3. Irsko
  4. Z Dublinu na severozápad Irska

Z Dublinu na severozápad Irska

Divoké útesy, krásné pláže, stolovou horu a ještě mnohem víc najdete na severozápadě Irska
Cestopis z roku 2019 napsal divan

Zážitky pro tebe sepsal divan

19. 12. 2019, poslední aktualizace 2020-04-29T11:26:08+02:00

divan žije v České republice a procestoval 15 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 8 měsíců, napsal pro tebe 4 cestopisy .

mikir

Daniel : Kylemore Abbey je s jednim l ,ale taky se mi pletou obcas ty jejich nazvy ,nekolikrat jsme byli v Conmemare a Kylemore jen vyfotili a jeli dal ,az nahoda me privedla do tohoto arealu kdyz hledali ridice maleho busu a ja se prihlasil do vyberoveho rizeni , nakonec me pani reditelka nevybrala , ale areal jsem si diky volne vstupence prohledl cely -) No je to hezke ,ovsem nejsem milovnik historie ,abych to ocenil a o prazdninach to je podobna opicarna jako Cliffs of Moher

Mnoha mista v Irsku jsou super a pritom tam davy turistu neproudi ,samozrejme k tomu je nutne pujcit auto a treba se nenechat odradit ceduli cul de sack -),coz neni stejne jako private keep out -) i kdyz vetsinou slepa cesta na soukromem pozemku konci a v Irsku neplati , ze pokud vede cesta pres soukromy pozemek musi majitel umoznit pruchod

Jinak Connemara je super

mikir

Urcite jeste zalet ,pokud jsi videl Dublin a severozapad tak vyzkousej ten jihozpad letel bych treba z Berlina do Kerry ( Faranfore Airport ) a pak pres Tralee na Dingle a pak postupne ty vybezky Ring of Kerry ,Ring of Beara a pripadne ten Sheep Head nebo,zajimave jsou i ostrovy u Baltimore smerem na jih Cape Clear Island

Pri mensim casovem prostoru bych zustal jen u Dinglu ,Valentiny a Beary V pruvodcich se doporucuje hlavne Ring of Kerry ,ale me se zda osobne Ring of Beara zajimavejsi a Dingle ma taky sve kouzlo a atraktivitu na Ring of Kerry je pak mist to ano hlavne pak Valentina Hodne pekne je jet pres sedlo z jedne strany Beary na druhou Nejlepsi doba pro navstevu Irska je kveten nebo zari

divan

Jestli čas, zdraví atd. dovolí, rád bych.

mikir

Nectu cestopisy tolik jako diskuzni forum , ale byl jsem zvedavy na popis o Irsku turistickyma ocima ,kdyz ja vlastne mam irske obcanstvi a ziju zde v podstate 19 let ( cistych 17 .kdyz jsem si odskocil do jizni Ameriky a do CR )

Souhlasim , ze zapadni pobrezi je atraktivnejsi nez vychodni Donegal zase az tak do podrobna neznam ,protoze je to pro mne z jihu dalelko ,ale parkrat jsme tam byli ,stejne jako v Severnim Irsku

Mnoho mist se mi na zapadnim pobrezi libi a treba NP Connemaru povazuju za hezci nez NP Killarnay kde uz je moc preturisteno ,bohuzel Connemara ma snad nejhorsi mozne pocasi a je velke stesti tam chytnou slunecno ,coz ovsem pak meni zcela zasadne na ty mista pohled ,Ono cele zapadni pobrezi ma horsi pocasi nez ma ten vychod

Doporucuju udelat i nejake vylety po ostruvcich zapadniho ,i jizniho pobrezi

Souhlasim s Danielem ze je super si zajet na Arany , my jsme tam byli na Silvestra obe cesty za hodne rozboureneho more ,takze pomalu adrenalinovy zazitek ,protoze podle meho uz lod plout nemela . zustali jsme tam 3 noci a bar u pristavu kdy peli stare irske pisne mistni starosedlici byl o necem jinem nez zpivanky pro turisty

Z toho zapadu je treba i pekny Achill Island ,ktery je spojeny mostem s pevninou , oblbeny je Inishbofin lodi s Clegganu

Vubec cele Mayo nabizi mnoho mist turisticky malo dotcenych ,napriklad oblast Belmulletu a treba jizda z Killaly podel pobrezi ,kde byl velky boj mezi Shell spolecnosti a mistnimi pres Porturlin do Belmulletu Do te oblasti se da dostat i letem na letiste Knock Airport cimz se usetri kilometry i cas

Mezi hodne oblibene oblasti Irska patri jihozapad z vybezky Dingle , Ring of Kerry , Ring of Beara , Sheeps Head atrakci Beary je lanovka pres uzinu na ostrov Dursey nebo trajekt na Bere Island ,lehky trek na Sheeps Head k majaku ,pochopitelne na Ring of Kerry Velentia a cela ta oblast ma taky ostruvky i neobydlene a hodne predrazene ,treba Skellig Island ,plavba kolem ostrova 40 euro i s navstevou ostrova 100 euro

