3. Rumunsko
  4. Iasi, utajená rumunská kráska.

Iasi, utajená rumunská kráska.

Rumunsko, pole neorané, ale lákavé.
Cestopis z výpravy „Rumunsko“ z roku 2022 napsal Kafíno

Zážitky pro tebe sepsal Kafíno

09. 05. 2022, poslední aktualizace 2022-05-10T08:06:13+02:00

Kafíno a procestoval 30 zemí světa, nejvíce Evropu a Afriku. Na Cestujlevne je už 1 rok, napsal pro tebe 8 cestopisů .

Skvěle napsané a doplněné krásnými fotkami. Já i manžel víme, že v Rumunsku je krásná příroda, ale že lze najít krásu i v městech... zprávu o fotbale kvitujeme :)

Kafíno

Děkuji! Jsem rád za jakoukoli zpětnou vazbu, ale za pozitivní víc 😁

Hnidopich: česky je to Jasy, nikoli Jaš :) A podložím to čím jiným než wikipedií :)) https://cs.wikipedia.org/wiki/Jasy

• Přidal se před rokem
  • (upraveno 2022-05-10T17:29:42+02:00)

Ahoj Kubo, děkuji. Taky mě původně napadlo dojet z Iasi do Kišiněva, ale to bylo časově moc našlapaný. Tak jsem se těšil aspoň na Ungheni a mělo to dost zádrhelů. Ano Iasi je až překvapivě krásný a čistý město s pozitivní atmosférou.✌️🌏

Jakub Langer

Vypadá to, že jsi měl podobný nápad na 3-denní výlet do Moldávie. Přepokládám, že z Prahy. Já to zvolil z Vídně, zpáteční za 12€, ale po wizz-změně z Kišiněva na Jaš jsem to celé zrušil (už to bylo dříve v březnu), neboť původní plán byla ryze Moldávie. Představil jsem si 150-km trasu z Jaše do Kišiněva tam a zpět a případné čekání na hranicích, že 3 dnů pobytu by se rázem staly 2 dny. Tedy jsem tuto variantu zavrhl. Nevadí, budou další příště.

Jak vidno, Jaš je pěkné a pestré město, a koukám, že i pěkně narostlo. Jak jsi zmiňoval 2. největší v Rumunsku, tedy předehnalo i Kluž a Temešvár ... zajímavé.

Díky za dobrý tip s železničním spojením do Ungheni. To mě vážně nenapadlo. Ona ta pokladní, možná i děžurná, požadovala cestovní pas, neboť EU ID pro vstup do Moldávie zřejmě nestačí. Snad cestovatelé, jež Moldávii již navštívili, napoví.

Dle tvých fotek lze vidět, že sis tento nevšední výlet fakt užil. Zdá se, že i rumunská káva chutnala. A tuším, že obecně obliba kávy také zapříčinila tvou cestovatelskou přezdívku.

Občanka pro vstup do Moldavska stačí (viz https://www.cestujlevne.com/blog...ky-prukaz).

Kafíno

Super, já to vím. Pošli to tý babě do Ungheni 😁.

Kafíno

Ahoj, no tak neváhej! Iasi a Bukurešť, to je jako nebe a dudy.✌️🌏

Sabina H

Díky za super cestopis. Na nějaký výlet Rumunsko-Moldavsko pokukuju už dlouho. Měla jsem v plánu spíš hlavní města. Ale po tomhle cestopisu by mi vůbec nevadilo vyměnit Bukurešť za Iasi. :)

Další cestopisy, které napsal Kafíno

🙏 Praktické
Panamský deník
Kafíno 2022-02-09T14:28:32+01:00 23 komentářů
Panama 2022

Panama nabitá zážitky a jako bonus ostrovy San Blas.. Jsem v Panamě Den první: Konečně! Je pár minut po čtvrté odpolední a já  po sedmnáctihodinovém letu opouštím letištní halu. Chci se ze sebe strhnout roušku, z plných plic se nadýchnout a nasát ten…

😂 Vtipné
Bordeaux aneb jak jsem objevil Andreje
Kafíno 2022-01-07T20:55:11+01:00 2 komentáře
Francie 2021

Bordeaux ve znamení jedniček a největší písečná duna Evropy u Biskajského zálivu. AbsťákLetošní rok jsem plánoval ukončit návštěvou Neapole, města pod Vesuvem a v mých očích i Maradonovým městem. Je 1. prosinec 2021 a do lednového odletu do Panamy zbývá ještě předlouhých 51 dní.…

Free Kodaň
Kafíno 2021-12-28T11:18:14+01:00 0 komentářů
Dánsko 2021

Rychlovka, která potěší !. Četl jsem několik cestopisů, článků a upoutávek na Kodaň a všechny se shodli na jednom. Hlavní město Dánska je malé, barevné a příjemné město na jehož prohlídku ti stačí víkend.Ve filmu „Vrať se do…

Pohostinnou Gruzií s úsměvem
Kafíno 2021-12-19T15:00:31+01:00 4 komentáře
Gruzie 2021

Poprvé bez cestovky a dětí, jen s manželkou.. Ještě v Čechách Nápad navštívit Gruzii jsem nosil v hlavě již poslední dva roky. Lákal mě tenhle turismem příliš nepolíbený , zapomenutý stát na pomezí Evropy a Asie.  Bývalá součást Sovětského svazu…