3. Ukrajina
  4. Užhorod 2019

Užhorod 2019

Město blízké a zároveň vzdálené
Cestopis z roku 2019 napsala Sabina H

Zážitky pro tebe sepsala Sabina H

14. 07. 2019, poslední aktualizace 2019-07-16T14:27:54+02:00

Sabina H žije v České republice a procestovala 15 zemí světa, nejvíce Evropu. Na Cestujlevne je už 11 měsíců, napsala pro tebe 4 cestopisy .

Jo, na tuhle akci jsme taky jeli, do Mukačeva i Užhorodu. Teď už je to horší, protože ynteligenti z Leo Expressu "vylepšili" jízdní řád tak, že z jejich autobusu už nejde v Bohumíně přestoupit na vlak, protože se míjí snad o 10 minut. 😥

Martin V

To je blbý, ale do OV bys dojet mohl jinak .-) ... Jen tam je ten vopruz s čekáním. Viz OV-Op...

• (upraveno 2020-02-11T17:02:43+01:00)

Já vím, ale zase kdyby se něco podělalo na straně 1. dopravce a LE bych nestihl, tak si můžu trhnout nohou - tohle mě zatím odrazovalo. Jo kdyby to čekání nebylo v OV, ale v Opavě, to bych se zabavil docela dobře. 😀

Martin V

To je fakt, po zkušenostech s ČD si dávám rezervu 1 spoj i na cestu z Opavy do OV, když potom pokračuji někam dál. Je to naprd, al už se to jednou vyplatilo.

Martin V

Paráda :-). Letos vyráží ve stejné akci, stejným směrem i já, takže díky za průvodce :-) . Jen odjíždím už v 1. v noci, tak snad bude autobusové nádraží funkční.

Ta Ostrava Svinov mě "pobavila". Ten pocit, že člověk musí čekat zbytečně skoro hodinu, protože šourák do Opavy odjíždí přesně 10 minut před příjezdem IC z Vídně (Bratislavy, Budapešti), je prostě k nezaplacení...

Sabina H

Já akci letos opět neododolala, akorát tento rok směr Mukačevo. Tak doufám, že se Užhorod bude líbit. :)

To jsou přesně ty prokleté vlaky na Opavu. S tím rozdílem, že v mém případě bylo zpoždění způsobeno pestrou škálou důvodů. Jednou popadané stromy, podruhé porucha na vlaku, který si vesele blokuje jednokolejku. Na to, že mi vlaky ujiždějí o pár minut, si už pomalu zvykám. :D

Martin V

:-) Tak třeba pojedeme stejným busem... Na Užhorod jsem zvědavý , jsem vybaven průvodcem ze 30.let a hromadou fotek, tak to chci porovnat se současným stavem. Jen doufám, že těch 6 hodin na výstupu nás nečeká, to bychom ten vlak nestihli :-(

Přejet hranice by bylo nejlepší vlakem, jen kdyby nejezdil pouze 2x denně... https://www.zssk.sk/fileadmin/do...acevo2.pdf

Snad jednou Slováky napadne pár spojů přidat.

Sabina H
  • Přidal se před 11 měs
  • (upraveno 2020-02-11T18:51:03+01:00)

Snad už to nebude tak trvat. Při návratu ze Lvova přes Polsko bylo všechno vyřízeno za 2 hoďky. Ale jak všichni víme, Vyšné Nemecké, to je takový speciální případ. Tam to trvá vždycky. Ale vlaky a autobusy by na sebe měly navazovat. Rezerva je celkem dost, a pokud není zpoždění nijak šílené vlak čeká. (To bylo asi poprvé, co jsem nebyla naštvaná, že má vlak zpoždění).

Jet vlakem z Košic mě taky napadlo. Ten jízdní řád je pro mě ale celkem nepoužitelný. Naštěstí dostat se na Ukrajinu netrvá tak dlouho, a zpátky už mi to plán výletu nijak nezkazí.

Martin V

Ten Lviv mě vlakem taky napadl. Zajet autem do Przemyšlu, tam ho nechat a pokračovat dál vlakem, abych se vyhl tomu čekání. Stačilo mi čekání v létě autem z Kaliningradu. :-(. O tom Vyšném Německém jsem právě taky slyšel zkazky, tak jsem to autem vzdal...

Roadtrip Portugalsko 1.část
Avatar uživatele Jiří Fleischmann
Jiří Fleischmann 2020-05-28T12:40:10+02:00 2 komentáře
Portugalsko 2019

Lisabon, Sintra. Koncem roku 2018 jsme přemýšleli kam vyrazíme na jaře na dovolenou a padla volba na Portugalsko. Chtěli jsme skloubit trochu historie země, poznat další hlavní město a hlavně máme rádi přírodu a víno…

Azory aneb São Miguel je na dýl jak pár dní
Terez N 2020-05-27T22:33:59+02:00 0 komentářů
Portugalsko 2012

V Atlantiku je spousta ostrovů. Kanáry, Madeira, Island, Kapverdy… A k tomu i trochu opomíjené Azorské ostrovy. Koukala jsem, že cestopisů o nich tu moc není. Což mi přijde škoda.Tahle cesta se udála…

Karibský motýl aneb Guadeloupe díl 1.
Avatar uživatele Tesna
Tesna 2020-05-26T21:04:12+02:00 0 komentářů

Výlet do Karibiku za francouzskou exotikou a zážitky z cesty, kdy jsme projeli postupně obě části ostrova. Zde návštěva té divočejší půlky ostrova.. Level na druhouZpočátku bláznivý a bezprostřední nápad navštívit Guadeloupe se zrodil jednoho podvečera, kdy jsem do emailu poprvé dostal tip na levné letenky Levelu z Paříže na oba velké francouzské…

Do Maroka na duny i za městy
Jakub Vonšovský 2020-05-24T15:50:18+02:00 0 komentářů
Maroko 2020

Rychle a zběsile Maroko 2020. Jeď rychleji! Hrbol! To zvládneme, cesta je rovná. Pod rychlými koly se víří saharský písek. Bacha policie! "Teď nás mají." "Tvař se jako že nic..."Návrat do MarokaV Maroku jsem byl poprvé v roce…