3. Ukrajina
  4. UKRAJINA - KYJEV a ČERNOBYL - za KAČKU

UKRAJINA - KYJEV a ČERNOBYL - za KAČKU

Ukrajina. O téhle zemi si můžete myslet cokoli, můžete o ní taky hodně přečíst a nastudovat, ale nic není víc, než vidět ji na vlastní oči. Zažít vůni všudypřítomných pivoněk a vrátit se v čase..
Cestopis z roku 2019 napsala Kateřina Ostrá

Zážitky pro tebe sepsala Kateřina Ostrá

06. 06. 2019, poslední aktualizace 2020-02-05T14:44:58+01:00

Kateřina Ostrá a procestovala 36 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 47 cestopisů . Má své stránky https://www.cestujizakacku.cz/.

Kacko, suprovej cestopis, jako vsechny vase. Vzdy, kdyz me napadne nekam jet, nebo se o nejaken miste jen neco dozvedet, vzdy koukam, ze nekde neni cestopis "za Kacku".

Vy tem cestopisum davate uplne jinej rozmer. Je to cestopis s pruvodcovskyma radama navic. Krasne zpracovany, s vlastnim nazorem a miluju ty vase zamysleni!

Pokud tu nekdo zminuje nejaky pravopis... pri cteni jsem vzdycky tak pohlcena, ze si neceho ani nevsimnu a nad zbytkem mavnu rukou, protoze si predstavim, kolik je za tim prace a nikdo prece nejsme neomylny. Sama vim, kolik zabere casu jen psat na cestach deniky, o to vic, ze vy to pak krasne zpracujete, se vsemi praktickymi radami, s vybranim a vlozenim fotek a tak dal.

Proste a jednoduse, skvela prace!

Kateřina Ostrá

Teda Aničko, to je asi nejhezčí komentář – zpětná vazba, jakou jsem kdy slyšela. Moc děkuji. Občas se mi stane, že mám chuť s tím sepisováním cest skončit. Říkám si, proč svůj čas a energii neinvestuji raději do dalších cest… Bez zbytečných hnidopišských a rejpalských útoků a vůbec soudů mé osoby...

Už teď ale vím, že až na mě příště padne tento pocit a nenálada, přečtu si váš komentář coby hnací stroj své vjemy a pracně sesbírané informace z cesty sepsat na papír.

Vlastně mě teď napadá, že po přečtení vašeho komentáře mi až přišlo líto, že jsem si vzala v měsíci říjnu cestovatelské prázdniny… O to víc se těším, až vám sen v listopadu naházím hned další tři! Třeba bude nějaký z nich inspirací. Je hezký vědět, že někdo takhle cestuje se mnou…

• Právě online

Kateřino, předpokládám, že máte na mysli mé komentáře.

Ještě jednou se omlouvám, neberte je vážně, byla by škoda pokud byste skončila.

Vaše cestopisy jsou dokonalé, je vidět, že jim věnujete hodně času a energie a já se opravdu velmi stydím, že jsem si z toho dělal legraci. Já sám jsem se nikdy nedokopal k tomu, že bych něco takového sepsal.

Jeeee! Tak to jsem rada, ze jsem vam udelala az takovou radost:) Nevzdaveje to, byla by to obrovska skoda.

Uz se tedy tesim na dalsi a preju spoustu dalsich krasnych cest😉

Kateřina Ostrá

...však už balím batoh ;)

• Právě online

Já se ještě stále stydím...

Ale houby :D :D

Jsem splachovací typ. Navíc - čtyři křížky na hrbu = Alzheimer na vzestupu ;)

Apropo, co říká jedno z Vašich JÁ na Oděsu? Chystám se, tak bych nějaký čtivý a vtipný (samozřejmě gramaticky vytůněný) cestopis uvítala :)

• Právě online

Letím v pátek (Oděsa - Tiraspol - Kišiněv). Zkusím to tedy nějak zajímavě sepsat - bude to premiéra.

Kateřina Ostrá

Uzijte si to - kterýkoliv z vás - a na cestopis se vážně těším.

