3. Ukrajina
  4. Užhorod 2019

Užhorod 2019

Město blízké a zároveň vzdálené
Cestopis z roku 2019 napsala Sabina H

Zážitky pro tebe sepsala Sabina H

14. 07. 2019, poslední aktualizace 2019-07-16T13:27:54+02:00

Sabina H žije v České republice a procestovala 15 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 4 cestopisy .

Jo, na tuhle akci jsme taky jeli, do Mukačeva i Užhorodu. Teď už je to horší, protože ynteligenti z Leo Expressu "vylepšili" jízdní řád tak, že z jejich autobusu už nejde v Bohumíně přestoupit na vlak, protože se míjí snad o 10 minut. 😥

• Přidal se před rokem

To je blbý, ale do OV bys dojet mohl jinak .-) ... Jen tam je ten vopruz s čekáním. Viz OV-Op...

• (upraveno 2020-02-11T17:02:43+01:00)

Já vím, ale zase kdyby se něco podělalo na straně 1. dopravce a LE bych nestihl, tak si můžu trhnout nohou - tohle mě zatím odrazovalo. Jo kdyby to čekání nebylo v OV, ale v Opavě, to bych se zabavil docela dobře. 😀

• Přidal se před rokem

To je fakt, po zkušenostech s ČD si dávám rezervu 1 spoj i na cestu z Opavy do OV, když potom pokračuji někam dál. Je to naprd, al už se to jednou vyplatilo.

• Přidal se před rokem

Paráda :-). Letos vyráží ve stejné akci, stejným směrem i já, takže díky za průvodce :-) . Jen odjíždím už v 1. v noci, tak snad bude autobusové nádraží funkční.

Ta Ostrava Svinov mě "pobavila". Ten pocit, že člověk musí čekat zbytečně skoro hodinu, protože šourák do Opavy odjíždí přesně 10 minut před příjezdem IC z Vídně (Bratislavy, Budapešti), je prostě k nezaplacení...

Sabina H

Já akci letos opět neododolala, akorát tento rok směr Mukačevo. Tak doufám, že se Užhorod bude líbit. :)

To jsou přesně ty prokleté vlaky na Opavu. S tím rozdílem, že v mém případě bylo zpoždění způsobeno pestrou škálou důvodů. Jednou popadané stromy, podruhé porucha na vlaku, který si vesele blokuje jednokolejku. Na to, že mi vlaky ujiždějí o pár minut, si už pomalu zvykám. :D

• Přidal se před rokem

:-) Tak třeba pojedeme stejným busem... Na Užhorod jsem zvědavý , jsem vybaven průvodcem ze 30.let a hromadou fotek, tak to chci porovnat se současným stavem. Jen doufám, že těch 6 hodin na výstupu nás nečeká, to bychom ten vlak nestihli :-(

Přejet hranice by bylo nejlepší vlakem, jen kdyby nejezdil pouze 2x denně... https://www.zssk.sk/fileadmin/do...acevo2.pdf

Snad jednou Slováky napadne pár spojů přidat.

Sabina H
  • (upraveno 2020-02-11T18:51:03+01:00)

Snad už to nebude tak trvat. Při návratu ze Lvova přes Polsko bylo všechno vyřízeno za 2 hoďky. Ale jak všichni víme, Vyšné Nemecké, to je takový speciální případ. Tam to trvá vždycky. Ale vlaky a autobusy by na sebe měly navazovat. Rezerva je celkem dost, a pokud není zpoždění nijak šílené vlak čeká. (To bylo asi poprvé, co jsem nebyla naštvaná, že má vlak zpoždění).

Jet vlakem z Košic mě taky napadlo. Ten jízdní řád je pro mě ale celkem nepoužitelný. Naštěstí dostat se na Ukrajinu netrvá tak dlouho, a zpátky už mi to plán výletu nijak nezkazí.

• Přidal se před rokem

Ten Lviv mě vlakem taky napadl. Zajet autem do Przemyšlu, tam ho nechat a pokračovat dál vlakem, abych se vyhl tomu čekání. Stačilo mi čekání v létě autem z Kaliningradu. :-(. O tom Vyšném Německém jsem právě taky slyšel zkazky, tak jsem to autem vzdal...

ŠPANĚLSKO-PORTUGALSKÝ roadtrip za KAČKU
Kateřina Ostrá 2021-01-17T18:10:40+01:00 27 komentářů
Evropa 2020

Že to nejde projet? Španělské a portugalské pobřeží za 8 dní = téměř 2 000 km, 2 vstupní QR kódy, nespočet pláží,útesů,majáků,psů, Prosecca, dechberoucích vyhlídek a chvil a to vše - Covidu navzdory!. TERMÍN:‌ ‌listopad 2020‌KOMPLETNÍ CESTOPIS ZDE:https://1url.cz/@spanelskoportug...adtripzaKA PROČ‌ ŠPANĚLSKO-PORTUGALSKÝ roadtrip?‌ ‌Letenky do Malagy z Prahy za 279 Kč v jednom směru a v…

Cesta z jižního ostrova Nového Zélandu na severní tam a zpět...
Martin Kudrna 2021-01-17T16:59:34+01:00 0 komentářů
Nový Zéland 2015

Co všechno se může přihodit běhěm 1200km?. Rád bych zvěčnil jeden můj příběh, který se mi stal, během mého pobytu na Novém Zélandu, kde jsem pobýval jeden rok. Byl jsem na Novém Zélandu na Working holiday visa. Tyto víza umožňují držitelům…

Bahrain
Jack 2021-01-14T20:31:45+01:00 0 komentářů
Bahrajn 2017

I přes to, že se jedná o velmi malý ostrovní stát v Perském zálivu, jehož většinu území zabírá poušť , už kvůli dávné historii tohoto místa ,stojí za to strávit tu pár dní. . Království Bahrain, jehož území bylo osídleno již od prehistorických dob. Mimo jiné zde žila a vzkvétala  dávná civilizace Dilmun.  Dnes  tady stojí  super moderní hlavní město Bahrainu Manama,  kde…

Budapešť z druhé strany.
Jiří 73 2021-01-13T15:47:07+01:00 4 komentáře

Opět napíšu pár poznatků z města které miluji a rád se tam vracím. Patří k těm ,ve kterých se člověk cítí jako doma , stejně jako v Praze a ve Vídni.  Letecky se tam z Prahy dostanete za pár korun a…