3. Norsko
  4. Cesta za polárním kruhem do nekončící tmy

Cesta za polárním kruhem do nekončící tmy

Cestopis z roku 2021 napsala Denisa Nedvědová

Zážitky pro tebe sepsala Denisa Nedvědová

25. 11. 2021, poslední aktualizace 2021-11-30T08:39:39+01:00

Denisa Nedvědová a procestovala 25 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 6 měsíců, napsala pro tebe 5 cestopisů .

JardaM

Díky za inspirativní cestopis. A kdyžtak doporučuju všem skvělé video o opuštěném ruském městu Pyramidem nacházejícím se na Špicberkách, které se dá navštívit ve stylu Pripjati. https://www.youtube.com/watch?v=...=YesTheory

Denisa Nedvědová

Pyramiden jsem strašně moc chtěla vidět :( Ale v zimě se tam dá jen na skútru a ta cesta tam je děsně drahá :( myslím, že to byl výlet za 4000 Kč na osobu..

JJ, Špicberky jsou poměrně drahá záležitost. v roce 2019 jsme platili za výlet lodí do Pyramiden 4 500 Kč/osoba. Volili jsme větší loď z důvodu vyšší odolnosti nepřízni počasí.

V roce 2017 jsme měli výlet za mroži cca 5 500 Kč/os malou loďkou pro 12 lidí. Z důvodu velkých vln ( museli jsme být připoutáni, abych si nepotloukli hlavy o strop) však došlo ke změně původní trasy . Odjezdili s námi plánovaný čas 7 hodin v jiných oblastech, bohužel jsme viděli pouze zástupce ptačí říše.

Překvapilo nás, že nám vrátili 50% uhrazené částky za nesplnění programu.

Absolvovali jsem i další pěší i kombinované výlety - částek však nelitujeme....

Skoda fotiek aurory mobilom 😬

Inak, Norsko je moja srdcovka a najkrajsia krajina, ktoru som zatial navstivila.

Denisa Nedvědová

Nojo, já nejsem fotograf, takže fotoaparát nemám. Auroru mám navždy v hlavě :)

• (upraveno 2021-11-26T20:27:18+01:00)

Špicberky jsou naše srdcovka, po první návštěvě jsme se museli ještě vrátit. Polární záři závidím, ale z důvodu dalších aktivit jsme byli v létě - počátkem srpna. Pokaždé jsme letěli přímým letem z Osla, kde jsme museli absolvovat pasovou a security kontrolu. Při zpáteční cestě jsme na letišti v Longyearbayenu koupili do zásoby pití, neboť bylo za polovic proti Oslu a po příletu do Osla nás s ním nepustili dál do prostor letiště. To jsme nepochopil.

Při jedné cestě jsme využili pravděpodobně stejný hotel v Oslu jako Vy, z důvodu brzkého odletu. Při druhé cestě se SAS nebylo potřeba přespávat.

Kostelíček byl moc fajn na ohřátí i popovídání . V době našich návštěv se občerstvení platilo do kasičky...

V kostelíčku jsme se náhodně setkali i s pracovníky naší polární stanice, byli strašně fajn.

Upozorňuji na cestovní pojištění, při druhé cestě jsem se radil tady na CL. Špicberky nejsou totiž běžně pojistitelná oblast. Oslovoval jsem 5 pojišťoven a byl docela problém se pojistit formou běžného komerčního tarifu. Nabídku individuálního pojištění "na míru" jsem nechtěl.

Ještě poznámka k autobusu z letiště - vyplatí se koupit zpáteční jízdenka, je levnější než samostatné....

Děkuji za cestopis, oživil naše vzpomínky na tuto zajímavou oblast, výlety do okolních hor, plavby , večery za plného světla - v obráceném režimu než nyní.

Přeji mnoho dalších zajímavých cest. Na severu jsme byli ještě ve Finsku, resp. Laponsku . Tam bychom mohli rovněž znova...

Denisa Nedvědová

Děkuji za krásný komentar :) do Laponska chci taky:)

Milan V

Ruzne vysoke DPH (zejmena u alkoholu) a vubec rozdilne danove predpisy jsou presne ten duvod, proc jsou lety z Norska chapane Norskem jako mezinarodni. Po tom alkoholu jdou nejvic.

Tak auroru (borealis) závidím, snad jí taky někdy dám. Obdivuju tu odhodlanost jet na Špicberky uprostřed zimy..já naopak zvolil červenec kvůli přece jen větším možnostem aktivit.. lodí do Pyramiden, Barentsburgu. Zase samozřejmě v létě jsou letenky za jiný peníze. Ta nutnost vylézt v Tromsø ven je daná předpisama, Špicberky kvůli mezinárodnímu statutu podle smlouvy z 1920 nejsou úplně Norsko a let není braný jako “domestic”. Jdete na celnici, na Špicberkách jsou úplně jiná daňová legislativa npř..

Denisa Nedvědová

Moc děkuji za vysvětlení!:)

Lucie _37

Teda tak Špicberky fakt závidím (v dobrém samozřejmě). To je můj sen, doufám, že se tam taky někdy podívám. Moc hezky napsané a krásné fotky, škoda že jich není víc. Jen teda s tím Oslem moc nesouhlasím, více se mi líbil Stockholm, přišel mi více takový historický, Oslo spíše moderní, šedé, studené 😄

Denisa Nedvědová

Určitě jed, ted je i super doba :) Stockholm je taky moc hezky:)

Další cestopisy, které napsal Denisa Nedvědová

Toulky severní Itálií
Denisa Nedvědová 2021-06-07T10:36:04+02:00 2 komentáře
Itálie 2019

Blížilo se léto roku 2019 a já dostala hroznou chuť někam vyrazit. Jenže to mělo jeden háček - neměla jsem s kým. Samotné se mi jet nechtělo, nevydržím být sama moc dlouho. Jednoho dne jsem se…

Za jídlem a pivem na Ukrajinu
Denisa Nedvědová 2021-06-04T11:38:09+02:00 0 komentářů
Ukrajina 2020

Můj ex přítel pochází z Ukrajiny, ke které měl vždy silné pouto. Má tam spoustu přátel, a tak jednou odjel za nimi na návštěvu. Já zůstala v Praze, ale když už tam byl měsíc a pořád se mu nechtělo…

Eurotrip - napříč Pobaltím
Denisa Nedvědová 2021-06-03T15:20:12+02:00 0 komentářů
Evropa 2017

S Markem jsme vymýšleli, kam se vydat na dovolenou. V potaz padlo hodně míst, ale pak jsem přišla s nápadem - Proč se zdržovat celých 10 dnů na jednom místě, když Evropa nabízí tolik míst?. DEN PRVNÍ - 400 KMBylo 15. října 2017, pět hodin ráno a my hluboce spali. Vůbec nás nezajímalo, že jsme měli vstávat už před patnácti minutami a připravit se rychle na cestu. Díky Bohu jsme jakýmsi…

Eurotrip 3v1 - hory, moře, město
Denisa Nedvědová 2021-06-03T14:24:25+02:00 2 komentáře
Evropa 2019

Moje mamka se stala mým cestovatelským parťákem. Naši cestu jsme pojaly jako eurotrip aneb jak shlédnout za 7 dnů moře, hory i města. 7 dnů a 4300 km.. DEN PRVNÍ - 1500 KMRáno jsme se s maminkou sešly na letišti celé natěšené, maličko nervózní, ale připravené na cestu. Sedly jsme do letadla a vydaly se do “neznáma”. Naším prvním cílem bylo město…