A v mém adresáři (i přes ty občas s.ačky tady a absenci skleničky vína před polednem) jste ✌️😉

• Právě online

Děkuji za důvěru, s Vámi bych nejraději do ráje, tedy do nějakého tropického ráje. A tam se dá pít i rum a z kokosového ořechu.

Kateřina Ostrá

Začínám být z toho milého přístupu lehce nervózní.. ;)

...a také plná očekávání, kdy se to zlomí :D

• Právě online

To já jsem vcelku milý. Rudá Marta byla hrozná mrcha a Naděžda byla baba na zabití, zejména když jí došla vodka. Každá hra jednou končí.

Kateřina Ostrá

Koukám, že máme obdobné myšlenkové procesy... Kdo by to řekl..?! 🙃

Mrcha i Baba na zabití mi chvilku dávaly zabrat 🍸🍸🤪

• Právě online

Nebylo to myšleno osobně. Vy jste si s tím vcelku poradila. Zejména Naděžda srazila sebevědomí několika chlapcům co tady hledali spolucestovatelku...

Kateřina Ostrá

Chvilku mi trvalo pochopit místní "mapu" se všemi postavami (hlavně roztrojené osoby daly zabrat :D ) a taky jsem dost alergická na větu "nebuď tak citlivá" a slovo "celebrita" :D :D , což jsem zde četla čím dál častěji :D

Nicméně moje odolnost se za těch pár měsíců celkem vypracovala a od té chvíle, kdy jsem nerozvíjela Marty ani Naděždiny (+ ještě pár dalších "celebrit") komentáře, bylo zde až zvláštní přátelské prostředí :)

Jenže zatímco tady v komentech zavládl konečně klid (a zmíněné prapodivně přátelské prostředí :) ), taky jsem díky tomuto webu našla reálné kamarády - ještě větší magory než jsem já - v reálném světě (Jox a Evča ♥) , mě paradoxně něco došlo. A to to, že ty mé mnohdy přehnaně sentimentální, cestovatelsky ovšem velice laické a slabé elaboráty (za to s hromadou osobních nálad a názorů, které vlastně nejsou objektivní a pro nikoho přínosné, taky s kopou hrubek a technických, geografických a jiných nepřesností) přečte docela hodně lidí.. Napadlo mě to v souvislosti s příspěvkem Cestujlevně na Facebooku, kde bylo napsáno, že je na světě 400 cestopisů (jupí!), které mají 570 tis. přečtení. Chvíli si říkám wau, je boží, kolik lidí touto komunitou žije! A pak mě napadlo spočítat přečtení těch svých 22 "deníčků". Jen tak, ani nevím proč. 95 tisíc... Jako Něco Něco...ALE..

Nebyla to nakonec ani Marta a ani Naděžda, kdo mi z ničeho nic rozklepal ruku. Je to najednou pocit ...zodpovědnosti? Otevřu web a chci napsat pár řádků ke koupi letenky na Island, ale nejde mi to... Najednou se na to svoje psaní dívám úplně jinak. Ztratila se lehkost a na zádech mi klečí zodpovědnost a trapnost všeho, co se mi pod prsty mění ve slova. Neumím to popsat. Najednou přemýšlím, zda je vhodné psát o tom, že bez tří skleniček vína bych si asi normálně letenku někam, kde je ještě větší kosa než u nás, navíc sluneční svit pouhé 4 hodiny a dráž jak v Chorvatsku, asi nekoupila....Ale zas za tisícovku s výzvou Island za KAČKU?! Jenže...co když to čtou děti? ...letí mi v hlavě. Dřív by mi to bylo ukradený. Píšu si svoje, koho to zajímá - kdo v tom najde inspiraci nebo pomoc - pro toho to je a ostatní ať překliknou jinam. Teď je to jiný a nevím, zda těch (aktuálně) 11 letenek ještě vůbec zvládnu proměnit v jedenáct "za Kačku" cestopisů. Normální blok... Neumím psát a přemýšlet nad..obsahem :D

Ale zase jak jsi správně řekl - všechno jednou končí. A taky platí, že když něco skončí - něco jiného začne. Třeba začnu cestovat za "ranec"a budu pít na cestách jen vodu s citrónem :D :D

mirjur

Pokrok nezastavíš... ale zase na druhou stranu - doteď to fungovalo moc dobře, tak proč to měnit? Kašli na pocity a jeď dál. :-)