Cely ten jihozapad je tak na tyden klidne i 10 dnu i vic kdyz se k tomu treba prida jeste i jih nejlepe je asi letet do Corku odkud je nejbliz , nebo pak kdyz to je vcetne Galway nebo Cliffu tak pak do Limericku na Shannon Airport pripadne na male letiste Kerry Airport pobliz Killarnay kde se da jet primo do tech jihozapadnich oblasti nejlepe a jeste rychleji nez z Corku

divan

Díky za tipy. Byla to moje druha - a snad ne poslední- návštěva Irska. Tak snad některá z těch míst uvidím.

• Přidal se před 9 měs
  • (upraveno 2020-01-15T08:42:29+01:00)

Díky za tipy. Míst co by stálo za návštěvu je na severozápadě/severu spousta. Omezoval nás čas :-(.

Bič boží

jasny, jen tipy na priste. ja tam treba celkem stravil s ruznyma navstevama mesic a v zivote jsem nebyl v Corku ci Rings of Kerry.... kazdy mame resty, ale uz jsou plany jak to napravit. A severni irsko, donegal..... and the list goes on and on

divan

Minule jsme navštívili různá místa pro změnu na východním pobřeží, která taky stojí za návštěvu a jsou pěkná: napadá mě Bray, Wicklow se svým Black Castle. Ale severozápad mě celkově oslovil víc.

Bič boží

a urco jeste connemaru si projet/projit se zastavkou v kyllemore abbey. mozna je tam jen jedno l.....

• Přidal se před 9 měs
  • (upraveno 2020-04-29T11:37:22+02:00)

Aranské ostrovy byla jedna z uvažovaných variant, ale nakonec jsme ji z časových důvodů zavrhli. Snad příště.

Bič boží

Jako jiz mbohokrat na tomto foru bych jeste doporucil navstevu Aranskych ostrovu v Galwayskem zalivu s prespanim. Jet tam spis odpoledne (diky male ubytovaci kapacite na ostrove hordy turistu jezdi jen na daytripy) , v pristavu si pujcit kolo a projet si to. Vecer socializace v baru, nejdyl jede ten v hostelu v pristavu.

VINAŘSTVÍ za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-08-10T22:52:45+02:00 58 komentářů
Česká republika 2020

Zaječí, Vinařství U Kapličky. Letitá tradice. Rozhodně ne ZA KAČKU, navíc reklamace pobytu... Ale ve výsledku? Rozhodně né zklamání. Svět se změnil, nic není jisté.. Jedno ale ano - za rok zase 🍸💛. TERMÍN:7. - 9.8.2020PROČ ZAJEČÍ?Protože je to tradice už několik let. Možná šest, možná ještě víc. Jezdím sem každý rok v srpnu se svou kamarádkou Jolanou. Ani letos to tedy nemohlo být jinak. Když…

Leto pri slovenskom mori
tonic 2020-08-06T12:13:55+02:00 2 komentáře
Slovensko 2020

Letná dovolenka premiérovo pri slovenskom mori - týždeň na Zemplínskej šírave a v širokom okolí + 1500 kilometrov po celom Slovensku.. Príchod najmenšieho člena rodiny a globálnej pandémie prevrátil náš cestovateľský život naruby. Dovolenku na Slovensku za “plnohodnotnú” nepovažuje mnoho ľudí a patril som medzi nich aj ja. No toto…

Západ USA 09/2019
Barbora 2020-08-06T11:17:31+02:00 4 komentáře
Spojené státy americké 2019

Prakické rady na roadtrip po západě USA od San Franciska přes Yosemite NP, Las Vegas, Death Valley, Joshua Tree NP až k pobřeží LA a Santa Barbary za 20 dní. Ahoj, vše začalo v březnu pípnutím "nevyžádaného e-mailu" od Cestujlevne.com s nabídkou letenek za výhodnou cenu. Tímto děkuji lidem, co za portálem stojí :) Do Ameriky jsme se chtěli původně podívat…

BARI a APULIE za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-08-05T10:22:22+02:00 43 komentářů
Itálie 2020

První italský region,kde se začal vyrábět olivový olej! Taky 200 typů těstovin! Kraj pohádkových kulatých domečků trulli,písečných pláží, přístavů, kostelů,katedrál a vína za 1,5 euro! Prostě APULIE ♥. TERMÍN:29.7 - 3.8.2020PROČ‌ ‌BARI?‌ ‌Letos jsem se rozhodla, že se v tom cestování trochu posunu. Tím posunem měla být poprvé v životě cesta, kterou zrealizuji naprosto sama. Bez svých kamarádek,…