S pomalu postupujícím očkováním začíná přibývat států, které boří cestovatelské bariéry pro lidi s očkováním proti nemoci Covid-19 a některé dokonce i pro ty, kteří koronavirus prokazatelně prodělali v nedávné době. Připravujeme pro vás seznam zemí, do kterých lze cestovat bez omezení v případě absolvovaného očkování proti Covidu, případně po prodělané nemoci. Výpis rozdělíme na země, do kterých lze cestovat zcela bez omezení (tj. i při návratu do ČR) a země, kam lze vycestovat bez omezení, ale při návratu stále omezení musíte očekávat.

✈️ = Vyhledejte si letenky v našem vyhledávači

Pokud očkováni nejste a Covid-19 jste ještě neprodělali, stále můžete vybírat ze zemí, do kterých stačí PCR-test nebo dokonce není třeba ani ten a to nejen pro očkované nebo po prodělání nemoci. Podívejte se na seznam zemí, kam lze cestovat i bez očkování, byť s restrikcemi.

Vysvětlivky pro cestu zpět do ČR

🟩 = Cesta bez omezení

🟧 = Při návratu do ČR se musí absolvovat ještě v místě dovolené antigenní (max. 24 hodin starý) nebo PCR test (max. 72 hodin starý). Po návratu již bez omezení

🟥 = Při návratu do ČR se musí absolvovat ještě v místě dovolené antigenní (max. 24 hodin starý) nebo PCR test (max. 72 hodin starý). Nejpozději 5. den po návratu do ČR nutný PCR test, do doby výsledku nutná izolace

⬛ = Při návratu do ČR se musí absolvovat ještě v místě dovolené pouze PCR test (max. 72 hodin starý). Nejpozději 5. den po návratu do ČR nutný PCR test, do doby výsledku nutná izolace. Nejdříve 5. den po návratu do ČR nutný PCR test, do doby výsledku nutná izolace

Cesty bez omezení oběma směry

Momentálně není žádná země, do které lze s očkováním nebo po prodělané nemoci cestovat bez omezení oběma směry tak, jako před pandemií Covid-19

Cesty bez omezení ve směru „ tam“

Aktuálně se týká těchto zemí: Belize, Černá Hora, Ekvádor, Gruzie, Guatemala, Chorvatsko Litva, Moldavsko, Polsko, Portugalsko (pouze ostrov Madeira), Rumunsko, Seychely, Slovinsko, Tádžikistán.

Evropa

Černá Hora

Volný vstup do Černé Hory bez nutnosti testu nebo karantény mají všichni, kdo:

• Očkování: Je nutné se prokázat certifikátem o úplném očkování starším než 7 dní
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Musíte se prokázat se testem na protilátky IgG, který nebude starší než 30 dní
  • Cesta zpět do ČR: ⬛
  • Další informace na webu MZV

Chorvatsko

Vstup do Chorvatska bez omezení (bez negativního testu a karantény) je možný v těchto případech:

• Očkování: pokud máte minimálně 14 dní od kompletního očkování
  • Po prodělané nemoci Covid-19: pokud jste prodělali onemocnění Covid-19, což prokážete pozitivním výsledkem PCR-testu nebo lékařskou zprávou. Nesmí být starší než 180 dní a naopak musí být starý alespoň 11 dní.
  • Cesta zpět do ČR: ⬛
  • Další informace na webu MZV

Island

• Aktualizace - do 1.5. je znovu obnovena povinnost předložit negativní PCR test i pro očkované a po prodělání nemoci
  • Očkování: Cestovatelé s uznaným Evropskou lékovou agenturou (aktuálně Pfizer/BioNtech, Moderna, AstraZeneca) mohou vstoupit bez omezení, viz detailní požadavky.
  • Po prodělané nemoci Covid-19:  Můžete vstoupit bez omezení, pokud předloží pozitivní PCR-test starší než 14 dnů, nebo test protilátek na Covid-19 provedený metodou ELISA, viz detailní požadavky.
  • Cesta zpět do ČR:🟧 pro všechny cestovatele (i bez očkování či prodělaného Covidu)

Litva

Vstup bez omezení (tj. bez testu a povinné karantény) mají tito cestovatelé:

• Očkování: Pokud jste absolvovali kompletní očkování, vstup do Litvy je bez omezení,.
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Ti  z vás, kteří prodělali nemoc a mají potvrzení PCR-testem, od něhož neuplynulo více než 90 dní, mají rovněž vstup do Litvy bez omezení.
  • Cesta zpět do ČR: 🟥

Portugalsko - Madeira

Následující opatření se týká pouze cest na portugalský ostrov Madeira.