• Právě online

Jasně že cestopisy čtou děti... většinou ovšem poněkud přerostlé. 🤣 Pokud jde o psaní, dovolil bych si skromně poradit: napiš bez zbytečné cenzury, co tě napadne, upravovat to můžeš potom. 😉

To jsou rady! 😂😂😂

...kašli na pocity...upravovat můžeš potom 👌👌😂

Ještě že ta voda s citronem prošla 🍸🙏

• (upraveno 2019-10-24T21:37:54+02:00)

Já myslím, že podobné filosofické a existencionální záležitosti je lepší diskutovat po několika sklenicích vína.

Jdu na to!🙏🤪😂

• (upraveno 2019-06-17T16:41:46+02:00)

Hezky se to čte, je z toho ne poznat, ale přímo cítit radost z cestování (a z jídla) a že nejsi povrchní turistka a přemýšlíš o tom, co vidíš, což se tu o každém cestopisu říct nedá. 👍

Jen na pravopis by to chtělo dávat o trošku větší pozor, i když mám dojem, že od mého prvního čtení z textu nějaké chyby zmizely. 😁 Jinak dávat do textu částky v Kč, obzvlášť v takto nevýhodném kurzu, mi připadne zbytečné až zavádějící. Ať si to každý přepočítá sám, tedy pokud tu není nějaká funkce automatického přepočtu. Myslím, že jsem ji někde viděl...

Ještě bych si dovolil mírně nesouhlasit s neškodností věšení zámků na most. Přece jen nejsou z papíru, ale železa a když je jich moc, musí se kvůli zatížení mostu sundat. Myslím, že jsem někde dokonce takové střihače viděl v akci, ale kde, to už si nevzpomenu.

Sochy Lenina zmizely (i když zrovna jeden kyjevský byl předělán na Darth Vadera 😂), ale hloupé je, že se naopak jiné objevily. Třeba Bandera není na pohled nic moc....

Paneláky mě taky fascinují, jen by mě zajímalo, proč bylo u nás, narozdíl od býv. Sovětského svazu, tak málo typů.

Náhradní boty bych až tak neodsuzoval, i kdyby u vstupu do zóny nikdo nic nekontroloval. Přece jen jsou, narozdíl od ostatních částí oděvu, ve styku se zemí.

• (upraveno 2019-06-18T21:22:09+02:00)

Přesně to stejné jsme si v Kyjevě říkaly také!! Kolik druhů paneláků tam je a jak úžasné to jsou stavby!!! Jinak ano - cestování je něco, co mě těší a živí moji duši. Vše, co píšu do cestopisů, jsou jen moje subjektivní názory (rozhodně netvrdím, že správné) a každej ať si vezme tolik párů bot, kolik unese :)

Jo a věta "...od mého prvního čtení z textu nějaké chyby zmizely...." mě teda těší moc. Ani se mi nechce věřit, že ty kilometry textu někdo dočítá do konce, natož že to někdo čte opakovaně :)

• Právě online

Co jsem měl dělat, když jsem chtěl text okomentovst a celý se zapamatovat nedá. 🤣

A teď musím opravit sám sebe, Darth Vader není v Kyjevě, ale v Oděse. 😁

• Právě online

Ještě bych měl jeden dotaz - zaujaly mě ty navigační problémy. Proč si nestáhneš do mobilu offline mapu? 😊

Kateřina Ostrá

Tu si stahuju před každou cestou, ale není pro pěší navigaci, jen pro auto 😉 Navíc - my ženy jsme geneticky naprogramované na režim “ztrácet se” ✌️😂

• Právě online

Nevím, kterou používáš, ale je spousta jiných aplikací, které pěškobus podporují, např. MAPS.ME. Nedal bych bez ní ani ránu, i když mi některými vlastnostmi pije krev.

Genderové stereotypy tohoto typu považuju podle zkušeností z praxe min. z půlky za výmluvu. 😂 Jinak proti občasnému ztracení se nelze nic namítat, za podmínky, že se pak člověk zase sám najde. Dají se tak najít různá zajímavá místa, která by člověk buď nenašel nebo ani nehledal...

