3. Gibraltar

Cestopis z roku 2018 napsal Libor Ondráček

Zážitky pro tebe sepsal Libor Ondráček

18. 02. 2019, poslední aktualizace 2019-02-23T21:15:34+01:00

Libor Ondráček a procestoval 32 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 2 roky, napsal pro tebe 2 cestopisy .

• (upraveno 2020-01-03T21:56:05+01:00)

V Andalusii jsem byl v dubnu, březnu, listopadu, říjnu,červnu, na Gibraltaru jsem byl úplně zvlášť v dubnu (přílet přímo na GIB).

Na Costa del Sol se mí líbí oblast kolem Nerji, ale mnohem hezčí jsou pláže na Costa del Luz, krásné jsou městečka v horách, třeba Frigiliana, Olvera, ale třeba i známé Mijas.

Ronda je fajn, když jedeš poprvé, asi ano.

Malaga se mi zdá slabší, Granada mi sedla mnohem více.

V letních měsících jsou krásné i hory, výstup na Mulhacén je velmi pěkný trek.

Gibraltar by mi na den připadal málo, věnoval jsem mu prodloužený víkend (ubytování ve španělském městě La Línea na hranici s GIB).

Tarifa je pecka a má krásné pláže, akorát tam více fouká.

podrobnější dojmy ze všech cest mám zde, stačí se proklikat :

https://www.mojecesty.com/clanky...uz.html />

• (upraveno 2020-01-03T19:58:04+01:00)

Náš program: Ubytování 4 noci Marbella plus jedna noc v Seville

1. den Malaga- amfiteátr, maurská pevnost Alcazaba ( vstupné), renesanční palác šlechticů z Bellavisty

( vstupné) - dnes muzeum Picassa, promenáda u moře - během našeho pobytu zde byla replika španělské galeony

2. den Granada - courání po arabské čtvrti, v obchodech se dá smlouvat jako na bazaru v Turecku, přestavěný maurský palác , sídlo sultána dnes patří Granadské univerzitě. Procházka čtvrtí Albaicín , kde cílem byla vyhlídka na Alhambru. Lístky na prohlídku je nutno rezervovat dlouho dopředu.https://tickets.alhambra-pat...eneral/ />

3 den Ronda a Sevilla

Ronda - býčí aréna(vstupné), most a vyhlídky ze všech stran, staré město se starou radnicí a kostely okolo.

Sevilla -katedrála s ostatky Kryštofa Kolomba (vstupné), královská citadela (vstupné)

4 den Sevilla a Cadiz

Sevilla- náměstí plaza de Espaňa a přilehlé parky

Cadiz - amfiteátr, pevnost Santa Catalina, pláž a rybářský přístav, místní tržiště

5 den Gibraltar

skála lanovkou ( jízdné) dolů jsme šli pěšky, hlavní ulice, Europa point

v mezičase sangrie, tapas, káva a sladkosti z pekáren,

divan

Moc pěkné. Jen jsem čekal část 3 (a příp. další) a ono nic :-(.

Můžu nabídnout k prohlédnutí fotky z mých 2 týdnů v Andalusii v březnu:

divan

Díky, podívám se. Nicméně víc než o fotky mi šlo o článek, o popis cesty.

A co tě zajímá? Právě jsem se vrátil z Andalusie. Ubytko v Marbelle. Okruh 6 dnů Malaga, Granada, Ronda, Sevilla, Cadiz a Gibraltar. Paráda

• Přidal se před 10 měs
  • (upraveno 2020-01-03T10:31:11+01:00)

@DIDAS: Uvažuji o nějakém podobném okruhu na 6-7 dní koncem února. Takže informace typu co vidět , čemu se naopak vyhnout, protože je to zavřené, předražené, nestojí to za vidění. Jestli se pořád stěhovat, nebo bydlet na jednom-dvou místech a vyjíždět na výlety. Nebo kde v těch místech parkovat. Atd. atd.

Jsem si vědom že se dá všechno vygooglit, což jsem vesměs detailně dělal u jiných cest. Ale tentokrát na googlení nemám jaksi tolik času, tak potřebuji nějakou zhuštěnou formou zjistit co a jak.

