2. Asie
  3. Kazachstán
  4. KAZACHSTÁN – Astana a útěk z policejní stanice + shrnutí

KAZACHSTÁN – Astana a útěk z policejní stanice + shrnutí

Tento článek není ani tak cestopis, ale spíše varování- když vás okradou v Astaně, nechte to radší být....
Cestopis z roku 2018 napsala Barys

Zážitky pro tebe sepsala Barys

21. 06. 2019, poslední aktualizace 2019-10-18T11:57:22+02:00

Barys žije v České republice a procestovala 37 zemí světa, nejvíce Evropu a Asii. Na Cestujlevne je už 10 měsíců, napsala pro tebe 3 cestopisy . Má své stránky http://https://hypochondrnacestach.webnode.cz/.

Michal

Ahoj, a co vám bylo ukradeno? Nikde jsem to nenašel nebo přehlédl.

Barys

Ahoj, byla to kabelka s telefonem, foťákem a peněženkou. Samotná krádež ale nebyla tak divoká, jako její nahlášení. Když se zavíraly dveře autobusu, kluk popadl kabelku a utekl. Potřebovaly jsme jen potvrzení o krádeži kvůli pojišťovně a takhle to dopadlo.

Tohle ve Střední Asii vůbec neřešte. Představa o potvrzení je hezká, ale představy asijkýho policajta o vašem kontě taky. Zbytečná práce, stres, nakonec dostanete třeba něco, co pojišťovna vůbec neuzná. A většina cajtů a ouřadů jsou zkorumpaný až po uši.

Kdysi jsme nechtěli dát úplatky na turkmenský hranici a vytuhli jsme uprostřed pouště 12 hodin.

Barys

my zatím měli jen zkušenost z Bali, kde nás okradli přímo na motorce a jak jinak, než v den odletu. Vše tam probíhalo dobře a místní policisté byli fakt dobrý - odvezli nás na stanici, běěhem půl hodiny sepsali protokol a odvezli nás zpět, kde jsme je odchytily. Ale je fakt, že jiní nás stavěli a vymýšleli si blbosti, takže jsme párkrát taky takhle trčely než jim došlo, že z nás nic nedostanou.

Zadny Kyrgychstan neexistuje, jedine Kyrgyzstan

lma

No pokud to autorka nepřibarvuje a opravdu tam na policisty neoprávněně hystericky ječela,tak se celkem divím že si jí tam nenechali déle ..

Tak pokud to opravdu probíhalo tak, jak autorka popisuje, tak se jí moc nedivím, že už byla hysterická (10x opakovat to samé dokola, jestli je strčili do cely se zadrženým atd.). Přece jen se to stalo dvěma holkám v někde v Asii a ještě před odletem...

Jo, to je Střední Asie. Podobně jsme byli mnohokrát zatčení a vyslýchaní, i když je to už pár let. Bez ruštiny má turista smůlu, leda se zbaví přebytečných peněz :-) Obvzláště v tomto vyniká Turkmenistán.

Pokud potřebuje v ČR cizinec, který neumí česky, pomoc od policie, taky musí čekat na tlumočníka. Žádný "papír" bez toho nedostanete

Schválně, kolik lidí dá "To chci taky zažít!" ;)

Koukám, že nahlášení krádeže na policii může být ještě "zábavnější" než to, co jsem zažil v Indii. Jenom by mě zajímalo, jak moc by situaci vylepšila znalost ruštiny...

Nevím co jim bylo ukradeno (předchozí díly jsem nečetl), ale obecně v zemích ex. SSSR a zejména této části světa je většinou úplně zbytečné cokoliv hlásit a naopak je dobré se orgánům vyhýbat.

Byla jsem tam před měsícem - je to město duchů plné zajímavých ale nekvalitně provedených staveb.

Do budov zatéká, výtahy se zasekávají, mramorové obklady opadávají, dlažba praská, apod.

Být tam diktátorem, tak bych vedení těch stavebních firem veřejně pro výstrahu popravila.

A letenky se dají sehnat mnohem levněji Almaty - Nur Sultan (Astana) cca 500-800 czk jedním směrem a zpáteční z Prahy do Almaty cca 3600 czk když kupuješ včas.

Barys

My bydlely ve špeluňce, taže výškový budovy jsme mohly oceňovat jen z venku a mě se vážně srašně líbily. je škoda, že to nepostavili pořádně, když už jim do toho putuje takových peněz.

Ty letenky jsou super, my kupovaly do Biškeku v Kyrgychstánu dost pozdě, asi dva týdny před odletem a do Nur Sultan asi tři dny před odletem - původně jsme to vůbec v itineráři neměly a pak nám přišlo líto se tam nepodívat.

Kryštof Hájek

Obávám se Naděždo, že levným letenkám rok dopředu je s UIA konec. Minimálně v takové míře jako dřív...

Jordánsko
Karolina 2020-04-01T14:13:00+02:00 0 komentářů
Jordánsko 2019

JORDANSKO17. 9. 2019Vstáváme poměrně brzy, protože ač odlétáme až 12:30, Honzovi se nechtělo balit včera, a tak máme budíka jako do práce. Po snídani už nemám stání a chodím po bytě jako lev v kleci…

Gruzie
Karolina 2020-04-01T13:05:42+02:00 0 komentářů
Gruzie 2018

GRUZIE14. 9. 2018Konečně nadešel den naší dovolené, již od rána mám cestovní horečku, ostatně jako vždy - dobaluji, asi 40x kontroluji pasy a letenky. Jako odvoz máme objednanou mámu a na letišti…

TAIWAN LETEM SVĚTEM
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T02:30:30+02:00 1 komentář
Tchaj-wan 2020

Pár střípků z Taipei, Tainanu a Alischanu s přidanou hodnotou Covid 19 v lednu 2020...... Přistál jsem na Taiwanu. Mám dojem že ale spíš na Marsu. Ten baggage claim - to jsem ještě neviděl. Odlety ve stylu Starwars. A letiště vůbec. Chceš kafe? Vyber si z 50 druhů. Atd. Skočím do metra,…

MIKRO MIKRONESIE
Sub - Bohouš Kubart 2020-04-01T00:50:18+02:00 0 komentářů
Oceánie 2020

Tohle není regulérní cestopis. Jsou to popisy momentálně vzniklých situací, které komentuju jak mi zobák narost. Zpravidla se jedná o průsery - jinak by mi třeba leckdo i záviděl, a to by nebylo fér.. Šel jsem spát normálně v 1, ale vstával nenormálně ve 4. Na letišti v Praze všechno jako na drátku, nikde žádná fronta. To mi mělo bejt už podezřelý. Není přece kouře bez ohně. Jasně - do Amstru je…