3. Rakousko
  4. Výstup na nejvyšší horu Rakouska

Výstup na nejvyšší horu Rakouska

Grossglockner je se svými 3 798 m nejvyšší horou Rakouska a zároveň nejvyšším bodem Vysokých Taur
Cestopis z výpravy „Výstup na Großglockner“ z roku 2020 napsal Ondřej Tollinger

Zážitky pro tebe sepsal Ondřej Tollinger

17. 09. 2020, poslední aktualizace 2020-10-20T21:52:28+02:00

Ondřej Tollinger a procestoval 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 6 cestopisů . Má své stránky https://www.youtube.com/channel/UCirCKFKn-HY8IKCF9ekXHcw.

Avatar uživatele Ondrab
Ondrab

Co ty nepropnuty lana okolo trhlin?!?!

Ondřej Tollinger

Bylo potřeba uvolnit lano tomu před sebou kdo přeskakoval. Plus nás bylo 5, tak se to nehrotilo nějak do detailů. :) Samozřejmě jinak je lepší je mít lano napnuté stále.

taclik.j
  • Přidal se před rokem
  • (upraveno 2020-09-18T10:21:00+02:00)

Bez aklimatizace dobrý výkon. Divím se, že jste to všichni ustáli bez problémů s výškou.

před měs

3800 m n.m. by pro většinu neaklimatizovaných lidí neměl být problém, když je to na krátkou dobu. Při přespání na chatě kolem 3500 m n.m. bude ta výška znát víc. Dobrý výkon to je, ale kvůli jiným věcem. Problémy s výškou jsou individuální. Někdo je může výrazně pocítit i níže, ale většina až výše. Já s kamarádkou jsme např. na Havaji bez aklimatizace vyjeli do 2800 m n.m. a pak jsme šli na vrchol Mauna Kea do 4200 m n.m. a začali jsme cítit nějaké následky (zpomalení mluvení atd.) až u jezírka ve 4000 m n.m., ale později už v pohodě i při pobývání pár hodin na vrcholu.

Ondřej Tollinger

Já s tím komplikace neměl, ale na dva z naší skupiny to mírně dolehlo. Na GG je výhoda, že to jde vždy zabalit po cestě a počkat. Takže zase tak nereálné to není. Hlavně to bylo opravdu na moment v těch 3800 a i tak posledních 200 metrů výškových se šlo pomalu.

Jinak od 2500 už může mít někdo komplikace. Je to tedy velmi individuální. Řekl bych, že je to na zvážení každého. Původní plán byl dát aklimatizaci, ale počasí nás donutilo plán změnit.

Libor_S: trošku závidím. Havaj mě také láká a kor Mauna Kea.

Michal Zhor

Ahoj Tolli, rádi jsme Vás potkali u kříže na vrcholu.

Ondřej Tollinger

Ahoj, závěr se vám taky koukám dost povedl. :D Každopádně povedené fotky, dokonce jsem se na nějaké i našel. :)

A příště zase na jiném vrcholu. Já jich mám před sebou ještě hodně. :D

mirjur

Řekl bych, že hodně dobrý výkon dát to za 1 den kompletně nahoru i dolů... GG se mi zatím nepoštěstil, ale třeba to ještě přijde.

Ondřej Tollinger

Bohužel počasí nepřálo na další den, tak se program za běhu měnil. Jinak to mělo být na dva dny. :)

Každopádně 2 km výškové se za den dají dát bez komplikací. Podobně jsem dával nejvyšší horu Islandu a tak jsem věděl, že i toto je naprosto reálné.

Další cestopisy, které napsal Ondřej Tollinger

Island - pohádka nás nečekala
Ondřej Tollinger 2020-07-30T19:53:26+02:00 0 komentářů
Island 2020

Cesta kolem Islandu přes duhové hory a nejvyšší horu Hvannadalshnjúkur. Člověk může udělat špatné rozhodnutí, může udělat také dobré rozhodnutí, no a potom jsou tu ty, které prostě udělat musí. A o tom je celý tento příběh, ve kterém došlo k mnoha změnám, potížím,…

Borneem od západu do východu
Ondřej Tollinger 2020-04-13T21:58:56+02:00 17 komentářů
Asie 2020

Ostrov, který překvapí, uchvátí, pobaví, ale i rozbrečí. Náš plán procestovat Borneo, respektive alespoň jeho malajsijskou a brunejskou část od západu na východ se zrodil jak jinak než náhodou. A tentokrát jsem již nezapomněl naplánovat zastávku v…

Šílený Balkán
Ondřej Tollinger 2019-10-29T22:16:11+01:00 6 komentářů
Evropa 2019

Stačí si půjčit auto a vyrazit na více jak 3 000 km cestu. Šílený BalkánPočáteční plán zdolat nejvyšší hory Bosny, Černé Hory a Kosova se hned v úvodu nepatrně zkomplikoval rozhodnutím, že skupina se na cestě do Kosova rozdělí. Důvodem rozdělení byly…

Na Bali přes Berlín a neuvěřitelná východní Jáva
Ondřej Tollinger 2019-07-07T19:02:28+02:00 0 komentářů
Napříč světem 2019

Zabalit se na Bali není nic těžkého, jen pokud při tom nechcete urazit přes 800 km na skútrech a ještě odbočit na Jávu. Na Bali přes Berlín a neuvěřitelná východní JávaPokud má někdo zájem sledovat fotky podobné těm níže, stačí jít na http://www.instagram.com/tolli4sek/Video z cesty naleznete zde: https://youtu.be…