2. Afrika
  3. Tanzanie
  4. Výstup na Kilimandžáro trasou Rongai

Výstup na Kilimandžáro trasou Rongai

Jsme parta čtyř nadšenců, kteří si splnili svůj sen a v roce 2018 podnikli úspěšný výstup na Kilimandžáro (Kilimanjaro).
Cestopis z roku 2018 napsal Stanley

Zážitky pro tebe sepsal Stanley

06. 01. 2021, poslední aktualizace 2021-01-14T17:01:20+01:00

Stanley a procestoval 45 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 6 měsíců, napsal pro tebe 1 cestopis . Má své stránky http://www.vystupnakilimandzaro.cz.

Michal Zhor

Cíl jsme měli stejný, ale vzali jsme to přes ledovec. Díky za cestopis a zde náš:

Píšete že výstup nebyl úplně bez obtíží. Můžete to více rozvést? Děkuji

Stanley

Je třeba počítat s tím, že se může projevit nedostatek kyslíku ve vzduchu. U někoho už od výšky 4 000 m, u někoho od 4 500 m, u někoho třeba až od 5 000 m a výše. Může to být bolení hlavy a/nebo žaludeční nevolnost. Ten poslední den stoupání během nočního výstupu je třeba se "kousnout" a silou vůle to dotlačit na vrchol. Já jsem si během noci bral jeden Ibuprofen, to mi pomohlo se zbavit aspoň toho bolení hlavy a užít si to. Jíst už jsem nad 5 000 m. nedokázal, takže jsem jel na energetické zásoby, co jsem si udělal den předtím. Velmi doporučuji vydatnou večeři před závěrečným výstupem, mně se vyplatila :-)

Kateřina Piskačová

Díky za skvělý cestopis. Kilimandžáro máme taky v plánu, věřím, že nám tyto informace pomohou.

Stanley

Taky děkuji. Období vhodné pro výstup je od ledna do zhruba poloviny března a potom zase až v létě od poloviny června do poloviny srpna. Více na https://www.vystupnakilimandzaro...y-vyrazit/ .

Momentálně je tam výrazně méně lidí.

mirjur

Díky za cestopis i doplňující informace, snad někdy budu mít možnost je využít.

Stanley

Tanzanie je jako jedna z mála afrických zemí pro turisty teď otevřená, není nutný ani test na covid ani karanténa a počet lidí na Kilimandžáru je teď mnohem nižší, než v minulých letech. Jinak řečeno, teď je unikátní časově omezená příležitost zažít Kilimandžáro bez většího množství ostatních turistů.

No a co tam, vždyť je tam prd a ještě sebou tahat jako karavanu celou tu delegaci. To snad radši lanovkou na. Sněžku.

Českou Třebovou cestou necestou
Avatar uživatele cikarijo
cikarijo 2021-07-26T20:12:00+02:00 2 komentáře

Konečně! Tak a je to tady, konečně padl zákaz cestování pouze v okresu a my zase můžeme i za "hranice".:)Toho se musí ihned řádně využít, takže po kratším plánování je rozhodnuto, že se podíváme…

Sardinie, asi jednou stačilo
Avatar uživatele mmksvestky
mmksvestky 2021-07-26T15:24:38+02:00 3 komentáře

pohled nepravého. Už na začátku musím napsat, že můj pohled je hodně poznamenaný tím, že to není úplně můj šálek vysněné dovolené, ale to neznamená, že jsem tam jet nechtěl a že toho lituju. Celé to vzniklo v podstatě…

Carretera Austral - cesta do pravěku.
Zbyněk Milfait 2021-07-25T18:43:32+02:00 0 komentářů
Chile 2019

Tato legendární chilská silnice vás na svých 1247 km mnohokrát zavede do míst jak vystřižených z obrazů Zdeňka Buriana. Jen ten dynosaurus ne a ne se ukázat.. Začátek této jedné z kultovních amerických silnic je ve městě Puerto Monnt, kde navazuje na panamerickou dálnici. Do města se dostanete mnoha způsoby, nejrychleji letecky nebo busem častými spoji ze…

Dva hobitci v Rakousku
Barča 2021-07-22T13:11:17+02:00 2 komentáře
Rakousko 2021

Aneb když plánujete prodloužený low cost víkend a skončí to "trochu dražším" týdnem. Tentokrát jsme se na naši další dovolenou vydali s kamarády. Oproti nám (aby to ladilo s názvem) s Gandalfy :-). Termín: 1.7-8.7.2021Kolik nás to celé stálo?Původně jsme plánovali jen prodloužený víkend. Max do 10 tisíc. Je to naše letos už třetí dovolená a chtěli jsme tedy už trochu škudlit, jelikož nemáme…