Lépe bych to neřekla! Ztrácím se ráda 😉

Maps.me neznám, tak stáhnu a uvidím, kolik mi vypijí krve 😂 Díky za radu, ja jela jen na google mapách..

Pěkný, fakt pěkný... Teda až na tu "bytku průvodců", to fakt bije :-)

🙈🙈🙈😂

Jarda

Na tvůj cestopis jsem se těšil, i když jsem věděl, že bude lepší, jak ten můj :D a že mě naštve, jak si to zvládla určitě levněji :D Ale super čtení, co plánuješ dál?

:D :D :D

Tak lepší určitě ne a cenu bych nesrovnávala - já jen den, ty dva... Tvůj cestopis mi byl obrovskou inspirací ,a o tom by to tady mělo být předevím. Jsem strašně ráda, že je dost těch, kteří cestují a kteří se o své dojmy dělí a inspirují ty, kteří jen čekají na "malé nakpnutí". Pro mě je obrovskou motivací i těch pár pozitivních zpětných vazeb - prostě to, že to má pár lidí stejně, jako jsme to měla po přečtení tvého cestopisu já. Takže nesrovnávejme, víc cestujme, víc pišme, víc čtěme. Má to smysl!

A navíc - nevím jak ty, ale já jsem se tu v komentářích dočetla řadu užitečných odborných věcí z oblasti jaderné fyziky a foto-světa, o kterých jsem neměla ani páru! Taky svůj životopis a v jako bonus mi zde byl diagnostikován alkoholismus :) Tak doufám, že až sem dám za tejden Madrid (čímž ti současně odpovídám), někdo mi zde namaluje strom mého rodokmene až ke Kleopatře a konečně mi tu i kvalifikovaně po návštěvě stadionu Real Madrid vysvětlí, co je HDR a co je penalta :D :D

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2019-06-10T09:06:42+02:00)

Tady zase řádil cenzor...

Když vystupuješ pod svým jménem, dáváš fotky a rozhovory médiím, tak pak nemůžeš čekat soukromí.

Od toho je nickname.

• (upraveno 2019-06-10T07:01:59+02:00)

O HDR ve fotbale jsem teda neslyšel, nepleteš si to náhodou s VAR? Jestli jo, tak si myslím, že se to nikomu nepovede Ti vysvětlit taje fotbalu. A jinak offside je jediné tajemství, které se povedlo mužům uchránit před ženami, tak jen ať nemáš nějaká přehnaná očekávání, pokud Ti doteď není jasná ani penalta :)

mirjur

@NKK: člověk pořád tak nějak podvědomě předpokládá nějaký stupeň kulturnosti i od ostatních diskutujících...

Kateřina Ostrá

Eremi - já hraji jen šachy, a všechny taje této hry mi do života bohatě stačí 😉 HDR jsou připomínky k fotkám, ale VAR ve mě vyvolal zvědavost 😂 Ten znám jen z kuchyně a z pracovní porady!

Mirjur - mé očekávání padlo s třetím cestopisem 😂 Teď už mě komentáře jen 1/ těší a motivují (naštěstí stále většina💛), 2/ pobaví (víc Rudých Martiček 🔝😂), 3/ jsou ukradený ✌️

Na druhou stranu, každou reakci vítám, protože každý komentář (i negativní, dokonce i moje odpověď) vždy zvedne počet přečtení cestopisu 🔝😉

Skvělý cestopis, krásné fotky. O to víc mě mrzí, že jsem výlet do Černobylu během loňské návštěvy neabsolvoval. Pro fotbalové fanoušky bych jen doplnil, že na zmíněném stadionu od r. 2012 hraje pouze rezervní tým Dynama. První tým hraje na NSC Olympijském stadionu (kapacita přes 70000).

Kateřina Ostrá

Moc děkuji! A s tím stadionem - to zase mrzí mě. Kamarádka tvrdila, že se hraje na Olympijském, ale já šla podle google map... Takže další důvod vrátit se :)

Takovejch fotek, nemáš japonskýho tatínka? ;) každopádně, palec nahoru

• (upraveno 2019-06-08T01:42:57+02:00)

Nemám tatínka . Každopádně díky.