Předem díky za každý poznatek.

• (upraveno 2020-01-03T10:55:38+01:00)

Nevšiml jsem si, že by něco bylo zavřené, předražené nebo nestálo za vidění. Spíš tam toho je tolik krásného, že mi ani 2 týdny nestačily. Kvůli studené vodě nemá smysl se koupat v moři, ale mohlo by být příjemné zajet do nějakých termálů. Já zajel večer pár km za město Alhama de Granada, kde ve venkovním bazénku vedle potoka bylo za tmy jen pár lidí (je malinký a přes den bývá plný nebo je tam placený vnitřní s dost limitovanými hodinami provozu, parkoviště je v noci zavřené, musí se parkovat na kraji silnice před branou, baterka je nutná).

Základ co vidět při kratší cestě je Málaga, Ronda a Nerja (je popisováno třeba i zde Za Kačku) a k tomu Granada, ale je třeba koupit předem na netu vstupenku na Alhambru aspoň do zahrad včetně Alcazaby (i mimo sezónu bývá plno, a to nejen do slavného paláce, kam je třeba kupovat s velkým předstihem, ale i do zahrad, kde stačí kratší předstih nebo koupit těsně po půlnoci v den vstupu). Kromě toho se dá stihnout i něco dalšího dle zájmu (další města, hory, pláže - nejkrásnější, kam stojí za to jet i bez koupání a slunění, jsou západně od Tarify).

Pokud jde o větši města, mně se teda mnohem víc než Malaga líbily např. Sevilla, Granada, Cordóba, navíc mi přišlo v Málaze nejvíc turistů. Co bych ještě v každém případě doporučil je El Caminito del Rey - parádní záležitost - je třeba koupit vstupenky dopředu online, ale stojí rozhodně za to. My jsme zvládli první ranní termín a užili jsme si to úplně sami, když jsme na prvních pár metrech trochu přidali do kroku.

• (upraveno 2020-01-03T12:22:31+01:00)

Málaga, Ronda a Nerja beru jako základ krátké cesty s příletem do Málagy (Málaga, když už tam bude, Nerja hlavně kvůli poloze na útesech na úpatí hor a blízkosti). Při příletu do Sevilly by to zase byla Sevilla, Cádiz, Medina-Sidonia a Arcos de la Frontera. Na Córdobu jsem neměl čas a z větších měst byl podle mě nejhezčí Cádiz. Další větší města jsou u mě až daleko za menšími v horách, kde navíc v březnu ani téměř nebyli turisti (Medina-Sidonia, Arcos de la Frontera, Zahara de la Sierra, Gaucín) a Ronda, kde turisti byli, ale tehdy ne moc. Já viděl nejvíc turistů v Seville. V Málaze jich bude nejvíc asi v teplejších měsících.

Tak naposledy jsem byl v únoru a v Malaze bylo turistů tolik, že mi to vadilo, na rozdíl od Sevilly. Mluvil jsem o velkých městech, s Rondou a Nerjou nijak nepolemizuju. Jen říkám, že 6-7 dnů bych radši strávil jinde než v Malaze, kterou když člověk vynechá, o nic zásadního nepřijde, i když tam přiletí. Může vzít auto a vyrazit na do Granady nebo do hor a do přírody (rozhodně bych nevynechal již zmiňovaný Caminito del Rey).

V Málaze není třeba trávit moc času, ale nechal bych si třeba půlden. Pokud to bude ráno, turisti vidět moc nebudou. Opticky je jich tam více, protože se koncentrují na několika málo turistických místech. Centrum je stejně cestou z letiště směr Granada, Nerja (i když trochu času se při vynechání dá nahnat dálničním obchvatem). Vynechat pohled na amfiteátr, který je krásný a navíc zdarma, by bylo škoda. Mně se líbil i park s palmami na pobřeží, kde turisti ani moc nebyli. V historickém centru kousek dál od pobřeží taky téměř nebyli.

divan

Moc díky všem za postřehy a informace!

mirjur

Určitě nevynechat procházku na hrad Gibralfaro, jsou tam mj. luxusní výhledy. Také doporučuji pěknou pláž Malagueta, náměstí Merced, katedrálu! a vůbec historické centrum je moc hezké. Půl dne je podle mě málo.

