnout" sebou jen to nejnutnější. Zpětně bych váhu našich zavazadel ještě zredukoval, a to hlavně hmotnost v jídle.

Snad sem Vám pomohl :)

MK

Pěkně napsané. Na další treky ve více lidech doporučuju rozložit rovnoměrněji hmotnost batohů tj. do menších dát těžké věci s malým objemem a do větších naopak. A průměr 32,5 kg na dvojici na 3-denní trek je zbytečně moc. Snad by se dalo nechat část věcí na recepci v kempu či ubytování v Reykjavíku.

Ahoj Libore, díky za zprávu.

Pokusím se ti naši situaci popsat. Hmotnost jsme měli rozloženou takto podle fyzických možností jednotlivých účastníků, kdy hlavně jeden z nich měl určité dlouhodobé problémy se zády. Proto jsme byli nuceni kilogramy rozdělit následovně. Dalším důvodem takovéto váhy bylo to, že na Islandu jsme trávili ještě následujících 10 dní. Rozhodně máš ale pravdu, že úschova části výbavy v např. recepci by byla dobrým řešením - avšak nás tato možnost nenapadla..

Díky této zkušenosti už pro příští trek váhu určitě zredukujeme.. :D

je to Thorsmork, ne Porsmork .-)

Pormorsk neboli Thorsmork (viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/%C...sm%C3%B6rk)

Hezký den :)

Proky
  • (upraveno 2019-01-16T11:57:59+01:00)

Není to P. Je to Þórsmörk. Vždyť je to pod tím odkazem, který sem dáváš. S písmenem P to kromě podoby nemá vůbec nic společného. A jelikož se to alternativně píše jako Th-, jako například Thingvellir (https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9Eingvellir), má tyrol_gangster pravdu.

Hezký den :)

• (upraveno 2019-01-16T12:15:45+01:00)

Díky za vysvětlení :), chybama se holt člověk učí.. :)

Nový Zéland. Konečně!
Terez N 2020-09-19T23:20:28+02:00 0 komentářů
Nový Zéland 2019

Cesta na Nový Zéland je dlouhá. Asi jako název jednoho místního kopce - Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu. Ale stojí za to!. O cestě na Nový Zéland jsem snila dlouho. Začalo to ještě před šílenstvím okolo Pána prstenů. Tehdy jsem v nějaké knížce narazila na zmínku o nejdelším zeměpisném názvu na světě (v popisku cestopisu)…

cyklotoulky po jižní Moravě
out of queue 2020-09-17T20:15:36+02:00 0 komentářů
Česká republika 2020

Letošní rok cyklistice přeje a pokud jste ještě neosedlali svůj bike, tak třeba Vás naláká pár jihomoravských tipů, kde se můžete po cestě zastavit a na chvíli si oddechnout.. Občerstvení U Knedlíka BlučinaPokud pojedete po námi oblíbené cyklostezce z Brna na Nové Mlýny, tak doporučujeme udělat si zastávku před Židlochovicemi, konkrétně na okraji Blučiny, kde stojí tato…

SICÍLIE za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-09-17T19:49:23+02:00 22 komentářů
Itálie 2020

Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie, taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány olivových hájů, tyrkysově modré moře, horské vesnice a starobylá města, antické památky a skvělá kuchyně.... Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie. Ostrov plný kontrastů - od italské vesnice přes Orient a arabský svět, až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány…

Výstup na nejvyšší horu Rakouska
Ondřej Tollinger 2020-09-17T15:31:50+02:00 7 komentářů
Rakousko 2020

Grossglockner je se svými 3 798 m nejvyšší horou Rakouska a zároveň nejvyšším bodem Vysokých Taur. Vždy, když se vracím z jedné cesty, zmítá mnou mírná deprese. Proto začínám plánovat další šílenost, abych depresi překonal. Podobné to bylo s myšlenkou na vylezení nejvyšší hory Rakouska, která se…