Lukáš Horák
  • Právě online

Katko, smekám, opravdu krásný a čtivý cestopis. Máš super styl psaní, má to grády. Nezkazí to ani těch pár pravopisných chyb.

Když čtu o tom, jaké jsou teď v Černobylu a Pripjati davy, tak mě doslova hřeje vzpomínka na to, když jsme tam byli před 10 lety, kdy tam opravdu nebyla ani noha. Naše skupina 5 osob + průvodce a řidič. Za celou dobu jsme nenarazili na nikoho jiného, bylo to doslova a do písmene místa duchů.

Pro porovnání pár fotek z té doby https://lukashorak.rajce.idnes.c...C_Pripjat/

Tehdy jsem fotky nějak neupravoval, jsou tak, jak vylezly z foťáku.

Lukáš J.

Fotky bez úprav jsou pořád o sto honů lepší než HDR omalovánky. 🤷🏻‍♂️

Kateřina Ostrá

Lukáš Horák - děkuji! Věřím, ne - je mi naprosto jasné, že kdysi to mohlo být úplně jiné.... Nevím, zda lepší nebo horší, ale jiné. Zakopávat o vany a další turisty ztrácí kouzlo, to je jasný, ale už jsme se tak nějak prostila od cestovatelské nadřazenosti v duchu "to nejvyjímečnější místo je to, kde jsi sám". Mám je ráda, o tom žádná, ale na druhou stranu - miluju lidi, kteří cestují a poznávají svět, samy sebe. Takže se na nikoho z těch minivanů nemůžu zlobit protože jsou stejní jako já. Navíc - nevím jak vy, ale já mám strašně ráda rozdílné názory a vnímání. Moc ráda čtu cestopisy jiných lidí z míst, kde jsem byla a když je to jiný....vůbec mi to neva. Naopak. Strašně se mi rozlišnosti líbí. Jsou inspirativní. A vaše fotky krásné!!!!

Lukáš J. - taky díky. Asi přihlášku na soutěž fototalent roku hodím do koše :D A vám doporučuji k posuzování fotek a jejich hodnocení jinou sránku než cestovatelský portál. Řeknu vám totiž jedno tájo - tady máme fotky na ho.no skoro všichni :D : D Asi nám jde o něco trošku jiného, než prezentovat se jako fotograf. Pro mě je fotka jen pracovní nástroj pro přiblížení místa... Ty nejkrásnější, nejostřejší a nejdokonalejší záběry (bez filtrů a HDR) mám ve své hlavě ;)

Forty

Já myslím, že tady nebude nikdo úplně řešit kompozici fotek (pokud to tedy není nakřivo jak v Bergenu :D :D) a vlastně je fakt důležitější ten text. Spíš je myslím prostě toho HDR škoda, protože ty fotky to zbytečně zkazí. Já si taky svým HDR obdobím prošel :D a fotky z té jedné dovolené bych nejradši nafotil znovu. K cestopisu ať jsou fotky klidně bez úprav nebo nějaké lehké dobarvení, ale těch křiklavých fotek je škoda ;)

Ahoj, nádherné čtení a pro mne i praktické. 15.6. tam letím se ségry bývalým manželem na 4 dny také. Exkurzi do Černobylu máme se stejnou agenturou. Také jsem prskal, když mne převod zálohy přišel na 220 Kč.Když jsem loni v červenci koupil zpáteční letenky Praha - Kyjev s UIA za 1083 Kč/osoba, tak mi to přišlo hrozně super výhodné a zároveň tak vzdálené , že se toho asi ani nedožiju:) Díky tvému tripreportu přesně vím, co tam ty 4 dny budeme dělat. Ještě jednou díky!

Kateřina Ostrá

Tak to je přesně ten komentář, kvůli kterému po další cestě sednu a zase vše sepíšu ♥ Děkuji a užijte si to!!!

