3. Ukrajina
  4. Užhorod 2019

Užhorod 2019

Město blízké a zároveň vzdálené
Cestopis z roku 2019 napsala Sabina H

Zážitky pro tebe sepsala Sabina H

14. 07. 2019, poslední aktualizace 2019-07-16T14:27:54+02:00

Sabina H žije v České republice a procestovala 15 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsala pro tebe 4 cestopisy .

Jo, na tuhle akci jsme taky jeli, do Mukačeva i Užhorodu. Teď už je to horší, protože ynteligenti z Leo Expressu "vylepšili" jízdní řád tak, že z jejich autobusu už nejde v Bohumíně přestoupit na vlak, protože se míjí snad o 10 minut. 😥

Martin Vícha

To je blbý, ale do OV bys dojet mohl jinak .-) ... Jen tam je ten vopruz s čekáním. Viz OV-Op...

• (upraveno 2020-02-11T17:02:43+01:00)

Já vím, ale zase kdyby se něco podělalo na straně 1. dopravce a LE bych nestihl, tak si můžu trhnout nohou - tohle mě zatím odrazovalo. Jo kdyby to čekání nebylo v OV, ale v Opavě, to bych se zabavil docela dobře. 😀

Martin Vícha

To je fakt, po zkušenostech s ČD si dávám rezervu 1 spoj i na cestu z Opavy do OV, když potom pokračuji někam dál. Je to naprd, al už se to jednou vyplatilo.

Paráda :-). Letos vyráží ve stejné akci, stejným směrem i já, takže díky za průvodce :-) . Jen odjíždím už v 1. v noci, tak snad bude autobusové nádraží funkční.

Ta Ostrava Svinov mě "pobavila". Ten pocit, že člověk musí čekat zbytečně skoro hodinu, protože šourák do Opavy odjíždí přesně 10 minut před příjezdem IC z Vídně (Bratislavy, Budapešti), je prostě k nezaplacení...

Sabina H

Já akci letos opět neododolala, akorát tento rok směr Mukačevo. Tak doufám, že se Užhorod bude líbit. :)

To jsou přesně ty prokleté vlaky na Opavu. S tím rozdílem, že v mém případě bylo zpoždění způsobeno pestrou škálou důvodů. Jednou popadané stromy, podruhé porucha na vlaku, který si vesele blokuje jednokolejku. Na to, že mi vlaky ujiždějí o pár minut, si už pomalu zvykám. :D

Martin Vícha

:-) Tak třeba pojedeme stejným busem... Na Užhorod jsem zvědavý , jsem vybaven průvodcem ze 30.let a hromadou fotek, tak to chci porovnat se současným stavem. Jen doufám, že těch 6 hodin na výstupu nás nečeká, to bychom ten vlak nestihli :-(

Přejet hranice by bylo nejlepší vlakem, jen kdyby nejezdil pouze 2x denně... https://www.zssk.sk/fileadmin/do...acevo2.pdf

Snad jednou Slováky napadne pár spojů přidat.

Sabina H
  • Přidal se před rokem
  • (upraveno 2020-02-11T18:51:03+01:00)

Snad už to nebude tak trvat. Při návratu ze Lvova přes Polsko bylo všechno vyřízeno za 2 hoďky. Ale jak všichni víme, Vyšné Nemecké, to je takový speciální případ. Tam to trvá vždycky. Ale vlaky a autobusy by na sebe měly navazovat. Rezerva je celkem dost, a pokud není zpoždění nijak šílené vlak čeká. (To bylo asi poprvé, co jsem nebyla naštvaná, že má vlak zpoždění).

Jet vlakem z Košic mě taky napadlo. Ten jízdní řád je pro mě ale celkem nepoužitelný. Naštěstí dostat se na Ukrajinu netrvá tak dlouho, a zpátky už mi to plán výletu nijak nezkazí.

Martin Vícha

Ten Lviv mě vlakem taky napadl. Zajet autem do Przemyšlu, tam ho nechat a pokračovat dál vlakem, abych se vyhl tomu čekání. Stačilo mi čekání v létě autem z Kaliningradu. :-(. O tom Vyšném Německém jsem právě taky slyšel zkazky, tak jsem to autem vzdal...

📷 Krásné fotky
Gringo trail po vlastní ose
Avatar uživatele Vercavlcek
Vercavlcek 2021-04-09T13:16:32+02:00 10 komentářů
Peru 2019

Peru - 3 týdny, 2 lidi s batohem, splněné sny a hromada zážitků. Peru bylo mou vysněnou destinací, a když se objevila akce na zpáteční letenky do Limy pod 12 000 Kč, nezaváhali jsme a letenky koupili. Rozhodnutí padlo během hodiny, volno v práci už se nějak zařídí…

Vánoce v Salzburgu
Katka Vavrušová 2021-04-09T12:00:38+02:00 0 komentářů

Vždycky jsem si přála mít velký dům a v tom domě velký stůl a u toho stolu mít na Vánoce celou svou rodinu. Všechny rodiče, babičky, dědečky, děti, sourozence, synovce a neteře. No a když se mi to…

Tasmánie, pravý australský poklad
Honza Hildebrandt 2021-04-08T22:50:53+02:00 0 komentářů

Chystáte se do Austrálie? Tak to zpozorněte. Sydney, Brisbane, Whitsunday? Tam už byli všichni. Jenže vy chcete vidět něco extra! To vám splní Tasmánie - ostrov plný zážitků a úchvatné přírody.. Záznam z této cesty píšu v době, kdy se dá létat možná tak prstem po mapě. Ale až koronavirová krize opadne a vy si řeknete, že se vydáte za klokany do Austrálie, tak byste měli do svého itineráře…

Za Hadincem teidským na ostrov Tenerife.
Zbyněk Milfait 2021-04-08T22:01:24+02:00 0 komentářů

3-denní trek centrální kalderou s přechodem mezi dvěma vrcholy , mezi nimiž se na vyprahlé půdě překvapivě daří těmto nádherným endemitům.. Hadinec teidský je stejně jako já milovníkem slunce, proto bych mu rád věnoval tento cestopis. Roste pouze v NP Cañadas del Teide a je to dvouletka. První rok vyroste růžice a druhý vykvete až do tří…