• (upraveno 2020-01-03T14:31:23+01:00)

mirjur: vzhledem k tomu, že prakticky všechny větší města v Andalusiii toho nabízejí mnohem víc, je půl dne maximum, které má smysl Malaze věnovat, pokud nechceš navštívit nějaké muzeum nebo pokud nechceš zůstávat pouze v Malaze. Nevím, jestli jsi navštívil i jná města Andalusie a případně která, jelikož Malaga je pěkná, ale jinde je to mnohem hezčí. Z Mirador de Gibralfaro je výhled stejně luxusní jako z hradu a je zdarma a zase v regionu jsou daleko zajímavější hrady. Historické centrum projdeš za chvíli.

Ale dle vkusu každého soudruha, já mám prostě za to, že zrovna v Andalusii je delší pobyt v Malaze ztráta času, vzhledem k tomu, co tento region nabízí, obzvášť, pokud ho chci procestovat a budu mít k dispozici auto a budu jakkoliv omezený časem.

• Přidal se před 10 měs
  • (upraveno 2020-01-03T16:20:12+01:00)

Ještě jednou všem děkuji za podněty. A k tomu že jeden radí maximálně půl dne v Malaze a jiný že je to málo: je to o tom jaké kdo má vzpomínky, priority atd. Někdo nevynechá jedinou památku, jiný radši přírodu atd. A "tak je to spravne, tak to ma byt"!

Pro přiblížení: před pár lety mi kamarád říkal, jak to bylo super v Postojné jeskyni ve Slovinsku. Já tam byl kdysi taky a už by mě tam nikdo nedostal: masová turistika, davy lidí, vstupné kolem 25 €. On možná narazil na nějakou pauzu mezi davy turistů, nebo mu to nevadilo. Má zkrátka jiný pohled na věc (neříkám že horší nebo lepší, prostě je jiný) - a o tom to celé je.

Opustenými tunelmi Novohradu a Gemera
tonic 2020-09-21T13:36:59+02:00 0 komentářů
Slovensko 2020

Na cestách a v opustených tuneloch Novohradu a Gemera, kde na turistov len tak ľahko nenarazíte. Na miestach kde zastavil čas.. Minulý rok som za dvacku na osobu s veľkým nadšením nakúpil letenky do Odesy. O tomto čase sme sa mali motať niekde v Podnestersku, no nadšenie a letenky počas roku opadli. Človek mieni, Číňan…

Nový Zéland. Konečně!
Terez N 2020-09-19T23:20:28+02:00 0 komentářů
Nový Zéland 2019

Cesta na Nový Zéland je dlouhá. Asi jako název jednoho místního kopce - Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu. Ale stojí za to!. O cestě na Nový Zéland jsem snila dlouho. Začalo to ještě před šílenstvím okolo Pána prstenů. Tehdy jsem v nějaké knížce narazila na zmínku o nejdelším zeměpisném názvu na světě (v popisku cestopisu)…

cyklotoulky po jižní Moravě
out of queue 2020-09-17T20:15:36+02:00 1 komentář
Česká republika 2020

Letošní rok cyklistice přeje a pokud jste ještě neosedlali svůj bike, tak třeba Vás naláká pár jihomoravských tipů, kde se můžete po cestě zastavit a na chvíli si oddechnout.. Občerstvení U Knedlíka BlučinaPokud pojedete po námi oblíbené cyklostezce z Brna na Nové Mlýny, tak doporučujeme udělat si zastávku před Židlochovicemi, konkrétně na okraji Blučiny, kde stojí tato…

SICÍLIE za KAČKU
Kateřina Ostrá 2020-09-17T19:49:23+02:00 22 komentářů
Itálie 2020

Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie, taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány olivových hájů, tyrkysově modré moře, horské vesnice a starobylá města, antické památky a skvělá kuchyně.... Největší ostrov Středomoří, proslulý působením mafie. Ostrov plný kontrastů - od italské vesnice přes Orient a arabský svět, až po Asii. Od všeho je zde stopa. Taky nejvyšší činná sopka Evropy, lány…