Надежда Константиновна Крупская
  • (upraveno 2019-06-06T22:33:10+02:00)

Na mě tam vždy dýchne ta postsovětská nostalgie a pospolitost. Já tam fakt už nemůžu jezdit, protože se tam vždy zleju jako dorota a mám co dělat abych tam stihla přestup. Minulý týden jsem to ještě doháněla Nemiroffkou z duty free na gate. A ten toaleťák je docela vtipný, mám doma podobný, ale se Zemanem.

Takže existuje edice Zeman???? :D Sakra, to k nám na Moravu ještě nedošlo!!! :D

Jinak ta nostalgie a pospolitost ....to souhlas. ..

• Právě online

Hm, koukám, že on ten toaleťák s Milošem opravdu existuje, jen se neprodává na každém rohu jako na Ukrajině. Díky za inspiraci na nákup!

Jinak si Kateřino nejsem úplně jist, jestli víš, kdo je Naděžda K. K., Rudá Marta a ostatní jednovaječní Padrinové z tohoto fóra, ale myslím, že tu ještě pár dalších lidí, kteří si nevšimli, bude. Jinými slovy - místní folklórní mnohojediná skupina, která znalého nemůže urazit. 😁

Díky za osvětu :D

• Právě online

Odkud se bere ten vzpomínkový optimismus, co se týče života v panelácích, které doslova zprasily tvář (nejen) českých měst a zejména vesnic a proč u vás bolševická totalita evokuje "pospolitost"? Opravdu by mne to zajímalo.

Nerad bych vypadal jako hnidopich, protože jsem to tu už jednou zmiňoval, zřejmě ale jsou průvodci po černobylské oblasti zcela bez zájmu o vlastní práci a vesele turistům vykládajíbohapustelé nesmysly:. Spotřeba radaru Duga byla odhadována na 10-15 MW, což je samo o sobě impozantní číslo (holt sovětský "high-tech";)), ale výkon JEDNOHO reaktoru (ze čtyř) byl 1000MW tzn. že spotřeba radaru byla zcela zanedbatelná vůči celkovému výkonu černobylské JE.

Totéž platí o tom jak se jim podařilo radar "schovat". Opět nesmysl. Už ve čtyřicátých letech dokázali Němci lokalizovat s vysokou měrou přesnosti vysílačky čs. parašutistů. Zjistit takové super-výkonné monstrum ať už pomocí triangulace nebo špionážního satelitu byla hračka.

Roman Trach

Zase ty fotky v HRD :) Jinak cestopis úžasný.

Kateřina Ostrá

Ale ne všechny!!! :D :D Lepším se...jen postupně. Okamžitá dokonalost je nuda :D

A děkuji :-*

Skvělý cestopis! V Kyjevě jsme byli loni na jaře během Velikonoc a mám z něho naprosto totožné pocity jako ty :) Letos si ho opět na par dnů zopakujeme při přestupu do Arménie. Za nás můžu doporučit navštívit Janukovyčovu rezidenci Mežyhirja. Vydali jsme se tam maršutkou z konečné metra a poté šli cca 2 km zanedbanou vesničkou, aby se před námi otevřel rezidenční komplex o rozloze Monaka. Větší a smutnější kontrast na Ukrajině asi těžko hledat.

tonic

jo je to pekny komplex, len skoda ze ta rezidencia nie je otvorena, iba na sukromne tour

Kateřina Ostrá

Míšo, přesně to jsem měla v plánu. Nedávno tu proběhl naprosto dechberoucí cestopis, kde jsem chytla "slinu"... Ale to vedro a tempo bylo fakt zničující... Každopádně jak říkáš - nebyla jsem tam naposledy, takže příště určitě dám!!

tonic

paradicka:) len teda by som upravil vyrazy ako "Park bridge" :))kludne by som to prelozil

Děkuji :) A klidně přelož :D

tonic

Parkový most :)) tak vies ako, to ako keby som ja pisal cestopis o Prahe a o Wenceslas Square :))

:D :D :D

Tak ten by šel na dračku!!! :D

...hele, já si to fakt neuvědomuju - co je překladatelný a co ne.... Ale beru si to k srdci a příště, než vychrlím svůj NEtěsnopis na dlouhé zimní večery, zkusím vyladit každej detail! ;)

• Právě online

Ono úplně nejde o překlady, ale o to, jestli existuje český ekvivalent a pokud ne, tak jestli není lepší napsat spíš ten původní, nejlépe asi v českém přepisu než anglickém.