• Očkování: bez omezení smí na Madeiru cestovat osoby s certifikátem u úplném očkování.
  • Po prodělané nemoci Covid-19: bez omezení rovněž mohou vstoupit na Madeiru osoby s potvrzením o prodělání nemoci Covid-19 a vyléčení se v uplynulých 90 dnech.
  • Více informací na webu visitmadeira.pt
  • Cesta zpět: 🟧

Moldavsko

• Očkování: Bez karantény a nutnosti předložit negativní test mohou do Moldavska vstoupit osoby s potvrzeným očkováním.
  • Po prodělané nemoci Covid-19: uvolnění se na tyto cestovatele nevztahuje, stále je nutné předložit negativní test a jít do 10denní karantény

POLSKO

• Očkování: Bez negativního testu a karantény mohou do Polska vstoupit všichni s potvrzením o očkování vakcínou schválenou v EU (aktuálně Pfizer/BioNtech, Moderna, AstraZeneca).
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Na cestovatele, kteří prodělali onemocnění, se volný vstup nevztahuje.

RUMUNSKO

• Očkování: Bez omezení mohou vstoupit osoby s potvrzením o úplném očkování, od něhož uplynulo více než 10 dní.
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Osoby s prodělanou nemocí Covid-19 mohou vstoupit bez omezení, pokud od pozitivního testu neuběhlo více než 90 dní. Nemoc prokážou předložením výsledku o pozitivním PCR-test, propouštěcí zprávou z nemocnice nebo výsledkem o provedením testu na protilátky, vše musí být přeloženo do angličtiny nebo rumunštiny.

Řecko

Dne 9.3.2021 oznámil řecký ministr zahraničí Harry Theocharis, že počínaje 14.5. Řecko upravuje podmínky vstupu. Nově nebudou muset předkládat na hranicích negativní PCR test, všichni, kteří:

• Doloží potvrzení o absolvovaném očkování,
  • Již prodělali nemoc (přesné podmínky však budou teprve stanoveny)

SLOVINSKO

• Očkování: Bez omezení lze do Slovinska vstoupit po absolvovaném očkováním vakcínou schválenou v EU (aktuálně Pfizer/BioNtech, Moderna, AstraZeneca). Potvrzení musí starší než 7 dnů v případě vakcíny Pfizer, 14 dnů u vakcíny Moderna a 21 dnů u vakcíny AstraZeneca.
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Bez omezení můžete vstoupit také po prodělání Covidu-19. Předložit musíte potvrzení o PCR nebo antigenním testu. Ten musí být starší než 21 dnů a zároveň nesmí být starší než 6 měsíců.

Švýcarsko

• Očkování: Na očkované osoby se uvolnění nevztahuje a stále při vstupu do země musí předložit negativní test + podstoupit 14denní karanténu
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Bez karantény a nutnosti testu mohou do Švýcarska vstoupit osoby s lékařskou zprávou o prodělání nemoci Covid-19 v uplynulých 3 měsících před vstupem do země
  • Cesta zpět: 🟥
  • Další informace na webu www.fedlex.admin.ch

Asie

GRUZIE

• Očkování: S potvrzením o úplném očkování se vyhnete restrikcím, nemusíte po příletu absolvovat karanténu, ani předkládat negativní test.
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Na tyto cestovatele se uvolnění nevztahuje a stále tak musí podstoupit PCR test před odletem a 3. den pobytu v Gruzii

TÁDŽIKISTÁN

• Očkování: Bez omezení lze do Tádžikistánu vstoupit s certifikátem o očkování, pak není nutné předkládat negativní test.
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Na tyto cestovatele se uvolnění nevztahuje a stále je třeba předkládat negativní PCR test ne starší než 72 hodin

Amerika

Belize

• Očkování: s potvrzením o úplném očkování lze vstoupit do Belize bez negativního testu a nutnosti karantény
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Na tyto cestovatele se uvolnění nevztahuje a je třeba doložit negativní test
  • Dále je třeba nainstalovat aplikaci Belize Health App a ubytovat se jen ve vybraných resortech
  • Další informace na webu Belizing.com

