3. Ukrajina
  4. Užhorod 2019

Užhorod 2019

Město blízké a zároveň vzdálené
Cestopis z roku 2019 napsala Sabina H

Zážitky pro tebe sepsala Sabina H

14. 07. 2019, poslední aktualizace 2019-07-16T14:27:54+02:00

Sabina H žije v České republice a procestovala 15 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 4 cestopisy .

Jo, na tuhle akci jsme taky jeli, do Mukačeva i Užhorodu. Teď už je to horší, protože ynteligenti z Leo Expressu "vylepšili" jízdní řád tak, že z jejich autobusu už nejde v Bohumíně přestoupit na vlak, protože se míjí snad o 10 minut. 😥

Martin V

To je blbý, ale do OV bys dojet mohl jinak .-) ... Jen tam je ten vopruz s čekáním. Viz OV-Op...

• (upraveno 2020-02-11T17:02:43+01:00)

Já vím, ale zase kdyby se něco podělalo na straně 1. dopravce a LE bych nestihl, tak si můžu trhnout nohou - tohle mě zatím odrazovalo. Jo kdyby to čekání nebylo v OV, ale v Opavě, to bych se zabavil docela dobře. 😀

Martin V

To je fakt, po zkušenostech s ČD si dávám rezervu 1 spoj i na cestu z Opavy do OV, když potom pokračuji někam dál. Je to naprd, al už se to jednou vyplatilo.

Martin V

Paráda :-). Letos vyráží ve stejné akci, stejným směrem i já, takže díky za průvodce :-) . Jen odjíždím už v 1. v noci, tak snad bude autobusové nádraží funkční.

Ta Ostrava Svinov mě "pobavila". Ten pocit, že člověk musí čekat zbytečně skoro hodinu, protože šourák do Opavy odjíždí přesně 10 minut před příjezdem IC z Vídně (Bratislavy, Budapešti), je prostě k nezaplacení...

Sabina H

Já akci letos opět neododolala, akorát tento rok směr Mukačevo. Tak doufám, že se Užhorod bude líbit. :)

To jsou přesně ty prokleté vlaky na Opavu. S tím rozdílem, že v mém případě bylo zpoždění způsobeno pestrou škálou důvodů. Jednou popadané stromy, podruhé porucha na vlaku, který si vesele blokuje jednokolejku. Na to, že mi vlaky ujiždějí o pár minut, si už pomalu zvykám. :D

Martin V

:-) Tak třeba pojedeme stejným busem... Na Užhorod jsem zvědavý , jsem vybaven průvodcem ze 30.let a hromadou fotek, tak to chci porovnat se současným stavem. Jen doufám, že těch 6 hodin na výstupu nás nečeká, to bychom ten vlak nestihli :-(

Přejet hranice by bylo nejlepší vlakem, jen kdyby nejezdil pouze 2x denně... https://www.zssk.sk/fileadmin/do...acevo2.pdf

Snad jednou Slováky napadne pár spojů přidat.

Sabina H
  • Přidal se před rokem
  • (upraveno 2020-02-11T18:51:03+01:00)

Snad už to nebude tak trvat. Při návratu ze Lvova přes Polsko bylo všechno vyřízeno za 2 hoďky. Ale jak všichni víme, Vyšné Nemecké, to je takový speciální případ. Tam to trvá vždycky. Ale vlaky a autobusy by na sebe měly navazovat. Rezerva je celkem dost, a pokud není zpoždění nijak šílené vlak čeká. (To bylo asi poprvé, co jsem nebyla naštvaná, že má vlak zpoždění).

Jet vlakem z Košic mě taky napadlo. Ten jízdní řád je pro mě ale celkem nepoužitelný. Naštěstí dostat se na Ukrajinu netrvá tak dlouho, a zpátky už mi to plán výletu nijak nezkazí.

Martin V

Ten Lviv mě vlakem taky napadl. Zajet autem do Przemyšlu, tam ho nechat a pokračovat dál vlakem, abych se vyhl tomu čekání. Stačilo mi čekání v létě autem z Kaliningradu. :-(. O tom Vyšném Německém jsem právě taky slyšel zkazky, tak jsem to autem vzdal...

Nový Zéland. Konečně!
Terez N 2020-09-19T23:20:28+02:00 0 komentářů
Nový Zéland 2019

Cesta na Nový Zéland je dlouhá. Asi jako název jednoho místního kopce - Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu. Ale stojí za to!. O cestě na Nový Zéland jsem snila dlouho. Začalo to ještě před šílenstvím okolo Pána prstenů. Tehdy jsem v nějaké knížce narazila na zmínku o nejdelším zeměpisném názvu na světě (v popisku cestopisu)…

cyklotoulky po jižní Moravě
out of queue 2020-09-17T20:15:36+02:00 1 komentář
Česká republika 2020

Letošní rok cyklistice přeje a pokud jste ještě neosedlali svůj bike, tak třeba Vás naláká pár jihomoravských tipů, kde se můžete po cestě zastavit a na chvíli si oddechnout.. Občerstvení U Knedlíka BlučinaPokud pojedete po námi oblíbené cyklostezce z Brna na Nové Mlýny, tak doporučujeme udělat si zastávku před Židlochovicemi, konkrétně na okraji Blučiny, kde stojí tato…

SICÍLIE za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-09-17T19:49:23+02:00 22 komentářů
Itálie 2020

Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie, taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány olivových hájů, tyrkysově modré moře, horské vesnice a starobylá města, antické památky a skvělá kuchyně.... Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie. Ostrov plný kontrastů - od italské vesnice přes Orient a arabský svět, až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány…

Výstup na nejvyšší horu Rakouska
Ondřej Tollinger 2020-09-17T15:31:50+02:00 7 komentářů
Rakousko 2020

Grossglockner je se svými 3 798 m nejvyšší horou Rakouska a zároveň nejvyšším bodem Vysokých Taur. Vždy, když se vracím z jedné cesty, zmítá mnou mírná deprese. Proto začínám plánovat další šílenost, abych depresi překonal. Podobné to bylo s myšlenkou na vylezení nejvyšší hory Rakouska, která se…