Moc pěkný cestopis jako vždy. Já na Ukrajinu jel z hecu a zvědavosti a úplně mě uchvátila, takže jsem vždycky rád, když se líbí i ostatním. V Kyjevě jsem ještě nebyl a vypadá to tam bombovně. Sám můžu určitě jen doporučit Lvov.

Mám ale jednu připomínku, která mi obvykle vadí u cestopisů nebo i diskuzí z azbukou píšících zemí, a to přepis do latinky. Jednou píšete Červonyj Chutir a ne Chervonyy Khutir, podruhé zas Khreschatyk a ne Chresčatyk. Nevím, jestli umíte azbuku, ale působí to dost zvláštně. Já jsem teda příznivce české transkripce, přijde mi nesmyslné používat anglickou, když absolutně neodpovídá české abecedě, ale když už, tak prosím jen jednu verzi. :D

• (upraveno 2019-06-06T21:43:33+02:00)

Na Lvov se chystám! Jinak azbuka mě nazasáhla a toho, o čem píšeš, si nejsem vědoma. Omlouvám se, pokud tě názvy mnou psané pohoršily nebo rozhodily - jak říkám - tohle není encyklopedie ani slovník jazyka českého/ruského. Každopádně tebou psané "Červonyj Chutir a ne Chervonyy Khutir" jsem myslím nepoužila - to vidím poprvé :)

A děkuji za pochvalu. Čověk to kvůli ní nepíše a ani netráví hodiny nahráváním fotek, které obratem někdo zkritizuje, kvůli chvále, ale že to potěší - to lhát nebudu. Snad bude víc takových, kteří se vydají nechat se uchvátit Ukrajinou. Ta země za to fakt stojí. Nejen za Kačku, ale i za hodně kaček!

Vůbec to není tak, že by mě pohoršily nebo rozhodily, jen to bije do očí. :D Ten Červonyj Chutir byl zmíněn tuším jako stanice metra, v anglické transkripci je to ten Chervonyy Khutir. Ono jde o to, že existuje transkripce česká a transkripce anglická a pak člověk neví, jestli třeba "ch" znamená ch naše, nebo je to po anglicku, takže č. Jinak doporučuju se určitě pro další výlety azbuku naučit, je to lehké a hodně to člověku usnadní život. Nevím, co bych bez ní na Ukrajině dělal, hlavně třeba někde v Užhorodu v restauraci. :D

• (upraveno 2019-06-06T20:41:51+02:00)

Jen technická, proč a hlavně kde jste měnily v tak extrémně nevýhodném kurzu 1:1, když reálný kurz, který dostanete v každé směnárně nebo bankomatu je 1:1,1-1,15? Předpokládám, že aktuálně člověk dostane v každé směnárne za 1 euro tak 29-30 UAH.

Kateřina Ostrá

V Brně ve Vaňkovce :D A to se arabové tvářili, jakou nám nedávají skvělou nabídku :D

Hele, věděly jsme, že je kurz 0,73, ale nechtěly jsme se měněním v Kyjevě zdržovat. Měnily jsme za 2 tisíce, takže jsme tratily dvě stovky, ale přistály jsme s místní menou v peněžence a fičely vstříc zážitkům bez front ve směnárně...

• (upraveno 2019-06-06T20:49:31+02:00)

Vzhledem k tomu, že, jak jsi určitě sama viděla, jsou směnárny a bankomaty všude doslova na každém kroku, tak se opravdu zrovna na Ukrajině směnou nezdržíš... Ale chápu, jen některé zdejší přispěvatele by tady ale z těch 200 trefilo, tady se řeší i koruny a halíře :))))

Kateřina Ostrá

To máš pravdu... Kór někdo, kdo cestuje za Kačku by měl mít víc rozumu :D Sakra, teď mě napadlo...za ten rozdíl jsme si v Bille pod Majdanem mohly koupit dvě sedmičky moldavského vína!!! :D asi tam budu muset zaletět ještě jednou a "lépe" :)

• Právě online

Nebo třeba 3 flašky vodky atd... :) A opakovanou návštěvou Ukrajiny nikdy nic nezkazíš.

