2. Jižní Amerika
  3. Argentina
  4. Z Carretery Austral do El Chaltén.

Z Carretery Austral do El Chaltén.

Z chilské Villa O'Higgins lodí a chůzí do argentinského NP Los Glaciares.
Cestopis z roku 2019 napsal Zbyněk Milfait

Zážitky pro tebe sepsal Zbyněk Milfait

29. 05. 2021, poslední aktualizace 2021-05-29T17:34:35+02:00

Zbyněk Milfait Na Cestujlevne je už 4 měsíce, napsal pro tebe 13 cestopisů .

Zbyněk Milfait

Hola! Těší mě, že některé z vás cestopis zaujal a někoho třeba i inspiruje k návštěvě těchto krásných a poměrně dobře dostupných koutů Patagonie. Dík za upozornění na stránky s pumou a Liborovi za fotky na jeho stránkách, které mě též potěšili. Snad se tam zas brzy podíváme. Adiós. Zbyněk.

před měs
MIGUELAS

Divím se, že tady Zbyněk u svých cestopisů má tak málo, mnohdy nula komentářů. 👍

Málokdo ze zdejších přispěvatelů v těch oblastech byl a moc lidí se tam teď nechystá, tak těžko bude diskuze jako u cestopisů z jižní Evropy. Souhlasím s niemandosem, jen bych doporučil, jak už psal dřív asi Padrino, že by bylo lepší oddělovat odstavce.

Já jsem tento nejjižnější úsek Carretery Austral neprojel, protože jsem v El Chalténu a popisovaných místech v jeho okolí byl už před tím a potřeboval jsem se po projetí větší části Carretery vrátit na sever (po argentinské Ruta 40). Zvažoval jsem na kus zajet, ale v Coyhaique (jediném měste regionu) zrovna začaly protesty a druhý den lidi vykoupili pohonné hmoty, takže jediná možnost, jak tam nezkejsnout několik týdnů, bylo najmout si s dalšími cestovateli v Puerto Río Tranquilo minivan s řidičem, který nás dovezl na hranice s Argentinou. Kus před cílem mu došla nafta a musel dojet stopem s kanystrem do pohraničního městečka Chile Chico.

Vzpomněl jsem si, že Češi, kteří objeli svět v Octavii, měli na tomto úseku dobrý zážitek s pumou: https://www.bigtrip.cz/big-trip-...deni-pumou

Rychlý sestřih z jejich projetí Jižní Amerikou včetně té pumy je tady: https://www.youtube.com/watch?v=1ZB8WwQRRm4

Avatar uživatele niemandos
niemandos

Hezký, inspirativní cestopis plný praktických informací. Díky ty něj.

před měs

Další cestopisy, které napsal Zbyněk Milfait

Carretera Austral - cesta do pravěku.
Zbyněk Milfait 2021-07-25T18:43:32+02:00 0 komentářů
Chile 2019

Tato legendární chilská silnice vás na svých 1247 km mnohokrát zavede do míst jak vystřižených z obrazů Zdeňka Buriana. Jen ten dynosaurus ne a ne se ukázat.. Začátek této jedné z kultovních amerických silnic je ve městě Puerto Monnt, kde navazuje na panamerickou dálnici. Do města se dostanete mnoha způsoby, nejrychleji letecky nebo busem častými spoji ze…

Madeira - našinec jen vejrá.
Zbyněk Milfait 2021-07-17T21:55:31+02:00 0 komentářů
Portugalsko 2019

Tajemné tunely na levádách, pestrobarevné hory, všudypřítomná květena, mezi níž se ukrývá hadinec převislý, madeirský endemit.. Na Madeiru jsem přiletěl se společností Binter z ostrova El Hierro s přestupem na letišti Tenerife - nord. Cena letenky z ostrova El Hierro na Madeiru s návratem na Tenerife - nord v květnu 2019 byla…

Río de la Plata - konkurence pro jihočeská Blata.
Zbyněk Milfait 2021-07-11T21:29:29+02:00 5 komentářů
Uruguay 2019

Uruguay je pohodová země pijáků maté se stovkami kilometrů pláží a krásnou Colonií del Sacramento, ale nabízí i víc.. Jakožto milovník letišť a přístavů jsem byl po příletu na letiště Carrasco v Montevideu nadšen jeho krásou, včetně nádherné expozice ze stropu zavěšených historických letadel. Jelikož jsem přilétl…

Sardinie - každý si tu najde svoje.
Zbyněk Milfait 2021-06-12T19:19:19+02:00 0 komentářů
Itálie 2017

Sardinie je plná překvapení. Ať už přírodních, nebo kulturních.. Na Sardinii jsem doplul nočním trajektem (7,5h) s italského přístavu Livorno do městečka Olbia. Byl květen, tak jsem lístek kupoval na místě půl hodiny před plavbou. Osoba + auto 81 euro jednosměrná.…