Ekvádor

• Očkování: Doložíte-li certifikát o očkování zapsaný navíc i v očkovacím průkazu, do země můžete vstoupit bez restrikcí a negativního testu
  • Po prodělané nemoci Covid-19: Na tyto cestovatele se uvolnění zatím nevztahuje a stále je nutné předložit negativní antigenní nebo PCR test ne starší než 72 hodin

GUATEMALA

• Očkování: Prokážete-li se úplným očkováním, můžete vstoupit na území Guatemaly bez omezení.
  • Po prodělané nemoci Covid-19: ti, kteří v 90denní lhůtě před cestou prodělali onemocnění Covid-19 (PCR-test nesmí být starší než 90 dnů), mohou rovněž vstoupit na území Guatemaly bez omezení.

Sdílej článek s přáteli

Martin Vícha

Další zemí, kam můžete vstoupit bez testu a karantény, pokud jste v posledních 3 měsících prodělali kovid a můžete to prokázat, je Švýcarsko a Lucembursko.

Art.8. Exemptions from the requirement to be tested and to quarantine

h.persons who prove that they were infected with Sars-CoV-2 within the three months prior to entering Switzerland and have recovered. https://www.fedlex.admin.ch/eli/cc/2021/61/en

Dobrý den,

má prosím někdo informace či vlastní zkušenost s cestováním do SAE (Dubaj) po prodělaném covidu?

Nedaří se mi najít přesné informace.

Od lékaře mám potvrzení o prodělání a o ochranné lhůtě 90 dní, kdy by se na mě nemělo vztahovat testování či karanténa (spíše je to ale papír například do práce).

Zajímá mě tedy, jak k tomu přistupují v Dubaji, zda na testy musím před odletem i po příletu tam a zda musím dodržet karanténu a testy po příletu do ČR.

Obávám se, aby některý z testů třeba ještě nebyl pozitivní.

Děkuji za veškeré informace

Prosím je možnost odcestovat do Jižní Koreje po očkování 2 dávkami od Pfizeru?

Děkuji Zdenka.

fridgy

Podle dostupných informací pouze pokud zíkáte výzum. Rozhodně ne pro rekreaci a turismus.

cali

Ovšem Hujere, ta kaňka v tvým věku, to je ostuda:-)

Dobrý den

Nevíte jak je to prosím při návratu z Chorvatska,když jsem očkovaná? Musím v ČR na test ?

Momentálně nejsou pro očkované žádné výhody při návratu.

Právě mě zaskočilo to, že v certifikátu o absolvování komplet očkování proti covidu je uvedeno

i číslo pasu, ačkoliv vím zcela jistě, že jsem ho při registraci k očkování nevyplňovala. Asi je to v systému nějak propojené. Jde o to, že pas mi propadá v červnu, já jsem si před týdnem optimisticky zažádala o nový. Takže už vidím, jak mi na letišti vznikne problém. Co s tím? Úřednice nekompromisně starý pas vyžaduje.

Lucie

Ahoj, ještě tam je číslo občanky - to by mělo stačit jako doklad totožnosti i mimo EU, ne? Já mám třeba 2 pasy a automaticky to tam dalo ten, který mi končí také v červnu letošního roku a asi to nebudu nějak víc řešit..

David Eiselt

Můžete mi prosím ukázat ten certifikát? Mamka dostala klasický žlutý očkovací průkaz.

Poslala jsem ti to mailem

• (upraveno 2021-04-03T10:32:30+02:00)
Martin Vícha

Slovinsko od včerejška 26.3. neakceptuje antigenní testy pro vstup a ukončení karantény. Je akceptován pouze PCR test. Výjimka pro lidi, kteří prokazatelně prodělali kovid, do 6 měsíců, platí stále.

Martin Vícha

Další země, do které můžou lidé, kteří prodělali kovid je Maďarsko. Po dobu 6 měsíců od prodělání onemocnění.

Kryštof Hájek

Díky za info, nově i Černá Hora. Večer vše doplním i do článku.

