Ve stopách Charlese Darwina - muže vědy.

Tajemný ostrov Chiloé, okolím vulkánu Villarrica a vzhůru na vrchol Cerro La Campana v blízkosti Valparaísa.

čtení na 6 minut
hodnoceno 3 x

Cestopis z roku 2019 napsal Zbyněk Milfait

Jak se ti cestopis líbil?

Zážitky pro tebe sepsal Zbyněk Milfait
Cestopis byl naposledy aktualizován 2021-11-28T12:57:58+01:00

Zbyněk Milfait procestoval 0 zemí světa světa, nejvíce . Na Cestujlevne.com se přidal před 1 rokem a napsal pro tebe 18 úžasných cestopisů.

Zobrazit profil

Zbyněk Milfait

Hola. Díky za komentáře. Cestopisy jsem na zdejší stránky začal opravdu psát hlavně jako inspiraci pro cestovatele jak cestovat levně. Proto popisuji místa, kde to lze a vynechávám, kde se najíst apod., protože to mě nepřijde podstatné. Už jsem se mnohokrát přesvědčil, že čím levněji člověk cestuje, tím většinou více zážitků. Ale též tak necestuji vždy. V Chile jsem byl všechny pobyty dohromady asi půl roku a přesto též zdaleka neviděl vše. Ta rozmanitost od Ohňové země až po Atacamu je fantastická. Trek okolo Villarrici též plánuji, tak pak o něm napíšu. Hasta luego. Ahoj. Zbyněk.

Na vzpomínky výborné, mám mnohé podobné, ale upřímně jako cestopis bych to úplně nepochválil, spíš jen jako inspirace, co by se dalo z mnohonásobně víc možností v Chile vidět. I za 3,5 měsíce intenzivního cestování jsem tam viděl jen část, i když snad většinu z toho hlavního.

Na tu lišku jsem si vzpomněl už při čtení o La Campana a její fotku trochu očekával. I když jsem tam byl o 7 let dřív, takže to možná nebyla ta samá (tehdy to bylo mládě). Na vrchol se tehdy dalo jít samostatně a i odpoledne, což jsem šel.

Pucon a okolí jsem měl na 3 týdny a hlavně výstup na kouřící sopku Villarrica (s trochu šplouchajici lávou, i když lávové jezírko bylo schované a sjezdem po zadku po ledovci dle pokynů guida v odpovídajícím oblečení) a 3denní okruh kolem ní bez potkání jediného člověka patřilo k tomu nejlepšímu z Chile (a z té části ještě tzv. chilské Yosemity).

Ačkoliv je Chile asi nejbezpečnější země Jižní Ameriky, s tím slzným plynem na demonstracích a pokusy o krádež batohu na autobusáku se musí počítat. Já jsem tím i přes průchod nějakými demonstracemi studentů zasaženy nebyl, ale zdálky asi jednou cítit byl. Batoh tam ukradli na autobusáku (asi na severu) před lety cestovateli Petru Daubnerovi.

Jaroslav Flídr

Zbyněk, pre mňa najlepšie cestopisy na CL. Plus tí dvaja, ktorí ale iba dávajú odkazy na svoje stránky.