Kateřina Ostrá

Vodku nepiju, takže spíš devět desetikusých plat vajec :)

• Právě online

Ok, dle vkusu každého jednotlivého soudruha, ale ještě bych to promyslel :)

U nás "na venkově" v klasické směnárně ,která má u jiných měn super kurzy, prodávají 1 hřivnu i za 1.30 kč a nakupují za 0.60 Kč:) No comment...

Duga nestál milióny, nýbrž miliardy. Nikdy však nefungoval, jelikož snímal potencionální střely směrem přes severní pól a soudruzi měli špatně spočteno vliv zakřivení, takže reálně mířil někam do atlantiku.

Kateřina Ostrá

Soudruzi toh měli sečteno špatně mnohem víc....

Každopádně děkuji za jakékoli upřesnění nebo doplňující info :) Já nejsem žádnej expert na detektory balistických střel, na jadernou fyziku a vlastně na nic odborného z cestopisu. Mé informace jsou zjištěné skrz průvodkyni, která byla spíš krásná než průvodkyně a něco z netu. Kopírovat jsem moc nechtěla a hrát si na tetu Wiki taky ne. Spíš mi šlo o transport mých osobních vjemů....

Jo a je jen otázka vteřin, kdy mě někdo upozorní, že nezmiňuji jednotky té radioaktivity - mikosivery (tak se to čte, ale nevím jak se to píše)... ale ani to lovit na netu se mi prostě nechtělo....

My jsme měli právě nadšenou průvodkyni, která byla až trochu fanatik, tak proto ty detaily ;-) (Tomáš)

Další cestopisy, které napsal Kateřina Ostrá

SICÍLIE za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-09-17T19:49:23+02:00 30 komentářů
Itálie 2020

Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie, taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány olivových hájů, tyrkysově modré moře, horské vesnice a starobylá města, antické památky a skvělá kuchyně.... Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie. Ostrov plný kontrastů - od italské vesnice přes Orient a arabský svět, až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány…

LISABON za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-09-10T09:08:17+02:00 34 komentářů
Portugalsko 2020

Město legendárních žlutých tramvají,výtahů,Ježíše jak v Riu, visutého mostu jak v San Franciscu,ale taky z města na dosah k nejzápadnějšímu cípu evropského kontinentu,Atlantiku a pláži jak v Thajsku.. Město legendárních žlutých tramvají, výtahů, nádherných vyhlídek, super levného a super dobrého vína, Ježíše jak v Riu, visutého mostu jak v San Franciscu, jedinečného tance fado, ale taky z města na…

GDAŇSK za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-08-26T23:44:01+02:00 58 komentářů
Polsko 2020

Hanzovní pestrobarevné domečky, bílé písečné pláže a tyrkysové moře, boží "za Kačku" jídlo a neskutečné muzeum II. světové války. Prostě Gdaňsk. Polskej Karibik dostupnej za pár korun Flixbusem!. TERMÍN:21. - 25.8.2020KOMPLETNÍ CESTOPIS ZDE:https://1url.cz/@gdanskzakacku.czPROČ POLSKO - GDAŇSK? Tak původně Polsko v plánu vůbec nebylo. V plánu byly Athény! Jenomže člověk míní, semafor mění. A…

SANTORINI POTŘETÍ za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-08-20T12:58:03+02:00 64 komentářů

Tyrkysové moře,černá kaldera obsypaná bílými domky jak vánoční stromek těmi nejkrásnějšími ozdobami,víno ze sopečné půdy sladké jak med a VINOBRANÍ k tomu všemu!Modrobíla dokonalost. Prostě Santorini♥. TERMÍN: 15. - 18.8.2020PROČ SANTORINI POTŘETÍ?Protože když jsem zde stála loni “podruhé”, měla jsem pocit, jako bych byla doma a v hlavě jediná myšlenka: za rok se sem chci vrátit zase a vůbec -…