Martin Vícha

Na seznam zemí, které akceptují potvrzení o prodělaném kovidu nebo test na protilátky, případně pozitivní PCR test starší 14dní, nyní přibylo i Chorvatsko.

• Právě online
  • Přidal se před 2 měs
  • Napsal 2 komentáře

Zatím nějak postrádám informaci týkající se cestování s dětmi,které zatím očkované být nemohou?

před měs

Co kdybys teda tu informaci zjistil ty a podělil se tu o ni se všemi?

Nebo aspoň napsal do svého příspěvku děkuji, prosím, ...

Děti jsou taky lidé, takže musí mít buď očkování nebo prodělanou nemoc Covid-19 aby se jich to týkalo stejně jako všech ostatních lidí.

Leoš Literák

Děti zatím neplánují očkovat :-( mě stejně do léta nestihnou naočkovat, tak na tom budeme stejně.

Jenže - bohužel - na webu mzv také přibyla tučně věta:

Obecnou výjimku tvoří osoby s certifikátem o negativním výsledku diagnostického testu na přítomnost Sars-CoV-2 nikoliv staršího 48 hodin v polském nebo anglickém jazyce (RT-PCR / antigenní test); certifikát o negativním testu se předkládá na žádost příslušníka Pohraniční stráže nebo policie, s tím, že jak je uvedeno výše, u každé cesty je prověřována nezbytnost dané cesty.

Je samozřejmě otázka jak hodně to budou posuzovat, ale z legrace to asi není. Asi bude lepší k papíru o negativitě podle možností přidat i druhý o prodělání covidu.

Martin Vícha

Nezbytnost dané cesty není komu dokládat, protože na hranici nikdo není.

Super vlákno. U Polska je změna. U lidí, kteří prodělali kovid v posledních 6 měsících, neplatí při vstupu do PL povinnost karantény, nebo negativnívh testů.

před měs

Ahoj Martine, máš nějaký odkaz na ten vstup do PL po prodělaném Covidu...? Díky moc!

Martin Vícha

Ahoj, je to přímo na stránce MZV:

20. osoby, které dokončily domácí izolaci, izolaci nebo hospitalizaci z důvodu infekce virem SARS-CoV-2, a to nejpozději 6 měsíců před datem překročení hranice Polské republiky.

A na polské stránce :„7. Obowiązku, o którym mowa w ust. 6, nie stosuje się do osób zaszczepionych przeciwko COVID-19 oraz

osób, które były poddane izolacji w warunkach domowych, izolacji albo hospitalizacji z powodu zakażenia wirusem

SARS-CoV-2, nie później niż 6 miesięcy od dnia uzyskania przez osobę, u której stwierdzono zakażenie wirusem

SARS-CoV-2, o której mowa w ust. 6, pozytywnego wyniku testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2.”

Otestovat jsem to zatím nemohl, protože jsem v kovidové izolaci, když jsem ale jel na rentgen plic, tak jsem zkusmo zajel k hraničnímu přechodu a byl prázdný, ani Polská ani Česká policie, nebo pohraniční stráž...

Přečti si také ...

Vlak Regiojet
Vlakem z Prahy do Bruselu a Amsterdamu s Regiojetem
David Eiselt 2021-04-16T18:34:00+02:00 0 komentářů

Úspěchy plynoucí z vlakového spojení do Chorvatska se snaží tuzemský dopravce Regiojet zopakovat i na další evropské lince. V roce 2021 plánuje zahájit přímé vlakové spojení mezi Prahou a belgickým…

Káva na letišti
Flexibilní letenky a rizika spojená s jejich koupí
David Eiselt 2021-04-08T18:48:00+02:00 14 komentářů

Se snahou obnovit zájem o létání za účelem turismu v době zasažené koronavirem přicházejí letecké společnosti s úpravou tarifních podmínek a prakticky plošně se zbavují poplatků za změnu termínu…

Hraniční kontrola
Pravidla pro návrat do České republiky – cestovatelský semafor
Kryštof Hájek 2021-04-04T12:53:00+02:00 28 komentářů

Od 5. února 2021 se zpřísňují podmínky pro cesty do České republiky, a to jak pro české občany, tak pro cizince. Po zásahu Městského soudu v Praze přichází od 5. dubna 2021 drobná korekce, která je…

Cestovní očkování
Kam lze cestovat s očkováním na Covid a po prodělané nemoci